Voor de roodheid heb ik ook nog een tip mijn zoon is nu bijna 4 maanden en had het ook. Ik mijn moeder bellen die zei probeer eens een katoenen zakdoek ertussen. Het was even uitproberen met een veligheidsspeld als een sjaaltje vastgemaakt en sávonds was de roodheid echt weg. Doordat de huid over elkaar heen schuurt wordt het met sudocreme ook niet altijd beter. de zakdoek voorkomt dat de huid nog overelkaar heen schuurt.
@Sunlight: dat is ook wat ik hier op het forum veel lees. Fleskindjes (om het maar zo te zeggen) slapen vaak sneller door dan borstkindjes. Maar het kan ook anders. @Mamastevie: bedankt voor de uitgebreide uitleg. Heb helaas geen zinkzalf in huis. Heb wel net bij het boodschappen doen maizena gekocht. Ga daar dan morgen mee beginnen. Ben benieuwd want het is inderdaad heel vervelend . En om eerlijk te zijn ben ik ook bang, omdat het zichtbaar is, dat anderen denken dat ik hem niet goed verzorg en hij daarom smetplekken heeft .
Foofur, bedankt voor de tip! Maizena lijkt me net wat makkelijker en heb helaas geen kindvriendelijke veiligheidsspelden in huis. Maar mocht dat bij hem niet werken ga ik jouw tip proberen.
tandjes?nee toch. hij is veel te jong voor tandjes. kan het zijn dat hij gewoon geirriteerd is? gewoon zonder reden. en dat t morgen weer beter is. ja toch morgen weer beter! had ik maar borst kunne geven. daar heb je geen limiet vn 1liter. met fles zitten we sinds de week 8 al aan de limiet. hij was toen 6,5kg. nu in maat 74. niks aan te doen wanneer hij eerder honger heeft. ik probeer met een fopspeen steeds te rekken zodat r niet minder dan 3 en half uur tussen de voedingen zijn. en dan moet hij ook snachts zonder eten doen. hij moet daarom ook goed slapen.ook overdag.
Belize: Klinkt mij ook in de oren als een sprongetje. Heb je weleens geprobeerd in te bakeren. Bij Evi werkt het echt super. Soms werkt laten huilen ook wel. Het is erg vermoeiend voor jezelf maar wij gingen vaak naast Evi d'r bedje zitten op een krukje en legden een hand op haar buikje o.i.d. en lieten haar dan uitrazen, uiteindelijk viel ze dan vanzelf in slaap. Soms moeten ze het even kwijt. Moeilijk is het wel om aan te horen, je moederhart breekt. Boordevol: Graag gedaan hoor. Die van die zakdoek is idd ook een goeie Foofur! Verder niet zo druk maken om wat anderen denken hoor. Het is een veel voorkomende babykwaal. Ben benieuwd of de maizena werkt bij je kleintje. Wendy: Denk dat Melody dan misschien ook wel eerder gaat wennen maar heb er nog niet veel over gehoord. Zou het ook wel fijn vinden als t pas augustus was, als t eenmaal zover is gaat het echte loslaten beginnen, maar...ze heeft er nu al zin in. Sem ook?
@ Francis78: ik gebruik nu ook de Dr Brown flessen, nadat bleek dat mijn dochter flink veel buikkrampjes had. Ik moet zeggen dat het echt scheelde. Eerst krijste ze en kwam er één harde scheet uit. Nadat ik de Dr Brown flessen in gebruik had genomen, had ze minder pijn en had ze lekkere knetterscheten en vaker ontlasting. @ Belize: dat klinkt hetzelfde hoe mijn dochter vorige week was. Normaal gesproken is ze echt superlief, maar ze is een paar dagen heel erg huilerig geweest. Haar speen wilde ze ook niet meer in, steeds haar hand in haar mond. Ook veel kwijlen. Het enige dat hielp was met haar rondlopen. Ik werd er bijna gek van. Na een paar dagen was het gewoon over en nu is ze weer haar tevreden zelf. Het was volgens mij het 3maanden-sprongetje, ik hoop dat dat bij jou ook zo is. Het enige wat je kan doen is knuffelen en troosten en hopen dat het snel voorbij is.
