Club-3

Discussie in 'De mama's' gestart door Boordevol, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Finn kan zn hoofdje ook niet goed omhoog houden. Als ik hem op zn buikje neerleg dan ligt hij maar te worstelen en uiteindelijk legt hij zn hoofdje opzij....Mn oudste had precies hetzelfde. Heb er bij hem fysio voor gehad, maar of dat nu echt geholpen heeft?!

Pasja: Finn slaapt als sinds hij 2 wkn is in zn ledikant op zn eigen kamertje. Daarvoor in een wiegje bij ons op de kamer. Ik hoor nog steeds alles hoor...:)

Hoeveel hij slaapt is overdag echt verschillend. Probeer zoveel mogelijk de R-en toe te passen. Dus na het voeden lekker bij me houden, in de box en als bij moe wordt naar bed. De ene keer slaapt hij tot de volgende voeding, maar soms ook maar een uurtje...

Ben echt nog aan het genieten van mn laatste weekje verlof! Weet je wat ik denk het meeste ga missen.....het extra uurtje slapen van 7.15 tot 8.15 :D Geef Finn om 7 uur de fles en duik dan nog even lekker mn bedje in...tot de oudste wakker wordt.

2. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Belize: Goh nooit geweten dat er ook zink in sudocreme zit! Weer wat geleerd. Al vind ik persoonlijk de gewone zinkzalf fijner.

Het gaat idd hard hier op de topic, hou het bijna niet meer bij! Zat nog even te denken dat we straks een nieuwe topic moeten openen voor baby's van 4 maanden enz. want straks klopt de titel niet meer;).

Evi houd trouwens ook haar hoofdje mooi rechtop, maar op de buik liggen vind ze verschrikkelijk:). De afgelopen 2 nachten heeft madam niet doorgeslapen. Om 4.00 uur wilde ze toch echt wat eten. Maar ja, de oudste sliep pas met 5 maanden elke nacht door dus nog ff volhouden.

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Wat een hoop nieuwe leden! Iedereen is welkom, en voor de stille lezers. Gewoon af en toe eens van je laten horen :D. Even kijken of ik dingen nog onthouden heb:

- Sudocreme zit dus zinkzalf in. Goed om te weten. Heb hem echter voor vandaag al gewassen en maizena opgedaan. Trouwens, klopt het dat je best een rommeltje ervan maakt met de maizena en moet je het echt wit zien of trekt het snel weg? Want bij zijn nekje valt het wel op en als hij een donkere trui aan heeft is ie zo wit :D. Maar misschien moet ik er gewoon nog even handig in worden.

- Gister om 20.00 in bed gedaan. Toen wakker geworden voor een voeding om 2:20 en om 5:20. Mijn zoontje slaapt trouwens nog bij ons op de kamer. Vind het echt veeel te gezellig dus wil hem nog niet missen. Hij slaapt wel gewoon in zijn eigen ledikantje.

- Of 5 voedingen te weinig zijn durf ik niet te zeggen. Als ze maar verzadigd is toch? Dacht wel ooit ergens gelezen te hebben dat 4 voedingen wel te weinig is voor zo'n kleintje. Ik zit zelf echt nog op 8 voedingen per etmaal.

- Het hoofdje omhoog houden oefenden we nooit echt met hem omdat hij zodra hij op zijn buik lag heel erg ging tegenstribbelen en met zijn hoofdje opzij ging liggen. Bij de laatste CB controle werd hij op zijn buikje gelegd en hij hield zo een paar minuten zijn hoofdje recht omhoog zonder te morren! Nou, toen zeiden we ook thuis lukt dat echt niet. Toen zei ze dat je hem het beste op iets hoogs kan leggen (tafel, bank, bed) en dan recht voor hem staan. Evt. een speeltje om zijn blik te vangen. En sindsdien oefen ik dus een paar keer per dag en het gaat steeds beter. Wel vindt hij het na 5 minuten genoeg geweest.

- Overdag slapen: hier helaas vanaf dag 1 heel weinig overdag geslapen. Mag blij zijn als hij 3 uur heeft geslapen op een dag.

Nou, volgens mij heb ik overal een beetje op geantwoord. Wel erg leuk dat we allemaal in het zelfde schuitje zaten (zwangerschap, bevalling) en dat we nu kindjes hebben rond dezelfde leeftijd.

