Heb net even bijgelezen en ivm bezoek alleen een hele korte reactie. Hopelijk zijn alle zieke weer beter. Belize, fijn dat je ergens anders terecht kan, ben benieuwd hoe het gaat. Hapjes, hier alle fruit wel lekker en pompoen ook zeker favoriet. Groenten gaan er met kip een stuk beter in. Mejosje, hier in het begin waren alle groenten niet echt smakelijk, maar na een keer of 4-5 wel lekker, denk dus even volhouden met aanbieden. Of misschien een keer met een stukje fruit mengen.
Hai meiden, hier ook effies snel. Vandaag naar t ziekenhuis geweest en alles is stabiel gebleven met Finn zn hartje. Kinderarts was erg blij, dus wij ook Moeten nu pas in november weer terug. Vandaag ook pyjamaatje opgehaald tegen t eczeem. Hierbij een fotootje...is alleen in romper maar er zit ook een los broekje bij. Fijne avond!!!
Hey meiden Het gaat erg goed met mijn zoon. Hij hoest amper nog. Daarnaast krijgt hij nu s avonds een flesje met nummer 2 voeding en 2 scheppen rijstebloem. Hij heeft daardoor doorgeslapen tot 09.00 uur!! Normaal is dat zo rond zes uur. We nemen nu nummer 2 bij het laatste flesje om te kijken of hij het daar wat langer op vol houdt omdat hij met nummer 1 op de maximale hoeveelheid zit. Ook nog een hoogtepunt. Hij rolt nu echt bewust van rug naar buik. Ik moest hem vannacht drie keer omdraaien omdat hij nog niet kan terugrollen. Echt super leuk!!! @Pumba: Mijn zoon is 17 november geboren. Hij dronk dus het maximale van 1 liter (soms iets meer) Nu zit hij rond de 800 a 900. En dan nog wat groente en fruit. Mango vindt hij heerlijk. En ook bruine bonen met appeltjes. Fruit deed ik vers en groente uit een potje. Nu begin ik met verse groente. Heb net wat bakjes bruine bonen met appel gemaakt. Ben benieuwd of hij het lekker vindt. @Wendy: Die jij ook kiwi? Wist niet dat dat mocht ivm de kleine pitjes. Ga ik ook eens proberen want ik vind het heerlijk. En wat een goed nieuws van de kinderarts. Fijn, pas in november terug. Leuke foto ook!! Zo schattig. Mooie grote ogen ook. @Mejosje: Wat vervelend dat je niet lekker bent. Beterschap @Zon: Wat een enorm leuke foto!! Echt een schatje. En wat een haar al zeg!!! Jeetje En je geeft een halve liga tussendoor? Welke liga is dat? En ben je niet bang dat er een groot stuk afbrokkelt en ze zich daarin kan verslikken. Daar ben ik bang voor bij grote stukken. Nou meiden, het gaat dus lekker hier. Het is zo een schatje. Hij begint zijn stem te ontdekken en gilt veel als hij lekker aan het spelen is. Ik ben intens gelukkig.
@Pasja: ahum precies waar jij bang voor zou zijn is gisteren gebeurd. Er 'gloepte' blijkbaar opeens een wat groter stuk naar binnen en ze werd even benauwd. Nou, ik schrok me natuurlijk kapot. gelukkig gauw met wat hoesten en kokhalzen het stukje eruit gekomen. Maar......ik kijk toch maar even uit met de liga's nu. Ik was er niet zo heel bang voor omdat die liga's voor kleine baby's (vanaf 4 maanden) snel zacht worden in contact met speeksel. ik vind broodkorstjes dus bijvoorbeeld veel enger. Maar nu vind ik de liga ook eng.... Leuk dat je kleine het rollen ontdekt heeft! Is leuk he, dat ze opeens iets nieuws hebben ontdekt. Hoe vindt hij nummer 2? houdt hij het daar langer op uit? Wij maken hier nog even een bus nummer 1 op en gaan dan over. ben benieuwd hoe ze het vindt. @Wendy: Fijn dat Finn goedgekeurd is en inderdaad wat een mooie grote ogen heeft hij Hier lekker uit eten geweest met een vriendinnetje in den Bosch, was gezellig. Nu maar gauw m'n bedje opzoeken want dochterlief zal om 6.30 wel weer gaan spoken!
