Heb net toch ook even de huisarts gebeld en kan tussen 11 en 12 terugbellen....ass ging het overleggen met de huisarts.
@ wendy, jeetje zeg dat is schrikken! @ Noolaa, fijn dta Rosalie helemaal goed gekeurd is, jij weer gerust!!
@ wendy; schrikken zeg! Ben benieuwd wat de huisarts zegt... @juenco: wat vervelend dat evy nog steeds ziek is. Als je het niet vertrouwd, gewoon weer bellen hoor!! Volg je gevoel daar maar in, jij kent haar het beste!! Ik doe dat meestal ook en over het algemeen pakt dat goed uit! Ik kan me heel goed voorstellen dat je het vreselijk vind om evy zo te zien. @diddl: Wat een mooie zussen foto!! Hier: Janiek is wat ziekig. Spuugt af en toe, snotterig, koortsig, en de reactie op de prikjes van gister.... Strak naar de Huisarts voor de beentjes, eens kijken wat die er van zegt.
@wendy: Het klinkt verschrikkelijk... ik hoop dat het allemaal niet erg is. Bruin braaksel doet vermoeden bij een zuigeling van iets van bloed. Keep us posted! Kiek sliep alleen de eerste maand bij echt ons in de kamer... daarna is ze langzaam naar de andere kamer gegaan. Elke keer een klein beetje langer. Was meer voor mij als mama dan voor haar. Zij sliep wel en als ze wakker is laat ze zich wel horen. Heeft ze gelukkig nooit een probleem mee gehad. We hebben nog niet een echte kinderkamer, aangezien ons huidige huis dat niet toelaat. In ons nieuwe huisje krijgt ze een fantastische kamer, maar tot die tijd... en ik heb nog geen idee hoe ik het met een ledikant ga doen tot die tijd. Ze heeft nu nog een verrijdbare wieg die niet zoveel plaats inneemt, maar daar is ze bijna uitgegroeid. Ideeen en oplossingen mogen altijd aangedragen worden!
@Jeunco: als je het niet vertrouwd en dat kan ik me goed voorstellen... blijven hameren! Laat ze het je allemaal maar haarfijn uitleggen waarom ze denken dat er niets aan de hand is als jij denkt dat het wel zo is.
dames, weten jullie dat je via hallowereld website vragen kunt stellen aan de deskundigen? ik kreeg tijdens zwangerschap elke week een email over de week ontwikkeling en nu elke maand info over baby. en je kunt dus ook vragen stellen. dat heb ik gedaan= kan een baby van 3maanden bang zijn van het donker? mijn zoontje wil niet slapen als het helemaal donker is. en ik kreeg binnen n dag een antwoord van een pedagoog van nederlands jeugd inst. nee een baby kent geen angst van deze vorm. maar er was ook beschrijving van de correcte manier om de baby te laten slapen. ik vroeg hier zoals jullie weten, eerder over 'laten huilen'. dat is het dus. het begint dus met 5mn.en moet steeds langer. pfff. ik heb geprobeerd dit toe te passen. maar na 5 minutten huilde ik zelf ook. pfff. ik ben zo zwak. dan maar wiegen en lief zijn. zo viel hij toch snel weer in slaap. hey wendy wat erg. bruine braaksel. vreemd. met stank?
@Belize: ze valt wel af, want har beentjes zijn beduidend dunner aan het worden, ik zie dat gewoon. Ten opzichte van 16 januari is ze nu 300 gram gegroeid (dus in een maand tijd) en dat was genoeg. Dat zal wel, maar dat overgeven en diarree klopt echt niet, als dit zo doorgaat valt ze nog meer af @Wendy: hè getsie, wat akelig. Ik zou me ook kapot schrikken zeg, ennuh dat zijn geen egoberichtjes hoor! Zoiets moet je toch echt even kwijt! LAat je het even weten? @Francis: hopelijk valt het mee met de beentjes van Janiek, laat jij het ook even weten? Dus ook aan het spugen? Zielig toch! Evy had vandaag haar 2e keer prikken gehad, maar in overleg met de HA stellen we het prikken 2 weken uit, ze houdt al zo weinig binnen nu, dat moet eerst maar eens beter gaan. @all, ik ga opschieten, moet naar het CB!
