@ Pasja, brood met korst! @ AMS, PSZ is hier rond de 2,5 jaar. Bij sommige ook wel al met 2 jaar. Lot krijgt Zonnatura Rooibos thee, vind ze erg lekker. Ben ik wel blij mee, Lisa lust geen water en thee, alleen maar van die zoete sapjes en melk. @ Little Hoop, fijn dat de HA er nix ernstigs in zag! Wat een opluchting zal dat zijn! @ Mejosje en Boordeol, druk druk druk!!
Mejosje,wat vervelend! Hopelijk weten jullie snel meer... Heb je zelf ook klachten? Boordevol, leuk dat je even een berichtje achterlaat. Hier ook nog steeds druk hoor. Volgende week ben ik denk ik ook weer even op de achtergrond.. diddlmouses, dan ga ik de rooibos ook maar proberen. Vind het zelf heerlijk, dus als hij het niet lust drink ik het lekker zelf op..
Ja! Het 4e tandje is door (rechtsboven) en de 5e zal denk ik met een dag of wat doorkomen. Zie er nog twee zitten, maar die zullen denk ik nog ietsjes langer duren. Meneertje zit hier nu de hele dag in zijn handjes te klappen, echt zo schattig! Doen jullie kleintjes dat ook? En hier heeft hij nu echt goed door hoe zijn luier uit moet, vond hem vanochtend weer in zijn blote billen in de box..
ams:ja tim klapt ook in zijn handjes, al een tijdje hoor. vorige maand kreeg iedereen een aplaus van hem. probeer maar twee objecten in zijn handen te geven. hier pakt hij elk hand een bal en dan tegnelkaar aan slaan.heel grappig, en dan met ballen (met de dingen erin die geluid maken) doet hij ook schudden, het is net alsof hij 'samba' aan t oeffenen is. pasja;ja brood geeft echt verzadigd gevoel. t duurde lang totdat hij brood kon eten.maar ik r zo blij mee met mijn hongerige baby.
Belize, hier deed hij het idd ook al een tijdje met dingen in zijn handjes, maar alleen zijn handjes leek hij niet te willen.. Denk misschien omdat mijn schoonouders met 2 maanden al probeerden een liedjes vergelijkbaar met klap eens in je handjes te doen met hem, dat vond hij echt niet leuk.. Wat fijn trouwens dat het brood eten zo goed gaat bij Tim, merk je dat hij daardoor ook lekkerder in zijn vel zit? En hoe gaat het met zijn helm en de warmte?
Hai meiden, gek weer hier zeg. Geven ze 25 graden op, ist hier al heel de dag flink bewolkt?! Finn weegt nu 9600 gram en is 73cm. Alles was verder prima. Enige wat er nu weer is veranderd....ze hebben liever dat baby's een uur voordat ze gaan slapen niets meer drinken (melk ed) ivm de tandjes. Nou ja zeg! Moest maar proberen om die laatste fles als toetje te geven. Zie je het voor je.....meneertje zit lekker vol van zn prakje en dan nog een fles van 200 erachter aan. Hier nog geen handjes klappen of zwaaien. Hij doet er gewoon geen moeite voor
