ja inderdaad, 3 maanden 6 maanden helemaal goed! bravo! zo dat is geruststellend he, boordevol in een week tijd zoveel aangekomen?
boordevol; je had n paar dagen geleden dagmenu overgetypt, waarop stond kip rijst groente...ik heb net een olvarit gekocht en ja; kip-rijst-worteltjes...maar goed je, ziet niet wat het is eigenlijk.geelig dunpuree. nou dat durf ik wel aan denk ik, in de komende dagen. en klein, schattig pannetje gekocht voor tim...6maanden oud het is echt wenne zeg!
Belize, wat fijn dat het zo goed is gegaan op de kdv. En nl gefeliciteerd met de 6 maanden, echt een mijlpaal he? Boordevol, lekker dat je zo gerustgesteld bent! Soms goed om toch wat vaker te gaan, iig voor je eigen gevoel.. Mejosje, ook 3 maanden is goed hoor om vol te houden met bv, er zijn mensen die het niet eens willen proberen omdat ze het te lastig vinden of hangborsten van kunnen krijgen. Jij hebt het toch maar mooi gedaan..
@Boordevol: Wat een mooie prestatie zeg!! Kan me voorstellen dat je hartstikke trots bent. Goed gedaan hoor! En wat fijn dat je zoon zo goed gegroeid is in die week. Fijn dat je nu een goed gevoel hebt. @Belize: Doorslapen gaat nog steeds prima. Van tien uur/half elf tot een uurtje of half acht. En soms zelfs tot half negen. Heerlijk dus. Verschrikkelijk hè die eerste wendag. Ik wist echt niet wat ik moest doen. Heb de ramen maar gelapt. Dus het huis onderhanden genomen net zoals jij. Wel raar dat hij niks heeft gedronken. Heb je nog een wendag? @all: Maken jullie wel eens groentehapjes met aardappel? Ik heb een paar keer gemaakt en vries de porties dan in. Maar als ze ontdooit zijn dan is het heel korrelig. Ik roer er dan wat water door maar het wordt nooit meer zo smeuïg als de eerste keer dat ik het maak. Hij eet het wel hoor, maar ik heb het idee dat hij de hapjes zonder aardappel of de potjes lekkerder vindt. Ik heb ook nog een verlaat moederdagcadeautje gekregen bij het KDV. Echt heel schattig. [FONT="]Voor de rest alles goed met iedereen?[/FONT]
dankewel ams!6 maanden hahahah... pasja; hij kreeg dus vandaag ook een wendag, hij sliep dit keer 3kwartietje in 5 uur tijd. in een hang wieg. wel 1 uit 2 flesjes die hij moest krijgen opgedronken. hij heeft nog steeds die strepvormige blaar op zijn kaak naast zijn eerste tandje. misschien komt het door zijn tand. pfff.
Pasja, heb je al geprobeerd om gewoon nog even de staafmxer erdoor te halen als je het ontdooid hebt? Doe dat namelijk met alle hapjes en heb er eigenlijk geen problemen mee. Merk ook eigenlijk niet echt de korreltjes bij de aardappel, maar vooral kleine kipstukjes die aan elkaar plakken.. Hier van de week weer nieuw hapje geprobeerd: 50 gram wortel, 50 gram aardappel en halve gekookte biet. In stukjes in 15 minuten gaarkoken en pureren (kan je niet invriezen omdat nitraatrijke groenten in het eerste jaar niet nog een keer opgewarmd mogen worden en niet meer dan 1 a 2 x per week nitraatrijke groenten geven).
Ik ben nu ook wel gelukkig met de flesvoeding... zeker na alle frustratie! Kwam nog bij dat ik voor afkolven op mijn werk naar een heel ander gebouw zou moeten voor de kolfruimte! Voor de rest ben ik vergeten of ik al gemeld heb dat Linzen met tomaat, een beetje appel en koriander er hier smakelijk in ging? Naast banaan en sperziebonen nog steeds het enige waar ze haar mond voor open doet.