Juenco, mijn meisje had ook heel veel last van een verminderde eetlust (miss 100 cc per fles, en dat 5x per dag, dus veel te weinig). Daarnaast ook echt hele flessen teruggeven, ondanks johannesbroodpitmeel, en gigantische diarree! Er gingen per dag zeker 6 setjes kleding doorheen want die luiers konden het allemaal niet aan. Heb ook een aantal keer de huisarts opgebeld en zelfs afgelopen zondagavond naar hap geweest. Er schijnt nu gewoon een maagdarmvirus te heersen wat gepaard gaat met spugen en diarree. Daarnaast, als je je niet lekker voelt, eet/drink je zelf ook minder, dus die kleintjes ook! Het virus duurt ca 7-10 dgn. Sophie begon er vorige week dinsdag mee en vanaf afgelopen dinsdag zit er vooruitgang in. Sinds gisteren drinkt ze ook weer normaal en de diarree is ook al minder. Hopelijk heeft jouw kleine ook dit virus. Nog 1 waarschuwing mocht ze dit virus idd hebben, het is besmettelijk! Dat klopt ook echt want ik ben er ook ziek van geworden (nu al 4 dgn). Een virus is gewoon uitzieken en ze kunnen nix doen om je te helpen. Alleen ORS evt toedienen als ze begint uit te drogen. Even een periode minder eten/drinken is niet erg, vertelden ze mij. Wij hoeven pas 3 maart naar cb maar denk dus ook dat ze afgelopen mnd niet tot nauwelijks is aangekomen maar goed, dat is dan niet anders!! Ben benieuwd wat de kinderarts bij cb zegt hierover! Weet niet of Evy ook prikjes zou moeten krijgen maar wellicht verstandig om dat vandaag niet te doen! Hier trouwens ook een 3 mnd oude baby dus ik lees graag af en toe even mee! Volg alleen al 4 of 5 topics dus bijhouden wordt lastig
Nou meiden ben net terug van het cb en de kinderarts denkt dat het allemaal oud bloed is geweest wat eruit is gekomen. Finn spuugt al vanaf zn geboorte, ene keer wat meer dan de andere keer, en waarschijnlijk is zn slokdarm daardoor toch aangetast en misschien zaten er wat wondjes. Het kan bij deze keer blijven (laten we het hopen!!) of het kan nog vaker gebeuren. Er is nu verder echt niets aan het manneke te zien. Hij drinkt zn flesjes gewoon leeg, geen koorts en is vrolijk. Dus ik hoop ECHT dat het maar eenmalig was.... Ook was hij niet zo goed gegroeid. Hij weegt nu 6035 gram en is 275 gram aangekomen in een maand tijd. Moet nu volg wk weer even op het inloopspreekuur komen om te wegen. Dus het wordt wel goed in de gaten gehouden. Hij krijgt Friso extra met de avondfles en ik moet daar nu Nutriton doorheen gaan doen, misschien dat hij 's nachts toch teveel spuugt. Blegh, wat een rotdag vandaag!! Heb gelijk nergens meer zin in...
Dag mama's. @Francis: wat een schatje! Heerlijk hoor. @Manon en booboo: welkom! Booboo, lukt dat afbouwen van borstvoeding? @Mama's met zieke kindjes: jeetje wat naar. Ik zou me ook doodschrikken als ik mijn kindje in braaksel vindt of als ie voor je ogen aan het afvallen is. Ik had ooit eens gehoord dat baby'tjes op deze leeftijd niet mogen afvallen? Weet niet of het klopt maar dan mag er in elk geval niet zo laconiek op gereageerd worden. Over dat virus, dat heb ik inderdaad ook gehoord. Mijn moeder moest onlangs naar de huisarts en ze zei dat de wachtkamer vol met moeders met jonge babytjes was en dat de huisarts zei dat er dus een virus heerste. Maar hoe krijgen ze het dan? Besmet door andere baby's of zit het gewoon in de lucht?
He Wendy, wat vervelend. Goed om te horen dat het braken in elk geval niet erg is. Maar wel vervelend als ze weinig aankomen. Hopelijk zit er komende week wat meer schot in. @all: welke maat pampers gebruiken jullie eigenlijk?
