Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik word ook erg gelukkig van mijn kleine! Ze heeft een lekker karaktertje, maar goed... ze is dan ook een kind van haar ouders ;) Ben dus ook erg blij dat we hier gestopt zijn met nadenken wanneer het goede moment zou zijn. Dat goede moment is er nooit en komt eigenlijk gewoon wanneer je kleine er is (zo liep onze overweging en we hebben gelijk gekregen :D).

Ben hier zeker nog niet ontzwangerd. Overall gaat het wel goed met me, maar ik heb zeker nog momenten dat het me allemaal te veel is. Komt de geboortedag weer even in mijn hoofd terug of ik merk dat ik ergens zeer heftig op reageer terwijl er echt niets aan de hand is. Het is zelfs erger dan tijdens mijn hele zwangerschap. Daarnaast is mijn ks nog een beetje paarsig en voel ik hem nog als ik erg moe ben.

Vrijdag zijn we naar het CB geweest en ik ben weer gerust. Al dat eten waar ze haar mond niet voor open doet, maakt allemaal nog niet uit... zolang ze maar elke keer het weer aangeboden krijgen om de structuur te leren kennen etc. Avocado-appel hapje ging er trouwens laatst prima in, terwijl de keer daarvoor ze zat te kokhalzen!
    En ze mag gewoon ongeveer alles hebben, behalve zout en honing. Dus echt apart koken hoeft niet... ik doe gewoon als laatste de zout in het eten!

Ook met dat rollen, waar mijn dochter totaal geen ambitie voor lijkt te hebben, geen zorgen pas met 9 maanden rolt 90%. Ze gaat wel op haar zij liggen dingen met twee handjes pakken, maar de paar keer dat ze omgerolde dat doet ze momenteel echt niet... Proberen te zitten doet ze wel en dat ook dat gaat steeds beter. Eenmaal in zithouding dan kan ze dat redelijk goed zelfstandig vasthouden. Hoofd wordt al omhoog getild om maar niets te missen en niets op tafel is veilig binnen haar handbereik!

2. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Mejosje: ik heb het precies andersom. Waar hij de eerste keer enorm van smult moet hij de volgende dag kokhalzen. Hij krigjt echt weinig binnen en dit is in die zin een probleem dat hij al licht is dus het moet niet te gek worden. Dat van het rollen klopt inderdaad. De arts zei mij ook dat het gemiddelde het pas bij 9 maanden doet en dat hij er dus erg vroeg bij is (doet de meeste dingen sinds 4,5 a 5 maanden).

@Wendy: fijn herkenning te lezen in je eerste dochter. Ik word er soms wel moedeloos van (vooral 's nachts na de zoveelste keer opstaan) en kan mijn vinger er niet op leggen wat er nu precies scheelt maar goed. Hoop dat het in elk geval rond 1 jaar wat rustiger is. Vandaag gaan we maar stopcontactbeschermers kopen en we moeten steeds meer dingen weghalen omdat hij natuurlijk nog te klein is om te begrijpen dat hij niet overal aan mag zitten maar hij komt wel bijna overal.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hopelijk gaat het snel beter met Lot en andere zieke kindjes. Dat hebben wij dan weer nog niet gehad. Op de koorts na de vaccinatie na gelukkig nog niet echt ziek geweest. Twee keer verkouden wat gelukkig snel voorbij was. Ach ja, je kunt niet alles hebben he, een goed etertje, slapertje enz enz.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Hoi meiden,

Hier even heel kort een teken van leven.. Ik heb nu helaas geen tijd om alles bij te lezen, maar dat zal ik snel doen. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en tot snel..

groetjes

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @AMS tot gauw. Lief dat je even van je laat horen. We hebben ook een paar stille lezers, ik geloof zon en nog iemand maar daar weet ik de naam niet meer van. Hoop ook dat het met iedereen goed gaat.

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    diddle; ja nummer 5 is tot 18kg!vanaf 11kg. maar ik wilde niet te strakke luier om doen omdat hij met tandjes ook luieruitslag kreeg. een beetje lucht in houden. het ging best rustig met de helm passen. het staat hem wel met zijn dikke wangen...en daarom toch naar cb geweest. hij is 9680gr en 71,5cm(korte benen vind ik). hij is volgens cb keurig, een beetje mollig..maar niet dik...hij hoeft ook geen fysio...de spanning op zijn benen waren weer gelijk...hij heeft op de tafel daar ook zomaar omgerold van rug naar buik!om te laten zien misschien dat hij het kan...misschien moet ik hem vaker op de harde grond leggen.
    hij is zooo erg moe, zonder eten wilde hij naar bed gaan. hij slaapt nu...straks weer de helm op. groetjes!

7. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Hey dames,

Het weekend was erg druk dus ik heb geen tijd gehad om te reageren. Maar nu wel.

