11/10/09 Sil (MvS) 30/10/09 Riley (s1m0ne) 01/11/09 Alexandra (Charmed) 02/11/09 Lotte (Diddlmouses) 03/11/09 Rosalie (Noolaa) 04/11/09 MK (AMS) 05/11/09 Meisje (zon1980) 06/11/09 Sophie (Susan79) 11/11/09 Evi (Mamastevie) 12/11/09 Evy (juenco) 13/11/09 Kiek (mejosje) 17/11/09 Jessey (Pasja83) 17/11/09 Baby (Boordevol) 18/11/09 Sam (Manon2005) 18/11/09 Janiek ( Francis78 ) 18/11/09 Tim (Belize) 19/11/09 Finn (Wendy30380) 20/11/09 Muppet (Pumba) Moest flink wat pagina's terug.....
Nou idd dat zijn dr veel meer dan er nu nog komen! Mooi scheme Wendy. Geen koekje en sap dus? Eerst was Lot dr eczeem ontstoken en dus ook een beetje open en rood en toen had ik ook een ABzalfje.
Naast afhakers, zijn misschien door de naamswijziging ook een paar die het topic niet meer teruggevonden hebben. Wij zijn er in iedergeval nog en moet zeggen dat ik het prettig vind om te lezen waar andere moeders mee zitten en meemaken... dus blijf ook maar Boordevol: vervelend dat er echt nog helemaal niets van ritme inzit. Het komt echt wel... waarschijnlijk samen met flesvoeding Hier is het ritme ook weg hoor, nu echt al een week. Gister op kdv heeft ze helemaal niet geslapen bv en hier thuis helemaal K.O., met als resultaat totaal 3 flessen gehad en 1 fruithapje. Had een hapje voor ´s avonds nog klaargemaakt, voor het eerst met een beetje kip, maar jullie begrijpen die is er niet meer in gegaan. Bestaat er zoiets als een 6 of 7 maanden sprong? Hoveel gram eten jullie kleintjes? Kiek eet bv wel een hele banaan, maar rest van het fruit is echt een paar hapjes en groente hapjes eet ze zo'n 75 a 100 gram en meer krijg ik er ook niet in. Potjes vergelijking: Het 4 maanden potje kant en klaar is 125 gram.
mejosje; ik weet van boordevol dat er een sprong bij 26weken bestaat. ze heeft een boek met sprongen lijst.niet waar boordevol?
Hey Meiden, Er is inderdaad een klein groepje overgebleven. Maar dat vind ik wel prettig want zo kan ik he teen beetje bijhouden. En nu weet ik ook een beetje welk kindje van wie is en wat ze meemkane. Als het erg druk is kan ik dat niet allemaal onthouden. @Ams. Nog een keer met de staafmixer erdoorheen is een idee. Maar laatst stond het hapje een halve minuut langer in de magnetron dan ik normaal doe. Het was wel wat heter maar werd wel weer een lekker glad hapje zonder stukjes. Dus voortaan maar iets langer warmer maken en dan iets laten afkoelen voordat ik het geef. En wat ben jij creatief met hapjes. Ik heb nog niet zo heel veel variatie. Komt ook omdat ik zelf ook nooit zo creatief met eten ben. Haha @Diddlmouses: Hoe gaat het nu met Lot? Vind ze fruit ook lekker? @Wendy: Lekker weekje gehad? Was dit de eerste keer dat jullie met zn vieren echt een weekje weg gingen? Ik kan ook zo hebberig worden. Al die leuke kleertjes. Ik moet alleen uitkijken dat ik niet te veel in 1 maat koop. Want het gaat zo hard. Zo heb ik op de 9-maanden beurs een leuk sweatshirt gekocht met zijn naam maat 68. Kan hij nu aan maar dat is veel te warm. Niet goed over nagedacht dus. @mejosje: Ik heb ook nog geen vast ritme hoor. Wat vast staat is dat hij rond zes uur erg moe is en dan naar bed gaat. En dan krijgt hij om half tien nog een laatste fles. Voor de rest staat niks vast. Zijn slaapjes