Lot krijgt nu sinds 1,5 week groente maar dr darmpjes moeten er flink aan wennen. Vandaag lijkt het gelukkig beter te gaan maar vd week had ze echt kramp! Daardoor is ze nu helemaal uit dr superritme en komt ook savonds/snachts weer voor een fles. Maar goed hopelijk is dat weer tijdelijk
Hier net terug van een heerlijk weekje weg....moet nog wel even bijlezen! Vandaag maar gelijk even naar de Lief! uitverkoop geweest. Shirtjes en broekjes voor 5 euro, en allerlei hebbedingetjes 5 voor een euro en nog veel meer. Verkoop was woensdag al begonnen dus de maatje 68, 74, 80 en 86 waren zo goed als weg, maar heb nog leuke dingetjes weten te scoren! Wordt dan echt hebberig haha... Hier gaat alles goed met de jongens. Kan niet zeggen dat het eczeem van Finn minder wordt. Op zn rug is het helemaal weg, maar zn buikje is nog echt flink rood.
Wij zijn hier overdag het ritme nog helemaal kwijt. Ik probeer wel zo veel mogelijk een ritme aan te brengen in het eten, maar als ze geen honger heeft gaat die mond sowieso niet open en kan ik zo nog een uur langer wachten bijvoorbeeld. Slapen gaat redelijk, alleen vaak op dagen dat ze naar de kinderopvang is geweest, heeft ze net te weinig gehad dus wordt ze weer wakker om een uurtje of 10 's avonds. Het is van te voren te voorspellen, dus op zich niets te klagen! Gister een hapje gemaakt met een handje couscous, beetje geschaafde en geroosterde amandelen, half geroosterd tomaatje, beetje bladpeterselie, roosje broccoli, een beetje water en olijfolie en ook dat ging er soepel in. Tot nu toe erg blij dat een zwaar afgezwakte versie van ons eten wel bij haar in de smaak valt. Ik ben nog veel te bang voor echte stinkpoep dat ik vlees eigenlijk niet aandurf! Of valt het allemaal wel mee?
@ Wendy, WB! Lief! is leuk!!!! Wel balen van Finn zn eczeem, was je er nou al voor bij de HA geweest? @ Mejosje, goed dat het eten zo lekker gaat. En stinkpoep, ach valt best mee hoor (zolang het van je eigen kind is) je moet er toch aan geloven
tim heeft een hele pot olvarit opgegeten net en ging ook lekker slapen! eerste keer ipv flesje!ben zo trots!
Diddl: Finn heeft een zijden pyjama gekregen voor het eczeem. Had een hoopje dat het daarmee over zou gaan, maar helaas...nog niet veel verbetering :x Mejosje: zijn naar de Lommerbergen (Landal) geweest. Erg leuk park moet ik zeggen! Vanaf morgen ga ik proberen om over te gaan naar 3 flessen. Meneertje heeft vandaag een boterham gegeten en dat ging hardstikke goed. Finn heeft het draaien hier helemaal uitgevonden hoor. Ik leg hem in de box en hups...hij ligt op zn buik. Laat hem dan vaak ook spelen op zn buikje totdat hij begint te protesteren. Jammer is dat hij ook zo ligt te draaien als hij net gegeten heeft......hmmm...dan komt de helft er dus weer uit! Stop zn slaapzak nu ook achter in, want hij lag dus ook helemaal dwarsover boven in zn ledikant en ook nog op zn buik de laatste 2 ochtenden. 1x keer in zn eigen braaksel, arm kind!
diddle: nee hoor, tim krijgt nog steeds 5 flesjes. we zijn nog steeds bezig met de overgang.heel rommelig nog.
