Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hebben gister pas een beetje schema kunne toepassen....
    7uur flesje200/6
    9:30 fruit 200gr
    12:30 flesje met rijstebloem 200/6
    14:30 liga water papje, sap of water
    rond 15:30 eten, 200gr groente vlees potje(hij eet alleen die potjes)
    16:30 helmpje af!half uurtje slapen
    badje
    18:30 220/7 flesje 19:00 naar bed..
    22:30 flesje 220/7
    hij slaap 3 keer van 40-50mn slaapjes. en we wandelen ook 1 uur max.

en op t kdv krijgt hij geen groente en geen pap fles...2 dagen per week dus...ze hebben met hem geknutseld vr de vaderdag...grappig zeg!meteen op de koelkast hangen natuurlijk.hahahah

hoe voorkomen jullie dat ie omrolt in bed?

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ams over brood: brood koorst met boter jam of appelstrp etc smeren en in zijn mond stoppen waar straks de kiezen zullen komen. kreeg ik het advies van cb medewerker. maar goed tim pakt het wel, bijt het wel maar slikken doet hij niet. hij doet alsof hij gaat vrstikken of zo, heel eng. hoe werkt dat nou, is dat normaal?

3. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    AMS: je bedoelt de laatste fles voor de nacht? Ja, die gaat altijd op. Net of hij weet...deze moet ik goed drinken want voorlopig krijg ik niks meer! :D Denk dat jouw mannetje dan echt genoeg heeft. Sem was met 8 maanden helemaal van de fles af. Zie ik bij Finn nog niet gebeuren...

Geef hier trouwens een boterham met jam, smeerkaas of smeerworst. Soms ook alleen wat boter. Broodkorst eet hij ook op. die geef ik in zn handje en verdwijnt helemaal hoor haha...

Belize: geef jij alleen de korst als ik het goed begrijp? Zou eerder kleine stukjes brood zonder korst gaan proberen. Finn smakt er flink op en blijft bijna nooit hangen zodat hij moet kokhalzen.
    Wat betreft omrollen in bed. Ik heb Finn een grotere slaapzak aangedaan (90cm) en die stop ik achter in, dekentje erover ook goed instoppen en zo draait hij niet meer om. Hij heeft ruimte zat om te bewegen en af en toe ligt hij wel op zn zij.

4. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik voorkwam ook het rollen met een slaapzak, maar hier is het veel te warm voor een slaapzak, hij ligt nu lekker in z´n romper door z´n bedje te gaan..

Belize, krijgt hij op kdv dan gewoon wat anders of helemaal niets?

geven jullie trouwens wit of bruin brood? Had nl van de pasta en rijst volkoren gekocht en dat werd toen afgeraden door de ka omdat dit nog te moeilijk te verteren is..

5. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Ons schema is als volgt:

+/- 08:00 BV
    10:00 Bordje pap
    13:00 BV
    14:00 paar lepeltjes fruit
    16:30 Groente + BV
    20:00 BV
    00:00 BV

En 's nachts als hij zich meldt (tenminste 1 keer) BV. Verder kwart liga als tussendoortje maar dat heeft geen vaste tijd. Af en toe slokjes water. En als ik ontbijt paar kleine stukjes brood (boter/jam).

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Het omrollen in bed hield ik niet tegen. Wel moet ik een paar keer heen en weer voor hij slaapt en hem dus steeds weer op zijn rug leggen, instoppen. Dan gaat hij weer op zijn buik spelen (echt spelen en het hele bed door), uiteindelijk huilen en dan een laatste keer omdraaien en hij slaapt. Als hij slaapt draait hij niet. Wel als hij wakker is.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij krijgt dus alleen zijn tussendoortje liga pap. hij eet niet goed op t KDV. hij laat ook een flesje staan. heel vervelend. ik wil daarom dat tim boterham leert te eten. want dat geven ze dan wel. ik moet eigenlijk een keer goed met ze praten over het eten. pfff.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja over volkoren brood, ik kreeg advies om fijne granen bambix te gebruiken ipv rijstebloem. maar hij lag elke keer weer wakker van snachts. dus ik heb het nu echt weggegooid.rot ding niet verteerbaar hier. dus hier wit...als het tim lukt te eten...

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    net wat stukjes brood (wit) geprobeerd. Heeft er niet heel veel van gegeten, heb het hem nl in zijn handje gegeven, maar wel goed voor de motoriek..

Belize, wat vervelend dat Tim daar zo slecht eet.. Zag trouwens je andere topic ook, heb je de witlof van opperdepop al eens gemaakt? Die is echt heerlijk zoet..

10. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ik geef lichtbruin Bleuband brood (zullen ze bij jou niet hebben AMS), krijgt Lisa ook altijd, heel gezond!

Ze raden idd aan met een korstje brood te beginnen, ging hier bij beide meiden gelijk goed. Geef het gewoon in dr handje en ze eet het zelf helemaal op.

@ Wendy, Sem met 8 maanden al vd fles af, wat dronk ie dan, helemaal geen opvolgmelk meer??

Hier is het idd ook als ik de fles vlak na het avondeten geef dta ie niet goed opgaat en ben bang als ik meer brood ga geven dat ze die 2 flessen ook niet meer opdrinkt.

Ons schema
    6.30 fles 200 +6 en halve boterham
    uurtje slapen
    10.00 fruit + water
    12.00 fles 200+6
    12.30 - 14.30 slapen
    15.00 Liga + roosvicee laxo
    17.30 groente + toetje
    Daarna samen in bad, fles en 19.30 slapen!

