mejosje; je zei een paar dagen geleden iets over kdv prijzen.zijn er verschillen dan? ik zag alleen prijzen rond 6,50 6,90 per uur. zijn er duurdere KDV's dan? ik wist dat niet.
Weet de uur prijs niet precies allemaal hoor... maar de een is 900 euro per maand kwijt en de ander is 1000 euro per maand kwijt aan 3 dagen kinderopvang (wij hier 880... toch bijna 900). En Kiek wil gewoon de fles melk niet meer hebben. Ze heeft liever vast voedsel... dan geef ik haar een sapje bij. Ze geeft het allemaal zelf aan, hoef niet iets aparts te doen. Ze weigert gewoon als ze geen zin heeft. We proberen alleen constant nieuwe dingen aan te bieden. Gister heeft ze met smaak gamba's zitten eten... en lekker dat ze het vond! Bruine bonen met appeltjes en rundvlees staat hier ook wel in de favo lijst... samen met pasta rode saus.
wij 2 dagen iets meer dan 600euro.dus wel een normale prijs. maar goed op de dagen dat tim gaat hebben ze slechts samen met tim 3 babies. een 5maanden oud, en een van 10 maanden. het is wel een groep met 12 kindjes. pfff. je hebt dan 1 leidster die alleen vr de babies verzorgt. dan moet zo een potje wel kunnen vind ik. maar goed, ze doen het echt niet. ik heb het zo vaak gevraagd.
Wij hebben hier ook een mega-sprong gehad. jeetje wat een ander kind heb ik dan een week geleden, ze lijkt wel 2x zo groot ineens, volgens mij is ze ook heel veel aangekomen ineens! maar goed, ze eet ook flink dus niet helemaal gek. En savonds slaapt (sliep?) ze moeilijk dus dan gerust ook nog 2 extra flessen tja dat wil wel he De box wilt ze niet meer in, is gelijk huilen maar op de grond kan ze zich nu heerlijk vermaken. Zeker als zusjelief ook in de beurt is dan komt er gelijk de grootste glimlach die er maar is. Zo lief, die 2 zijn nu al zulke dikke maatjes!
Belize, hier gaan de flessen idd gewoon niet zo goed meer. Vast voedsel eet hij met heel veel smaak, maar de 2 flessen die we hebben gaan er met moeite in. Als ik als hij de fles weigert water aanbied drinkt hij het wel (had ik uitgeprobeerd om te zien of ik ze niet op het verkeerde moment gaf).. Mejosje, gambas, moegen ze dat al dan? Dacht dat de schelpdieren en zeevruchten pas na het eerste jaar mochten... Wel super dat ze ze zo lekker vind.. Diddlmouses, wat fijn dat ze zulke dikke maatjes zijn, dat is altijd maar afwachten.. Denk ook wel komt door weinig leeftijdsverschil.. Hoop dat er bij ons ook niet zo lang tussen zit, maar de 2e gaat niet zo makkelijk als de eerste hier ...
@ AMS, ohhhhh jullie zijn dus voor een 2e aan het proberen! Gaaf man, spannend!!! Wij zijn ervoor gegaan toen Lisa 10 maanden was en hier was het toen (weer) gelijk raak. Wij hebben dus ook bewust voor dit leeftijdsverschil gekozen in de hoop dat ze echt veel aan elkaar hebben, dat weet je natuurlijk nooit zeker maar hoe het er nu naaruit ziet gaat dat helemaal goedkomen. Oh echt leuk man, hoop voor jullie dat het snel wil lukken.
Ik weet alleen dat honing pas na het eerste jaar mag. Waarom zouden ze schaal en schelpdieren pas na 1 jaar mogen hebben dan? Bij het cb hebben ze gezegd dat ze gewoon alles mag hebben, daar ga ik eigenlijk gewoon vanuit. Net zo als met de nootproducten dus... maar ja, vergeten te vragen!
Diddlmouses, idd spannend, zitten nu in ronde 3... Had gehoopt dat het weer meteen raak zou zijn, maar geloof dat de hormoontjes de boel toch flink door elkaar hebben gegooit.. Mag nl niet klagen, maar toch stiekum wel een beetje teleurstelling dat het niet weer meteen raak was.. Mejosje, weet ook niet waarom niet.. Hier geven ze meestal geen redenen.. Hier heb ik ook een heel ander voedingsschema dan dat in NL wordt gehanteerd..Hier mogen ze ook geen ei het eerste jaar, maar zie in de nederlandse recepten dat het gewoon kan, dus ben er wel voorzichtig mee begonnen, zelde geld eigenlijk voor brood en veel groenten.. Hier moet je met bonen etc ook tot 9 maand wachten en staat ook voor perzik. Maar dat kan je dan dus wel in potjes voor 6 maanden kopen. Ik denk zelf dat als een fabrikant het in zo'n potje mag doen het dus genoeg getest is dat het geen probleem is. Ik doe gewoon een beetje van wat hier in het schema staat, wat ik in de nl recepten vind en wat ik een beetje bij jullie lees...
ams ik zou over ei gewoon spaanse advies volgen. salmonella(hoe schrijf je dat in t nederlands?) besmetting is in spanje nie zo succesvol bestreden. ik las n paar jaar geleden een artikel ofzo dat 50-60%van de boerderijeen in spaanje besmet zijn met salmonella. england had toen import uit spaanje gestopt. ook nederland. salmonella geeft vaak niet meer dan wat diaarre bij volwassennen maar vr babies is het wel gevaarlijk. het is n gevaarlijke virus.
