Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    pindakaas mag toch niet ivm mogelijke alergische reactie op noten (zelfde geld eigenlijk voor nutella, zitten hazelnoten in)?

2. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik heb geen idee hoe het zit met allergisch notenreacties. Kiek heeft al wel gepureerde amandelen gehad... zijn ook noten. Zal het vrijdag bij het CB navragen hoe het zit met noten.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Toevallig eergister een hapje met vis gehad. Niet uit een potje. Gewoon courgette en aubergine en tomaat in stukken in een klein laagje water. Vis (panga filet) ook in klein laagje water of bij de groente mee laten koken. Vervolgens pureren en hij vond het heerlijk. Zijn poep stonk niet meer dan anders. Al kan ik me goed voorstellen dat het uit een potje niet fris zal ruiken. Het slechte eten heeft niet met het weer te maken ben ik achter gekomen. Ik bood het te vroeg aan. Eergister en gister uit noodzaak wat later eten gegeven en het ging perfect. Vandaag ook weer.

Tot nu toe geef ik op brood smeerkaas, boter, en jam. Verder niets anders geprobeerd.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nou we hebben het heel moeilijk gehad in de afgelopen tijd. vanwege helm had tim wonden op zijn hoofd en zijn oortjes. zijn billen raakten ook kapot ivm diarre en warmte. diarre samen met vaak verstop zijn kwam volgens cb en HA door zijn dieetvoeding omneo 2. nu zijn we overgestapt naar hypo alllergeen 2. en dat is meteen geen diarre. ik was dag en nacht wakker en hem in bad doen billen wassen verschonen. maar t ergste was hem zo zien pijn lijden.pfff.
    we zijn vrijdag cb gehad. ik was bang dat hij afgevallen zou zijn ivm vele ziektes. hij is alleen maar ziek geweest in de afgelopen maand. maar dat was niet zo. mama heeft echt haar best gedaan. hij is nu 10420gr en 73cm. ik was zo opgelucht omdat hij nu weer terug naar zijn eigen groeilijn gekomen is.
    sorrie dat ik nu niet op iedereen kan reageren, ik ben erg moe. maar zag lotje zitten: zo leuk. babhy van boordevol kan zelfs staan en kruipen. onze babies zijn nu echt zo leuk en zoet...ze kunnen steeds meer.
    iedereen: hartelijke groeten!

5. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Goed om wat van je te horen Belize! Vervelend dat Tim zoveel wondjes e.d. heeft.

Kiek heeft nog helemaal geen last gehad van luieruitslag tot nu toe, dus ben erg blij. Maar ik smeer ook lagen preventief sudo! Het lijkt me verschrikkelijk.

Heb geen verschil in "potjespoep" en "zelfbereidpoep" qua stank, misschien wel een beetje de consistentie.

Hier heeft Kiek trouwens wel heeel veeel last van tandjes die doorkomen. De twee middelste boventanden staan op doorkomen ondertussen. Wanneer ze echt door zijn, zitten we op 7 tanden... het gaat zo snel allemaal.

Vind ook dat ze alleen maar leuker wordt. Alleen wordt ze steeds eenkenniger. Ze begon vandaag zelfs te huilen toen ze papa zag :( en wilde alleen bij mij op de arm. Hmmmmmmm... 5 minuten later waren ze weer dikke vrienden hoor!

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    De eenkennigheid zat er bij ons al vroeg in dus ben niet anders gewend. Ondanks dat hij zich heel snel ontwikkelt hebben we nog geen enkel tandje! Daar is hij dus wat trager in.

Het staan doet hij nu al 2 dagen heel veel. Gister en vandaag ook in bed. Hij zat 's ochtends te jammeren. Ik loop naar zijn bedje en zie hem gewoon staan. Doodeng want hij kan wel staan maar hij laat zomaar een hand los of begint fanatiek door zijn knieen te gaan en kan dan zo tegen de spijlen knallen.

Het grootste probleem is nu met slapen. Normaal laat ik hem gewoon even huilen en hoef ik hem alleen om te draaien (hij gaat als hij niet wil slapen zijn hele bed door kruipen). Nu gaat hij dus staan waardoor ik hem niet alleen durf te laten omdat hij nog niet stabiel genoeg is.

Het is wel leuk zo'n klein ventje (68cm 7kg laatste keer) te zien staan maar pff. Heb er gewoon nachtmerries van. Zelfs op de bank zit ik niet meer rustig omdat hij zich daaraan optrekt als ik er zit. Vanochtend trok hij zich op aan de bank. Draaide zich om, liet 1 handje los en greep daarmee de tafel en draaide zich dus naar de tafel. Ook als er iets op de bank ligt of op tafel waar hij niet bijkomt en hij staat er aan gaat hij met zijn voetje in de lucht trappen zoekende naar steun om te kunnen klimmen. Echt heel geinig.

Ze worden inderdaad alleen maar leuker maar ook lastiger.

