Makkelijker bedoel ik trouwens mee dat je met BV niet ziet hoeveel er naar binnen gaat en niet aan vaste hoeveelheden zit. Aan de andere kant is dat juist ook het gemak van BV.
Allemaal slechte slapers. Lot liep de laatste weken ook steeds te spoken savonds, maar nu gaat het weer super. Wanneer ze echt gaan doorslapen? Tja nix van te zeggen he. Mijn oudste ging pas met 1,5 af en toe een nachtje doorslapen en met 2 jaar pas bijna altijd. @ Mejosje, mn meiden schelen 19 maanden. Lief zeg dat Kiek krulletjes krijgt, lijkt me heel schattig. @ Belize, lijkt me echt vervelend dat helmpje, weet wel dat het voor zijn bestwil is maar zeker met dit warme weer idd zal je er niet zo blij mee zijn.
ams ik weet ook van die cultuur...turken zijn ook zo...hahaha maar goed, je zou tot nu toe iets gemerkt hebben als t ni goed was. ik wilde alleen mee denken over waarom verschillen zouden zijn tussen nl en spaans advies.
Belize ben jij van turkse afkomst dan? Jij ws is idd het verschil daarom.. Hier wisselt het heel erg, mijn schoonouders komen uit de bergen en daar merkt je echt een heel verschil mee. Denk dat mijn opa en oma nog moderne waren in hun denken en doen.. Hier staat sm nog een paar keer per week brood te bakken omdat het brood van de bakker niet zo gezond is..Zelfde geld voor alles wat mijn zoontje moet eten. Van de week had ze weer een kip geslacht omdat ik anders misschien wel kip bij de slager zou kopen..
leuk hoor ams, dat is toch erg lief! ja ben wel een buitenlandse. in turkije geboren en getogen... nou tim kwam net van KDV. hij heeft daar in bed zijn helm afgedaan en uit zijn bedje gegooied. dat vonde ze daar zo raar. gelukkig hebben ze ervaring met helm omdat de dochter van n van de leidster ook helm had vorige zomer. zij heeft t weer op gedaan.
Belize: kan jij me vertellen hoe ik de lekkerste kofte moet maken? Ik weet nooit of ik het eigenlijk goed doe. Elk recept is ook anders en ik wil gewoon de lekkerst Kiek was vandaag thuis bij papa... om 17u nog wel een fles gehad, maar ja eetlust bij haar was en nog steeds is compleet weg... wil echt geen avondeten in!
mejosje het komt omdat er zoveel verschillende soorten koftes bestaan! het is n soort naam zeg maar. mijn eigen recept is: lamsgehakt bij de turk kopen, zout peper en tijm er in verder niks, goed in masseren dan zeg maar, en dan kleine balletjes maken. in olie bakken, net voor ze klaar zijn tijm er op. ietsje kleiner dan bitterballen maken dus. dat is dan de fusion kofte! we vinden dat hier wel heel lekker. waar je het vlees koopt is t belangrijkste! maar goed: gemiddeld kofte heeft peterselie, uien, een beetje eigeel, oud brood, eerst in water dan kruimelen zout peper, kofte kruiden...
Jullie zijn echt allemaal van die keukenprinsessen volgens mij! Ik heb daar dus echt helemaal nix mee. @ Belize, fijn dat er iemand was die ervaring had met zo'n helpmje. Maar eigenlijk moet hij hem niet af kunnen doen neem ik aan? En is het moelijk om om te doen dan?
Hey meiden, Ik ben weer terug van vakantie. Er is veel geschreven in de tussentijd. Ik heb alles gelezen en reageer even kort. Ben nog een beetje duf van de reis. Flesjes zat ik op 3 maar op vakantie op 4. Zoonlief kwam 's nachts weer voor een fles. Het was daar ook ontzettend warm. Hij heeft nu 4 tandjes boven en 2 beneden. Ze schieten dus echt eruit. Ik geef ook brood en doe er eigenlijk alles op dat je kan smeren. Smeerkaas, smeerworst, jam, chocoladepasta. Alles gaat erin. Voetbal heb ik wel gekeken. Ik zat in Spanje dus de finale was extra spannend. Volgende keer weer een langere reactie.
diddle: lisa met 1,5jaar pas doorgeslapen???dat heb ik niet van haar verwacht!nou, we moeten dus nog een tijdje volhouden dan met tim.
ja, het hoort niet dat de baby zijn helmpje zomaar af kan doen.ze hebben bij d helmboer ook heel erg verbaasd gereageerd. ook de leidster bij KDV die ook een dochter had vorige zomer met helmpje heeft zoiets nooit meegemaakt. dat hij het afdeed is raar(hij kon al binnen een week het slotje los maken)maar dat hij het zo hoog uit zijn bed kon gooien???hij slaapt in ledikant met laag bodem. tja. vrijdag gaan we nr de helmboer. we moesten meteen vandaag komen maar t lukte ons niet. dus vrijdag hoor ik het.