Omrollen in bed kan ik idd ook nog tegenhouden met slaapzakje en lakentje strak te doen, maar als het weer zo warm wordt gaat dat hem ook niet worden, lastig!

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Mn kleine Lotje

12. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

13. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

En mn meisjes nog even samen :)

14. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @AMS: De flessen ‘s ochtends en ‘s middags zijn 180+6 en zijn avondfles is 210+7
    Ik geef wit en bruin door elkaar. Ik eet zelf namelijk meestal wit maar heb wel bruin brood in de vriezer voor hem. Het gaat er allebei goed in en hij lijkt er geen last van te hebben.

@Diddlmouses: Hier gaat een krentenbol er ook wel in. En lekker een broodje (zonder korst) met jam of smeerkaas. En wow, kan Lot al zelf zitten? Super hoor. Wat een enorm leuke meiden heb je toch.

@Wendy: Wij hebben vrijwel hetzelfde schema. Alleen geef ik meestal zijn groente rond half vijf. Dat komt beter uit met zijn slaapjes. Maar voor de rest hetzelfde. Grappig.
    Stem ontdekken ie hier ook. Soms begint hij ineens te gillen en soms hoor ik een soort gorgel uit zijn keel. Erg leuk om te horen al die geluidjes.

@Belize: Bij ons op het KDV zit er ook gen groente in het pakket. Maar ik geef altijd een bakje groente mee. Zo heeft hij elke dag hetzelfde ritme. Slapen is hier hetzelfde. Een stuk of drie keer van maximaal 50 minuten. Maar dan slaapt hij wel van half acht tot half acht ongeveer.

@Boordevol: Petje af dat je nog steeds BV geeft. Goed hoor. Lijkt me een hele opgave hoor. Je doet het natuurlijk graag en ik had het liever ook wat langer gedaan maar ik merk wel hoeveel vrijheid ik nu heb met de fles.

Omrollen doet hij gewoon in bed. Slaapzak maak ik niet vast. Als hij op zijn buik ligt draai ik hem gewoon om. Dat is meestal in de ochtend. En soms valt hij in slaap op zijn buik. Hij is nu oud genoeg om zijn hoofd om te draaien en anders heb ik zo een ademend matras. Tegenhouden doe ik het toch niet.

Tandjes schieten uit zijn mond. Boven al twee tandjes door en ik zie bij zijn voortanden boven ook al witte streepjes in zijn tandvlees. Dus dat duurt ook niet zo lang.

Vandaag bij het CB geweest. Hij weegt nu 8,8 kilo en is 71,5 cm. Iets boven het gemiddelde. Maar ja, hij ziet er prima uit.

Ik ga donderdag op vakantie dus ik denk niet dat ik nog veel online ben.

15. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Snel aan Pasja: sorry ik had nog niet op je vorige reactie gereageerd. Bij deze alvast een hele fijne vakantie. Hoe lang blijf je weg? En wat groeit ie goed. Wilde dat die van mij wat beter groeide. Fijn hoor zolang doorslapen. Helaas gebeurt dat nog steeds niet bij ons. Ik zou kunnen stoppen met BV en dan inderdaad meer vrijheid hebben maar ik vind het echt geweldig. Ik geniet er zo van en vooral nu hij groter wordt en meer begrijpt. Hij neemt dan bijv een slok en dan laat hij los, kijkt me aan, glimlacht en neemt dan weer een slok en gaat zo even door en gaat dan echt drinken. Gewoon geweldig. Die flexibiliteit geef ik er graag voor op hihi.

16. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Pasja, flinke kerel dus!!

Ik heb ook een aerosleep matrasje maar toch vind ik het nog eng hoor als ze op dr buik zou slapen, wat een muts he :)

Lisa heeft eerst ingebakerd gelegen en daarna tot een jaar nog vastgelegen in een safeTsleep,. Die kon echt niet "los" in dr bedje slapen. Echt raar, kan ik me nu echt niet meer voorstellen!

Fijne vakantie alvast!!!!!!

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Diddlemouses: wat heb je toch een prachtige meiden, had ze ook al op hyves gezien.. En wat een leuke pyama's hebben ze aan..

Pasja, wow, hoeveel tanden zijn er nu al helemaal door? Hier nog steeds maar 2..

Boordevol idd petje af dat je nog bv geeft en super dat jullie er beide ook zo van genieten..

18. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Net een nieuw autostoeltje besteld, de maxicosi begint echt te krap te worden.. Gaan jullie kleintjes ook al bijna over of kunnen ze nog wel even in de mc?

19. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Lot kan voorlopig nog wel in de MC, maarja kleintje he ;)

Hier nog geenene tand te bekennen. Wel veel kwijlen op het moment dus misschien komt er 1 aan :D

Vanmorgen met Lot naar de fysio geweest. Waarschijnlijk komt het vanuit haar rug. Dus nu oefeningen meegekregen en dan zou dr rugje volgende week al wat soepeler moeten zijn. Ben benieuwd!

Ze zei ook dat veel kindjes die zo rollend heel het huis doorgaan nooit gaan tijgeren/kruipen. Dus ben benieuwd!

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    diddlmouses, hopen dat het helpt voor de rug. Een soepele rug kan iig nooit kwaad.. Dat Lot trouwens al kan zitten, dan is ze erg sterk.. Hier kukelt hij na een paar seconden gewoon weer om (op schoot blijft hij wel goed zitten, alleen op de vloer niet)..

Deel Deze Pagina