@ Belize, zoo 5 nog, vreetzakkie!! @ Wendy, roteczeem ook he! Bij Lot was het zo goed als weg maar nu komt het weer. Ik moet eigenlijk met die hormoonzalf blijven smeren dan blijft het weg, maar goed ik wil niet met die troep blijven smeren. Finn al lekker een boterham gegeten, goed hoor! En zo aan het rollen, Lot ook, alleen op dr buik liggen vind ze nogsteeds niet erg prettig. doe het wel steeds even maar meestal gaat ze zowat gelijk huilen. Lot dr krampjes van de groente zijn over en ze slaapt weer netjes heel de avond en nacht door, toppertje, dacht echt dat ik nu aan die extra fles(sen) vast zat. Maar nu het groente goed gaat gaan we lekker ook fruit proberen!
Ritme....was da'? Dat hebben wij echt niet. Het enige wat vast staat is zijn bedtijd 's avonds. Voor de rest is het echt niet te doen een vast ritme erin te krijgen omdat hij zo weinig slaapt. Maar zelfs dat verschilt. Soms slaapt hij lang en maar 2 keer, soms kort en dan 4 of 5 slaapjes. Eten net zo. Hij eet zo weinig, ik kan daar nog niks van maken. Wie gebruikt hier Zarqa? Ik weet zo even niet of ik de naam juist zeg maar had over deze creme gelezen op deze site. Duur maar erg goed. Ik heb 't zaterdag aangeschaft en zijn huid is nu al vele malen minder droog. @Diddlmouse; netjes hoor van Lot! Hier sinds de geboorte nog geen nacht doorgeslapen en toch wel 2 tot (uitschieters) 8-10 keer per nacht wakker. @Wendy: wat jammer dat de pyama niet helpt . Is er niets anders tegen te doen? Kun je me trouwens uitleggen hoe je de boterham te eten hebt gegeven? Wat je erop gedaan hebt (of droog) en hoe dat ging? Ik ben zo bang voor verstikking dat ik niets anders durf te geven dan groente, fruit en pap. Ik weet nooit wanneer er uitverkoop is . Pas ook nog die van Villa Happ gemist . Nu Lief . Gaat lekker zo 8) @Belize: stoer van Tim! Hier zijn we nog laaaaaaaaaaaang niet zo ver dat groente een BV gaat vervangen. @Mejosje: wat klinkt dat lekker! Kan me goed voorstellen dat het er zo in ging. Knap hoor en je maakt er echt kunstwerkjes van.
Diddl: ja wij hebben ook van die hormoonzalf, maar Finn zn huidje is soms zo rood en beetje open dat ik het er niet op durf te smeren. Fijn trouwens dat Lot weer goed slaapt! Boordevol: rot zeg dat je niet echt een ritme hebt met je kleine man. Wil je wel beetje van ons sturen! Hier gebruiken we ook Zarqa. Heb de haarlotion en 3 in 1 wasspul. Ik heb geen creme om te smeren oid. Ben ermee begonnen toen Finn flink last had van berg, maar dat is nu helemaal weg. Geen idee of het door dat spul komt maar goed...tis idd duur, maar soms heb je wel eens aanbiedingen bij de Etos (opletten he! ). Uitverkoop van Lief! was alleen hier in Sliedrecht. Hier zit de loods (weet niet goed wat hier zit) en daar hielden ze sample sale. Ik geef Finn een boterham met iet wat smeerworst erop. Kleine stukjes en af en toe moet ik even voelen in zn gehemelte, want dan zit het vastgeplakt. Hij kauwt goed en dan kan er weinig mis gaan lijkt me. Anders probeer je het gewoon toch een keertje? Van de wk overgegaan naar 3 flessen en dat gaat prima! Schema is nu beetje als volgt: 07.00 uur fles 210+7 met wat rijstebloem 10.00 uur fruit 11.30 boterham 15.00 uur fles 210+7 18.00 uur prakkie 19.15 uur fles 210+7 met wat rijstebloem Heb de fleshoeveelheid opgehoogd, voorheen 180+6. Hij laat nu meestal wel wat staan....