Ik loop flink achter hier zie ik @ Mejosje, voel je je alweer wat beter? @ Boordevol, een x afbuigen is inprincipe niet erg, maar die van ons zijn al niet zo zwaar natuurlijk. Lot zit nu toch ook best flink onder de onderlijn Maar volgende week weer wegen dus dan horen we het wel.. @ Zon, wat een mooie foto en al zo groooot!! En nog een beetje kunnen uitslapen? @ Wendy, wat een goed nieuws, super! En hoe werkt zn pyama? @ Pasja, knap hoor dat ie omrolt!! En gaat goed dus op de nr. 2! Ben met Lot nu ook aan het overstappen op nr. 2 Iedereen verwend vandaag? Hier niet, vriendlief doet daar nooit aan :x Is nu ook werken, dus misschien vanavond nog Verder niet veel bijzonders hier. Morgen ga ik (eindelijk) beginnen met een paar hapjes groente! ben benieuwd..
hahahaha... verwend! Ik heb wel een mooie bos bloemen gekregen, maar die is gehaald onder morren en op aandringen van mijn schoonmoeder! Ja, ik heb een goede schoonmoeder je hoort soms verhalen op dit forum! Voor de rest ben ik al weer een beetje opgeknapt, maar ben nog niet de oude. Gelukkig heeft mijn meisje nog nergens last van. Alleen dat eten... banaan en wortel gaat nu redelijk. Peer, avocado en bloemkool met vieze tegenzin tot kokhalzen aan toe bij avocado. Ergens kan ik er natuurlijk wel inkomen aan die babyhapjes zit ook echt geen smaak. Maar ik kan ook niet voorstellen dat ze mijn normale homecooking wel lekker zal vinden al. We zijn deze week ook overgestapt op 2... dat gaat er allemaal gewoon vrolijk in. Melk en papjes... kind van haar vader Mooie foto's weer van alle kids! & wendy jammer dat finn zo last heeft van eczeem... ik zou dat rompertje echter ook zo los in de winkel kopen als ik het tegen zou komen! Het staat goed Hoe gaat het met lot d'r eczeem? En op zich is onder de lijn natuurlijk niet erg... bedoel, het gemiddelde komt tot stand door kinderen onder en boven de lijn. Hoop dat het niet te ver afvlakt!
@Zon: Jeetje dat was schrikken zeg!!! Kan me voorstellen dat je de liga eng vindt. Nummer 2 voeding gaat prima. En hij houdt het er goed op uit. @Diddlmouses: :Leuk!! Morgen beginnen met groente. Ben benieuwd hoe ze het vindt. @Mejosje: Fijn dat je je al weer wat beter voelt. Hoop dat je snel weer de oude bent. Hier heb ik een heerlijke dag gehad. Ben erg verwend. Manlief had een cadeau via internet besteld maar die was nog niet binnen. Dus heb ik ontbijt op bed gehad met een roos en een briefje uit naam van mijn zoon en een doos Merci. Toen hij het naar boven bracht had hij het liedje van de Spicegirls Mama opgezet. Nou kon mijn tranen niet bedwingen hoor. Zo ontzettend lief. Normaal is mijn man absoluut niet romantisch maar nu dus wel. [FONT="]Fijne avond nog meiden![/FONT]
Klopt, maar ze zit onder de onderlijn he, dus helemaal niet meer in het vlak zeg maar Dus niet onder het gemiddelde, dat is niet erg. Mn oudste zit ook ver onder het gemiddelde. Verder is dr eczeem redelijk rustig op het moment, ben erg benieuwd wat er gebeurd als ik dr een paar hapjes groente ga geven.
Hoi allemaal, Had weer flink wat bij te lezen en weinig tijd, dus voor de verandering weer een korte reactie.. wat schrikken zon1980 met die liga. Wist ook niet dat dat voor die kleintjes bestond... mejosje, ik had hier met sommige dingen als snijbiet ook echt problemen met eten. Nu heb ik het vandaag met tomaat gemengd en ging het er heel smakelijk in.. Ik zou de dingen die niet zo goed gaan tot nu toe na een aantal dagen gemengd met iets dat wel lekker is geven, misschien gaat het dan beter. Bloemkool stinkt (vind ik tenminste, smaakt wel lekker hoor), dus kan me best voorstellen dat zo'n kleintje het door de geur al met tegenzin naar binnen laat lepelen. diddlmouses, hoe is het met de hapjes gegaan? Hopelijk geen reactie.. Hier was moederdag een week eerder, maar niet echt veel aan gedaan.. Wie weet volgend jaar..
Jammer dat jij ook nix voor moederdag gehad hebt! Lot dr eerste groentehapje was niet echt een succes, arme kind wist niet wat dr overkwam, moest er helemaal van huilen. Morgen weer proberen..