niet. En het ligt er ook aan hoe laat we er uit gaan. Op mijn werkdagen krijgt hij s ochtends bijvoorbeeld om zeven uur de fles. Maar als ik vrij ben en hij slaapt lekker door krijgt hij soms om half negen de fles. Ligt er echt aan hoe laat hij wakker is. Ik weet alleen dat hij om de 4 uur een flesje wil. @Belize: Wat goed dat Tim een potje heeft opgegeten. Dat ipv een fles. Knap hoor. Hier moet hij altijd eerste een half flesje. Anders krijgt ik zijn groente er niet in want dan loopt hij te krijsen. Dus ik geef eerst een half flesje en daarna zijn groente. Geen idee hoeveel het is want ik maak het zelf en stop het in van die bakjes. Als hij een potje krijgt eet hij nog geen hele op. Komt waarschijnlijk door dat flesje, maar zonder flesje eet hij niks. Hier nog geen tandjes te bespeuren. Is mijn zoon de enige nog zonder tandjes? Hij kauwt al weken op zijn handen en kwijlt ook. Maar geen tandjes nog. Nou heel verhaal weer.
ik vind het ook prettig hier, maar soms vraag ik me af hoe het met de rest gaat. maar goed, ja tim kreeg eerst zijn hapjes en daarna zijn flesjes. eerst slechts kon hij een of twee lepeltjes eten en zijn flesje kwam er achteraan. hoe meer groente hoe minder melk er achteraan. omdat hij nu de hele pot opeet krijgt hij geen melk. hij eet op de KDV ook n peer. hij drinkt steeds minder goed en eet steeds beter. hij eet als tussendoor een pap gemaakt van liga en water. dat eet hij ook op. ineens begon hij dus te eten en flesjes te laten. onze maanden lange honger periode vanwege de maximum melk lijkt nu voorbij! het was toch erg moeilijk om hem te zien honger hebben en huilen, terwijl ik niets meer kon geven. hij is afgelopen week wel harde ontlasting en verstopping gehad. maar nu lijkt het ook dat beter te gaan. 6uu 200/6(omneo1 en 2) 9:30u groente of fruit 12:30u 200/6 14:00u liga+water 16:30u 220/7 18:00 (hier moet een maaltijd komen maar hij eet niets omdat hij erg moe is) 18:30u badje slapen 22:30u 220/7 droom flesje(zonder verschonen, eten met de ogen dicht) hij is dan om 4 uur wakker soms gaat hij weer slapen soms blijft hij wakker in zijn bedje brabbelen...dan om 6 uur flesje...
@ Pasja, jammer is dat van die leuke trui. Heb het ook nog weleens hoor dat ik het verkeerd inschat. En het is zo snel echt te wijd voor Lot.. Hier ook nog geen tadnjes te bekken hoor, maar lisa kreeg ze ook pas 2 weken voor dr 1e verjaardag, dus ik wacht geduldig af @ Belize, zeker fijn dat je Tim nu ook andere dingen kan geven. Hoe lang en zwaar is ie nu denk je? Ons schema ongeveer 8.00 200+6 10.30 fruit (paar hapjes nog maar) 13.00 200+6 16.30 200+6 17.30 Groente + klein beetje toetje 19.00 fles en naar bed Ze slaapt nog ongeveer 3 a 4 uur overdag. Dat verschilt wel heel erg hoor want kan ook 2 uur zijn.
ik heb geen idee diddle...we hebben maandag een afspraak staan voor cb bezoek. maar dat zal misschien niet lukken. want hij heeft zijn helm-dag op maandag, 3 uur lang moet hij er zijn zodat het ding zijn hoofd passend wordt gemaakt. als hij heel slecht aan toe is zal ik CB afzeggen. hij groeit niet meer zo hard moet ik zeggen. met zijn tandjes, 2 achter elkaar binnen 2 weken tijd, heeft hij heel slecht gegeten.slecht geslapen, ook op de kdv eet hij niet goed.
