Oooh wauwie romymama! Wat n prachtige echo! Word net wakker met flinke steken in m'n onderbuik, kon gewoon niet draaien van de pijn. Met gevolg weer harde buiken.. maar waar het vandaan komt Kan ook niet eens douchen want de badkamer word O geschilderd ..
Barbsan rustig aan doen hoor! Kun je niet even overleggen met je bedrijfsarts? Krullenbol fijn dat je zoontje weer is opgeknapt! Romymama waaaauw wat een mooi plaatje weer 😍 Chats.. heel benieuwd! Vandaag getest of ga je voor morgen? Noganoniem: Zo spannemd weer... ben heel benieuwd! Jairy.. bijna vrijdag meid!!
Zooo, nu dan toch de tijd gevonden om te reageren @Septembermom: Wat een achtbaan zeg voor je zus! Gelukkig is de eileider bespaard gebleven. Heel veel sterkte voor haar, jou en alle naasten. Maar jij ook onverklaarbare lichte testen. Heb je inmiddels meer duidelijkheid? @Krullenbol: Wat fijn voor je dat je zo weinig klachten hebt van de zwangerschap. Maakt het je nog onzeker of geniet je gewoon van het feit dat je niet misselijk bent? Volgende week je 1e echo. Spannend hoor! @Elisabeth: Gelukkig voel jij je ook weer beter en is de suiker ook weer onder controle. Hopelijk kun je dat vasthouden tot het einde. En ja, normaal schrijf ik ook direct mee als ik moet bijlezen, maar vond bij 60 pagina's het met pen en papier wel makkelijker. Ben ook wel ouderwets hoor. Heb ook nog steeds een papieren agenda: D @Lola: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wil en durf je weer op de lijst? Snap wel dat je het de komende weken heel erg spannend en eng vindt. Een mk gaat je sowieso niet in de koude kleren zitten en zo'n late a helemaal niet. Ik duim voor je dat het deze keer wel goed mag gaan. @Jairy: Vreemd dat de streepjes zo lang gelijk blijven. Ben inderdaad ook bang voor een biochemische zwangerschap, maar vind je testen daarvoor wel lang streepjes geven. Bij mijn biochem. zs liepen ze toch vrij snel weer af. Sterkte nog met het wachten tot vrijdag! Ik denk wel dat een bloedtest de juiste move is. Hopelijk dan meer duidelijkheid. @Nog anoniem: Wat een mooi gedicht een mooie tekening. Bij jou ook van die wazige streepjes die ook nog niet heel duidelijk willen oplopen. En toch deze ronde ook weer vroeg getest ondanks je voornemen Ik denk dat er bij jou, zoals ook door anderen is geopperd, het basis HCG hoger is waardoor je elke keer van die tuurstreepjes hebt. Was het niet ook zo dat jouw FSH en LH waarden niet gelijk aan elkaar waren? Dat zou wel moeten, als dat niet zo is zou dat misschien ook wel de streepjes kunnen verklaren? Anyhow, ik hoop dat je over een paar dagen een mooie knaller hebt @Barbsan: Gefeliciteerd een meisje! Zo leuk! Lekker gaan shoppen nu Ik wens je heel veel sterkte met al je fysieke klachten. Niet leuk om er nu al zo'n last van te moeten hebben. En dan ook nog in de kinderopvang moeten werken, respect hoor! Ben wel blij met mijn kantoorbaan En trouwens, mooie buik heb je al! @Mixed: Zag hier je buik voorbijkomen maar ook van de week in het buikentopic. Mooi hoor! Hier ook nog verschil in ochtend en avondbuik, (maar ben dan ook nog minder ver natuurlijk) maar die ochtendbuik is vrij snel in de ochtend al verdwenen. Loop tussen de middag al met een flinke toeter voor de termijn rond. @Happyjoy: Ook een meid! Gefeliciteerd! Meiden hebben hier wel een beetje de overhand inmiddels Fijn dat je je inmiddels weer goed voelt en mooie echo's. En wat een mooie uitslag ook van de combitest. @Ster: Bijna je termijnecho! Spannend! En ook bij jou gaat de misselijkheid de goede kant op. Hopelijk hou je dat lekker vast en kun je zonder te veel klachten van het 2e trimester genieten. Ook voor jou een spannende tijd nu. Hou je het een beetje vol? @Chats: En...al getest? @Bjlover: Mooie 1e echo hoor! Hoe voel je je? @Leii: Hier heb ik ook al zo af en toe flink last van maagzuur. Voornamelijk in de avond. Gelukkig helpen Rennies goed bij me, dus die heb ik ook standaard in mijn tas zitten voor het geval dat. @20 weken: Mooie 20 weken echo's heb ik voorbij zien komen. Volgende week mag ik weer naar de gyn en zal dan vast de brief mee krijgen om ook mijn 20 weken echo te laten inplannen. Vind de weken ineens hard gaan nu ik me weer beter voel. Bijna 15 weken al weer @FB: Ik heb wel FB, maar ben het met de anderen eens dat het iedereen is of niet, dus wat mij betreft schrijven we hier door. We zouden natuurlijk nog wel hier op ZP een besloten club kunnen