Ik zal me ook geen zorgen maken als het goed gaat Pasja! Kiek is ook nog geen dag ziek geweest... ben ik erg blij mee. Ja wel eens een beetje dunne poep, beetje hangerig, maar geen verhoging ofzo! Mooie meiden diddle! Ik denk dat de lengtes wel een beetje kloppen. Immers 4-6 maanden kleding is allemaal 68 en tot 9 maanden hebben ze de mogelijkheid om in 74 te groeien. Het eten gaat hier steeds beter. Ik heb de 1 groente of fruit per keer verlaten & blender "ons eten" er rustig op los. Ik gebruik alleen geen zout meer vooraf, maar gewoon een pot met zout op tafel. & het gaat er allemaal prima in. Aspergesprakje, sperziebonen met een beetje coq au vin en pasta. Vanavond krijgt ze aubergine met rijst en gehaktprutje. Ze krijgt dus nu 1 fruithapje en 1x avondeten. Ongeveer mijn schema als ze thuis is: 7u - ontbijt - fles, 240x8 (melk... pap ook geprobeerd, ze heeft liever melk) 11u - tussendoor - fles, 180x6 (melk) 13u - lunch - fruithapje 16u - tussendoor - fles, 240x8 19u - beetje avondeten + flesje 120x4 Ik doe niets op de klok, dus het is echt ongeveer.
@Diddlmouses: Wij gaan naar Zuid-Spanje. Tussen Salou en Cambrils in. Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat met een baby. Er zijn veel mensen die het me afraden. Maar ook mensen die er helemaal geen probleem in zien. We gaan met een busje (we zijn met 9 personen, waaronder nog een kind van 2 jaar) en we stoppen gewoon om de drie uur. Dan kan hij lekker uit de maxicosi. Rustig even wat eten of drinken. Alleen als hij slaapt laat ik hem liggen. Wat een leuke foto van je meiden!! Je ziet echt dat ze zussen zijn. @Mejosje: mooie lengte en gewicht toch? Wat bedoel je met de snee voelt raar? En is het wel lichter van kleur als in het begin of nog steeds niet? Mooi schema heb je. Ik zit op ongeveer zo een schema. Alleen heb ik flessen van 180+6 en de laatste is 210+7. Ik heb nu trouwens die nachtvoeding van nutrilon en die werkt perfect. Hij slaapt nu klokje rond van 19.00 07.00 @Boordevol: Misschien wel een idee om hem even op de vloer te leggen zonder kleed. Dan leert hij misschien makkelijke kruipen want nu is het toch glad. @Wendy: balen dat je die hoezen er niet meer omheen krijgt. Wil je ze lekker wassen en dan lukt het niet.
Heb nog niet alles bij kunnen lezen, maar ben er nog wel hoor.. Maar er zijn er idd veel afgehaakt.. Ik probeer morgen de rest bij te lezen en uitgebreider te reageren. groetjes voor iedereen
@ AMS, hooiiii @ Pasja, komt vast goed, is denk ik ook maar net hoe je er zelf mee omgaat toch! Lot heeft vandaag dr eerste stuk brood op en ze vind het heerlijk, ging ook hartstikke goed! Groente gaat ook super, ook geen last meer van dr darmen. Alleen fruit en een toetje vind ze eigenlijk nog niet veel aan. Ze krijgt tegenwoordig wel weer een nachtfles. beetje jammer
Ondertussen is hier het derde tandje door... niet boven, maar nu 3 op een rij! Nachtfles had ik afgelopen week ook een keer. Denk dat het te maken heeft gehad met het doorkomen van het derde tandje. Had ze wel meer last van, dan de eerste twee. Snee is nog steeds meerendeel paars. Hier en daar lichter. & Op de snee is het minder gevoelig.
