wendy, balen dat je een beetje in een dipje zit, hopelijk voel je je inmiddels iets beter.. Hier zitten we al meer dan een maand op 2 flessen, geloof dat het ook gebruikelijk is bij deze leeftijd...
diddle, ik bedoelde tuussen 7-9 maanden, de beentjes uitstrekken om het staan te oefennen. dus het hoeft geen heup probleem te zijn. maar misschien begreep ik je niet goed wat jij bedoelde?
@ Wendy, * knuf * voor jou! Hoe gaat het nu met Sem op school? @ Belize, ja maar Lot wil juist nog absoluut niet op dr beentjes staan Maar goed ik heb zelf echt het idee dat er nix mis is maar dat ze er gewoon nog niet aan toe is. (En dan voel ik me weer schuldig dat ik er zo makkelijk over denk ) Hier ook geen last vd warmte. Wel krijgt ze juist weer een extra fles de laatste tijd, savonds laat. Maar hoeven ze nu nog maar 2 flessen, wanneer geven jullie die dan en gewoon 180+6 ?
Diddl: Sem heeft nu al weer vakantie. 3 weken istie geweest en het is super goed gegaan! Hij vind het nu toch ook wel weer lekker om niet te hoeven volgens mij Hij slaapt nu ineens ook weer uit tot 8 uur.... Dipje is hier trouwens weer over hoor, maar af en toe....ach heeft iedereen wel eens toch? Eind mei zat Finn op 3 flessen en kreeg ik te horen dat dit eigenlijk te weinig was dus neem aan dat nu 2 flessen helemaal te weinig is......hmmmm zal het morgen wel horen. Diddl: ik geef 's ochtends rond 7/8 uur 210+7 en 's avonds rond 19.15 uur ook 210+7 Schemaatje is nu beetje als volgt: 7.00 - 210+7 9.30 - lange vinger 11.30 - boterham 15.00 - fruit 18.00 - prakkie 19.15 - 210+7 Verder geef ik heel de dag door wat drinken.... Vandaag heeftie trouwens voor het eerst 2 patatjes op.....hij zat te smullen joh!!
Ok, maar wel grote flessen dus! Lot eet 2 boterhammen op een dag maar verder wel beetje hetzelfde. En na het avondeten altijd een toetje. Hihi, al lekker aan de patatjes!
Hier geef ik 2 x 240 flessen (met 5 scheppen pap erin) daarnaast 50 cc sap aangelengt met water tot 100 cc. En 2 x 100 cc water (komt niet altijd op).. 8.00 uur fles + halve boterham (boterham gaat nog niet zo goed en komt meestal niet op) 10.30/11.00 sap + nijntjekoekje of soepstengel 14.00 groenten + yoghurt+ water 17.30 fruit + water 20.30 fles
Echt op de beentjes staan heeft Kiek ook nog geen behoefte aan. Met het rollen maakte ik mij zorgen... maar ze rolt er vrolijk op los. Misschien niet de hele kamer rond, want buikschuiven heeft ze ook uitgevonden kom je ook een eind mee Ieder kind is met andere dingen weer snel dan wel erg langzaam denk ik maar... Ze leren het als het goed is uiteindelijk allemaal!
Vandaag opt bureau geweest en wv deed helemaal niet moeilijk over die 2 flessen. Kon wel proberen na de boterham nog een klein flesje te doen. Als hij met de ochtendfles ook gaat spoken mag ik overgaan op een boterham. Ze had het niet eens over pap...bedacht ik me later?! Gegevens: 9105gr en 70cm.....6 wkn geleden was hij nog 7860
Ook al zo goed gegroeid dus! Fijn hoor! Fijn dat de wv niet moeilijk deed, niet dat je je er anders iets van aantrekt waarschijnlijk maar dit is toch een fijner gevoel.
zie nu pas dat lot 2 boterhammen eet, jeetje dat is behoorlijk wat.. Wanneer eet ze die? Hier maar weer op witbrood over, maar gaat nog steeds niet geweldig, denk dat we aan een kwart boterham komen.. Alle andere dingen gaan wel goed.. Gister trouwens voor de 2e keer vis gegeven en de luier stonk nu een stuk minder (gelukkig!), misschien moest hij er vorige keer nog wat aan wennen...