Eindelijk weer even tijd om wat te schrijven. Afgelopen tijd leek wel een wervelstorm. Het ene volgde het andere op en was erg druk. Maar goed, we zijn weer geland. Even over mijn babytje: hij weegt nu 7500 en is 71cm lang. Hij weegt niet veel maar ik zie dat lengte gelukkig in jullie lijn loopt. Ik moest me wederom geen zorgen maken omdat hij behoorlijk actief is. Ik gaf vandaag aan dat hij zichzelf optrekt en langs alle meubels loopt. Ze was verbaasd want dat vragen ze pas bij 14 maanden. Dat is dan wel weer leuk om te horen. Hij doet het erg goed. Iemand vroeg of ik nog BV gaf. Dat doe ik en het liefst zo lang mogelijk. WHO raadt 2 jaar aan en dat wil ik dus graag ook doen. Maar het is aan mijn zoontje en mij om te zien of dat ook gaat lukken. Eten gaat nog erg traag hier. Hij eet niet veel maar het CB zei dat hij de belangrijkste voedingsstoffen via de BV krijgt dus dat het helemaal niet erg is en elk hapje is mooi meegenomen maar hij doet het goed. Ik moest dus ophouden mij zorgen te maken. Hoe gaat het met de rest van de dames hier? Hoe doen de kindjes het? Ik las iets over hypermobiliteit. Had er altijd een andere voorstelling van maar gelukkig is het niets ernstigs en straks lopen ze allemaal dus dat het dan wat trager gaat is helemaal niet erg. Vinden jullie het met dit weer ook weer zo vervelend over wat je je kindje wel of niet aan doet? Pff, denk ik dat het koud is blijkt het warm te zijn en andersom. Het weer slaat zo snel om. Hoe doen jullie eht met de pot mee-eten? Mij lukt ht niet omdat ik altijd met zout kook en verschillende kruiden gebruik. Zonder zout koken is denk ik voor ons geen optie (later toevoegen is toch anders).
Hoi Boordevol. Leuk dat je er weer bent. Vandaag bij het CB geweest. Die kleine weegt 10kilo en is 75 cm. Prima in verhouding zeiden ze. Ook bij mij zeiden ze dat hij qua ontwikkeling voor loopt. Terwijl als ik hier lees ik altijd denk dat hij achter loopt. Haha Qua warm eten doe ik gewoon geen zout op de aardappels. In de jus zit voor ons al genoeg zout. En hij krijgt nog geen jus. Maar als ik bij mijn ouders ben dan koken ze wel met zout en dat geef ik gewoon. In vlees zit ook zout en dat krijgt hij ook. Voor de rest gaat het goed. Ik geef nu ook 's ochtends een broodje. Hij vindt het erg lekker. Wendy, wat raar van het CB. Ik geef ook altijd een fles voor het slapen gaan en daarna meteen tanden poetsen. Kan niet anders, want dan moet ik hem wakker maken of volproppen inderdaad. Hier ook nog niet klappen of zwaaien hoor.
Hier ook gewoon een fles voor het slapen gaan, anders slaapt hij de nacht echt niet door. Ze verzinnen ook elke keer wat nieuws.. Hier verder weinig nieuws, deze week ook niet veel tijd. Probeer het lezen bij te houden en af en toe een teken van leven.
Ik geef ook nog melk 's nachts en tegen mij zei ze gister dat het niet zo erg is als je al tandjes hebt gepoetst. Dus denk dat dat echt geen ramp is.
Hier ook nog een fles voor het slapen gaan hoor, zelfs Lisa nog Ik vind dat ze van het CB altijd wel heel weinig hoeven te kunnen. Optrekken met 14 maanden vind ik echt wel laat! Lisa deed dit al met 7 maanden en ging toen ook al rond de tafel bank lopen. Lisa was wel erg snel met alles maar dat merk ik nu pas met lot, toen was het heel normaal. Verder koken we hier dus wel zoutloos omdat ik wil dat ze zoveel mogelijk gewoon met ons mee-eten. @ Boordevol, net gewicht toch, zoiets woog Lisa ook met 9 maanden, hartstikke netjes hoor!
