Ik zag van alles weer voorbij komen met schema's en brood. Broodkorsten in nog in de kleine stukjes geef fase. Ik smeer er nog niets op, maar dat was ik vanaf vrijdag van plan. Ben ik weer eens een heel weekend thuis en dat bekend beginnen met een nieuw schema. Eten gaat momenteel wel goed namelijk. Al ben ik elke keer bang dat als ik het hardop zeg, dat het de volgende dag weer mis is... pfff! Er gaan volle flessen in en fruit ook prima. Halve potjes 's avonds met olvaritmeuk en een flesje met 120+4 aan melk als laatste fles. Daarna is het ook lekker omkleden in nachthemd en tandenpoetsen, verhaaltje voor het slapengaan en naar bed met een liedje van nijntje. Voor de rest hebben we de vakantie voor oktober definitief geboekt... Nu zorgen dat alle inentingen even gezet worden en uitzoeken hoe het zit met de malariamug etc. Vind het wel erg spannend allemaal, maar ga er van uit dat het allemaal wel goed komt. Met airco en rust moet het wel goed komen denk ik! Tips zijn meer dan welkom... rugdrager moeten we nog gaan uitzoeken, baby ors... speciale baby deet... tell me more!
Mejosje, lekker op vakantie! Waar gaan jullie ook alweer naar toe? Hoe warm is het daar dan? Diddlmouses, wat heb je weer een leuke foto's op je hyves! Die meiden van jou doen een hoop leuke dingen zeg!
Broodkorsten doen we nog steeds niet. Vind ik echt te eng. Wel stukjes brood. Eten jullie kids hun groente ook zo slecht nu het warm is? Hij weigert al 4 dagen zijn groente. Gister beetje misleid met laten lachen. Dan deed hij zijn mondje open en ik lepel erin. Dan at hij gewoon maar als ik aanbood was het schudden met het hoofdje en huilen. Niet pedagogisch verantwoord maar hij moet wat. Toetje eet hij wel gewoon. Yoghurt vindt hij niet lekker alleen dus doe nu beetje danoontje met veel yoghurt . Vandaag heeft hij zich opgetrokken aan de bank. Hij stond, hij viel en zijn mond (binnenkant) bloedde. Ik vond het erg zielig maar hij deed al vaker pogingen tot optrekken en nu lukte het hem voor mijn gezicht en voor ik hem vast kon pakken liet hij al los en knalde met zijn gezichte hard tegen de bank. Dat wordt nog wat. Hoe is het verder? Lekker weertje hé? Beetje té, maar heerlijk weer voor alleen een lekker rompertje. Hebben jullie al succes bij de sale? Ben bij V&D goed geslaagd. leuke merkkleding (mexx, benetton) voor zoontjelief. Verder voor mezelf ook geshopt!
Wow boordevol, nu al optrekken! Idd zielig als ze vallen, maar ja hoort er ook bij. Hier nu ook de korstjes geprobeerd en dat gaat ook redelijk. Wel weer even tandjes drama hier, hoop echt dat ze nu eens doorkomen, want het duurt nu bijna 3 maanden en hij heeft er zoveel last van..
Hier ook tandjes drama en kennelijk heerst er iets, want afgelopen weekend 2 keer verhoging geconstateerd van 38,7 en 38,5 graden. Had het aan de tandjes gewijd, maar meer kinderen op het kdv hadden er last van kwam ik vanmorgen achter. Resultaat was iig veel hangerigheid, ook door het weer denk ik, al hebben we een heel koel huis. Nu lijkt het weer redelijk normaal te zijn... maar eten was dus ook drama de afgelopen dagen (in mijn vorige bericht leek ik er al bang voor te zijn toch... nou ik had het nog niet gezegd en ja hoor, mevrouw wilde haar avondhapje niet meer eten, fruithappen wel gelukkig!). Brood met iets erop gaat hier nog niet, bellen blaast ze weer uit. Misschien ook nog weer een keer proberen als ze zich wel lekker voelt. Broodkorsten daar in tegen, a naturel... geen probleem! @AMS: We gaan naar Suriname op vakantie. Niet echt toeristisch, wel erg warm. 33 graden is geloof ik gemiddelde. Maar we gaan naar appartementen met airco, dus als Kiek het echt niet trekt allemaal, dan hebben we een stapel boeken en veel markten met fantastische etenswaren en dan ga ik kijken of ik de surinaamse mama's kan overtreffen met koken ;p en dan is het jammer van het ticket, maar toch een ontspannen vakantie.