maken waar we evt. dingen kunnen schrijven die we niet openbaar hier willen neerzetten. @borstvoeding: Mijn oudste is met 33 weken geboren en heb voor haar 6 maanden fulltime gekolfd. Doordat ik zelf doodziek was rond de geboorte is de BV niet goed op gang gekomen en heb dus die periode wel altijd moeten bijvoeden. Bij mijn jongste 15 maanden BV gegeven en toen vond ze het zelf genoeg. Zou zelf graag de WHO norm van 2 jaar willen halen, dus daar gaan we deze keer gewoon voor. Borstvoeding is zoals gezegd niet makkelijk. Het is hard werken voor iedereen en goede steun van je partner en je omgeving is daarbij heel belangrijk. Zonder die steun is het haast niet te doen. @Kolven in de zwangerschap: Kolven kan wel tijdens de zwangerschap, maar tijdens een toeschietreflex wordt oxytocine aangemaakt. Oxytocine is ook het hormoon wat de bevalling in gang zet (krijg je ook toegediend als je ingeleid moet worden), daardoor wordt door lactatiekundigen aangeraden om niet voor de 37 weken te gaan kolven. Het antenataal kolven zoals het wordt genoemd zal je borstvoeding niet al op gang brengen. De borstvoeding komt echt pas op gang na de bevalling als de progesteron spiegel ook weer daalt. Antenaal kolven kun je doen als je problemen verwacht bij de geboorte en de bv dan niet goed op gang komt of je kindje bijgevoed zou moeten worden. Denk hierbij dus aan zwangerschapsdiabetes, kindjes met een afwijking of dreigende vroeggeboorte. Natuurlijk kan het ook fijn zijn om wat spuitjes achter de hand te hebben om in de kraamweek te kunnen bijvoeden zonder in die periode ook nog eens te moeten kolven. Trouwens, door antenataal kolven verandert de samenstelling van je melk nog niet. Ook na de geboorte zal er gewoon nog colostrum worden aangemaakt. Pas op de vraag van je kindje zal de samenstelling van de melk veranderen. @lekken: Wel of niet lekken tijdens de zwangerschap zegt helemaal niets over hoe de bv na de geboorte zal verlopen. Ik heb nooit gelekt en toch succesvol kunnen voeden.
Op zich ben ik niet bang voor n vroeggeboorte. Maar m'n zoontje kwam ook al bijna met 28 weken. Gelukkig met rust binnen gebleven! En nu weer met die harde buiken houd ik toch ergens die angst in m'n gedachten.. M'n man iser ook erg makkelijk in.. die zegt gewoon als t niet lukt maken we gewoon n flesje.. en dat wil ik dus voorkomen en daarom op voorhand wat klaar hebben liggen Wat fb betreft: absoluut eens! Ik vind t veel te gezellig met iedereen. En wil er niet ééntje van missen Het besloten clubje vind ik wel n goed idee ! Kunnen we misschien doorgaan op onze 'echte' namen' ipv forum namen. Word t toch weer iets persoonlijker door. En 'durf 'ik ook gewoon foto's en dergelijke te uploaden
Hier voel ik me dus weer goed. Combitest was zoals ik al eerder noemde ook goed zeker als je kijkt naar mijn leeftijd Down 1:4034 en patau en edwards <1:5000 Op het werk zo druk, omdat er iemand bij sales had bedacht dat ondanks ik al ruim 1,5 jaar een interne functie heb ik wel even voor een periode van 3 maanden 2 dagen in de week weer als consultant naar de klant kon. Nou, dat is met mijn eigen werk bijna niet te combineren. Daarnaast wordt de coördinator van mijn afdeling uit zijn functie gezet en mag ik de afdeling gaan coördineren. Hartstikke mooi zo'n promotie, maar alles bij elkaar is het even wel heel druk. Hier begin ik de kleine zo af en toe te voelen. Heb de placenta aan de voorkant, dus veel voel ik niet. Moet echt mazzel hebben als hij/zij net naast de placenta trappelt. Buik groeit ook goed door. Vergeleken met sommigen van jullie al heel rond. Zeker voor de termijn. Zal straks een fotootje van een week gelden toevoegen. Ik wil het geslacht echt zo graag een verrassing laten, maar denk bij de nekplooimeting eigenlijk wel een hele duidelijke nub te hebben gezien. Heb nog zo geprobeerd om er niet naar te kijken. Ik hoop maar dat ik het niet goed gezien heb, maar ga wel uit van een jongen. Zou ook wel kloppen met alle symptomen, want deze zs voelt op alle vlakken zo anders als bij mijn meiden. Bij de volgende echo's maar niet zo duidelijk meekijken
Hier even een kort berichtje. Ik reageer straks even op de rest. Helaas negatieve test...... dus ik zal vrijdag wel ongesteld worden. Nog anoniem en jairy als jullie nou eens beginnen met roze dan sluit ik hem wel een x roze af haha Ook hier voorstander van iedereen in 1 groep en idd besloten groep leuk idee!!
