Sorry dames, even ego hier.. Heb het nu erg druk en helaas geen tijd om op iedereen te reageren. Mijn vraag is wat jullie ´s avonds voor eten geven? Ik geloof dat een papfles 's avonds echt te weinig begint te worden hier, maar weet niet goed wat ik er bij moet geven. Little hoop, heb je al nieuws?
Geef alleen nog avondeten met een beetje drinken (water of sap). We zijn geen toetjes mensen, dus dat geven we meestal niet. Af en toe krijgt ze nog wel eens iets zoets na. Om 15.00 a 15.30u krijgt ze haar laatste flesje melk van de dag.
@AMS Nee ik weet nog niks, ik heb morgenvroeg om 10.00u een afspraak met de HA. Ik laat wel weten wat hij zei.. En mijn mannetje krijgt om 18.00u/18.30u zijn avondeten (warme hap) en dan om 21.30u nog een melkflesje 180/6. Eerst was dit een papfles maar aangezien hij best wel aan de zware kant is hebben we hier een gewoon flesje van gemaakt en we merken geen verschil verder. Groetjes
Hier hebben we een klein vreetzakje want naast zijn avondeten (meestal aardappels, groente en vlees) krijgt hij nog een laatste fles rond zeven uur voordat hij naar bed gaat. Dat is zijn 3e en laatste fles. Nu zijn we even uit ritme want hij heeft ontzettend last van zijn nieuwe doorkomende tanden. Veel wakker 's nachts en hij wil een 4e flesje 's nachts. Daarnaast is hij heel huilerig. Erg zielig.
@ Little Hoop, succes bij de HA morgen, ik ben benieuwd! Hier om 17.30/18.00 avondeten (aardappelen, groente, vlees) met een danoontje toe en dan om 19.00 dr laatste fles en naar bed. @ Pasja, vervelend dat ie zo uit zn ritme is door zn tandjes. Hopelijk slaapt ie snel weer lekker door. Wij zijn vanmorgen naar het CB geweest en Lot was heel goed gegroeid. Ze weegt nu 7100 en is 70 cm
Wow diddlmouses, dan is Lot zeker goed gegroeid! Vind haar er op de foto's ook groot uit zien.. Geven jullie dan dus 2 x groente of 1x? Wat geven jullie dan voor de lunch? Ik zit nu op 8.00 uur ontbijt met 240/8+5 pap en een boterham dan tussendoor sap en een koekje oid, dan rond 2 uur middageten groenten etc. met yoghurt als toetje. 's middags fruit als tussendoortje en water (eigenlijk de hele dag) en dan als avondeten krijgt hij rond half 9 240/8+5 pap. Maar ik denk dat hij dus aan zijn avondeten niet genoeg heeft, maar wil hem eigenlijk ook geen zware maaltijd voorschotelen want hij gaat meestal bijna direct erna naar bed..
AMS: hier gaat het ongeveer als volgt....08.00 fles 180+6, tussendoor lange vinger, krentebolletje oid, 12.00 2x boterham, 's middags fruit, 18.00 uur prakje (evt toetje) en dan rond 19.00 fles 200 (pyjamapapje). Misschien dat je hem rond half 7 nog een boterham kan geven? Diddl: zo..Lot is goed gegroeid zeg! Wij moeten donderdag weer....misschien dat Finn wel de 10 kilo aantikt Pasja: misschien wel weer een sprongetje...kreeg van de wk weer een mailtje van Oei ik groei. 37 wkn na uitgerekende datum schijnt er weer een sprong te zijn. Hopelijk ist snel over!! Little hoop: succes morgen bij de ha! Hier weer even wennen...Sem weer naar school, maar moet zelf vrijdag pas weer werken. Beetje gek ritme nu!
@AMS ons schema is als volgt, rond 7.00u flesje melk 180/6 dan rond 9.00u een fruithap. Om 12 uur 2 sneetjes brood. In de middag een rijstwafeltje of een nijntje koekje en soms ook nog een fruithap dan om 18.00u/18.30u warme maaltijd en een danoontje na (ik geef niet altijd een toetje) en dan om 21.00u/21.30u nog een flesje 180/6. En drinken krijgt hij eigenlijk door de dag heen naar behoefte. Hij drinkt meestal in bedje om in slaap te vallen.Ik geef hem dan water met een heel klein beetje diksap.
Hoe vind Sem het weer naar school gaan? Ons schema nu (al een tijd hoor) 7.00 boterham + fles 120+4 10.00 beetje fruit 12.00 boterham + fles 120+4 12.30 slapen tot ong. 15.00 15.00 fruit 16.15 koekje + fles thee 17.30 avondeten +danoontje Daarna gelijk in bad 19.00 fles Dat 2x fruit is meer omdat ze zo een beetje meegaat in Lisa dr schema. Alleen die krijgt uiteraard geen flessen meer maar gewoon een beker melk. En die begint iets eerder
Gaat prima met Sem op school. Hij gaat er met plezier heen! Zat vanmiddag te zingen op de fiets. Ik vroeg: ben je zo vrolijk jongen? Ja mama, ik heb zo'n zin om naar school te gaan! Klein nadeeltje: 's middags uit school istie niet te genieten. Ligt dus vroeg op bed! Is dan weer een voordeel
Haha, leuk hoor! Lisa zal binnekort wel naar de PSZ mogen, ik ben zoooo benieuwd hoe ze dat gaat vinden. Denk dat ze even flink moet wennen (is nogal een mamas-kindje) maar het daarna erg leuk vind.
