Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Miss konden ze ons niet meer vinden, door de nwe naam?! Kweet het ook niet...

Vervelend dat je ventje zich nog steeds niet lekker voelt, die rottanden dan ook!! Finn heeft er vorige wk 4 bijgekregen en ik zie de 2 naast zn voortanden ook al komen! De bijtringen worden nu grof gebruikt :D

Finn blijft thuis met papa. Papa heeft het niet zo op campings en Finn heeft er ook niet zo heel veel nu hij nog zo jong is. Lekker op stap met Sem dus, die vind het geweldig!

2. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier helaas geen bijtringen maar schouders of armen;), heb er al een aantal keren een blauwe plek van gekregen, dus zal er vast erg veel last van hebben als hij met zoveel kracht bijt.. Weet alleen niet zo goed wat ik tegen het bijten moet doen, kan hem moeilijk echt straffen (ga er tenminste niet vanuit dat hij dat al echt snapt), nee begint hij te snappen, maar als hij zo overstuur is komt er niets door..

3. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @AMS: Inderdaad erg weinig. Ik zie bijvoorbeeld Boordevol ook al een tijd niet meer langskomen. Hoop dat alles goed gaat.
    Wat vervelend dat je mannetje nog niet helemaal lekker is. Die rottanden ook. Moeilijk ook dat hij nu overal op bijt behalve een bijtring. Echt straffen zou ik ook doen. Maar misschien kan je wel laten zien dat het pijn doet ofzo.

@Wendy: Heerlijk hoor vakantie. En leuk ook dat je nu ook even een paar dagen alle aandacht voor de oudste heeft. Zal hij ook heel leuk vinden.

Hier hebben we gister een surprise feestje voor mijn man gehad. Hij is vandaag 30 geworden en gisteren heb ik het gevierd. Hij was helemaal verrast en had niks in de gaten. Erg leuk.

[FONT=&quot]Zoontje zit sinds kort ook af en toe in de loopstoel. Vind hij helemaal geweldig. Vooral de planten vindt hij leuk. Ik probeer het af te leren dat hij aan de planten zit en zeg dan ‘nee’ of ‘dat mag niet’. En dan op ooghoogte. Maar het heeft nog weinig zin. Ik krijg een big smile terug en hij trekt weer aan de plant. Gewoon stug volhouden denk ik maar.[/FONT]

4. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Wel jammer dat veel mama´s niet meer mee praten! Denk dat voor sommige vakantie ook meespeelt=

Gefeliciteerd pasja met je man!

AMS± ik hoop dat de tanden snel door zijn. Zeker boven tanden kunne vervelend zijn, al zal dat per kind weer verschillen.

Kiek heeft volgens mij weer een sprong gehad. Ze is ineens heel empathisch (ging door mijn rug, ze schrok helemaal bv) en probeert steeds meer te communiceren. Ze wil alleen nog maar op haar voeten staan, maar voor de rest natuurlijk nog geen idee wat ze ermee moet. Voor de rest is ze nog steeds erg eenkennig.

Gister is ons huis helemaal af gestuct. Ben zo blij. Wij zijn ondertussen lekker even naar het museum geweest. De hermitage heeft nu een mooie tentoonstelling voor wie zich erin interesseert van matisse tot malevich. Zeker de moeite waard. Daarna zijn we wezen dimsummen. Alle chinese gerechten gingen ook bij Kiek vrolijk naar binnen (eend, kwal, rijstflensjes etc). Hier dus ook een beetje vakantiegevoel gehad.

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Denk dat vakantie inderdaad meespeelt. Want het is echt enorm rustig.

Wat eet Kiek al goed zeg. Ze eet dus echt alles. Leuk hoor. Zijn er dingen die je haar niet geeft? Volgens mij lust mijn zoon ook veel. Al geef ik hem nog niet alles. Maar ik probeer steeds meer.