💌 Wat mooi deze foto!! O ja ik heb wel FB maar niet echt actief, het mag van mij ook hier blijven ivm meiden die geen FB hebben. Vandaag hopelijk mn kinderwagen ophalen
Romy mama, wat een mooie plaatjes van jullie meisje! 😍 Toto, jij ook zo'n mooie plaatjes van jullie ukkie, en wat een mooi flink buikje al! Wat betreft mijn testen, gezien ze dus eigenlijk tot op zondag hetzelfde zijn gebleven, zou het dan geen biochemische zwangerschap zijn? En waar zou je dan eventueel wel aan denken? Ik weet wel dat ik het een beetje gehad heb nu. Als het niet goed zit zou het zo fijn zijn geweest als min lichaam het gewoon eens zelf af liet komen, want ik zie het niet zitten om dadelijk weer een curretage te moeten ondergaan. Ik merk ook wel dat ik me meer zorgen maak om het zwanger worden en er van alles door me heen gaat. Waarom lukt het niet? Waarom blijft het niet goed gaan? Kunnen we het misschien wel niet samen? veel vragen, maar geen antwoorden. We zullen gewoon af moeten wachten denk ik. In ieder geval zit ik nu op 4 dagen overtijd en nog geen spoor van een naderende menstruatie te bekennen.
@jairy.. even n snelle reactie Ik weet niet of t bij jou ook kan.. maar je kan waarschijnlijk vandaag al je bloeduitslag van gisteren aanvragen dan kunnen ze je het HCG hormoon dat momenteel in je lichaam is zeggen. En aan de hand daarvan al bepalen of t 'genoeg' is. Dan weet jemisschien toch n beetje meer. Vind de onzekerheid zo naar voor je.. Jullie verdienen t zo
Romymama en toto en ster; prachtige echo's!! 😍😍😍 Chats; wat ontzettend balen! Ook een knuffel van mij. 🤗 Nog anoniem en jairy; ben zo benieuwd hoe het bij jullie zal gaan aflopen! Besloten clubje vind ik ook wel fijn 😄
Ik verlies bloed, tenminste er zat flink wat roodbruin in mijn innlegkruisje. Barbsan, dankje voor je tip, ik heb meteen gebeld na jouw berichtje te hebben gelezen!
Ik heb vanmiddag contact gehad met de VK en toen ik op dat moment belde was de uitslag van mijn HCG nog niet binnen. Wel heb ik met haar nog een heel gesprek gehad, waarin ik mijn zorgen goed heb kunnen uiten en grotendeels antwoord heb gekregen op al mijn vragen. Ik blijf er voor mezelf ook bij dat ik echt een hele fijne praktijk heb en de verloskundige zijn zo meegaand, geduldig en nemen echt de tijd voor me - dat doet mijn onzeker ik op dit moment zo goed. De rest van de middag heb ik even bij mijn moeder gezeten en nu net bleek ik dus bloed verloren te hebben. Ik heb wederom weer contact gehad met de VK, ook om te vragen of ik morgen nu alsnog gewoon bloed moest laten prikken en nu waren de waardes van gisteren wel binnen. Deze stonden op 21, wat past bij een beginnende zwangerschap van 4-5 weken maar geloof wel erg laag is, en ik moet morgen alsnog wel gewoon even bloed laten prikken om te kijken wat er nu gebeurd gezien ik ook bloedverlies lijk te hebben ( de vraag is nu of het doorzet). Zoals het er nu naar uitziet ben ik inderdaad zwanger, maar lijkt er een miskraam opnieuw in gang te zijn.
Pff das geen leuk nieuws om te horen.. Geloof dat n Kruidvat testje ook vanaf 20 aanslaat.. maar dat weet ik eigenlijk niet zeker. Ik blijf gewoon duimen voor je !