@ Pasja: pas later zat ik me te bedenken waarom mensen je het afraden om naar spanje te gaan met de kleine? Ben nieuwsgierig naar de argumenten. We zijn van plan om een (lange) vliegreis naar een complete "bananenrepubliek" te gaan maken en Kiek gaat gewoon mee. Zelfs het CB hier had zoiets kan allemaal prima zorg alleen voor de shotjes vooraf. En als we besluiten uiteindelijk binnenkort toch nog een weekend naar Istanbul te gaan moet ik alleen zorgen dat de BMR prik gezet is... that's it! (laatste is een beetje twijfelpunt, willen wel graag, maar met de verbouwing misschien niet zo handig om te doen).
nou ik kom zelf uit istanbul en ik ga echt niet met de kleine daarnaartoe...de oma moet gewoon hier naar toe komen om hem te zien. het is gewoon veel te druk en ontzettend warm, gister was het 30c...voor en weekeind is het gewoon alleen maar vermoeidheid en ze zijn veel te jong om echt van te genieten vind ik. verder heb je wel goed gezondheidszorg en alles die je nodig heb kun je daar wel vinden.
Hoi allemaal, Ik heb te veel gemist om echt op iedereen te reageren, dus zal gewoon even een update geven en op een paar dingetjes reageren.. Hier gaat alles prima op een verkoudheid na. Ik denk dat het komt door de tandjes (wacht nog steeds op de volgende die door moeten komen, zie al weken streepjes, maar ze komen maar niet door), maar het zou ook door de temperatuurswisselingen kunnen komen. Het is hier nu behoorlijk warm (z'on 38 graden) en in huis houden we het meestal lekker koel en is het denk ik maar een graad of 25, dus als we ergens naar toe moeten heb ik een bezweet jongetje in de wagen zitten. Pasja, denk dan ook dat het best goed kan gaan op vakantie en met de warmte moet je gewoon je dag schema een beetje aanpassen en 's ochtends en eind van de middag dingen doen (tussen de middag is toch alles dicht). Ik weet niet of jullie ook naar het strand gaan, maar zou dan wel zo'n half tentje meenemen (parasol waait zo snel weg en vind ik dus gevaarlijk, heb er eens een met de punt in mijn buik gekregen en dat was niet prettig) en ik neem hier als we gaan een klein zwembadje mee wat ik vul met kraanwater, zodat hij geen zout water binnenkrijgt.. Verder gebruiken we hier nu de eerste shirtjes maat 80, maar die vallen haast als sommige 74. Ook het rollen van rug naar buik gaat steeds beter, alleen wil hij niet meer terug rollen.. Hebben die van jullie dat ook? Ook zijn we 2 weken geleden met nijntje koek begonnen tussendoor en dat gaat echt heel goed (ze worden ook wel heel snel zacht). Later meer, moet nu weer even aan de slag. Fijn weekend allemaal.
@Belize: om warmte maak ik me niet zo druk... evenmin dat ze niet tot rust zou komen. Ben er immers altijd nog bij en noodzaak om ook de rust te gunnen aan de kleine door het in een rustige omgeving weg te leggen. Het bezoek is ook niet helemaal toeristisch, een vriendin van mij is daar gaan werken en ik vind het leuk om haar op te zoeken daar! Alle toeristische en minder toeristische trekpleisters heb ik trouwens al wel gezien. Voor de rest druk bezig met van alles en nog wat! Straks een kinderstoel halen... ze kan er nog niet in zitten, maar dan hebben we hem wel vast staan! Haar sixpack wordt steeds beter
@Diddlmouses: Jah inderdaad, ik denk hoe makkelijker je zelf bent hoe makkelijker je kind is. Ik sta er heel open in en mocht de reis verschrikkelijk zijn dan doe ik het voorlopig niet meer. @Mejosje: Echt argumenten hadden ze niet. De enige opmerking die ik kreeg was: Ik ga niet eens met mijn kinderen naar Zuid-Limburg, laat staan naar Zuid-Spanje Ben er voor de rest ook niet op in gegaan. Deze mensen zijn bijvoorbeeld ook tegen het KDV en tegen oppassen van anderen. Zij gaan dus nooit lekker even uit eten met zn tweetjes ofzo. Lekker toch juist als je gewoon overal met je kindjes heen kan. Ik denk altijd maar dat in warme landen ook babys geboren worden en zij kunnen ook tegen de hitte. Leuk hè zo een kinderstoel? Welke heb je? Ik heb er ook