Lekker dat je huis af gestuct is. Lekkere dag gehad dus gisteren. Leuk.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Mejosje wat heerlijk dat Kiek echt alles eet. En wat fijn dat jullie huis is afgestuct, ben je lekker uit de troep (of moet er nog meer gebeuren?)

Pasja, nog gefeliciteerd met je man. Fijn dat het feestje zo'n succes was..

Denk dat morgen de 3e tand wel echt door zal zijn, het gat zit er al.. En al sinds zondagmiddag behoorlijke stresspoep.. Wel sneu voor hem, maar vooral 's middags bijna elk half uur een schone luier nodig;). Verder is hij gelukkig wel weer wat beter in zijn humm..

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    AMS: klinkt wel echt als tandjes idd... hoop dat het snel door is. Is de poep de enige hindernis?

Ben blij dat hier het even gestopt is met tanden. Met 8 stuks vind ik het ook wel even prima.

Ik geef Kiek niet iets met honing, geen brokken die vast in haar keel kunnen gaan zitten zoals hele noten en botjes. Ze krijgt wel stukjes noot. Geen snoepjes, maar wel een stukje chocola heeft ze gehad.
    Eigenlijk geef ik gewoon alles waarvan ik denk dat kan geen kwaad. Soms spuugt ze iets wel weer uit hoor en soms bedenkt ze zich. Algemeen gezegd, als ze het zelf kan doen vindt ze het ook lekkerder :) Dus ik laat haar maar een beetje prutsen. Ze vindt papier ook erg lekker (rampenplan voor moi als mama die af en toe een stukje papier uit haar mond vist, dat geef ik er dus niet, maar met al dat papier in huis hier, pfff)... dus aan hoe het eten klaargemaakt is zal het wel niet liggen.

8. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    ja hoor! Nr 3 is door! Denk dat er nog een aankomt maar vanaf vanochtend geen spuitluiers meer gehad.. Wel nog veel huilen, maar hij lijkt zich wat beter te voelen..

Hier vanmiddag een paar hele kleine stukjes pizza gegeten, dat ging er heel goed in! Alleen de flessen gaan steeds slechter.. Geef nu tussendoor ipv water ook maar weer een melkfles, want 's ochtends en 's avonds laat hij zoveel staan, ben bang dat hij niet genoeg binnenkrijgt. Maar ook die gaat er niet makkelijk in (water en sap wel).. Gaan bij jullie de flessen wel goed?

9. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Ha meiden, hier weer terug van paar daagjes camping. Was erg leuk en gelukkig mooi weer gehad! Heb niet zoveel gemist zie ik....

AMS: hier gaan de 2 flessen nog wel goed. Moet wel zeggen dat ik 's avonds een pyjamapapje geef...hij zat ook de klooien met die fles en sinds ik overgegaan ben op dat papje gaat het weer helemaal op. Misschien is 's ochtends pap een optie? Of miss vind hij het gewoon helemaal niet lekker meer. De oudste van ons was met 8 mnd helemaal van de fles af.

Mejosje: hier ook al 8 tanden. Gelijk een ander gezichtje hebben ze dan he....helemaal geen baby meer.

Komen er bij jullie ook al andere klanken dan alleen maar gekraai? Finn is sinds van de wk flink bezig met de ba ba's en da da's...:D

Sem is vandaag met oom en tante naar de dierentuin...vind t maar erg stil in huis :)

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hier nog 4 flesjes, af en toe laat hij een halfje staan en hij krijgt ook water en sap(hij verliest veel vocht wegens t helmpje, met constant zweet hoofd eronder)ook bij elk flesje altijd 20cc extra water, en toch raakt hij af en toe verstopt.
    hier een mond vol bobbels. pfff. ook bij kiezen zitten er witte blaren. ik heb geen idee hoe de kiezen eruit zien net voordt die doorkomen. aan de voorkant 4 witte streepjes blaren. die moeten dus deze week nog doorkomen denk ik.(of al wel n paar door, hij laat me niet goed aanvoelen, hij bijt hard) hij is af en toe het helemaal zat omdat hij daarmee niet lekker kan eten.

vandaag eerste keer met buggy naar buiten. hij vond t geweldig maar ik niet zo, omdat ik hem niet goed kan zien. das ff wennen.

ik had mijn moeder op bezoek, ze bleef een week. ik ben zooo mooooeee....
    groetjes aan iedereen...

11. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ja, ook hier al meer geluiden... ook mamamamama en papapapapa, maar op 1x twijfel na heb ik haar nog niet echt bewust haar het horen roepen helaas :( Wanneer komt dat?

En met tanden is het inderdaad ineens een ander bekkie... ook door het op voetjes willen staan vind ik het echte baby er wel een beetje vanaf. Wel een beetje jammer, maar aan de andere kant ze gaat steeds meer communiceren, ik kan gewoon een stukje brood pakken om aan haar te eten te geven ipv dat ik elke keer een fles moet klaarmaken. Dus ook wel makkelijk!
    Wel gaan er nog steeds 2 flessen per dag in. 1tje 's morgens bij het wakker worden en 1 ergens rond 15u-15.30u. Ik geef geen pap, want dat vindt ze niet lekker. Meerdere malen bambix groeiontbijt geprobeerd en melkpap appel gaat is ook niet favo. Gewoon een melkje, dan doen we al raar genoeg!

12. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    Hallo dames..
    Is al héél lang geleden dat ik hier geschreven heb maar ik ben jullie niet vergeten en ik heb ook regelmatig gelezen hoe het met jullie en jullie kleintjes gaat en gelukkig gaat het goed met iedereen..:D

Met mijn moppie gaat het ook heel goed..hij kruipt, trekt zich omhoog aan het bedje en box, eet heel goed en krijgt nog 2 flessen in de ochtend 1 en s'avonds nog 1. Hij zegt ook mamama, papapa, baba... en schreeuwt er op los haha :).
    Vandaag zijn we gaan fietsen met hem...en ohh wat geweldig vond hij dat..we zijn zo verliefd op hem..

Nu maandag moet ik weer naar het consultatieburo en ik ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen want hij woog vorige week 11,5 kilo (op onze weegschaal)...dus hij is wel aan de zware kant maar toch vind ik hem niet overdreven dik..hij is gewoon wat forser, altijd al geweest..
    Hoe zit het met jullie kleintjes?

met de tandjes schiet het niet zo op..hij heeft pas 1 tandje en die groeit ontzettend langzaam..hoe lang duurt het voordat hij helemaal door gegroeid is?
    volgens mij komt er wel een 2e aan want hij heeft vorig weekend een heel zwaar weekend gehad met 40.3 graden koorts, kwijlen, hangerig en constant vingers in de mond kortom dezelfde symptonen als bij het 1e tandje :( wel heel zielig maar het is nu gelukkig over.

Nou ik ben volgens mij wel een beetje bij gepraat :)
    Take care dames..

Groetjes

13. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    @AMS: Wat goed dat het tandje door is. Fijn dat het beter gaat. Flessen gaan hier nog prima. Hij heeft er nog 3 per dag nodig. Als ik er een minder doet komt hij ’s nachts weer. Dus dan maar gewoon 3 flessen.

@Wendy: Fijn dat je heerlijke dagen hebt gehad. Gelukkig mooi weer. Gek he die tanden? Mijn zoon heeft er nu 6 en het baby is er toch wel af nu inderdaad.
    Hij maakt heel veel verschillende geluidjes. Soms lijkt het net of hij ‘ja’ zegt. Maar dat is puur toeval.

@Belize: Wat zielig die bobbels. Lijkt me niet fijn voor hem. Hopelijk komen de tandjes snel door. Wel pittig een week je moeder in huis. Kan me voorstellen dat je moe bent. Hopelijk was het erg gezellig.