Belize, jouw zoontje weegt gewoon 3 kilo meer dan die van mij!! Ik wou dat mijn zoontje wat meer vetjes had en wat groter. Dan had ik het staan misschien minder eng gevonden. Nu lijkt hij zo breekbaar. Wat zielig voor Tim. Gaat het nu wel beter? Er is toch geen sprong rond deze periode? Mijn zoontje kan dus wel bijna wekelijks weer iets nieuws en is deze dagen erg moeilijk wat slapen betreft en daardoor hangerig. Dit ben ik niet van hem gewend. Kan het daardoor komen? Geen koorts, spuitluiers etc dus denk niet aan tandjes maar misschien gewoon door de snelle ontwikkeling?

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Belize, wat naar allemaal zeg! kan me voorstellen dat je/jullie doodop zijn. Met de warmte zal de helm helemaal wel vervelend zijn voor Tim of niet?

Boordevol, jeetje dat hij echt al kan staan.. Wat een snelle jongen zeg! kan me voorstellen dat je het eng vind..
    Enne hier ook slecht slapen en hangerig, ik denk dat het door de warmte komt. Misschien bij jullie ook?

mejosje, thanks voor het vragen, fijn dat je dat wil doen. En wow al zoveel tanden.. Hier nog steeds maar 2..

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij is nu naar kdv, waar hij steeds van die dingen krijgt en gedwongen balans dagen houdt qua eten, omdat ze hem geen potje willen geven. ze doen zelfs moeilijk over JBPM in zijn flesje te doen. dat is toch zo een klein moeite????het is daar ook gloedheet en ze nemen hem ook naar buiten met de warme dagen waar hij echt kookt in zijn helm. dus hij gaat zonder helm. ze willen ook geen zonnecreme die ik gekocht heb vr gevoellige huid.

we hadden tot 6,5 maand ook geen last van luier uitslag, zinkolie deed ik altijd. soms met tandje een beetje pink billen, zonder pijn. maar wat hij nu had was zo erg. je ziet meteen dat er iets niet goed is, aarbei rood, bloed. hij kreeg antischimmel(van KDV besmet waarschijnlijk)creme.
    de helmboer zei dat de huid van zo een roodharige gewoon kwetsbaar is. hij heeft dus gewoon pech.

9. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Belize, ik weet niet hoe dat werkt op KDV's maar het is toch niet normaal dat ze dingen die een kleine moeite voor hen zijn maar zo enorm schelen voor Tim niet willen doen? Sorry maar ik zou me dan echt niet prettig voelen bij hem daar achterlaten en zou dus een leidinggevende hierover willen spreken. Dat kan toch niet dat ze zo moeilijk doen of werkt het niet zo? Ik vind het echt zielig voor hem en ze zouden het juist makkelijker voor hem moeten maken als hij het al zo zwaar heeft. Maar goed, hopelijk gaat het allemaal gauw beter.

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ze willen geen uitzonderingen maken. bij intake gesprek was van alles wel nog mogelijk. maar nu is het zo. pffff. ik moet eigenlijk n keer goed ruzzie maken, maar ik heb gn energie vr n ruzzie. het zal niet lang duren dat tim boterham kan eten dan zal hij het beter hebben. want dat geven ze wel! zij hebben ook onze diksap geweigerd, maar hij dronk dus gn druppel van t spul die ze daar hadden. dus hij mag zijn sapje wel meenemen. gelukkig kan tim het wel aan. en mama stopt hem wel vul met eten ervoor en erna. ik moet gewoon werken. tenminste komende paar maanden. en de wachtlijsten zijn hier ongeveer 1 jaar vr n kdv. zo vervelend.

11. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

jeetje, wat een geklets ineens hier zeg!

@ Boordevol, leuk he zo'n kleintje wat al kan staan enzo.
    Lisa liep ook al met 7 1/2 maand rond de tafel en alles en die was toen ook iets van 7 kilo.
    Maar ik heb het bij haar eigenlijk nooit eng gevonden, in de box enzo liet ze zich zelf weer netjes op dr kont vallen.

@ Belize, jeetje wat een gedoe bij jullie zeg de afgelopen tijd!!
    Vervelend hoor dat helmpje zeker met dit warme weer en hij heeft er dus ook wel last van.
    Erg vreemd vh het KDV ook...
    En 10,4 kilo, wow.. Dat woog Lisa toen ze 1,5 was :D

@ Mejosje, zoooo zoveel tanden al! Hier is nu de 1e door!
    Eenkennig heeft Lot ook heel erg de laatste tijd. Als iemand anders dr pakt komt gelijk het pruillipje en gaat ze huilen.. maar gelukkig niet bij papa, heeft Lisa nl. wel heel erg gehad (en nog wel een beetje) en weet hoe onhandig het is als ze ook niet even bij papa willen zijn.