Nu een vraag nog van mij en dan is het weer mooi geweest :D. Mijn zoontje doet zijn vingers in zijn mondje maar geeft daardoor veel melk terug. Net of hij ervan moet kokhalzen. Maar als ik het speentje in doe spuugt ie die zo uit (houdt hij sowieso niet echt van) en gaat weer fijn aan zijn handjes sabbelen. En smakken dat hij erbij doet. Maar is dat kwalijk? Zoveel melk terug spugen daardoor?

4. zon1980

zon1980 Bekend lid

16 dec 2007
    915
    174
    43
    Hier een tot nu toe stille meelezer :).
    Lijkt me leuk om mee te lezen en af en toe eens te posten! Mijn dochtertje is op 5 nov. geboren, 15 dagen na uitgerekende datum! het is een lange dame, denk dat ze nu ongeveer 64 cm groot is. Ze is een erg beweeglijke baby en kan al best veel (vind ik zelf). Gaat snel he? In tegenstelling tot de meeste baby's vindt ze op de buik liggen geweldig! Ze komt dan heel hoog met haar hoofdje en kraait en gilt van plezier.
    Die geluiden zijn nu sowieso geweldig. Ze zit echt haar stembanden te trainen van hoog naar laag en dan weer bubbels blazen.
    wat voeding betreft krijgt ze nu 3 keer 170 cc gekolfde bv en 2 keer 160/5,5 flesvoeding. Doet ze het prima op, meestal 7.30-11.30-15.00-19.00-23.00.

Boordevol, over dat handjes sabbelen, dat doet mijn dochtertje ook constant nu. Vaak 3 vingers, maar eigenlijk wil ze haar hele knuist opeten. En soms zo diep dat ze ervan moet kokhalzen en spugen . Ze spuugt sowieso vrij veel hoor, maar ze groeit goed en lijkt tevreden.

5. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Mijn zoontje sabbelt ook veel op zijn vuistje. Vooral net voor of na het eten. Zijn hand is dan altijd helemaal nat.

Eten teruggeven doet hij niet. Maar dat komt denk ik omdat ik Nutriton (johannesbroodpitmeel) door zijn voeding doe. Hij spuugde namelijk erg veel na een voeding en ik merkte dat hij er ook last van had. Nu spuugt hij bijna helemaal niet meer.

6. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.169
    4.321
    113
    Hay Zon! Leuk dat jouw kindje wel van op het buikje liggen houdt! Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij de eerste dagen met kraamzorg er weleens op sliep. De kraamverzorgster hield hem dan in de gaten. Maar zodra ze weg was deed ik het niet meer want vond het doodeng. Dus misschien dat hij het daarom niet leuk vindt, is het helemaal niet gewend.

Wat jouw dochtertje heeft doet de mijne dus ook. Hij moet er zelf van spugen omdat hij soms zijn vingers/vuistje te ver naar binnen stopt. De buitenkant van zijn handje is trouwens ook erg geliefd om aan te likken :D.

@Pasja, dan is het waarschijnlijk een teken van dat ie honger heeft? Die van mij doet het altijd, ook na het eten. Maar spugen doet hij niet overdreven veel. Wel meer dan voorheen door zijn handjes.

7. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    @Mejosje; Goede nacht gehad? Klonk in elk geveal wel zo, alleen jammer dat jij dan wel 's nachts achter de pc zit wakker te zijn...;)
    Heb ik ook nog hoor, moet wennen aan het doorslapen, hier was het 6 uur vanmorgen!

@belize; Is het bij jou al weer wat rustiger na die vervelende dag gister?

Janiek slaapt al sinds 3 dagen na de bevalling in haar eigen kamertje. Eerst nam ik nog een babyfoon mee, maar dat ook al lang niet meer.
    Ik werd wakker van ieder zuchtje en sliep zelf dus niet...

Overdag gaat ze er in zodra ik zie dat ze moe wordt. Soms slaapt ze dan een uurtje, soms wat langer. Op zich zijn de tijden meestal wel aardig hetzelfde. Maar net als bij boordevol, het is overdag een slechte slaper, snel wakker.