@Mejosje: Hier ook eentje die de hele tijd op zijn voeten wil staan. Hij houdt gewoon zijn benen stijf als ik hem wil neerzetten. Haha

@Little hoop: Leuk dat je er weer bent. En fijn dat alles goed gaat. Lijkt me zo leuk om met die kleine te kunnen fietsen. Die van mij kan nu redelijk zitten. Alleen niet zo lang. Soms maar 5 of 10 minuten.

Voor de rest heeft mijn zoon afgelopen week zijn eerste kruipbeweging gemaakt. Hij trok een been onder zijn kont en zette zich af. Het was maar en paar centimeter dat hij vooruit kwam maar ik ben zo trots!!

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Kiek kan wel goed zitten, maar dat probeer ik dus niet te stimuleren. Het schijnt dat ze daar lui van worden, dus dan leg ik haar maar weer op de rug, draait ze zich op de buik en zet ze zichzelf in de achteruit. Met als gevolg dat ik er weer ergens met wat gejammer uit een hoekje trek met de opmerking dat vooruit kruipen handiger is :) Op een gegeven moment zal het wel komen toch?

@little hoop: en ik dacht dat mijn dochter met net iets over 8 kilo ruim aan de haak was. Maar dan is hij ook groot? Was vandaag op een verjaardag van een kindje dat 1 was geworden en daar was ook een kereltje dat echt boven de 1 jarigen uitstak en jonger was. En ik ken nog een mannetje, super cute, maar wel echt groot voor zijn leeftijd. Dus ongewoon is het niet.

Tandje... weekje voor 1? Ik denk dat ik ongeveer bij elkaar 2 maanden ellende heb gehad met tandjes en ze heeft er nu 8... dit is verspreid over 3 a 4 maanden, aangezien ze bij 4 maanden met tanden begon en bij 7 maand en 1 week 8 tanden had.

Voor de rest verveel ik me dood... ben dit weekend alleen thuis, man is met vrienden de hort op. Ik heb eigenlijk voldoende te doen en de kleine houd me ook wel bezig, maar toch... nu slaapt ze al weer lekker en het regent etc etc.

(het is later dan het bericht doet vermoeden, nu bijna 20.00u ipv 18.00u)

15. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Little Hoop, leuk dat je weer even wat van je laat horen!
    vaker langs komen hoor, is wel zo gezellig!!
    maar 11,5 kilo, jeeetje groot hoor!!
    Wij moeten over 1,5 week weer naar het CB, ben wel erg benieuwd heb wel het idee dat ze goed gegroeid is nu (maar goed dat had ik wel vaker en dan viel het toch eweer tegen afwachten dus)

@ Mejosje, ongezellig dus zo in je eentje!
    Ik ben het wel gewend, vriendlief is hier heel veel weg, maar ik vin ddat nooit zo erg vermaak me goed met mn meiden.

Lot zit ook heel goed en stevig als ik haar neerzet maar ze kan nog niet zelf gaan zitten. Dus wil ik dr idd ook niet teveel laten zitten maar liggen vind ze eigenlijk nix meer aan nu ze het zitten heeft ondekt :D

16. little hoop

little hoop Actief lid

5 mrt 2009
    187
    0
    0
    Hallo dames..

Ik ben gisteren naar het CB geweest en hij weegt 11.7 kilo en is bijna 74 cm groot...ik dacht dat ik wel een preek zou krijgen maar dat was niet het geval :)...Ze was helemaal onder de indruk van hem dat hij zo alert is en wat hij al allemaal kan en ze vond hem zo een mooi mannetje.. dus mijn man en ik waren APETROTS :D.
    Ze was er van overtuigd dat hij als hij straks gaat lopen het er allemaal van af zou gaan. Dus het viel gelukkig allemaal mee...

Zo nu ligt het mannetje te slapen en straks als hij wakker is gaan we naar het Gaya park (dierentuin)..
    Ben benieuwd wat hij ervan vind.