Hier ook niks van vriendjelief gehad gister hoor...wel van Sem...een zelfgemaakt theepotje met mama thee Pasja: wow wat een supervent heb je...!! Hier werkt de pyjama tegen t eczeem nog niet echt. Moeten het even de tijd geven. Finn is nu helemaal vant rollen hoor. Alleen ja...net dat laatste zetje heeftie nog nodig. Super om te zien hoe hij het met al zn kracht probeert Hij woog trouwens vorige wk bij de ka bijna 7300gr en was 66,5 cm, volgens mij wel gemiddeld denk. Vrijdag lekker een weekje weg naar Landal...heerlijk !
Wat sneu dat Lot het niets vond, wat heb je gegeven? Wat lief van Sem, heeft hij dat op school gemaakt (of gaat hij nog niet naar school)? Hopelijk werkt de pyama snel bij Finn. Hier vorige week ook ruim 7 kilo en 73 cm (beetje raar, want dan zou hij dus gekrompen zijn, andere KA). Vandaag weer vaccinaties gehad, vond het dit keer niet zo leuk, maar verder heeft hij er gelukkig geen last van.
AMS: lang mannetje heb je! Sem zit op de peuterspeelzaal en daar knutselen en tekenen ze wat af! Heb al een map vol.... Weer prikjes gehad? Die krijgen ze toch met 2, 3, 4 en 11 maanden? Of gaat het in Spanje iets anders?
Hier pas geboren, 2,4,6,15 maand en 3,6,12,14 jaar Leuk hoor al dat knutselen.. Heb nu al zin om lekker te gaan knutselen. Maak nu al regelmatig afdrukken van voetjes en laatst ook voor het eerste van handjes met vingerverf. Zo zie ik hoeveel de voetjes in die paar maanden al gegroeit zijn.. maat 18 wordt hier echt al te klein, wat voor maat hebben jullie kleintjes?
Heb net het witlofhapje uit het boek opperdepop van ah gemaakt, was een groot succes! Dat had ik niet verwacht, mijn man lust geen witlof, maar hij heeft een beetje geproeft en vond het zelfs lekker. Voor degenen die het boek niet hebben: 150 gram aardappels (geschild en in kleine blokjes) 1 stronkje witlof (stronkje eruit en in stukjes gesneden) 2 appels (geschild en in blokjes) aardappels 5 minuten koken, dan appel en witlof erbij, nog 10 minuten koken en staafmixer erdoor. Dit zijn 3 porties en het kan in de vriezer 2 maanden bewaard worden..
@ wendy, lekker een weekje weg, veel pezier alvast! Nog even en dan mag Lisa ook naar de PSZ, ben benieuwd! @ AMS, zoo dat is echt groot volgens mij, Lot heeft maat 16 maar die zijn nog wel iets te groot. Witlof hou ik echt niet van, maar zou het wel eens voor mn meisjes kunnen maken.
@AMS, wat lief dat je dat recept met ons deelt. Brengt me op een idee. Misschien kunnen we allemaal eens een recept plaatsen wat een groot succes is. Dan kunnen we zo onze eigen kookboekje maken (ieder voor zijn eigen kindje). Ik sla jou recept alvast op in een mooi bestandje. @all: ik las al dat er wat kindjes weinig waren aangekomen. Nu kan ik daarbij aansluiten . Ik voel me echt rot. Terwijl de arts van het CB heel positief was. Mijn jochie is in 6 weken tijd nauwelijks 200 gram aangekomen. Erg weinig dus. Maar zei de arts, hij beweegt ontzettend veel. Hij deed dingen die ze gemiddeld pas rond 9 maanden doen. En in plaats van dat hij de energie gebruikt voor het aankomen gaat het bij hem in de bewegingen. Voor mijn geruststelling kan ik over 2 weekjes weer eens wegen maar het is volgens haar absoluut niet nodig want ze zag een zeer tevreden en erg beweeglijk kindje wat zich heel snel ontwikkelt. Toch zit het me niet lekker. Vinden jullie dat stom en maak ik me zorgen om niets of zouden jullie ook zo reageren?
@boordevol, snap heel goed hoor dat je je zorgen maakt. Maar vind je dat hij er slecht uit ziet? En hoeveel weegt hij eigenlijk? Zou proberen me er niet al te druk over te maken, helemaal als het cb dat ook niet doet. Hier voordat we met de hapjes begonnen een beetje hetzelfde verhaal, maar heb hem er nooit slecht uit vinden zien, anders had ik nl wel aan de bel getrokken. Ik denk dat het vooral belangrijk is om naar je kind te kijken, zolang hij er gezond en tevreden uit ziet is er denk niets aan de hand. Als er mensen in geintersseerd zijn wil ik best nog wat van de recepten plaatsen hoor.. Ik vind het zelf allemaal wel makkelijk te bedenken, alleen heb ik altijd moeite met de hoeveelheden en hier staat het er handig bij.