Lijkt wel idd al zie ik zelfs op de bewerking bijna niks. Pff wil mezelf echt geen valse hoop aanpraten. Maar weet dat het nog alle kanten op kan. Daar gaan we weer met die slopende dagen...
Noganoniem, ik kan het verschil zelf niet goed zien, maar wat dat betreft ben ik dan weer geen goede tuurder. Ik hoop het wel enorm voor je! Hier nemen de zenuwen langzaamaan al weer toe voor de echo donderdag. Vandaag zitten we precies op het termijn dat we de vorige keer er achter kwamen dat het mis was. Gelukkig heb ik nu de geruststelling dat het kleintje vorige week een mooi kloppend hartje had en dat alles tot nu toe er veel beter uit ziet dan de vorige keer, maar ik merk wel dat die onzekerheid nog steeds niet weg is samen met de angst voor alsnog een slechte echo donderdag. We proberen natuurlijk gewoon weer uit te gaan van het positieve, waarin mijn vriend vooral heel erg positief is ingesteld; wat ergens best goed helpt.
Lieverd ik begrijp je zenuwen helemaal, en dat is ook niet erg dat je dat hebt. Daarom is het juist zo fijn dat je die extra echo's krijgt. Ik ga voor je duimen dat gewoon alles goed is met jullie prulleke, ik heb er alle vertrouwen in!!! Wat mijn testen betreft, ik zie op de test thuis een tuurstreepje, maar heb geen vertrouwen dat die donkerder gaat worden. Kan een voorgevoel zijn, kan ook zelfbescherming zijn. Maar ik merk dat ik teveel vergelijk met anderen die op 9 dpo ofzo al wel een zichtbaar streepje hebben. Als je logisch gaat nadenken weet ik ook wel dat ook dat uitzonderlijk vroeg is. Maar dan nog denk ik, waarom is er dan nog niks te zien op zo'n tuurstreepje na wat ik eigenlijk elke keer heb? Voor mijn gevoel is het gewoon weer niet gelukt, en als ik eerlijk moet zijn heb ik er ook geen vertrouwen in dat mijn vriend zich deze keer wel aan zijn woord houdt en zijn zaad gaat laten nakijken. Ik ben op dit moment eigenlijk al mijn bertrouwen kwijt. Ik denk dat ik er gewoon maar mee op moet houden om te proberen zwanger te raken. Het lukt toch niet. Ben eigenlijk een beetje boos nu, niet eens verdrietig.
Jairy je zenuwen zijn volkomen normaal meid... Je zult zien gedurende de komende weken dat je vertrouwen steeds meer gaat groeien. Garantie krijg je nergens, maar na een x aantal goeie echo's durf je wel beetje bij beetje meer vetrouwen te hebben. Dikke knuffel! Noganoniem pfffff als hij t wederom niet laat controleren legt hij wel een behoorlijke stempel op het traject waar jullie samen in zitten he. Een kindje krijgen doe je met z'n tweetjes, dat is niet alleen jouw strijd... dat zou niet eerlijk zijn van hem. Ik hoop dat je t gevoel het hartstikke mis heeft en de controle van 't zaad niet eens nodig zal zijn. Ook voor jou een dikke knuffel meid. Kan me goed voorstellen dat boosheid nu even overheerst! Goed je hart blijven luchten hier!