Wij zijn vanmorgen weer naar de fysio geweest. Motoriek testje gedaan en ze ligt gewoon gemiddeld op schema. Alleen wilt ze echt nog niet op dr beentjes gaan staan en dat kan dan toch weer duiden op dr heup-probleempje maar het blijft vaag allemaal.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nee hoor diddle, het hoort tussen 7 en 9 maanden!

13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Belize: begrijpelijk hoor, je moet gewoon werken natuurlijk maar ik vind het toch erg klantonvriendelijk. Ik begrijp goed dat ze niet van 20 kindjes elk hun eigen systeem kunnen volgen maar als er 1 kindje is wat gewoon net iets extra's nodig heeft dan moet dat toch geen probleem zijn. Maar goed, wat doe je er aan he.

@Diddl: ik denk dat dat het punt is hier. Hij kan nog niet zitten. Hij kan dus niet op zijn billen landen. Ik vind het eigenlijk ook wel gek. Ik had verwacht dat hij na het kruipen zou gaan zitten maar ineens stond hij en dat doet hij nu bijna de hele dag door (eeerrrrug vermoeiend) maar hij kan niet veilig 'landen'. Iemand tips hoe ik het zitten kan stimuleren?

Gelukkig alles goed bij de fysio, hopelijk komt het binennkort vanzelf en is de onzekerheid voorbij.

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Bij mij kdv kan je zelfs bodylotion meegeven als je wil dat ze lekker ingesmeerd worden. En niets is te veel... wat een verschil zeg! Belize, ik weet natuurlijk niet hoeveel je betaalt, maar sowieso denk ik dat je wel iets kan verwachten... ook zonder ruzie. Gewoon zeggen dat je verwacht dat ze dit doen, dat hoort bij de zorg van jouw kind!

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Belize, wat hoort tussen de 7 en 9 maanden?

@ Boordevol, dat is idd wel lastig als hij nog niet zelf kan gaan zitten. Maar hoe gaat ie dan staan vanuit lig?
    Zit ie wel al in kruiphouding? Want vanuit dat kan je ze "leren" zitten door ze schuin te duwen zeg maar.
    Al ben ik persoonlijk eigenlijk niet van het extra stimuleren, laat ze het liever zelf uitzoeken. maar in zo'n geval zou het wel handig zijn ;)

16. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    @Diddel: staan doet hij als volgt. Hij draait vanuit lig van zijn rug op buik. Gaat vervolgens in kruiphouding. Vervolgens iets vastpakken en dan 'staat' hij op zijn knieen. Dan komt hij al hoog dus. Vervolgens staat hij vanuit zijn knieen op door deze op te trekken. Dan staat hij dus. Ik heb tot nu toe niks gestimuleerd maar het zou toch fijn zijn als hij in elk geval kan zitten.

17. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

Ja, snap ik volkomen hoor!
    Wel een slimmerd he zo gaan staan!

18. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Haha ja ja, dit is echt een slimmerd hoor. Dat merk ik aan zoveel dingen. Maar nu zitten we dus met een probleem. Ik ga morgen dan toch eens het zitten proberen te stimuleren. Wat hij nu doet is gewoon echt gevaarlijk want hij laat zo los en knalt dan naar achteren of voren. Ook gaat hij zo fanatiek op en neer als hij staat. Erg leuk maar oh zooo gevaarlijk.

19. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Jeetje belize, wat een slechte service van het kdv zeg! Je zou toch verwachten dat ze het beste met je kind voor hebben. Wat belachelijk dat ze hem geen potje kunnen geven, wat krijgen de andere kinderen dan? neem toch aan dat die ook gewoon moeten eten..

diddlmouses, fijn dat ze goed op schema ligt! En dat op de voetjes staan wil hier soms wel en andere momenten echt helemaal niet, zou me er niet al te druk om maken, ws komt het vanzelf en heeft ze iets meer tijd nodig..

20. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    We worden kampioen!!!!!!!!!! HOLLAND!!!! :D:D

Kijken jullie ook?

Trouwens weer een hoop gekletst! Zal es even kijken...

Hier nog geen nieuwe ontwikkelingen mbt zitten, kruipen etc. Hij dwarrelt nog wel steeds heel de box door. Verder staat hij gerust 10 minuten aan de salontafel met de billendoekjes te spelen.
    Nog steeds maar 2 tandjes, maar die voortanden komen er wel aan. Af en toe flink zure poep.

Kunnen jullie kindjes goed tegen de warmte? Ik merk hier echt geen verschil. Slaapt en eet goed. Sinds maandag trouwens over naar 2 flessen en dat gaat prima. Ik krijg er gewoon niet meer in. Lijkt nu wel of hij ook de kant opgaat van Sem....ineens geen fles meer willen. Bied hem nu veel ander drinken aan en flink wat fruit en toetje na. Morgen naar het bureau, ben benieuwd wat ze erover zeggen. Ook benieuwd wat hij weegt trouwens!

Sorry dat ik niet reageer op iedereen....zit niet zo in mn hum vandaag. Met zoveelste dieet bezig en zit in een dipje :p

Deel Deze Pagina