nou, volgens de fysio zal tim niet eerder dan 21 maanden los zal lopen en met 1 jaar kan hij zitten. hij zal dus vanaf nu wel achterblijven. dat komt door de lenigheid. ik hoop dan dat hij niet gefrustereerd raakt omdat hij niet kan lopen enzo. als hij blij en tevreden is dan is dat geen probleem. t is ook helemaal normaal. omdat hij geen rare bewegingen doet en niet op verkeerde manier zich aanpast, is laat zijn met lopen geen teken van n probleem. omdat ook babies zoals tim zijn(zwaar en lenig) denkt men niet dat alles snel moet gebeuren. wat wel belangrijk is dat t wel op de goede manier gebeurt. en dat ze de baby individuel beoordelen. tim heeft fysio dame vanaf de geboorte(ik heb direct na de bevalling dat zelf uitgezocht en geregeld)CB zou tot 3-4 maanden niks over hem zeggen...maar goed wij waren dan klaar met fysio! ik zie heel vaak babies met problemen die niet tijdig doorgestuurd worden naar de fysio, ook inderdaad omdat een baby heel weinig hoeft van cb. maar vooral ook omdat ze soms niet zo goed kijken naar de baby. (we hadden slaapproblemen met 5 maanden en kreeg advies om misschien in te bakeren!!!!, echt zo kijkend naar tim!!!die zo enorm is om jonger in te schatten) tim heeft tot nu toe alle ontwikkelingsfases doorgemaakt op goede manier doorgekomen maar lopen optrekken, dat zal tijd kosten. eerste wat we nu opwachten is zitten. wij mogen hem niet zittend neerzetten(dat is dus nog steeds zo), hij moet dat zelf doen. goed, hij probeert t wel hard, vanuit kruippositie neemt hij een been onder zijn buik, de andere uitgestrekt billen omhoog, en n handje in de lucht, hij gaat zo op zijn zij, hij moet alleen nog omdraaien. ik wist natuurlijk niet wat deze bewegingen nou weer waren, onze fysio heeft t uitgelegd: hij probeert te zitten.
maar goed, wie weet, het kan ook heel erg meevallen. omdat hij niet echt liet zien wat hij allemaal kon, toen we bij fysio waren. hij tijgerde, probeerde te zitten maar kruipen deed hij niet. ik moest zijn slaap onderbreken en had ook honger, dus het was geen goed moment om hem te beoordelen. het is de regel die ze hanteren:zij moeten het zelf zien, wat de ouders zeggen maakt weinig uit.
Belize, maar hij zit dus wel in de kruiphouding? Dat is toch super! En zoals je zei dat hij al tijden in zijn handjes klapt is hij toch juist weer lekker vlot! En dat zitten komt vanzelf, zoals je zegt, beter iets wat later goed leren dan het op een verkeerde manier doen.. Hier is inmiddels tandje nr 5 door, gelukkig heeft hij hier iets minder last van gehad.. Nu in NL hebben we even een weekje geen box, dat is wel even afzien hoor! Heb nu pas goed door hoe handig zo'n ding is.. En, wat is het hier koud! Gelukkig wat winterkleren meegenomen en die zijn ook wel echt nodig.. Maar wel lekker voor de afwisseling en de regen is voor mij echt genieten..
nee nee, hij 'probeert' vanuit kruiphouding tot zithouding te komen en hij is er bijna, maar het lukt nog niet hoor!!! maar hij is in sommige dingen inderdaad erg vlot. hij kan blokje op een blokje zetten(een paar keer proberen tot t lukt natuurlijk), bekerje in een bekertje. op zijn buik is dat extra moeilijk neem ik aan. kusje geven als je vraagt(zo een nat zuigkusje, ook al een tijdje). hij zegt 'poepoe' bij poepen; sinds 5,5 maand oud. hij kent zijn naam al heel lang. en hij draait zijn hoofd naar de andere kantop als ik hem dat vraag, kijk naar de andere kant op,(wonderbaarlijk dat sinds hij 3,5 maand oud was!) op commando deur open duwen en weer ook dicht klappen...(totaal andere beweging)sinds 7 maanden. allemaal natuurlijk in mama's armen. ik ben zoooo trots op zijn cognitieve ontwikkeling. ik leer hem nu tango te dansen met mama met behulp van de spigels, omdat hij zijn hoofdje kan draaien op commando is tango het beste danskeus! hahaha en en zijn ballen schudden met samba (ik kan eindelijk weer dansen ondertussen, met bekken instabiliteit lukte het niet tot vorige maand) als ik vraag: geef me n hand, dan geeft hij zijn handje. de ander hand? dat doet hij ook. dat ook sinds 6,5 maand. en gister heb ik hem eerste keer een rietjes beker gegeven. hij begon zomaar te drinken.maar goed, hij kan bijvoorbeeld nog steeds niet doorslapen! daarom; ontwikkeling is voor elke baby totaal ander proces. babies kennen het CB boekje niet! laat zijn met lopen en staan is daarom niet zo erg als hij zelf daar niet teveel last van krijgt. 5de tand zo snel na de 4de? hier is de 4de door bijna gelijk met jullie ams. maar ik niet dat de 5de zo snel zal komen.