al een staan. De Easywalker Flair Boon. Alleen zakt hij steeds naar een kant omdat hij nog niet zelf kan zitten. Ik heb voor de vakantie of voor als ik ergens ga eten zo een stoel van de IKEA erbij gekocht. Super handig en met een zitverkleiner blijft hij redelijk zitten. @AMS: Vervelend die verkoudheid. Ik hoop dat dat snel over gaat. En dat het volgende tantje snel doorkomt. Wij hebben als zo een half tentje gekocht. Ook koop ik een klein badje inderdaad. En natuurlijk op het heetst van de dag uit de zon. Sowieso wil ik hem proberen zoveel mogelijk uit de zon te houden. In de schaduw is prima de eerste vakantie. Rollen van rug naar buik kan hij heel erg goed. Maar terug niet inderdaad. Dus ik moet hem vaak terugdraaien. Ik geef nog geen Nijntje koekje maar wel een halve liga. Dat gaat prima. En laatst heb ik hem wat gekookte sperziebonen in zijn handen gedaan. Hij vond het een beetje raar maar ik denk dat hij er 1,5 heeft opgegeten. Toch een mooi begin om te wennen. [FONT="]@Belize: Begrijp ik het goed dat jouw ouders nu in Istanbul wonen? Mis je ze niet ontzettend? Of ben je het ondertussen wel gewend?[/FONT]
@mejosje, ik weet niet hoe lang je vlucht is, maar als het langer dan een uur of 6 is zou ik wel een eigen stoel boeken zodat je de maxicosi mee mag nemen. Na 2,5 uur zitten begint het echt zwaar te worden voor een persoon. Verder zie ik het probleem ook niet, wij hebben nu 6 vluchten gedaan en die gingen allemaal prima, genoeg speeltjes etc. mee en wat eten/drinken. De laatste keer ook een potje gegeven in het vliegtuig en dat ging gewoon helemaal op (duurde trouwens wel lang met opwarmen omdat ze alleen maar aubainmari op kunnen warmen, denk bijna een kwartier). @pasja83; als liga goed gaat kunnen de nijntje koekjes ook zeker. Die zijn nog veel zachter en vallen bij een beetje vocht al uit elkaar. Soms probeert hij er op te kauwen maar is het al helemaal uit elkaar gevallen. Vandaag hier een stuk soepstengel gegeven, vond het zelf vrij hard, maar hij had er geen last van en kon hem ook goed kauwen (moest er z´n 2 tandjes wel voor gebruiken, dat hoeft bij de nijntje koekjes niet).
@AMS: goede tip! De vlucht in oktober is idd 8 a 9 uur. Ik heb de stokke kinderstoel nu in huis! En voor onderweg ga ik de sack 'n seat denk ik nog kopen. Maar nu nemen we de wipstoel nog mee of gebruiken we de maxi cosi nog (met een quinny zapp onderstel). De regelmatige oppassen van Kiek zullen zelfs boos worden als ze niet meer mogen oppassen. Oma en tante vechten er bijna om wie mag oppassen als we een oppas nodig hebben. En als de één oppast dan is het zeker dat de ander bij de oppas langs komt. Heb het wel getroffen in dat geval, want ook al geniet ik ontzettend van onze kleine dame, ik kan ook erg genieten van even samen thuis of op stap. En de oppassen kunnen ook erg genieten van Kiek. Voor de rest wilde ze gister zonder eten naar bed. Vannacht wel nog een fles gehad en vanmorgen voor het vertrek naar de KDV wilde weer niets drinken. Herkennen jullie het probleem? Water uit een glas wilde ze wel drinken trouwens, maar haar melkje weer niet! Daarnaast is ze erg eenkennig sinds afgelopen week, is dat normaal?
Mejosje, wij hebben ook de stokke tripptrapp, ben er echt super blij mee. Hij kan mooi aan tafel geschoven worden en zit er goed in. Wij hebben een week of 2 gelden ook een hele eenkennige week gehad en nu gaat het beter, maar als hij moe is wil hij echt niets van anderen weten. Denk dus dat het normaal is, klopt ook wel ongeveer met het aantal mmanden/weken.. Hier ging het water drinken uit een fles/tuitbeker heel slecht, dan begon hij echt meteen te krijsen en uit een glas was wel interessant. Nu met de warmte begint hij ook uit de tuitbeker water te drinken, hij heeft dan nu denk ik toch erg dorst en wil dan wel drinken. Gaan de hapjes wel goed? Wij hadden toen we net met hapjes waren begonnen dat hij de fles niet meer zo graag wou, maar nu gaan de hapjes zowel de flessen er weer goed in..