Janiek houdt vanaf dag 1 haar hoofdje al rechtop. Toen ze na de bevalling op mijn borts werdt gelegd, ging haar koppie omhoog en keek ze me even recht aan, zo van: Hier ben ik dan!! Heel lief...

Ik heb een foto in mijn album gezet van haar, voor de liefhebbers!

Vanmorgen met het in bad gaan, heeft ze het spetteren ontdekt! Heel hard met beide beentjes tegelijk en hoe harder ik ging lachen hoe harder zei trapte!! Echt alles nat, zo grappig!

Nu ligt ze heerlijk te slapen, dus ik ga dweilen...

8. Mamastevie

8 dec 2009
    47
    0
    0
    Drogist
    Gelderland
    Francis, wat een moppie!!!!:)

9. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    de zon schijnt, vogeltjes zingen en ik heb al in d tuin mijn ochtend koffie in alle rust gedronken vanochtend. hij kreeg gister 0m 23u een droomvoeding(ik had hem eerder in de avond verschoond) en hij sliep door tot 6:15u. hij lijkt vandaag veel rustiger. ik vermoed dat het door fysio kwam. we begonnen met nieuwe dingen sinds n paar dagen. en soms doet t misschien echt pijn.
    daarom kreeg hij een paracetamol(dus niet tegen verhoging van temp. maar tegen pijn. omdat paracet korstverlagend is heb ik hem eerst getempt, omdat hij n verhoging had mocht hij er eentje krijgen.)

hij kan, als ik hem op zijn buik leg, op zijn handen helemaal omhoog komen, en hoofd dus ook en dan kan hij al een handje vrij maken om een speelgoed vast te kunnen pakken(lukt natuurlijk nog niet) en dan zich om gooien naar rug wat hij prettiger vindt. maar fysio dame vond dat zijn nek sterker geworden is dan de spieren bij hals aan de voorkant dus. daarom doen we andere oefeningen waarbij hij zijn nek juist ontspaant en zijn kin op zijn borst moet laten liggen. dus het hoofd optillen moet gepaard gaan met de ontwikkeling van de andere spier groepen.

hij paste met 3weken oud niet meer in zijn wieg.omdat hij zijn armen helemaal wijd open slaapt. zo raakte hij vaak de zijkanten van wieg en huilde van pijn. zijn kamer is echt heel dichtbij ons en babyphone is ook aan.

wat ik heel leuk vind is deze: met een glimlach op zijn gezicht zijn handen naar me toe steken wanneer hij weet dat hij aangehaald wordt. soort knuffel armpjes. zo lief=pak me mama!neem me mee! knuffel knuffel!

3 maanden oud een tandje, ik weet niet wie dat schreef. ja ik las ook dat het echt kan. maar ik denk= zoveel honger heeft mijn baby nog niet..hahaha

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja, wat n lief baby francis.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Jullie kletsen er aardig op los, meiden...! :)
    Ik probeer zo goed mogelijk mee te lezen, maar aangezien ik al (lang) weer aan het werk ben 4 dagen per week valt het niet altijd mee. Ik probeer wel zo nu en dan te reageren, maar het lijkt erop dat ik meer een stille genieter word ;)

Ik ga morgen weer met mijn kleine man naar het CB. 3e keer prikken; gelukkig heeft ie er vorige keren weinig last van gehad, dus ik ga er van uit dat dat nu ook weer zo zal zijn... En als hij wel last heeft is mijn man vrijdag lekker thuis bij hem, dus komt goed :D
    Ik ben wel heeeeeeeeeel erg benieuwd naar exacte lengte en gewicht nu. Hij groeit zó enorm hard! Ik kan hem met MaxiCosi nauwelijks meer tillen inmiddels, dus dat wordt binnenkort toch maar MC in de auto laten en alleen kind mee :) Ik vind dat alleen altijd zo'n gehannes, maar ja... Het moet maar.

12. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    @francis: 1. mooi meisje!!!
    2. Voor mama is het gewoon even wennen ;) Ik neem aan dat mijn wakker worden 's morgens ook wel beter gaat worden. Ze heeft iig goed doorgeslapen, dus daar zal het niet aan liggen.

@belize: klinkt heerlijk lekker in het ochtend zonnetje. Die hebben wij helaas niet in de tuin... stadstuin staat bijna gelijk aan schaduwtuin. Wellicht dat in ons nieuwe huisje (...ow ik kan niet wachten om de sleutel te krijgen, op te knappen en eindelijk van een huurhuis af te zijn) het er beter voor staat. Al is het een tuintje op het zuiden en ook weer in de stad.