@belize, wat leuk! Mis je turkije niet? Je recept klint heerlijk, eet alleen geen vlees, misschien maar eens voor mijn man maken.. Wat een slim jongetje hebben jullie trouwens, nu al het helmpje los kunnen maken.. Wel lastig voor jullie, maar moest stiekum wel een beetje lachen toen ik las wat hij er mee doet (kan hem geen ongelijk geven ).. Pasja, fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad.. Ging het met de warmte? Diddlmouses, zo lang voordat ze doorsliep (slapen) , wat hebben wij dan geluk zeg met een jongetje dat al sinds 4 maanden doorslaapt..
ams: neen, ik mis turkije helemaal niet. het komt en gaat in periodes. nu in een fase waarin ik het helemaal niet mis.maar soms heb ik n periode van veel huilen als ik een beeld uit istanbul zie. maar dan ga ik vaker daarnaartoe. mis je nederland?
@Belize: ik ga de fusion kofte natuurlijk een keer proberen! Diddle: Keukenprinses... als dat een generieke naam is voor iemand die het leuk vindt om te koken, ja dan val ik eronder. Al zeg ik het zelf, ik kan ook aardig koken. AMS: ik ben ook altijd op zoek naar vega recepten hoor... vlees of vis staat hier niet altijd op het menu! Dus als je nog iets aparts hebt
Zo wat een noodweer nu zeg! Hopelijk koelt het lekker even af.... Nou diddle inderdaad..wat een keukenprinsessen hier Ik val hier jammer genoeg niet onder. Tis dat eten koken moet...kan wel wat leukers verzinnen! AMS: las dat jullie al voor een 2e gaan...super! Hopelijk ist snel zover voor jullie. 2 jongetjes zijn zoooo leuk Pasja: welkom terug! Zo, die tanden gaan idd snel. Hier staat het tandvlees van z'n voortanden echt op knappen.
@ Pasja, WB!!! @ Belize, ja erg he T/m 13 maanden zat ze nog op 2 nachtflessen (6 flessen totaal). Vanaf toen 1 nachtfles en met 1,5 geen nachtflessen meer maar nog wel vaak wakker. De ene nacht 4x dan weer een nacht niet. maar nu slaapt ze bijna altijd wel door. Dus daarom vind ik het van Lot ook zo knap dat die zo goed slaapt (Ok laatste weken niet zo..) Wat een super slim ventje hebben jullie toch 8) @ Wendy, hihi hier ook koken omdat het moet hoor, en gewoon eenvoudig Maarre 2 meisjes zijn nog veel leuker hoor
Belize, mis NL zeker wel hoor. Niet zozeer het land zelf, maar mijn privacy (hier houd echt iedereen in de gaten wat je doet) en familie, vrienden en regen! Tja we willen altijd wat we niet hebben he... Al moet ik zeggen dat ik in de winter vaak blij ben dat het hier een aangename temp is als het in NL koud en nat is, maar de zomer vind ik hier echt verschrikkelijk.. Vandaag was bijv een redelijk koele dag en het is nu nog zo'n 32 graden... Mejosje, geen idee wat je bijzonder vind. Soms maak ik voor mij gewone paddestoelenpasta en zeggen mensen dat ze dat bijzonder vinden.. Ik ben zelf wel van de soepen, op ah.nl staat een recept voor schuimige olijvensoep, erg lekker. Vind ook maissoufflee altijd lekker.. Als je interesse heb ik het recept kan ik het je wel pb-en, is nogal lang voor hier.. Wendy, hier idd voor een 2e, vind het heel leuk 2 jongens, maar als ik die leuke kleren voor meisjes zie zou een meisje toch ook wel heel leuk zijn... Ben blij dat ik geen voorkeur heb, want hoor wel eens van mensen die teleurgesteld zijn (al kan ik me niet voorstellen dat dat na de bevalling nog zo is).. Ik ben trouwens ook niet zo'n kookwonder hoor, hou gewoon van lekker eten..
om jouw redenen om NL te missen mis ik turkije niet...hahahah. nou ikkan niet zeggen dat ikvan koken hou. pfff. maar wat ik zelf maak is altijd lekkerder dan wat dan ook, vind ik..daarom koken. maar goed, je wordt steeds handiger in keuken, dus ik kan heel snel wel wat ingewikkelds klaarmaken. en je krijgt ook steeds meer van je eigen recepten in de loop der jaren die je in een hand omdraai op tafel kunt zetten. ik ben nu sinds dagen opzoek naar grote mouwloze rompers. alles is op in de winkels(ook op internet winkels) ik moest vorige week 4 rompers uit de kast halen omdat die niet meer passen. ineens heb ik slechts 2 stom versleten hema rompers die helemaal niet meer in vorm zijn en 2 die ik eergister in nameit winkel kon vinden in maat 86. verder heb ik alleen maar setjes ondergoed die perfect passen in maat 86/92. en lange mouwen rompers maar daar is het veel te warm voor. ik wacht nu dat de nieuwe seizon begint. doen jullie al inkopen vr winter en herfst? en waar dan????ik heb t liefst overslag rompers of rompers met op schouder knopjes. makkelijker met het helmpje.