Gaan voor een 2e kindje vanaf juni 2013!!

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Troelie, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi meiden, ik was benieuwd of er meer mensen zijn die voor een 2e kindje gaan proberen vanaf juni (of al vanaf nu)? Wij hebben een dochtertje van nu ongeveer 6,5 maaand. In juni is ze ongeveer 9 maanden en willen wij gaan proberen om een brusje voor haar te maken :D. Ik vind het erg spannend weer en heb er nu al weer veel zin in! We zijn zo aan het genieten van onze kleine krumel, lijkt me heerlijk om er nog 1 bij te 'krijgen'.

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Jaaa wij :)!!
    Onze dochter is van afgelopen oktober :), en hier hetzelfde.
    Wij zijn ook aan het aftellen, nog even wachten tot mijn studie afgelopen is. Begin juni gaan wij voor de 2e.

Spannend ik kom lekker kletsen!!
    Tussendoor ben ik ook niet begonnen aan de pil en heel fout doen we het om de vruchtbare periode om hihi. Rubbers zijn niet echt onze ding ;), al gebeurt het eerder, dan is het nu niet meer zo heel erg, maar we willen graag een 2e. Wachten duurt nu in ene lang !!

Hoe is het daar, tussendoor pil geslikt of ook niet? Ook zo spannend of niet?? Vorige keer was ik gelijk na 39 dagen zwanger en dat vond ik al zo lang wachten.... Maar ik ga er niet van uit dat dit nu weer zo zal zijn. Hihi heb er nu al zin in, zwanger zijn is toch speciaal en ik mis het gevoel van zwanger zijn heel erg.

3. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Hoi Meijtje, we hebben elkaar gevonden denk ik :D! Ik ben ook niet meer aan de pil gegaan, ook met het idee om toch binnen niet al te lange tijd weer zwanger te willen worden. Ik had gelijk na de bevalling nog helemaal niet zo de behoefte om weer snel zwanger te raken. Onze dochter is met een keizersnee geboren uiteindelijk en de gynaecoloog raadde aan om iig minimaal een half jaar te wachten voordat we weer zwanger zouden worden, gezien de wond. We hadden eerst het idee om dan in september als ze 1 is er weer voor te gaan, maar inmiddels heb ik best wel weer 'drang' naar een 2e kindje en mijn man is ook helemaal gek met onze dochter en wil er ook graag in juni weer voor gaan. Ik vind het ook heel spannend en ben best wel benieuwd hoe het een 2e keer zal gaan. Vorige keer heb ik eerst 2x een miskraam gehad, dus ik hou er wel rekening mee dat dit nu ook kan gebeuren. Vorige keren hadden we het geluk dat we alle 3 de keren de eerste ronde gelijk zwanger waren. Ben heel benieuwd of het nu ook weer zo snel zou gaan, ik ben redelijk ongeduldig van aard, dus wordt nog spannend ;).

Mag ik vragen hoe oud je bent? Ik ben 28, word in juni 29. Hoe gaat het met je dochtertje, onze dochtertjes zijn bijna even oud :)

4. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik ben 29 geworden in maart, dus dat ligt ook niet zo ver uit elkaar :D. Gelukkig geen miskraam. Wel op 2e paasdag een enorme bloeding gehad, maar kleine meid is eigenwijs blijven zitten. We hebben er voor gekozen om snel op elkaar te proberen omdat ik pap 3b (voorstadium baarmoederhalskanker) had en dat is weggehaald. Nu ga ik niet weer dat traject door, de helft van de verdoving werkte niet, waardoor ik alles aan 1 kant voelde hoe ze alles aan het wegbranden waren en de 4 verdocingen die ze er onder in jassen is ook niet om aan te raden. Niet bijspuiten nee tanden op elkaar want het kan niet zo zijn dat een verdoving niet werkt..... Dus nooit meer zo!! Ook wordt bij elke operatie daar de kans kleiner dat je nog zwanger kan raken door littekenvorming of dat je baarmoederhals te klein wordt. Gelukkig nog geen last van (nu), maar op dat gebied weet ik niet wat de toekomst brengt en dat telt mede mee om op tijd voor de 2e te beginnen.