3maandensprongetje? dat zal ik maar googlen. ik wist alleen dat slijm productie zou rond deze tijd beginnen. a ja over sudo creme=volgens onze kinderarts is er wel zink in.
Kijk en dat van die slijmproductie wist ik dus niet! vandaar dat ze soms speeksel overgeeft!! Is gewoon teveel!
Jeetje zeg, in 1 dag al 9 paginas! Heb het gevoel dat ik voor dit topic ook alweer te laat ben Maar hier dus ook een beebje van 3 1/2 maand. Lotje is echt een super rustig tevreden meisje, echt totaal anders dan dr grote zus! (We weten dan ook niet wat ons nu overkomt!) Idd al heerlijk aan het kletsen en lachen de hele tijd! En rolt al beide kanten om.
Jeeh, wat gaat het snel zeg. Erg leuk. Ik kan alleen niet op iedereen reageren. Daarnaast kan ik niet alle namen onthouden. Vergeet ik altijd snel. Maar wel leuk om te lezen. Wat betreft BV en KV en doorslapen. Volgens mij kan het kloppen dat kindjes die BV krijgen wat minder snel verzadigd zijn. Maar ik moet toegeven dat mijn zoon ook nog niet doorslaapt. Meestal krijgt hij rond twaalf uur /half een zijn laatste flesje. Soms maak ik hem wakker en soms komt hij zelf al. En dan komt hij tegen een uur of vijf weer. Ik mag dus absoluut niet klagen maar als ik het hier lees kan he nog luxer. Slapen jullie kindjes overdag ook nog veel of minder?
Mij gaat het idd ook niet lukken om op iedereen te reageren, gaat zo hard hier! Ben helaas ook alweer aan het werk sinds vorige week, dus denk dat als ik morgenavond thuiskom er weer aardig wat paginas bij zijn! Lot slaapt overdag ook nog heel veel, ze is ongeveer 7 uur wakker vd 24, kleine slaapkop! Slaapt ook alweer 5 weekjes door (zij wel, dr grote zus meestal niet ) Ze krijgt nog wel rond 22.30 een voeding en dan sochtends rond 8.30 pas weer!
@Diddlmouses Ze krijgt nog wel rond 22.30 een voeding en dan sochtends rond 8.30 pas weer![/QUOTE] Wat en luxe zeg. Lijkt me een heerlijke tijd om om 22.30 een laatste flesje te geven. Vooral als je alweer aan het werk gaat. Want tot half een wakker blijven en er dan weer om vijf uur / half zes uit voordat je moet werken is vrij pittig. Gelukkig is mijn man er ook nog en hij heeft minder slaap nodig dan ik..
Hoi meiden, Leuk topic! Hoop dat ik niet al te laat ben om mee te mogen doen.... Rosalie begint nu ook lekker te brabbelen en geluidjes te maken..zo leuk. Ook begint ze nu al goed dingen vast te pakken. Favoriet speelgoed is haar mobiel en babygym. Aan de babygym hangt een soort vlindertje en dat is echt haar favoriet! Ze kan zo 20 minuten zoet zijn met naar het vlindertje te lachen...zo lief! Sinds twee weken slaapt ze van ongeveer 20.30 tot 7.30 uur... ik moet bekennen...het is wel weer erg lekker om de avond weer voor mezelf te hebben. Vraagje...ik geef bv, maar sinds twee weken dus nog maar 5 voedingen. Schema is ong. 7.30, 10.30, 14.00, 17.00, 20.00. Is dit niet te weinig? Moet morgen weer naar het cb voor haar prikjes en ben benieuwd hoeveel ze is gegroeid. Ook valt mij op dat Rosalie nog niet goed haar hoofd omhoog kan houden als ze op haar buik ligt. Sowieso vindt ze er niks aan op haar buik...ze ligt meestal met haar hoofd opzij zichzelf kwaad te maken...haha... Maar als ze bijv op schoot zit kan ze haar hoofd wel heel goed rechtop houden. Kunnen jullie kindjes dit wel al goed? Moet eerlijk bekennen dat ik haar ook meer op haar rug laat spelen, met name ook omdat ze zo boos wordt als ik haar op haar buik leg.