Noganoniem, dankjewel voor je lieve woorden! We gaan ook gewoon voor een goede echo donderdag en een mooie gegroeid prulleke! Wat Happyjoy zegt daar sluit ik me volledig op aan. Als je vriend opnieuw zijn zaad niet wil laten controleren dan zou dat echt zo niet eerlijk zijn tegenover jou. Jij doet al zoveel (ovutesten, vitamines slikken, je hebt je al laten onderzoeken etc.) en na zo'n lange tijd mag hij daar best wat meer aan bijdragen dan hij nu al doet. Hij wil toch net zo graag een kindje van jullie samen als jij dat wilt? Ik snap goed dat je er boos over bent en daar heb je ook alle recht toe, vind ik. Blijf dan ook vooral je hart hier luchten, want wij zijn er allemaal voor je! Happyjoy, dankjewel! Het is ergens ook wel normaal denk ik, ik voel me soms alleen een zeur en dan baal ik weer dat ik niet gewoon volledig durf te genieten. Ik ben echt iemand die zwanger zijn altijd zo mooi en fijn heeft gevonden (ik moet dan ook hard afkloppen, want afgezien van vroegtijdig voorweeen heb ik bij beide zwangerschappen nooit te klagen gehad, evenals de bevallingen) en nu kan ik er nog niet zo van genieten als destijds. Wat natuurlijk puur door de miskramen komt en vast wel terug zal komen. Ik merk gelukkig wel dat na elke echo die ik nu gehad heb de zenuwen wel wat anders worden, ze willen alleen nog niet wegblijven.
Jairy; ik snap je zenuwen ook. De echo moet gewoon goed gaan! naar mate de tijd vorderd zal je ook wat zekerder worden. Nu helaas is het alleen maar afwachten. Hopelijk zal de tijd snel voor je gaan! Nog anoniem; hoop ook dat je vriend zich aan zn woord houd. Blijf in gesprek met hem hierover. Blijf hem vertellen dat dit voor jou zo belangrijk is. Ik ben benieuwd naar je komende testen maar ik snap dat je het vertrouwen een beetje kwijt bent. Je bent al zo lang bezig! Maar kijk alleen al naar chats. Het is mogelijk! Barbsan; hoe is het met jou? Hier vandaag een controle gehad. Ging goed. Bloeddruk weer in orde. Heb zelfs even mogen spieken dmv een echo. Hoofde ligt al onder en dat is wel fijn. Voor de lijst; 25 mei controle en bevallingsgesprek met de vk. Moet me daar dus even op voorbereiden nog. Trouwens waar willen jullie gaan bevallen? Thuis of ziekenhuis?
Mixed fijn dat je controle goed was.. en heerlijk dat je even hebt kunnen spieken weer. Ik ga in het ziekenhuis bevallen... geen keuze in. Door de geschiedenis met mola moet ik perse in het ziekenhuis bevallen omdat de placenta direct naar Nijmegen toe moet. Moet eerlijk bekennen dat hoe langer ik erover nadenk ik sowieso wel voor het ziekenhuis had gekozen denk ik. Heb jij al een keuze gemaakt?
@Jairy0811 ik snap je gedachte, ik denk dat als je echo deze week goed is, het al iets makkelijker loslaten word. Of niet? @Nog anoniem wat naar die onzekerheid.. ik hoop echt dat je testje snel op gaat lopen. @Mixed fijn dat alles goed was! Wij willen thuis bevallen als we gewoon de 37 weken halen. @hier godzijdank is m'n bmm nu 3.8.. t zegt niet veel. Maar ik ben erg blij! Echo was super, en een dame met lange benen haha. Nu aan t wachten op de afspraak met de gyn.
Mixed, fijn dat de controle goed was! Het is hier inderdaad gewoon afwachten en ondertussen uitgaan van het positieve. De zekerheid groeit ook wel, elke week een beetje meer. Hier wil ik ook wederom weer thuis bevallen als alles weer net zo goed mag verlopen als de voorgaande twee keer. Ik vind persoonlijk niks zo fijn als gewoon lekker thuis zijn in m'n eigen omgeving en waar ik m'n ding kan doen. Barbsan, dat denk ik ook wel. Dan hebben we onze eerste mijlpaal voor onszelf bereikt dus dan moet het gewoon zeker goed blijven gaan. Ik denk dat hier nog een wekelijkse echo zal krijgen tot aan de termijnecho en daarna zal het klaar zijn met de wekelijkse echo's (vind ik zelf ook). Wel zit ik er aan te denken om misschien rond 13 weken, maar dat zie ik dan wel. We willen ook een geslachtsbepaling laten doen en die zal ook rond de 15 weken zijn. Wat fijn dat je bmm weer iets langer lijkt! Ondanks dat het misschien niet veel zegt lijkt het me wel een geruststellend gevoel! Mooie echo van jullie meisje ook, zo duidelijk haar profiel
Ah wat een mooi plaatje Barbsan!! En... nog belangrijker, fijn dat je bmm nu op 3.8 zit! Het zegt inderdaad niet veel, maar voor nu is het toch weer een hele geruststelling. Ben benieuwd wat de gynaecoloog je zo te vertellen heeft.