Kleine meid was er snel uit. tussen half 3 a 3 uur weeën en om 5.27 geboren. Mijn man heeft haar begeleid. Gynaecoloog was te laat haha. was niet te geloven zo makkelijk was het (geen centje pijn, iets schraal) gelachen op de bevallingstafel, niet normaal. wel een bloeding gehad, dus mocht pas later die dag naar huis.

Onze dochters schelen net geen 3 weken haha. Leuk hoor. Bij jou al een tandje?? Hier nog niet, het zit er nog net onder en last dat ze er van heeft.

5. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Sterker nog, onze dochters schelen elkaar 1,5 week :). Hier donderdagnacht lichte weeen, vrijdag zakte het weer weg, vrijdagnacht kwam het weer op. Zaterdagochtend 3cm ontsluiting toen de vk kwam checken. Om 13 uur smiddags had ik 5 cm en zijn we naar ziekenhuis gegaan om vliezen door te prikken. Eenmaal geprikt kwamen de weeen nog niet echt lekker door en is er om 15uur besloten weeenopwekkers te geven. Rond 17uur was dat niet meer te houden en heb ik een ruggenprik gekregen. Dat was hemels :D. Daarna lachend naar de 10 cm ontsluiting. Heb vanaf 22uur een half uur geperst, maar dochtertje lag nog te hoog en hoofdje lag licht gedraaid waardoor de gyn heeft besloten om een keizersnee uit te voeren. 22.51 is onze dochter geboren. Heel ander verhaal dus ;). Lijkt me heerlijk, zo'n makkelijke bevalling als jij hebt gehad.

En wat een operatie heb je dan gehad joh, kan me voorstellen dat je dan inderdaad helemaal graag snel weer zwanger wilt raken. Stel je voor dat je zou wachten en het dan ineens niet meer gaat..

Hier nog geen tandje. Wel volop kwijlen en alles in de mond stoppen, maar nog niks te zien in dr mondje. Vind dit wel een hele leuke tijd trouwens, volop in de ontwikkeling!

Jullie al vakantieplannen?

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ja ik zie het jeetje jog haha inderdaad 1,5 week.

Ja tis een k*t operatie heel letterlijk haha. lisexcisie (pap 3b cin III). velen vinden het meevallen, allen met de helft verdoofd en te horen krijgen, éven tanden op elkaar, was de maat vol. onder plaastelijke verdoving doe ik nooit meer, haal dan de hele baarmoeder er uit tegen die tijd. dan kan het ook niet meer terug komen. want het zit in je lichaam, de kans dat het terug komt is aanwezig.

hier ook kwijlen, alles opeten huilen als ze ergens op bijt. boven is een plekje al helemaal wit waar een tandje door moet komen. ik heb er wel echt 1 met eigen wil. slaapt 2x 15 ze wil niet liggen of zitten alleen staan. tihgert al een stukje en zwemmen vindt ze prachtig. ze houdt adem in onder water en trappelt nog steeds.
    minuten overdag en om de 2 a 3 uur wakker snachts.

in het najaar waarschijnlijk gran canaria op vakantie, heerlijk!!
    Hebben jullie nog plannen??

7. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    een makkelijke bevalling was het wel, maar het gevoel dat de kleine meid van mij was, moest echt wennen. ze heeft ook blond haar blauwe ogen (en zijn helder licht blauw) en wij zijn alle met donker haar en donkere ogen. alle 2 haar oma's hebben bland haar blauwe ogen, dus heeft een generatie overgeslagen. Maar ik werd vaak wakker en dacht ik in het begin nog wat ik zwanger was en dat ik het gedroomd had. Ik was uit een diepe remslaap gewekt en ze hing er al uit toen ik in het ziekenhuis was. ze had geen tijd om te draaien en heeft de eerste maanden alleen maar gehuild. waarschijnlijk ook door de stortbevalling. het was wel gelijk vanaf het begin om de 2 minuten weeën.
    Ik zou het zo weer willen, alleen ik denk dat het voor het kindje wel beter is dat het wat langer duurt. Nu is ze met dagen misselijkheid, hoofdpijn en last van haar spieren (kracht op haar nekje en schouders) geboren. Voor mij een zegen, de kleine had een iets mindere start door de bevalling. sliep in het begin ook alleen in de buidel en huilde 18 uur per dag. Het was voor het mooie te snel.

;) voor mij niet hoor, zo makkelijk als het ging mag het van mij elke keer gaan hihi

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    ik zie dat kleine meid meegetypt heeft in bovenstaande bericht haha

met 15 minuten slapen overdag en tijgeren....
    Ik dacht dat ze er net niet bij kon, wel dus. ;) Ze heeft een loopkar waar ze in zit en weet die goed te benutten :) (ze is gek op het toetsenbord haha)
    Eerst nog even spelen met haar, rustig bijkomen en dan krijgt de kleine meid de fles en gaat ze haar bedje in.

9. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Haha, ik had al enig vermoeden van wat er was gebeurd ;). Hier ook zo'n grijpgrage dame. Ze vindt de telefoon helemaal geweldig. Uberhaupt alles is leuk trouwens.

Wij gaan in juni 2,5 week naar zuid frankrijk, heel veel zin in!! Hebben een chalet/stacaravan op een camping geboekt. Is een speciaal op kinderen gerichte camping. Ik ben met mijn dochter laatst wezen babyzwemmen, moest ze ook stuk onderwaterzwemmen. Heel schattig om te zien. Ze vond het ook erg leuk, water uberhaupt, ook in bad is het flink feest. Verder is onze kleine niet heel vlot qua kruipen/tijgeren/rollen. Ze kan wel rollen, heeft ze al een paar keer gedaan, maar ze doet het verder bijna nooit. Ze vindt alles best, al is het gewoon lekker op dr rug liggen en met dr benen spelen. Wat ze wel heeel leuk vindt en ook heel fanatiek in is, is springen en staan op dr benen. Stil zitten op schoot is er niet meer bij. Ze kan ook al best welgoed gewoon zitten. Nog niet helemaal alleen, dan valt ze af en toe nog wel om namelijk.

Verder hebben we qua slapen geen ritme. 'S avonds en 's nachts slaapt ze altijd goed en in principe aan 1 stuk door vanaf ongeveer 19.30 tot ongeveer 7uur. Maar overdag slaapt ze echt zoals het haar uitkomt. De ene dag slaapt ze maar 3x een half uur en de andere dag slaapt ze zo 3x 1,5 tot 2 uur. Ze is nooit vervelend als ze niet veel slaapt, dus ik vind het dan prima. Maar soms vraag ik me wel eens af of ik haar niet gewoon op vaste tijden op bed moet leggen overdag ipv op 'afroep'. Nu gaat het allemaal nog goed en ik vind het ook wel weer fijn om een makkelijk kind te hebben die niet gelijk van het padje is als het een keer anders is dan normaal. Hoe doen jullie dit? En wat s het voedingsschema van jullie kleine, ben ik wel benieuwd naar?!

Ik ben vanaf gister weer aan het lijnen, moet er nog 4 zwangerschapskilo's af. Ik was in totaal 25 kilo aangekomen :$. Wil er het liefst nog wel 10 kilo af, dan ben ik helemaal weer op oud gewicht. Was voor de zwangerschap ook eigenlijk al 5 kilo te zwaar. Nu ff lekker op de bank hangen! Fijne avond!