Nu ik het over brood lees bedenk ik me dat ik helemaal vergeten ben om te vragen naar nootproducten voor baby's of dat mag op het cb. Wanneer je bekijkt hoe een allergie zich ontwikkelt, zou het geen probleem moeten zijn totdat de allergie tot uitdrukking komt. Maar goed, of dat bij een baby anders is dan bij een volwassene dat weet ik nog steeds niet... Hier is bruinbrood met smeerkaas wel echt favoriet, dus daar houd ik het ook even op tot dat ik merk dat ze erin uitgegeten is.
Maakt niet uit hoor mejosje, laat het voor de zekerheid gewoon nog even staan.. Hier ook smeerkaas gekocht (wel met ham, dat is de enige die ik hier kan krijgen), maar ook niet zo'n succes.. Misschien moet ik het toch op een ander moment gaan geven ofzo, kijken of het dan beter gaat..
Lot krijgt om 7.00 een boterham em een fles melk en om 12.00 ook. Ze krijgt dus geen pap. Maar ik heb wel het idee dat ze nu eindelijk goed begint aan te komen. krijgt een beetje vet op dr pootjes
's morgens een boterham... zeker als ze naar het KDV moet heb ik daar geen tijd voor. Mevrouw doet zeker een uur over 1 boterham, maar hij gaat wel op. Schema: 1. 's morgens bij wakker worden een fles melk 240+8 2. fruithap op 11u 3. 1 boterham + sapje tijdens de lunch 12.30 a 13u 4. fles melk 240+8 om 15.00 a 15.30u 5. avondeten + water 18.30 a 19u
Fles zonder pap geen succes, dan wil hij hem dus niet meer.... En de boterham ging er ook niets beter in. Denk dat ik het voor nu dan nog maar bij af en toe een broodkostje laat..
Lot doet idd ook een uur over dr fles melk en boterham 2x per dag. Ik sta op mn werkdagen nu ook erg vroeg op idd
Heb toevallig 2 weken geleden brood van een nederlandse bakker gevonden uit alicante. Dit ligt in de supermarkt gewoon in de vriezer en smaakt net als in NL (had ik het meestal ook in de vriezer)..
misschien een domme vraag maar ik stel het toch:waarom gaan jullie naar 2 flesjes?ze mogen toch 800cc drinken?dat is 4 flesjes?ik geef hem nog steeds 4 en 2 keer met n lepel bambix erin. alleen gister sliep hij vr het eerst zonder zijn 4de nacht flesje. ik zal zolang mogelijk hiermee door gaan want er is zoveel goeds in melk, vitaminen, kalk, spoor elementen vooral ijzer... drinken jullie babies niet meer goed? waarom geven jullie andere drankjes in plaats van melk? tim eet nog geen boterham, hij bijt en kauwt maar spuugt het weer eruit. ik begon met 8 maanden potjes nu, met stukjes erin zodat hij met slikken oeffent. 7:30 flesje met bambix 230/7 10:00 fruit 200gr + water 30cc hij slaapt om 11 u met 80cc diksap tegen 13u wakker en flesje 230/7 15:00 200 bruine bonen appeltjes rundvlees 200gr(alleen dat vind hij lekker)en soms een paar lepeltjes van iets nieuws+ kuipje toetje kwark+ water 30cc 16:00-17:00 slapen rond om 18:30 badje+flesje 200/6 hij wordt wakker om rond 24:00 en krijgt flesje 200/6. vanaf nu als hij niet wakker wordt dan krijgt hij geen flesje.met wakker bedoel ik niet meer kunnen slapen met fopspeen. ik denk dat we een enorme sprong hebben gehad in de afgelopen maand. zo, het was echt heel moeilijk. slecht eten, slecht slapen, ziek worden. eenkennigheid hadden we hier veel eerder. dat is gelukkig weer voorbij. wat de mensen vaak als het eerste over hem zeggen(nadat zeggen dat hij echt groot is dus) is dat hij erg sociaal is.