Alles ging ineens weer erg lekker maar het heeft helaas niet lang mogen duren. Is het alweer tijd voor een sprong? (morgen boek even inkijken) Maar hij slaapt slecht, 's avonds wil hij helemaal niet slapen meer en wil constant de borst. Hoop zo dat dit een fase is die niet lang duurt want hoe vervelend het soms ook was, 's avonds sliep hij gewoon zonder al teveel geklaag. Nu krijsen, gillen, schreeuwen zodra ik hem in bedje leg. Ik schrijf dus weer wat minder mee want ben echt gebroken.
Belize heb hier de eitjes lekker vers van mijn schoonouders en daar komen geen andere dieren bij, dan zal het toch geen kwaad kunnen? Boordevol wat vervelend.. Ik volg al die sprongen niet zo meer, want heb het idee dat er hier niet zoveel van klopt.. Hier ook af en toe krijsen in bed, denk dat het hier door doorkomende tandjes komt ism hitte.. Wat knap trouwens dat je nog steed bv geeft!
AMS: Knap hoor dat je het alweer aandurft! Diddle: Ik denk dat ik het gemist heb... hoeveel verschil zit er tussen die mooie meiden van je? Belize: hoe gaat het met het hoofdje (en de billen) van Tim? Heeft hij met het helmpje het warme weer tot nu toe een beetje kunnen troseren? Van deze "foodie" kan je bijna niet anders verwachten om niet iets over eten te zeggen: Zolang ei en kip producten gewoon goed door gaart is er geen salmonella besmettingsrisico. Ben natuurlijk even gaan googlen en kon niets vinden over schaal en schelpdieren en baby's... ja tijdens de zwangerschap, maar de meeste verhalen zijn daarin ook aperte onzin. Mosselen mag je bijvoorbeeld gewoon eten! Slapen doet Kiek nog best goed... al heeft ze wel af en toe een wat mindere nacht, maar dat wijt ik dan ook maar aan de warmte en aan tanden. Zo wat een gekwijl, maar ook tand nummer 8 is onderweg om door te komen. Ik hoop dat ze ook weer even stopt met tanden krijgen binnenkort, het gaat in zo'n rap tempo en echt dat baby gezichtje gaat er zo snel vanaf dan... zeker omdat ze ook langzaamaan echt haar begint te krijgen. Kleine krulletjes die zo naast haar oren omhoogschieten. dat is wel een lief gezicht! Boordevol: Echt respect dat je nog bv geeft! Heb je een bepaalde leeftijd in gedachten of kijk je het gewoon aan tot wanneer jij het prettig blijft vinden?
ams, spaanse kippen zijn overgrote deel besmet met S. juist omdat het daar om kleine boerderijen gaat is de bestrijding niet succesvol. ik begrijp dus waarom spaanse overheid ei niet adviseert. soms zijn de verschillen van advies hebben een goede reden. het is wat de kippen zelf dragen hoor, niet de andere dieren. dus voorzichtig zijn. het kan makkelijk getest worden. misschien moeten je schoonouders ff hun dierenarts vragen?
bij salmonella was besmetting mogelijk nadat de eitjes in de koekjes verwerkt waren. goedkope spaanse eieren worden vaak daarvoor gebruikt, in biskits, koekjes,verkade achtige producten. en die goedkope supermakt cakes weet je, die tot 2050 ofzo houdbaar zijn....
mejosje: al 8de tand!dat is echt snel. mama kookt veel te lekker zeker. straks ben je ook snel weer klaar met t tanden probleem. hier gaat het met zo veel moeite. pfff. tims woonden waren ook snel dicht. gelukkig. gister had hij weer zo een nattigheid achter zijn oor dus zonder helm geslapen. vanochtend was het weer goed. dus met helm naar KDV. ik heb AB creme van HA. we hebben toen zo een mobiele airco gekocht en we konden de temp bij 22-23 c houden zodat hij zijn helmpje op kon. helmboer zei dat alleen snachts op is vaak ook voldoende. dus hete middagen vanaf 14:00u af en dan na badje weer op. zijn billen zijn ook hersteld maar zijn zalf moete we nog steeds gebruiken. soms een beetje rozig. maar goed, we doen ons best. en hij houdt het vol. nog 4 maanden met helm... krullen? schattig zeg. ik wil ook krullen!maar we hebben het niet... boordevol...sterkte meid. ik weet hoe erg het is als de baby niet slaapt. hier weer een rustige periode qua slaap. dat betekent 2 keer of zo wakker in de nacht. en niet langer dan half uur wakker blijven. wanneer gaan ze nou echt een keer doorslapen???
Belize, denk niet dat ze geld aan een dierenarts uit willen geven, de cultuur is hier echt heel anders. Ze hebben gewoon een paar kipjes voor eigen consumptie (en soms van de vossen:x).. Koekjes geef ik alleen van nijntje uit NL, hier kennen ze geen babykoekjes.. Mejosje, tja dan ben ik er maar vanaf. Zie wel erg tegen de zwangerschap op maar heb steeds meer reumaachtige klachten en die blijven ws chronish dus dan maar liever nu.. Sorry moet weg reageer later op de rest
Borstvoeding wil ik geven tot hij niet meer wilt. Ik blijf het geweldig vinden maar af en toe denk ik ook zou het niet allemaal makkelijker zijn zonder BV maar ik weet ook dat het niet het onderliggende probleem is. AMS: die sprongen zijn hier echt altijd goed merkbaar maar omdat hij snel is met zijn ontwikkeling vraag ik me af in hoeverre het nog overeenkomt want hij ontwikkelt zich razendsnel en kan elke keer iets nieuws dus zou er elke keer een sprong aan vooraf moeten zijn gegaan. Of beredeneer ik nu niet goed?