Mejosje, denk dat als je je dagritme wat aanpast het vast wel goed gaat hoor. Gewoon ´s ochtends en ´s avonds dingen ondernemen en tussen de middag lekker rustig aan..
Ben der ook nog hoor meiden....weinig puf om iets te ondernemen. Zit nu zelfs te zweten achter de computer Hier is Finn nog flink ant knorren. Zit flink vol en oogjes zijn beetje ant ontsteken. Heeft denk ik ook te maken met tandjes. Tandvlees bij zn voortanden begint nu te wijken.....verder is hij nog wel zo makkelijk en vrolijk als altijd. Eten en drinken gaat ook goed.
@Boordevol: staan!!!!! wow... hier ligt ze nog lekker hoor... een beetje buikschuivend ronddraaien en dan heeft ze er wel weer genoeg van. De buikspieren zijn wel bijna klaar om dat hoofd en rug helemaal zelfstandig omhoog te halen en houden. Moet wel de box en bedje eigenlijk naar beneden gaan zetten, maar dat doet me zo denken aan weer een hoofdstuk afsluiten. Het gaat allemaal al zo snel. Zo stom, als ik nu een kleinere baby zie dan denk ik alweer "zo klein is Kiek nooit geweest". Klinkklare onzin natuurlijk... maar dat stomme hoofd! Komt ook dat ze gewoon een 8 ponder was en iets van 53 cm bij geboorte. Ben blij dat ze ondertussen wel gemiddeld is
Gaat het altijd gepaard met veel vallen? Ik vind het nu zo eng. Telkens als ik zie dat hij zich wil optrekken ben ik er als de kippen bij om hem tegen te houden. Zo bang dat hij weer hard met zijn gezicht knalt. Hij trekt zich steeds op aan de tafel (hoeken, doodeng), de tv-meubel (ook puntige hoeken) en de bank (geen hoeken maar nog hard). Ik vind het echt doodeng. Mejosje, dat had ik afgelopen zondag. Kinderwagen omgebouwd naar buggystand. Heel anders, afscheid genomen van de reiswieg maar het moest. Heb het ook al te lang uitgesteld. Bedje zou ik wel doen voor eigen veiligheid. Al heb ik het hier ook veel te laat gedaan. Nog gelukt met de sale (zie mijn eerdere vraag) en eten de rest van jullie kindjes wel goed hun groente? Wendy, vreselijk he. Hier in huis 30!!! graden. Nog nooit gezien op de thermostaat. Beterschap gewenst voor Finn.
Wendy wat sneu for Finn, maar kan idd goed van de tandjes komen.. Hier worden de groenten prima gegeten, maar het is hier dan ook al ruim een maand tussen de 30 en 40 graden en het begint te wennen (vast een voorproefje voor de echte zomer die eraan komt). Hier moet de box ook echt naar beneden (bedje hebben we al naar beneden). Sinds 2 dagen kan hij echt zitten, hij kan nog niet zelf van lig naar zit, maar ook dat zal vast niet lang meer duren. Het baby is er nu ook echt vanaf, het is echt al een jongetje. Het gaat zo snel..
Hoi dames, wat is het rustig hier! Zitten jullie allemaal in de tuin ofzo? Hier vandaag een nieuw autostoeltje ontvangen, wat een groot ding zeg! Laat hem tot hij echt 9 kilo is nog in de cabriofix, maar zal denk ik niet heel lang meer duren. Vandaag ook eindelijk de box naar beneden gedaan. Daar hebben we echt te lang mee gewacht, sinds 2 dagen kan ons mannetje nl zitten (kan nog niet zelf overeind komen hoor). Vanmiddag toen ik na een autoritje thuis kwam, zat een beentje onder de uitslag, na een badje en fles is het weggetrokken (zou anders naar de dokter gaan), denk dat het dus iets van warmte uitslag was ofzo. Hoe is het bij jullie?