Dan aan Boordevol: wat is de sprong van 26 weken? En wat is de volgende? Vandaag was ze wel weer in haar normale doen. Heeft ze gewoon weer lekker gegeten en geslapen, ook op het kdv. En ze ligt nu lekker weer te tukken tot morgen ochtend waarschijnlijk. Heeft al haar eten netjes gehad... waaronder het hapje met kip. Dat was niet z'on succes! Was ook een hapje meet aardappel en tot nu toe zijn dat niet haar favo hapjes.
@ Belize, jeetje joh zijn ze 3 uur bezig voor zo'n helmpje, arm ventje! Maar goed het is voor zn eigen bestwil he.
Even snel alleen een reactie op Mejosje: De sprong die wij onlangs gehad hebben is die van 26 weken. De volgende is rond 37 weken. Die van 26 weken vond ik echt zwaar. Hij reageert echt altijd rond de aangegeven periodes heel anders en is dan echt duidelijk zichzelf niet. Maar hij komt er altijd uit met een boel nieuwe dingen die hij geleerd heeft en is dan weer helemaal zichzelf dus wat dat betreft komt het hier helemaal overeen. Kenmerken in het kort: - Sneller huilen dan normaal. - Baby wil meer bij mama zijn; uit zich in minder slapen, moeilijker slapen of eerder wakker. Overdag niet naar bed willen. - Eenkennig. - Vraagt meer aandacht. - Willen meer lichaamscontact. - Slechter drinken, minder geinteresseerd in eten en drinken. - Minder geluidjes maken. - Vaker een knuffel pakken. - Niet graag verschoond-aangekleed willen worden.
Yep dat is nu ruim een weekje aan de gang! Al moet ik zeggen dat gister en vannacht het allemaal goed ging, lijkt weer in ritme te zijn. Niet te vroeg juichen natuurlijk Tnx Boordevol!
ok; ff uitgebreid update... hier lijkt alles veel beter te gaan! tim is een beetje ziek met verhoging en hoest, maar goed, nog niet ernstig. hij heeft gister 4,5uur overdag geslapen(yipppiiiee) en savonds weer om 19:30 in bed. hij deed het n beetje moeilijk tegen papa bij de nachtvoeding, hij kon hem niet weer laten slapen...maar om half een weer in slaap met mama. tot 6uur in de ochtend. hij aat vandaag een grote pot 200gr en zijn liga-thee-water hapje naast zijn flesjes. en tot nu toe weer lekker geslapen!een keer zelfs van 2,5uur! nu slaapt hij weer.... hij rolt om van rug naar buik maar alleen om iets te pakken...van buik naar rug doet hij niet meer. omrollen is echt niet zijn ding. hij trekt aan de koord van zijn muziek beertje dat aan de rand van zijn box hangt...en luistert(dat lukte niet echt tot nu toe, slechts wel voor een hele korte muziek. nu dus echt de hele melodie).ik vind dat heel leuk, ineens hoor je de muziek afspelen... hij kan een 2de object vast pakken terwijl hij iets anders in zijn hand heeft. verder: maat 74 is nu echt te klein(alleen een broekje van nijntje past nog en zijn spencertjes van esprit)hij heeft al een tijdje papers nummer 5 aan. maandag de helm op, maar hij krijgt een paar dagen wen-tijd. en we moeten ook beginnen met poetsen, die 2 iniemini tandjes...doen jullie dat ook? we zijn helaas weer begonnen met de fysio, omdat hij ongelijke spanning in zijn beentjes heeft. hoe gaat het met de kindjes van club-3? en met de mama's?moe?haar uitval?(hier laat begonnen)...totaal ontzwangerd? en wat zijn de vaderdag ideeen? ik ben benieuwd...groeten!