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Alle schema's hier over boord gegooid hoor! Wij hebben een huilerd, dus nooit is iets goed. De hele dag geeft ze eigenlijk aan dat ze het niet naar haar zin heeft. kan zijn omdat ze wil slapen, spelen, plasje, eten drinken, maakt niet uit.
    Als ze iets niet wil, dan kun je op je kop gaan staan. We proberen er ritme in te krijgen, maar dat laat ze zelf niet toe. Bij de volgende ga ik ook geen borstvoeding on demand geven. maar op tijd. Nu zie je dat ze komt wanneer ze wil, want dat is ze zo van borstvoeding gewend. ze drinkt en eet ook niet zoveel per keer.

schema die we een soort van hebben als ze een beetje meewerkt is. 5.45 op, pap van de lepel en water. om 9.00 - 9.15 slapen. dan om 10 uur een yoghurtje.
    Om 13.00 geprakt fruit met liga en om 14.00 tot 14.15 slapen.
    dan rond 17.00 potje groente.
    Ze drinkt over de dag 2 flessen melk en water wanneer ze wil.

Ze gooit het vaak in de war haha, want als ze niet wil eten, dan houdt ze de kaken op elkaar of spettert alles uit. Soms weigert ze de fles, dus uitdagingen al om. We hebben wat anderen noemen een uitdagend kind. Ze is nooit tevreden, wil altijd iets wat ze nog niet kan doen. Zitten heeft ze geen interesse in en in de verste verte doet ze dat niet, maar wel rollen, tijgeren en staan. Ze wil niets missen. Dat is af en toe vermoeiend.
    Ze heeft nog nooit een hele nacht geslapen, dus dat zal ze voorlopig ook niet gaan doen. Dan gaat de vlag uit :D

Heerlijk dat je op al zo snel op vakantie gaat! Ik kijk er ook naar uit, maar voor ons duurt het nog wat langer haha. Wel leuk dat het een kindvriendelijk park is. Daar hebben wij het ook op uitgekozen in Gran Canaria.

25 KILO!!!! WHHAAAAA IK OOK :D :D :D
    ik zat vanaf 20 thuis met scheefgetrokken rug en bekken. Uiteindelijk krukken om nog te kunnen bewegen.
    Heel eerlijk ik heb niet meer op de weegschaal gestaan. Mijn man zegt dat ik nog steeds elke week afval. Daar ga ik op af, ik denk dat ik nu 5 kg van mijn oude gewicht zit. Dus dan ben ik er al 20 kwijt. Het gaat langzaam (niet snel genoeg naar mijn zin) maar ik mag nog niet vol belasten.

Ik ga naar bed, mijn nacht wordt gebroken zo meteen en manlief is op de kazerne. Morgen weer vroeg op om te werken, dus lekker inliggen zo :D
    Fijne avond!!

11. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Hallo dames... lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen. Onze dochter is v nov en ook wij willen er niet al te lang tussen laten.

Ben niet a d pil,geef nog bv maar ben t nu aan het afbouwen. En nu voor het eerst ongesteld geworden. Dus nu ff opletten maar als het eerder gebeurd komt dat ook wel goed.;)

12. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @suus, wat leuk dat je mee komt kletsen! Ook al een dochter, leuk he ;)?! Ik heb ook ongeveer 4,5 maand bv gegeven, toen liep het terug en was ik er ook wel een beetje klaar mee. Knap hoor, dat je het nog zo lang hebt volgehouden. Hoe gaat het bij jullie, helemaal gewend aan het moederschap? Weer ongesteld worden is toch wel weer fijn, vooral als je weer voor een kleine wilt gaan. Toch weer het idee dat het allemaal nog werkt. Hebben jullie er bij de eerste lang over gedaan om zwanger te worden?

13. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Bv liep terug toen ik begon met werken. En t werkt niet mee dat ze nog niet doorslaapt... dus nu doen we twee kv op n dag en langzaam aan wordt t er meer:).zeheeftn prima startgehad.