Bedankt voor jullie medeleven meiden, doet me goed. Voel me wel gesteund door jullie. Heb vandaag niet getest. Urine was zowiezo waardeloos. Was om 11 uur al wakker geweest omdat ik erg nodig naar de wc moest en toen ik vanmiddag opstond was het weer net water. Het lijkt me zowiezo verstandiger om een paar dagen te wachten. Als de test dan nog zo vaag is weet ik genoeg. Weet nog niet wanneer ik ga testen weer. Op de test van gisteren is een heel licht lijntje overgebleven maar denk niet eens dat jullie hem kunnen zien. Mixed wat fijn dat de controle goed was. En wat leuk dat je even hebt mogen spieken. Barbsan wat een mooi plaatje!! En wat een goed nieuws dat je bbm langer lijkt. Ik hoop dat je de 37 weken mag halen en je lekker thuis kunt bevallen. Over bevallen, ik heb de voorkeur voor thuis. Lekker in je eigen vertrouwde omgeving.
Dit zijn de testen van gisteren en eergisteren. Kon hem niet meer toevoegen aan mijn vorige bericht dus dan maar ff apart
Barbsan fijn dat je bmm niet korter is geworden! En wat een geruststelling zal het voor je zijn dat je weer ff mocht spieken! Mooie echo hoor. Hopelijk kun je het nu met veel rust uitzitten tot idd 37 weken! Nog anoniem hou hoop hè! De wonderen zijn de wereld nog niet uit...... Jairy kan me goed voorstellen dat de zenuwen deze x het hoogst aanwezig zijn! Dit is wel een mijlpijl voor je. Hopelijk een mooie echo en hopelijk komt er dan meer rust en kun je steeds meer genieten! Mixed fijn dat allles goed is! Jeetje, wat schiet je zw alweer op! Nog een aantal weken en dan is je kleine ukje daar... Leii Thx voor je tips. Drinken (warm of koud) staat me erg tegen. Gemberthee ook al geprobeerd! Daar ga ik nog meer van kokhalzen.... bah wat vies Helaas blijf ik erg misselijk maar eten/drinken waar ik zin in hebt helpt iets... dat blijft er beter in idd. Wat vervelend van je bekkenpijn! Miss heeft toto nog tips voor je? Septembermom hoe was je echo? Heeel benieuwd!!!! Lekker aan de vermoeidheid toegeven hoor! Slapen helpt nou eenmaal het beste haha! Jij ook al zo'n last van misselijkheid? Bah niet fijn!!! Nog tips voor mij? Ook hier de zwangerschapsbroeken vooral middags/ avonds aan! Heerlijk idd!!! @hier Tis nu elke dag overgeven en de hele dag misselijk zijn pffffffffff dit valt me echt vies tegen..... Zo vaak gehoopt om zwanger te zijn.......maar dit worden nog zware weken....... nu nog maar 7 weken zwanger! Hoe misselijk ga ik zijn bij 11 weken? Ik hou nu gelukkig nog wel genoeg binnen, maar veel staat me tegen en dat krijg ik dus ook echt niet naar binnen. sorry voor mijn geklaag maar in mijn omgeving weten weinig mensen het nog, dus kan alleen hier even mijn hart luchten...... Hoe hebben jullie dit ervaren?