@ Belize. Idd erg raar advies over dat inbakeren binj 5 maanden en zeker zo'n grote als Tim kan je toch niet jonger schatten, vaag af en toe die CBs... Maar goed Lot zie ik die komende tijd ook nog lang niet gaan staan hoor, wij zitten ook te wachten tot ze zelf eens kan gaan zitten. Maar ik mag er dus wel gewoon zittend neerzetten omdat ze op dr buik liggen echt niet wil en het dus maar steeds eventjes hoeft te doen van de fysio. Maar Tim kan al hartstikke veel andere dingetjes, goed hoor dta je je verder niet gek laat maken ermee!! @ AMS, tandje nr. 5 alweer! Hier komen 3 en 4 binnenkort door. De box gebruiken wij al maanden niet meer is alleen maar krijsen zogauw ik haar erin zet
diddle ff n vraag: wat doet lotje als je haar niet in zit houding brengt?ligt ze dan op haar rug? huilt ze? zelf gaan zitten doen ze vanuit de buikligging. als ze niet op haar buik wilt dan kan ze niet zelf tot zit komen. we moesten dat ook langzaam opbouwen.tim had ook zo een hekel aan buikligging met 3 maanden oud. we moesten hem steeds langer op zijn buik liggen en omrollen tegen houden. hij kon zich vanuit buik naar rug omgooien bij 2,5 maand. maar ik moest dat ook tegen houden van fysio. dan maar later leren omrollen. maar goed, lotje is ook lenig, tim en lotje moeten dus harder werken om de nodige spieren te verstreken.
onze box is kapot!t viel uitelkaar toen tim hard aan t wiegen was. geen schade aan tim.maar hij schrok wel heel erg. ik zal binnekort een nieuwe kopen. ik vind t toch handig ding.
Zo, dat is idd schrikken zeg, gelukkig heeft Tim nix! Ik snap wel dat ze vanuit dr buikhouding naar zit gaan hoor Ze ligt wel gewoon op dr buik alleen is ze dat dus heel snel zat en dan gaat ze idd huilen. Ze kan dan wel even op dr armen steunen maar kan nog niet zelf in kruiphouding gaan zitten. Ik moet dr vd fysio wel regelmatig zo neerzetten zodat ze die spieren gaat trainen. Lot rolde al met 5 1/2 week om van buik naar rug en even later ook andersom dus dat was het probleem niet. Het liefst zit ze dus gewoon rechtop als ik dr zo neerzet, dat kan ze uren volhouden, alleen gaat ze nu al een beetje kontschuiven en dat is dus eigenlijk niet de bedoeling omdat ze dan helemaal minder snel zal gaan kruipen (als ze zo toch ook overal komt)
Wel lastig lijkt het me als je sommige dingen moet tegenhouden. Maar fijn dat er begeleiding bij is. Tim kan een hoop dingen! Hier begrijpt hij echt nog niks. Wel als ik nee zeg, dan kijkt hij heel ondeugend, doet dan een stapje terug maar gaat dan toch weer verder met wat hij wil doen haha.