@Little hoop: Hoe was het bij de dokter? @Diddlmouses: Wat is Lot goed gegroeid!! Fijn hoor. En wat spannend dat Lisa binnenkort naar de PSZ gaat. Ben benieuwd hoe zij (en jij) het vindt. @AMS: Ons schema was: 's ochtends 180+6 fles, rond 10.00 uur fruit, rond 12.00 uur 2 broodjes (zonder korst) met wat sap, rond 15.00 uur 180+6 fles, rond 17.30 uur warme hap en dan rond 19.00 uur 180+6. @Wendy: Wat enorm schattig dat Sem zo vrolijk is 's ochtends. En dat hij zat te zingen op de fiets. Geven jullie brood met of zonder korst? Ik ga denk ik ook maar proberen om 's ochtends een broodje te geven. Heb namelijk het idee dat hij van vast voedsel meer verzadigd raakt. Maandag weer naar het CB. Volgens mij weegt hij ruim 10 kilo. Behoorlijk zwaar. Maar hij is ook wel lang. Ik denk nu wel zo een 73 cm. Je ziet in ieder geval niet aan hem dat hij al 10 kilo weegt.
hier ook bijna diddle's schema maar dan met grotere flesjes. zonder pap erin. en in plaats van 2de keer fruit krijgt hij steeds andere kleine hapjes. proeven van wat mama eet of drinkt etc of een liga koekje.en natuurlijk 'no way' zo een lange middag slaapje. hij vindt brood heerlijk! ja van die sprong hebben we hier ook gemerkt. maar niet zo heftig als de vorige sprongjes. heftigste was 4 maanden sprong denk ik. dat had ook zo lang geduurd. weten jullie nog ook? welke sprong was vr jullie het ergste? tim is nu 39 weken oud..(273 dagen)en hij was ook 9 dagen laat...over 7 dagen ben ik dus echt ontzwangerd! dan is hij 280 dagen oud.
Wendy wat fijn dat Sem het zo leuk vind op school! Zal wel even wennen zijn al die drukte etc. Diddle, leuk dat Lisa naar de psz mag, is toch rond de 3 jaar? Belize, ik weet eigenlijk niet zo goed meer wanneer de sprongen waren, heb echt een geheugen als een zeef. Moet ook echt de belangrijke dingen die gebeuren opschrijven. Dacht altijd dat zwangerschapsdimentie een fabeltje was, maar helaas blijkt toch wel iets van waar te zijn. Voorheen vergat ik echt nooit iets.. Enne dat ontzwangerd zijn, was het maar waar! Hier liggen mijn hormonen nog steeds flink overhoop. Heb ook nog steeds geen regelmatige cyclus (lekker handig nu we voor de 2e gaan).. Pasja, wij geven brood met korst. Die vind hij ook het lekkerst, als hij kan kiezen laat hij de stukjes zonder korst liggen. @ all, bedankt voor de schemas, denk dat ik wendy's advies van de boterham ga opvolgen.. Enne diddle, maak je speciale thee of gewone? Misschien wel lekker ipv water..
Hoi Dames.. Ik ben vandaag naar HA geweest en volgens hem is er niks aan de hand.. Er gingen geen alarmbellen rinkelen zei hij.... Het kwam waarschijnlijk omdat hij dan in een diepe slaap is. Als het stuipen waren dan zou dat gepaard gaan met koorts en dat is hier niet het geval. Ok ben wel wat gerust gesteld nu.... Een fijne avond nog
Lees wel mee... maar niet echt heel veel tijd om echt te reageren. Ik word momenteel een beetje geleefd met werk, studie, verbouwing, de kleine en het ziekenhuis (lijkt toch een stofwisselingsiets aan het oogjesprobleem te grondslag liggen... nu ook mama maar even testen... hoe dan ook allemaal niet erg). Brood met korst! schema: - melk 8+8 - 11.00u fruit (1,5 stuks) - 12.30u brood of krentenbol + water of sap - 15 a 15.30u 8+8 - 18.30u avondhap + water of sap Tussendoor krijgt ze regelmatig een hapje van mij of een rijstwafel, soepstengel, nijntjekoekje, ligakoekje etc etc.
Halllllllllllooooooooo allemaal, ben jullie neit vergeten maar erg drukjes geweest. Kom binnenkort weer meekletsen en antwoorden op de vragen. Heb wel bijgelezen. Tot snel.
Leuk dat je er weer bent Boordevol!! Little hoop: fijn dat er niets aan de hand is. Kan je misschien die late fles verschuiven zodat je hem niet wakker hoeft te maken? Hier brood met beleg zonder korst. Korstjes geef ik zo in zn handje en sopt hij lekker op.