@Belize: Wat zielig dat Tim ziek is. Arme jongen. Maar zo te lezen gaat het voor de rest prima. Hij ontwikkelt zich goed zo te zien. Leuk hoor. Het is wel een grote jongen he? Lekker toch? Het is tenminste geen breekbaar poppetje. Hier ook niet hoor. Lekker stevig.
    Jullie hebben de helm voor Tim dus. Ik hoop dat alles goed gaat. Ik ken iemand die ook een helm heeft gehad. Op een gegeven moment deed hij alles met zijn hoofd omdat die helm erop zat. Dus gewoon staan onder tafel. Dat deed toch geen pijn met een helm. Haha

Voor de rest gaat alles prima. Zoontje is de laatste tijd een beetje van slag. Huilt sneller maar et nog steeds supergoed. (Soms misschien te goed???) Ik voel me ook prima. Haaruitval is weer zoals normaal. Dus niet extreem meer. Moeheid had ik een paar weken heel erg maar is ook weer over.

Wij gaan over een kleine 4 weken op vakantie. Dus ben al aan het aftellen. Nor meer vakantieplannen hier?

@Boordevol: Wat een bewegelijk ventje heb jij zeg. Al buikschuiven. Dat gebeurt hier nog niet. Wel de hele dag rollen van rug naar buik. Nog niet andersom. Dat mogen papa en mama doen. Haha En hier zit hij ook geen moment stil. Ook niet even lekker op schoot.
    Maar wat goed dat jouw zoon zo lang alleen kan spelen. Kan jij even wat dingen voor jezelf doen.

Ik ben ook super gelukkig met mijn kleine mannetje. Kan me geen leven meer zonder hem voorstellen. Ik merk alleen dat ik, nu hij er is, veel ongeruster ben. Ik kijk wel een paar keer als hij ligt te slapen. Kijken of hij geen doekje over zijn hoofd heeft en of hij wel goed ligt. Als hij moe is vindt hij het namelijk lekker een doekje over zijn gezicht te doen.

@Diddlmouses: Fijn dat het goed met Lot gaat. Leuk dat ze fruit ook zo lekker vindt. Ik ben benieuwd maandag hoeveel ze weegt.

@Mejosje: Het goede moment voor kinderen is er nooit he? Veel mensen vonden mij erg jong. Maar ik wilde het heel graag.
    De KS voel ik ook nog steeds hoor. Vooral als ik moe ben of als ik heel druk ben of gesport heb. Daarnaast heb ik nog steeds geen gevoel terug boven het litteken. Jij wel? Ik blijf het een lelijk ding vinden hoor. Er is iets prachtigs uitgekomen maar mooi is het niet.
    Wat goed dat ze al een beetje kan zitten. Lijkt me wat makkelijker allemaal. Als ik mijn zoon soms vast heb zou ik hem soms wel even neer willen zetten, maar helaas kan hij nog niet zitten.

Tot snel weer dames.

8. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ belize, Tim dus zn helmpje

Ik kijk eigenlijk nooit zo naar de kilos op de luiers, meestal zijn ze al eerder te klein vind ik.
    Toch nog een flinke he die Tim.

@ Pasja, leuk waar gaan jullie heen op vakantie?

Vandaag Lot weer wezen wegen. (Ze wordt nu elke 2 weken gecontroleerd) Ze zit nogsteeds onder de ondergrens. Ze weegt nu bijna 6 kilo.
    Dus tja hier wel zo'n breekbaar poppetje :p

9. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @Diddlmouses: Bijna 6 kilo? Dat is inderdaad erg licht. Mijn nichtje was hier vandaag (ze schelen 1 wwek) en die is ook zo licht. Is echt een enorm verschil als ik me nichtje optil of mijn eigen mannetje. Dan lijkt hij opeens zo een reus. Maar als ze weg is blijft hij mijn kleine baby hoor. Hahaha

Maar als ze voor de rest goed eet en ze wordt goed gecontroleerd dan is het prima toch?

10. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Diddl: 6 kilo? Das idd niet zo veel....hier eentje van 7840 vorige wk! Nog niets vergeleken met Tim van Belize :D Wow, wat een beertje heb je!!

Hier gaat alles super met de jongens! Geniet iedere dag weer van ze!

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Snelle re: heb wel gevoel boven de snee... maar op de snee zelf voelt het raar!
    Neerzetten lukt hier ook niet, maar ik zet Kiek gewoon in de wipper of op haar speelkleed bij ons aan de keukentafel / in de keuken hoor als ik mijn handen even vrij wil hebben! Is er toch voldoende interactie.

Ik heb hier weer tandjespoep sinds dit weekend. Voel alleen nog geen boventanden.

Lengte trouwens vrijdag bij cb was 67cm en 7900 gram. Helemaal op de groei van de groene gemiddelde lijn!

12. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Belize: zo zo, Tim weegt gewoon 2,5 kilo zwaarder dan mijn zoontje terwijl ze maar 1 dagje schelen. Gelukkig is het helm passen goed gegaan. Hoe voelt het nu voor hem? Deze week wordt het erg warm, dat lijkt me wel moeilijk voor hem. Wat betreft oefenen op een harde ondergrond. Dat is heel goed voor ze heb ik gemerkt. Ik legde ook steeds kleedjes neer maar nu hij toch er vanaf schuift en op de harde grond terecht komt doe ik dat niet meer en ik zie dat hij dan veel beter kan bewegen/oefenen dan op een kleed of zachte ondergrond. Wel valt hij steeds plat op zijn gezichtje nu hij probeert te kruipen en niet weet hoe hij dat moet doen. Dan is het huilen geblazen de arme schat.

@Pasja: fijn dat alles goed gaat. Waarom denk je te goed? Lekker van genieten hoor! Aangezien de kleine man niet veel slaapt overdag vind ik het heerlijk dat hij zich alleen kan vermaken. Kan ik rustig it, bellen, huishouden doen etc. Natuurlijk speel ik ook vaak met hem :p
    Dat van dat doekje herken ik helemaal. Doet die van mij ook maar ook ik ben ongerust erop en kijk meerdere keren (ook als hij slaapt). De zorgen horen er nu echt bij he, als moeder.

@Diddl: mijn mannetje zit nu precies op 7 kilo. Advies CB was meer eten geven maar ja, mannetje wil nu eenmaal niet teveel eten en al te graag de borst. Wel fijn dat het goed in de gaten wordt gehouden. Doe je nog iets extra's om de kilo's eraan te krijgen, is het gewoon haar bouw of eet ze niet goed?

@Mejosje: hij is ook 67cm lang maar dus 900 gram lichter. Hoe lang zijn de andere kindjes? Ik dacht dat 67 ook te klein was maar ik zie dus dat jouw kindje ook 67cm is. Ik ben toch niet helemaal gerust op zijn gewicht. Hoe gaat het eten verder? Ik maak toch apart eten voor hem. Ik geef toch maar 1 groente per keer tot hij beter eet om dan andere dingen te proberen. Anders is het zoveel werk voor niets. Vandaag ging het eten wel al makkelijker heb ik gemerkt. Ben benieuwd of dat zo blijft.

13. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lot was gister 66 cm (wel alweer bijna 7 maand)

Het is ehct haar bouw, ze ziet er echt goed uit, totaal niet mager.
    Maar volgens het CB is ze daarom niet zo sterk en in dr armen enzo, blabla...

Ze eet redelijk, niet veel maar ben ook pas net met bijvoeden begonnen ivm dr eczeem.

Fotootje van vandaag, nix mis mee toch :p

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

mmm, niet echt duidelijk voor dr gewicht, maar wilde deze toch al plaatsen ;)
    Zolas jullie zien is dr zus ook niet de dikste.
    Die heeft ook altijd onderaan de curve gezeten, maar Lot zit er dus echt onder en dat heeft Lisa nooit gehad.

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze ziet er prima uit vind ik. ze beginnen nu steeds meer op elkaar te lijken lisa en lot. tja het is de leeftijd denk ik. tim heeft nu ook zijn eigen groei lijn verlaten. gebogen....ze hebben niet genoeg aan alleen melk maar ze kunnen ook niet van alles goed eten. en ze willen ook veel meer bewegen. n soort overgangsperiode....
    ik heb altijd aan mijn hoofd een minimum hoeveelheid en ik doe mijn best zo dat hij dat dan binnenkrijgt. als hij t niet eet bied ik het steeds opnieuw aan. gister was het ook zo een slecht eten dag met zijn helmpje op. pfff.
    lotje heeft nu lange armen,zie ik, ik denk dat haar benen ook snel groeien. tja dan zijn de armen een tijdje zwak. hier ook soms heeft hij in eens n grote hoofd en lange armen, zo heeft hij echt de moeite met het hoofd optillen of op zijn buik liggen. het is raar dat tim dit ook te horen moest krijgen 'zwakke armen' (toen hij op zijn dikste was)

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Dat is wel toevallig ja!
    Lot kan wel heel goed dr hoofd optillen enzo, ze ligt alleen echt niet graag op dr buik en ze komt echt nog niet voorruit.
    Maar het is ook gewoon een veel rustiger meisje dan dat Lisa was.

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    dan komt het omdat ze buikpijn heeft. is ze verstopt? moeizame ontlasting of veel windjes?

18. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Nee, ze vind het gewoon te vermoeiend, is liever lui dan moe :D

19. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Even vraagje: heeft een van jullie miss een Mutsy Urban Rider Sport? Ben namelijk heel ijverig geweest om de bekleding te wassen, maaarrrrrr...nu krijg ik het er niet meer goed terug op!! Lekker slim dus :D

Diddle: lieve meisjes heb je! Enne..de dag begint voor jullie vroeg zag ik op hyves...pfff! Vind het hier al vroeg als Sem om 7 uur wakker is haha...

20. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Hihi, blonde actie, kan je niet helpen sorry!

Ach valt mee hoor, neem dr lekker nog even bij mij in bed.
    Ze slaapt pas sinds kort door (Lisa) dus vind dit al heel knap!

Deel Deze Pagina