Hey Meiden, Even een snelle korte reactie van mij. Ik heb net mijn zoons eerste tandje ontdekt. Ik dacht dat ik een wit streepje zag dus ik ging voelen, en ja hoor. Zijn eerste tandje komt door. Leuk leuk leuk
hier ook heel slecht eten....maar hij is ook erg verkouden... hij heeft wel uit n plastiek beker koud water gedronken...hij had enorme dorst. zo, toen hij klaar was heeft hij t bekertje ook kapot geknepen. zag er stoer uit...het is dus tijd misschien om tuitbeker te proberen.
Pasja, wat leuk! Vergeet geen foto´s te maken.. (zijn wij nl wel vergeten..) Belize, met de tuitbeker moet je wel even doorzetten hoor, de eerste 4 dagen snapte hij niet hoe er iets uitkwam, was alleen maar krijsen, maar nu gaat het heel goed.. Heb het ook zelf geprobeerd en vond het lastig om er mee te drinken.. Weet niet of ze allemaal hetzelfde systeem hebben hoor. Wij hebben de losse tuit en handvat van avent gekocht, die kan gewoon op de flesjes.
Kiek is nog steeds niet lekker met eten en drinken. Ze wil niet dat de lepel in haar mond gestopt wordt, wel dat ze de lepel zelf vast heeft en het in haar mond proberen te stoppen. Tot op zekere hoogte laat ik haar maar een beetje spelen... heb niet heel veel zin om overal het eten vandaan te gaan zitten schrapen, dus dat houd ik ver bij haar uit de buurt als ze zit te spelen. Liga en broodkorsten wil ze wel knabbelen, dus dat is tenminste iets. Koude thee ging er gister ook een beetje in met de tuitbeker, maar water uit een glas en melk uit de fles zijn nog favoriet! Wel gewoon goed gevulde luiers en geen verhoging! Net even wezen stemmen... ben erg nieuwsgierig naar de uitslag (exitpoll) vanavond! En nu de regen in om een hollandse nieuwe met uitjes en zuur te "pikken"!
@Belize: Wat een stoer mannetje heb jij zeg. Zie het helemaal voor me hoe hij zo een bekertje fijn knijpt. Haha @AMS: Goede tip. Moet ik zeker doen. Is erg leuk om te zien. Tuitbeker is hier inderdaad nog geen succes. Probeer het nu 2 dagen. Maar ik blijf volhouden hoor. @Mejosje: Ze wil dus vooral spelen met de lepel dan eten. En als je wat losse sperziebonen of broccoli in haar hand geeft, vindt ze dat wel lekker. Mijn zoontje vond de eerste keer een beetje raar. Nou ja, zolang ze goed aankomt en lekker volle luiers heeft lijkt het mij prima. En hoe was je Hollandse nieuw? Wat is het stil hier de laatste tijd. Iedereen erg druk? @de mamas die werken. Zien jullie je kindje op de wekdagen ook zo weinig? Ik wel namelijk. s Ochtends een uurtje en s avonds hooguit 1,5 uur. Voor de rest slaapt hij. Hij slaapt namelijk al rond half zes tot half acht. Dan zijn laatste fles en dan slapen tot de volgende dag. [FONT="]Gelukkig zijn dat maar 3 dagen en zie ik hem 4 dagen de hele dag.[/FONT]
Hai meiden, Hier net de oudste voor de laatste keer weg gebracht naar de psz. Straks als Finn wakker is ga ik er heen en gaan we zn verjaardag vieren. Ben best beetje emotioneel....stomme muts! Dan maandag voor het echie naar de grote school.... Pasja: op de maandag en vrijdag zie ik Finn 's avonds maar een uurtje! Gelukkig zijn het maar 2 dagen. Welk ander drinken bieden jullie je kleintjes aan? Ik ben al een tijdje begonnen met diksap, maar das echt geen succes! Thee en water ook geprobeerd, maar lust hij ook niet. Blijft er weinig over denk...