Dus hopelijk slaapt zesnel een keer door

Ja moederschap bevalt supergoed! Bij jullie??? Hier was t voor de eerste in een keer raak. Bij jou? Hebben uullie een goede bevalling gehad?

14. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    Wel heftig hoor troelie operatie. Is tnu wel helemaal weg?
    Ik bn btw net 30( een week) we hebben geen vakantie plannen, hebbn nog een huis te koop staan

Hier nog geen tandjes wel veel gesabbel...

15. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hoi, hoi,

Wij willen in Juni ook beginnen met proberen voor een tweede. Ik heb nog niet alles gelezen, maar onze zoon is van 24 december en we willen er niet teveel tijd tussen. Dus vanaf juni gaan we het proberen. Ook eerst een mk en een vmk gehad en hoop zo dat dit nu niet meer gebeurt, maar het kan altijd en hoeft niet meteen raak te zijn. Daarom al snel proberen! :)

Ben mijn cyclus nu in de gaten aan het houden, maar kan me ei nog niet vinden, dus ben benieuwd hoe dat gaat lopen. Ben wel al twee keer ongesteld geweest. Voor de zwangerschap was mijn cyclus echt heel regelmatig, maar dat is ie nu niet meer, dus hoop dat dat ook weer tergukomt.

16. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    Ja, moederschap bevalt hier ook heel goed! Ik ben 3x zwanger geweest (eerste 2x is miskraam geworden) en van alle 3 de keren waren we de eerste keer zwanger. Maar ja, ze zeggen ook dat je na een zwangerschap extra vruchtbaar bent, dus dat kan de 2e en 3e keer ook makkelijker hebben gemaakt. Mijn bevalling was niet echt makkelijk, het is uiteindelijk een keizersnee geworden (paar berichten terug heb ik uitgebreider beschreven hoe mijn bevalling is verlopen, mocht je nog nieuwsgierig zijn ;)). Jij een makkelijke bevalling gehad? Bij mij begon bv ook terug te lopen toen ik ging werken.
    Doorslapen is over het algemeen pas rond 6 maanden, dus maak je er vooral niet druk om dat ze dat nog niet doet hoor. Bij ons sliep ze al wel eerder door, maar daar hebben wij gewoon geluk mee gehad. Hoe slaapt ze nu 's nachts dan? (hoe vaak komt ze nog in een nacht?)

17. Troelie

Troelie Bekend lid

21 jun 2011
    909
    0
    0
    Gelderland
    @whoppie, gezellig dat je ook mee klets! Ik werd pas na 4 maanden voor het eerst weer ongesteld. Geef/gaf jij bv? Hoe ben je je ei aan het zoeken, ovulatietesten?

18. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Hier al wel een doorslaper. Dat is heerlijk! Geen bv, maar fv. Loopt prima en niet meer aan de pil begonnen, omdat we toch snel een tweede wilden.

Ook ik ben 30, wordt in mei 31, dus hoop voor mijn 32e een tweede kindje te hebben, maar das wel errug positief! ;)

19. Whoppie

Whoppie Fanatiek lid

26 apr 2011
    2.780
    0
    0
    Jurist
    Gelderland
    Ben na 6 weken al ongesteld geworden en zoek mijn ei nu met ovulatietesten. hopelijk vindt ik m snel, dan weet ik iig zeker dat dat in orde is.

20. Suus83

Suus83 Fanatiek lid

16 feb 2012
    2.037
    517
    113
    En zo zijn het er vier:)

Ach ik maak me er nie al tedruk om hoor maar soms ben ik zo moe... jullie dus geluk

Bevalling was prima 9 dgntelaat 15.15 braken de vliezen (hele dag al weeen)en 00.14 is ze geboren. Dus niet te kort en niet te lang. Geen pijnstilling gehad op t eind pittig...

Ik moet ook maar eens zien of ik nu regelmatige cycl heb.

Whoppie lucky you met zon doorslaper:)..

Trouwens overdag is ze ook geen grote slaapster. Bij jull3ie?

Deel Deze Pagina