Gewoon lekker klagen als je het zo voelt meid, dat je er lang op hebt gewacht betekend niet dat je dan maar blij moet zijn als je de hele dag moet spugen. Je mag dat ook gewoon vervelend vinden. Ervaring kan ik helaas niet delen. Ik probeer hoop te houden maar het wordt elke ronde moeilijker merk ik. En ik denk juist als ik het opgeef en het helemaal niet meer verwacht dat het dan juist gebeurt. Dat is meestal zo. Wat mijn vriend betreft, dat ik het vertrouwen kwijt ben wil niet zeggen dat het niet gebeurt maar het zou me wel heel erg tegenvallen als hij nu alsnog zijn zaad niet laat controleren. Moet binnenkort toch weer naar de gynaecoloog om een herhalingsuitstrijkje te laten maken begin juni want dan zit ik alweer een half jaar na de colposcopie. Time flies. Misschien als we daar zijn dat het hem helpt om dan maar meteen een afspraak te maken.
Die misselijkheid is echt heel vervelend en zo bepalend voor je dag! Mocht het echt niet gaan, er bestaan zetpillen voor deze klachten die je tijdens je zwangerschap mag gebruiken. Emesafene heet het geloof ik. Haha ik wist niet dat gemberthee zo vies was! Ik gaf ook erg veel over. En af en toe nog steeds.... Sterkte. Hier morgenochtend weer naar de verloskundige, controle.
Sorry meiden maar daar ben ik weer met mijn spam... Had nog een action test liggen en had 3 uur niet geplast. En kon het niet laten. Wat denken jullie? Morgen als ik goed heb geslapen toch maar weer een kv proberen
Ik haak even snel in hoor.. ik lijk wel weer iets te zien. Maar mijn ervaring is wel dat action minder gevoelig is.. helemaal al met 'maar' een 3u oud plasje De gyn wilt me nog even strak houden. Dus volgende week weer controle. Dan weer n bmm check, en als t stabiel blijft gewoon weer met 28 weken.. Wel echt 6x op m'n hart gedrukt gekregen dat ik met de minimaalste verandering, direct moet bellen! We krijgen schijnbaar n lange dunne dame haha. Buikje lag op p40 lijn, maar de benen op P90! Ons zoontje is ook lang en dun, dus zal me niks verbazenHaha
Dat klinkt al beter barbsan dat ze je strak houden. Wat betekend p40 en p90? Action is idd minder gevoelig maar "verspil" die testen liever dan die van kv haha Voelde net wel een soort steek in mijn baarmoeder
@ Jairy: ik kan het me heel goed voorstellen dat zulke dingen nu allemaal door je hoofdje gaan. Hopelijk heb je donderdag een prachtige echo en kun je meer rust krijgen. @ Mixed: wat goed dat alles er goed uitzag en je even mocht spieken. Leuk hoor! Ik heb gisteren ook controle gehad. Alles goed. En zoals ze het nu kon voelen ligt ze ook mer haar hoofd naar beneden. Ze lag 2 weken terug nog in stuit. Maar dikke placenta voor dus heel perfect kon ze het ook nier voelen. @ Barbsan: wat een opluchting!!! Ben zo blij om jouw bericht te lezen!! Echt!! Heb je nog steeds zoveel harde buiken of is het nu ook iets rustiger? @Chats: bizar he dat misselijk zijn. Zo herkenbaar. Dan ben je echt even niet meer blij om zwanger te zijn. Maarrrr het gaat bijna altijd over Miss ben je rond 11 weken er al van af. Die kans is best heel groot. Maar dan nog nu is het echt afzien afzien afzien. Sterkte meis! @ nog anoniem: ik lijk ook wel heel in de verte wat te zien. Pffff wat slopend dit toch weer voor je. Ik hoop zo hard echt!!! Hopelijk is het zaadonderzoek niet nodig. We blijven duimen hier voor je! Ziekenhuisbevalling wordt het hier en zou ok zelf ook voor kiezen. Ergens heb ik toch zoiets van: er kan zoveeel mis gaan! En dan wil ik gewoon veilig in het ziekenhuis zijn. En ergens lijkt het mij ook een onwijze puinzooi om thuis te bevallen hahahaha of dat echt zo is..... geen idee.