Ben even met de laptop in de tuin gaan zitten... zulk mooi weer kwam echt er niet aan toe om uberhaubt te denken aan de computer. Op mijn werk is het ook goed proberen het hoofd erbij te houden en dan komen er ook nog eens lekkere ingewikkelde zaken langs. We hebben het weer gered deze week en nu van de zon genieten... morgen denk ik maar eens lekker "vondelparken" ofzo! Shoppen wacht ik nog even mee... behalve de imps & elfs, daar ga ik morgen langs om te kijken of ze nog wat leuke dingen in de aanbieding hebben
De imps&elfs ken ik niet? Ja erg rustig hier he. Moet ook eerlijk zeggen, geen puf om te typen. Veel te warm. Ook om lange dagen buiten te maken met de kleine vind ik. Ik lees hier veel over warmte uitslag, zou dus inderdaad kunnen. Zelf geen last van. Morgen voetbal. Kijken jullie of vinden jullie het niks? Bieden jullie het eten al grover aan of nog alles door de staafmixer? Ik heb zoooooo'n trek in iets lekkers. Heb al 2 cornetto's, 1 klein choco ijsje op en ben nog niet verzadigd AMS. wat knap!! Ondanks snelle ontwikkeling kan hij nog niet zitten. Hoe is dat gegaan? Zomaar uit het niets of ging hij het echt oefenen en hoe?
@boordevol: zie Imps & Elfs krijg je een idee. Ik kleed mijn meisje soms heeeeeel suikerzoet met roesjes en kantjes, maar ik houd ook wel een beetje van wat stoere kleding... en imps en elfs vind ik leuke stoere kleding voor kinderen. Eten wissel ik af. Brood gaat redelijk... groentes heeft ze geen idee wat ze ermee moet doen. Stukjes vlees (schijfje worst tot nu toe) ging prima.. tenminste het proberen in de mond te stoppen, voor dat kauwen en doorslikken heeft ze het al weer uit haar hand laten vallen. Ze doet graag na heb ik het idee... ze wil ook steeds vaker als ze de lepel van het eten in de hand heeft het zelf in haar mond schuiven. Het echte avondeten gaat nog in de staafmixer dus.
Boordevol, ja zomaar uit het niets.. Maar mocht ook wel eens met 8 maanden, hij begint een beetje lui te worden denk ik (heb ik ook last van met dat warme weer).. Vandaag heb ik voor de eerste keer een potje met vis gegeven (durfde hetzelf niet aan), wat is dat vies zeg! Het ging er prima in hoor, maar heb nu dus een stinkend kind..
Ben dr ook weer! Wij genieten heerlijk van dit super weertje!! Eten gaat hier echt super! Alles gaat er met gemak in. Boterhammen, groente, toetjes lekker dat ze het vind. Als ik weleens een potje geeft vind ze een 8 maanden potje al niet genoeg Potje met vis had ik weleens aan Lisa door mn schoonmoeder laten geven met oppassen, hoor het nu nog van mn schoonzusje Shoppen ben ik ook erg goed in Moet nu alleen steeds een keuze maken voor wie ik wat koop, want vaak is het er in allebei hun maat, dat is dan wel weer lastig.
Nou, van de vis stinken ze niet alleen uit hun mond, wat een stinkluiers krijg je daarvan zeg! Hebben jullie al vispotje gegeven en zo ja, stinkt het bij jullie ook zo? Diddlmouses, hier moet ik ook echt wel een toetje na het eten geven, geef meestal een yoghurtje (gewoon naturel) en die komt de laatste tijd ook helemaal op..
Vind het sowieso stinken, hoezo poep van je kind stinkt niet... ammahoela! Geef regelmatig een vispotje. Nooit echt problemen mee ondervonden. Ook geen extra vieze stinkluiers ofzo. Qua eten van de potjes, vindt ze bruine bonen met appeltjes en rundvlees en de a la cart stoofpotje met peterselie vanaf 6 maanden wel echt het lekkerste. Fruit is banaan nog steeds favoriet en ook prakje van appel avocado gaat er best goed in. En boterhammen met smeerkaas worden ook goed afgelebberd. Baguette van de franse bakker vindt ze ook erg lekker.
Ben het helemaal met je eens hoor mejosje, babypoep stinkt echt wel, ook met bv (wel aanzienlijk minder dan nu met vast voedsel).. Smeerkaas mag dus ook gewoon al als beleg? Ik ben nu alleen met jam begonnen, appelstroop kan ik hier niet krijgen.. Iemand nog andere tips voor beleg?
naast smeerkaas krijgt Kiek smeerworst tot nu toe. Heb nog geen jam geprobeerd. Pindakaas wellicht? nutella? Ze mogen volgens mij gewoon alles ondertussen... tenminste dat zeiden ze bij het CB. Met het aflebberen van een stukje brood is alleen gewone kaas en ander beleg niet zo praktisch