Belize, fijn jouw uitgebreide update te lezen. En wat doet Tim het goed zeg. Hopelijk blijft de stijgende lijn erin. Wat bewegingen betreft doet mijn zoontje best veel. Van teentjes in zijn mond tot buikschuiven (door de hele kamer), van rollen tot hoofdje heel hoog houden als hij op zijn rug ligt, van speeltjes in zijn hand pakken tot met zijn voetjes met de speeltjes spelen. Hij doet ook al pogingen tot kruipen alleen lukt dat nog niet. Hij kan al wel goed in de kruiphouding. Hij zit -ligt- nooit stil. Hij is continue in beweging en stil liggen is er bij hem niet bij. Hij kan 2 uur alleen spelen en is dan moe. Eten is helaas net als slapen drama. Hij slaapt tegenwoordig overdag wel veel meer dan in het begin. Voorheen sliep hij 1,5 uur per dag verdeelt over meerdere slaapjes. Sinds een paar weekjes slaapt hij 2 tot 4 uur overdag. 's Nachts wordt hij nog altijd meerdere keren wakker. Eten doet hij heel weinig. Misschien 50 gram alles bij elkaar? Echt slechts een paar lepels en begint dan heel erg tegen te sputteren. Hij zit nog steeds in maat 62-68. Daarin zit hij al een behoorlijke tijd (sinds 4 maanden). Hij pastte enkele kledingstukken van maat 74 maar die zijn grotendeels nog te groot. Ik ben moe maar wel meer dan gelukkig. Ik geniet echt enorm van dit mooie wondertje. Hij is zooooo leuk en zooooo vrolijk. Hij doet bijna elke dag weer iets nieuws en er gaat geen dag voorbij dat hij mij niet aan het lachen krijgt. Ik hou ontzettend veel van dit mannetje en ondanks de zware nachten zou ik geen ander kindje willen dat bijv wel zou doorslapen. Hij is echt perfect zoals hij is. Een nachtje lekker doorslapen zou natuurlijk wel ideaal zijn Ik ben enorm blij dat we door alle twijfels over wel of niet (nu) een kindje doorheen hebben geprikt en dit prachtig resultaat hebben gekregen. Vaderdag. Nog geen idee. Ik reageer later weer op de eerdere berichten. Gaat de fysio goed en betekent wennen aan de helm dat hij hem nog niet 23 uur per dag op moet?
Ontzwangerd nog helemaal niet. Bij het douchen schrik ik elke keer weer vreselijk van de haaruitval. Heb vorige maand op de dag dat hij 5 maanden was weer voor het eerst gemenstrueerd. Dat gaat dus wel weer zoals voorheen. Al is het wel heftiger dan voor mijn zwangerschap.
ja dat is heel leuk om te lezen boordevol. tim is echt veel rustiger doet niet zoveel en ik denk ook een beetje gewoon lui! (wen dagen betekent inderdaad geen 23uur per dag op, het begint met 2 uurtjes dan 15mn pauze)pfff.
@ Belize, OMG maat 5 van pampers, dat heeft mn dochter van 2 jaar ook! Fijn dat alles weer lekkerder gaat! Leuk trouwens zo'n uitgebreide update! Idd nogsteeds haaruitval hier. tanjdes heeft ze dus nog niet. Voor vaderdag twijfel ik nog. Of ik laat Lisa een houten lijst verven met een foto van hun erin, of ik laat dr een boxershort verven. @ Boordevol,jouw zoontje doet het ook erg goed dus qua bewegen. Jammer dat het slapen en eten minder gaat. Klinkt allemaal wel een beetje als mijn oudste hoor. Die zat ook geen seconde stil (Lot kan uren rustig bij je zitten vvind ze heerlijk) en ook slecht slapen en eten. (zat met 13 maanden nog op 2 nachtflessen ) Lot heeft al 2 dagen steeds koorst en verhoging. Ze lijkt er niet veel last van te hebben, alleen wat pieperiger en vaker korter slapen. Ze krijgt nu ook fruit, vind ze ook erg lekker! maandag moet ik dr eigenlijk were gaan wegen. @ MissTania(?) hoe gaat het met jou lichte beebje?