Inzake het onderwerp "mama's van baby's van 3 maanden" Wellicht kunnen we het onderwerp met de tijd gewoon aanpassen naar 4? Dat veranderd dan toch ook in de forumlijst?

Op de buik leggen op het verschoningskussen om het ruggetje te masseren met een beetje crème/olie/lotion vindt mijn dametje trouwens helemaal niet erg... maar "spelen" op haar buik om maar op de buik te leggen is niet favoriet.

Voor de rest ben ik net met mijn lieve mannetje even gezellig wezen lunchen in de stad. Nog even van de laatste vrije uiurtjes echt aan het genieten hier... Kiek ga ik straks weer lekker ophalen van de kdv, want ik mis haar ook heel erg als ik thuis zit en zij niet!

13. francis78

francis78 Bekend lid

7 feb 2009
    832
    0
    0
    Bedankt dames! Ben het er helemaal mee eens wat betreft de foto!;)

Kom net terug van het buro. 2 prikjes gehad, goed op lengte en gewicht. Alleen een klein beenlengteverschil, dus moeten we voor heupfoto's. Gaat vast wel goed. heb zelf ook wat beenlengteverschil.

14. Diddlmouses

Diddlmouses Fanatiek lid

@ Pasja, idd heerlijke nachten maakt ze!
    Maar ook anders went het hoor! Mijn oudste heeft tot 13 maanden nog 2 nachtflessen gekregen, dus ik weet heel goed dat het ook anders kan :D

Lot slaapt al vanaf het begin in dr wiegje in dr eigen kamertje, heerlijk!

Lot houdt haar hoofdje ook goed rechtop, maar die ligt ook graag op dr buik. Soms heeft ze er geen zin in en rlt dan steeds om als ik haar weer terug leg.

@ Francis, wat eens schatje!
    Ik heb ook een foto van mn beide meiden in mn album staan ;)

@ MvS, succes morgen bij het CB, flink ventje dus die van jou!
    Ik moet as dinsdag weer naar het CB, ben wel heel benieuwd, ben eenn x tussendoor wezen wegen en toen was ze idd iets afgevallen maar denk dat ze nu wel weer ietsje aangekomen is, hoop ik iig natuurlijk!

15. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    hallo meiden ik ben ook een stille lezer, mijn bruce wordt alweer bijna 4 maanden volgende week. Hij is op 24 oktober geboren, 3300 gram en 51 cm.Ik ben nu de borstvoeding aan het afbouwen, hij krijgt nu nog 1 flesje per dag.Hij slaapt sinds 4 weken door, momenteel van 23:00 tot 8:30 heerlijk dus...

16. manon2005

manon2005 Lid

17 feb 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik ook nog mee doen mijn zoon is nu 13 weken en wordt morgen 3 maanden. Ik heb niet alles meegelezen want er wordt wel enorm veel geschreven maar ik wil graag vanaf nu meedoen.:)

17. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    pfff wat gaan jullie snel!! Kan het met mijn zwaar vermoeide hoofd niet bijhouden helaas!

Allereerst:
    @Wendy, de dental heeft een hele gekke vorm en het gaatje zit aan de bovenkant in plaats van aan de voorkant.

@all: ik begin gelijk met een klaagzang hier, ik voel me echt rot!
    Als er één baby is die van eten houdt, dan is het onze Evy! Sinds een week echter geeft ze over. Niet spugen of mondjes, nee gewoon echt overgeven. Ook heeft ze gele diarreeluiers ertussen zitten. Ze begint af te vallen, die kleine spekjes op de beentjes is ze bijvoorbeeld al kwijt. Ze drinkt ook hééééél slecht nu (100CC per verdunde fles houdt ze net binnen, veel te weinig :()

Nu heeft de dokter ons vandaag verwezen naar de kinderarts. Een jonge arts assistent hadden we. Hij zegt dat ze er gezond uitziet en dat spugen normaal is, "heeft u al een JBMP gedacht" :$ Grrrr Evy spuugt normaal nooit, dat zeg ik toch :x Ik heb mijn best gedaan, maar zolang een baby niet uitgedroogd is, is het kennelijk gezond...