Volgens mij heeft Sophie het virus opgelopen op kdv... Dat is het enige wat in mij opkomt! @pampers: hier nog Baby Dry maat 2. Heb er nog eentje van liggen, daarna Baby Dry 3... (was eerder nl nog te groot)
Sam valt niet af en is happy maar hij eet enorm weinig net een flesje van 110cc gegeten en weer heel wat eruit gespuugd en een lol dat hij heeft hij heeft ook behoorlijke diarree luiers daar heb ik darmbacterieen voor gebruikt en helpt enorm goed. Is poeder wat je bij de voeding moet doen en daar zitten natuurlijke darm bacterieen in en die herstellen de darmflora. Kan geen kwaad maar heeft wel resultaat.
Manon, is dat van Solgar? (ABC Dophilus) Dat heb ik vanaf een week of 4/5 ook toegevoegd aan Sophie's flesje. Is maar 1x pd en helpt de darmflora goed op te bouwen.
Hier dus ook maat 2 gebruikt. Maar heb hier nog alleen voor vandaag liggen en dan 2 pakken maat 3. Maar net eentje geprobeerd. Er staat wel vanaf 4 kilo (dat zou dan zijn toen hij net een paar weekjes was) maar oogt toch een beetje groot. Dan toch nog een pak nummer 2 kopen (pampers baby dry).
Ik gebruik al een paar ewken baby dry maat 3. Bij maat 2 had ik de bovenkant steeds nat... Janiek is 62 cm en 5800 gram, ter vergelijk.. HA zag toch ook wel een beenlengteverschil, dus op voor foto´s. We wachten het af. HA vroeg aan mij ook of er nog meer zieken in het gezin waren, omdat Janiek wat ziekig is. Gaf ook aan dat er buikgriep en RS rondgaan hier! Dus ook hier hangt er van alles in de lucht!
300gr is helemal niet slecht juenco! vult t gewicht tot nu toe in je groei boekje bij de grafiek en misschien kom je ongeveer daar uit? de beentjes worden steeds dunner.ik merk dat ook.(hij is ook ziek geweest en nu nog niet helemaal lekker)maar straks gaan ze die beentjes onder billen en buik moeten trekken om te proberen kruipen. ik hoop dat je je niet teveel zorgen maakt. en als je het toch niet vertrouwt bel naar HA en inderdaad laat het je uitleggen en je twijfels weg laten nemen. en na het eten 20mn rechtop houden. dat doen we ook. hij heeft ook doek onder zijn matras. die doe je waarschijnlijk ook al.
Wat betreft luiers....wij gebruiken maatje 3 van het Kruidvat. Bevallen prima! Francis: wanneer kan je voor de foto's? Of is er geen haast bij? Toch ook wel weer spannend hoor... Sterkte voor alle zieke baby's! (en mama's )
@ Francis, thx!!! Vervelend zeg dat janiek zo'n last heeft van dr prikjes! Wanneer moet je fotos laten maken? @ Juenco, net wat Susan al zegt, er heerst ook zo'n buikvirus. Lot heeft het ook gehad, kleine 2 weken dronk ook bijna nix en gooide de rest er weer uit ondanks de JBPM. En die was dus echt ietsje afgevallen in 3 weken tijden wel in lengte gegroeid. Gelukkig is jou kleintje nog niet echt afgevallen alleen niet veel bijgekomen. Maar als jij het niet vertrouwt bij je kleintje, gewoon blijven aandringen bij de HA. @ wendy, nou hopeijk blijft het bij deze x dan, lijkt me echt eng! @ Boordevol, Lot heeft maat 2 van New Born pampers. En ik heb net 3 nieuwe pakken gehaald, dus daar moet ze nog even inpassen ook Die kilos die erop staan kloppen idd vaak niet, alleen vaak andersom, dat zou Lisa er nog lang in moeten passen maar dan vind ik een grotere maar toch al beter zitten bij dr.
@wendy: gelukkig dat het niks ernstigs lijkt! Maar kan me voorstellen dat het toch wel even spannend blijft... We kunnen zo binnenlopen bij het ziekenhuis, dus daar staat geen afspraak voor. We wonen er ook maar 2 minuutjes vanaf, dus dat is ook geen punt. Ik denk dat ik maandag ga, nu is ze nog wat koortsig, vind de rit naar de dokter wel genoeg voor vandaag...Het is ook niet acuut, maar ik wil in elk geval wel zo snel mogelijk gaan.