Tot snel,
    Groetjes

17. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ben net weer terug van werk en best een drukke dag gehad, maar moet het gewoon even kwijt. Mijn lieve meisje is vandaag net zo lang op uit mijn buik als dat ze er theoretisch in heeft gezeten! Raar idee en ze is zo lief!

ruim 11 kilo schoon aan de haak ;P ik zou ook maar lekker trots zijn op je mannetje. Kinderen van deze leeftijd zijn niet snel te dik toch?

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haha little hoop bijna 12KG! tim is nu zeker niet the biggest hier. hij was met 7 maanden 10,5kg. ik denk niet dat hij meer dan 11kg is nu.

het zag er vreemd uit, maar goed, op t kdv zeiden ze dat tim alle kanten op kruipt. dus die kikker beweging zoals ik het noem, is wel kruipen. buik van de grond en voort bewegen(hij ging eerst een week lang achteruit)nou, ik heb eigenlijk nog nooit een baby gezien die kruipt. op t kdv wel eentje die tijgerde met buik op de grond. dus ik twijfelde heel erg wat dat nou was.

hij mag nog niet zitten van fysio dus we doen het niet, alleen met eten een beetje overeind zitten.
    en er is nog zo een ontwikkeling hier:hij vindt mama's gerechten lekker! ik ben hier zo blij mee. ik heb het eindelijk door hoe het moet.
    hier een gerecht dat hij lekker vindt
    gekookte lamsvlees, met bouillon ervan,halve rijpe perzik,veldertjes, stafmixer, een beetje licht bruinbrood erin(of helemaal niet)

ik heb ontdekt dat hij lamsvlees heel lekker vindt. straks misschien: weg met die stomme olvarit potjes!

en de derde tand is wel door vandaag. maar hij heeft meerdere blaren in zijn mond.pfff.

en ik moet morgen naar tandarts. ik heb in eens enorme zwelling en verschrikkelijke kiespijn waar eigenlijk geen kies is.het was 1,5 maand geleden eruit getrokke dus het is ontstoken kaak. wat n pijn zeg.

PS:mejosje ik weet niet hoelang kiek al achteruit kruipt, maar hier duurde het niet zolang een week of zo.

groeten aan iedereen!

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Kon weer eens niet slapen.

@Belize: ze kruipt al twee a drie weken achteruit. Maar ze zit alleen nog maar op haar knietjes en momenteel duikelt zo af en toe op haar neus. Het komt echt wel.

Kipmama vindt onze dame ook lekker. Kip gestoofd in water met oregano, kurkuma, paprikapoeder, licht pepertje, olijven, uien en paprika en ja... ook een beetje zout. Beetje rijst erbij en het gaat erin als koek! Pasta rode saus doet het ook altijd goed en vanavond krijgt ze voor het eerst een gehaktbal oma's stijl, door mama gemaakt.

Diddle: ja ik vind het niet zo gezellig als vriendlief niet thuis is. Ondanks dat ik jaren alleen heb gewoond en me nooit heb verveeld. Heb je er niet af en toe de balen van dat je alleen thuis zit? Ik vind het ook wel makkelijk dat hij de kleine af en toe uit handen kan nemen, kan koken of mijn kook troep opruimt :)

De kleine is trouwens meer dan ooit op mij gefocust. Het liefst zit ze de hele dag bij mij, herkenbaar?
    En ze begint dingen uit te testen heb ik het idee. Ze gooit spullen nu echt bewust op de grond en kijkt naar de reactie, kijkt naar het voorwerp en begint een keel op te zetten en kijkt je weer aan. Of zie ik nu spoken? Is ze daar niet nog veel te jong voor?

20. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hallo dames, ben heel druk, dus kom eigenlijk alleen even bijlezen.. Maar toch even korte reactie op mejosje: je ziet geen spoken hoor! Hier precies hetzelfde.. Later meer, groetjes voor iedereen..

Deel Deze Pagina