Nou ja, maar héél goed in de gaten houden. Mede omdat ik het gevoel heb mijn vrolijke meisje steeds een beetje meer kwijtraak. Ze lacht niet zoveel meer, is veel gelatener. Ze kon zich al omrollen en wilde steeds rechtop zitten. Nu ligt ze maar gewoon de hele tijd...logisch ook als je zo weinig binnen krijgt, maar wel onwijs sneu...!!

Sorry voor mij lange verhaal...voel me dus rot, want het zit me niet mee allemaal :( Ik hoo snel ander nieuws te hebben hoor ;)

groetjes!

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    juenco; ze is nu aan t herstellen in combi met groeien. als de arts zegt dat ze er goed uitziet dan gaat het ook goed met haar. en misschien gingen die reserves in de lengte? domme vraag misschien: is ze misschien in de lengte aan het groeien?
    hoe weet je dat ze aan het af vallen is?

19. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Gezellig hoor hier! Misschien is het ook een idee om het te verplaatsen naar Clubs...waar dit topic eigenlijk thuis hoort? Hier worden per dag zoveel nieuwe onderwerpen geplaatst dat we misschien sneller 'ondergesneeuwd' raken.

Vandaag naar het CB geweest en Rosalie is goed gegroeid. Ze weegt nu 6180gr en is 61 cm. Precies op het lijntje vd curve...maak me dus geen zorgen of ze wel genoeg heeft aan 5 voedingen.
    Heb ook even gevraagd over dat op de buik liggen. De arts vond dat ze haar hoofdje goed hoog genoeg kon houden, alleen kon ze het niet lang genoeg volhouden. Maar dit was voor nu opzich geen probleem, blijven oefenen was het advies.
    Verder heeft ze haar prikjes gehad en heeft de hele dag zowat liggen pitten. Normaal slaapt ze overdag heel erg weinig dus ik heb maar ff van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn huis te doen..haha..

Ik weet even niet meer wie het vroeg....,maar Rosalie ligt nu ongeveer sinds drie weken in haar eigen kamertje. In het begin sliep ze alleen overdag daar (althans dat probeerden we...regelmatig wilde ze niet in haar eigen bedje slapen en sliep ze op de arm) en 's nachts sliep ze dan in een wiegje naast ons bed.
    De eerste nacht dat ze in haar kamertje sliep vond ik vreselijk! Echt ik miste haar zo erg!!! Nu vind ik het eigenlijk wel fijn...ik word tenminste niet meer wakker van elk kreuntje en na de eerste voeding neem ik haar altijd toch nog lekker bij mij in bed om te kroelen en te dutten...

@juenco... Kan mij voorstellen dat je je zorgen maakt. Jij kent je kindje het beste dus als jij het gevoel hebt dat het gewoon niet goed zit zou ik er nog meer achteraan zitten. Misschien heeft ze een soort van buikgriep? Sterkte ieg!

20. Wendy30380

Wendy30380 Fanatiek lid

27 mrt 2008
    1.000
    0
    36
    Meiden, even snel een ego berichtje van mij...ben me vannacht rot geschrokken! Ik werd wakker omdat Finn zich verslikte en lag te hoesten. Even naartoe geweest en uit bed gehaald. Werd weer rustig en teruggelegd. Daarna nog een keertje geweest, aai over zn bolletje en weer terug. Hoorde hem daarna iedere keer flink slikken, maar was wel stil...op een gegeven moment begint hij weer hard te huilen, ga ik kijken......ligt hij helemaal in het braaksel. Het was bruin van kleur!!!!!! Schrok me helemaal verloren.....

Heb hem een schone pyjama aangedaan en een schone broek gegeven en daarna was hij helemaal rustig. Even met hem rondgelopen en weer terug in bed. Hij is lief gaan slapen en heeft net om 7 uur zn flesje helemaal leeggedronken. Had ook even zn temp opgenomen, maar hij heeft geen koorts. Stond vannacht op het punt de huisartsenpost te bellen, maar hij was op een gegeven moment weer rustig, was niets meer aan de hand.

Moet om 9.15 bij het cb zijn dan vraag ik het gelijk aan de kinderarts.

Sorry, moest het even kwijt!

Deel Deze Pagina