@ Pasja, Alexandra slaapt overdag ook nog best veel hoor. Er zit eigenlijk niet veel regelmaat in. 's Nachts slaapt ze van 22.00 tot 09.00 (ja, dat is echt een luxe!) en overdag gaat ze slapen als ze een beetje jengelig wordt. Dan slaapt ze de ene keer een half uur en een andere keer 2 uur. Ik heb er geen vaste tijden voor. Hebben jullie wel vaste tijden voor de slaapjes overdag? @ Noolaa, mijn dochter schijnt erg sterk te zijn. Bij de eerste keer bij het consultatieburo kon ze haar hoofd al heel goed omhoog houden. Als ze morgen bij het cb er niks over opmerken, is er niks aan de hand hoor. Elk kind doet het op z'n eigen tempo.
@Belize: Klinkt als een sprongetje idd. Heb het ook gehad anderhalve week geleden ofzo dat ze even uit haar hum was. Hier is het weer goedgekomen... Ik ken trouwens wel iemand die met 3 maanden zijn eerste tandje kreeg, dus het blijft mogelijk. Dat de speekselvorming bij 3 maanden opgang kwam wist ik trouwens ook niet. Draden speeksel komen er af en toe uit... ik blijf maar met een hydrofiel haar mond poetsen Weet niet wie wat allemaal meldde... maar ik heb ook de dr brown flessen omdat ze heel erg last van krampjes had. Voelde de luchtbellen ook echt door dat buikje schieten, maar met de flessen die ik nu dus heb ik het echt verminderd. Ze is wel echt een scheetkussen en 2 poepluiers p/d is niet vreemd hier. Ik ben nu trouwens klaarwakker en mijn kleine lieve meid slaapt nog... haar eerste nacht doorslapen gaat er duidelijk goed af! Tnx voor alle tips... anders had ik dit waarschijnlijk nog niet uitgeprobeerd.
hoi, ik hoop dat ik nog niet te laat ben hahaha ons dochtertje is ook al bijna 3 maanden jullie gaan idd erg snel en kan dus ook niet op iedereen reageren lees wel altijd mee heb alleen niet de tijd om zoveel te schrijven ik hoop dat ik hier dan toch welkom ben en zal proberen actief mee te doen ben net pas wakker en ik moet zo nog even voeding en luiers halen,pfffffffff alweer zoveel geld weg haha maarja is voor een goed doel
@Nolaa. Kan me goed voorstellen dat het heerlijk is om de avond voor jezelf te hebben. Hier is er nog geen pijl op te trekken. Meestal probeer ik hem rond half acht naar bed te brengen maar soms is hij nog zo wakker dat hij echt niet wil slapen. Vannacht heeft hij wel van 00.00 tot 07.00 geslapen. Echt heerlijk. Maar ik ben bang dat dat alleen was omdat hij gister erg veel wakker is geweest. Wat betreft het hoofd omhoog houden. Hier houdt mijn zoon zijn hoofd heel vaak omhoog. Maar hij ligt dan ook graag op zijn buik in de box. Maar als Rosalie haar hoofd wel rechtop kan houden als ze op schoot zit lijkt het mij prima. @Charmed. Mijn zoon slaapt overdag ook niet op vaste tijden hoor. Ligt er gewoon aan wanneer hij moe is. En wat de dag brengt. Soms ben ik heel druk en soms de hele dag thuis. Waar slapen jullie kindjes eigenlijk. Mijn zoon slaapt nu nog in een wiegje naast mijn bed maar ik probeer hem vanaf deze week s nachts in zijn eigen bed te leggen. Aan de ene kant lekker zodat ik niet van elke zucht wakker word. Maar aan de andere kant vind ik het wel moeilijk want dan moet ik nu alweer afscheid nemen van het slapen bij papa en mama. [FONT="]Ach, misschien ben ik wel te sentimenteel ..[/FONT]