Club NOD 1-7 november 2016 gaat door tot geheel roze

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Elisabeth83, 9 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Jairy: wat leuk een jongen!! Gefeliciteerd !!

Noganoniem: succes !! Mijn duimen draaien voor je.

Mixed: voor jou is het einde ook al bijna in zicht. Logisch dat je hoofd er niet naar staat om continue hier te reageren. Gelukkig gaat alles goed met je. Succes met de laatste loodjes.

Hier: 20 weken echo gehad. Kleine man is goedgekeurd. Alleen me placenta ligt deels voor de uitgang. Binnenkort weer een echo om te kijken of dat nog steeds zo is.
    Geen bloedverlies etc gehad dus dit kwam wel even aan. Hoop zo dat ik dit keer natuurlijk kan bevallen.

2. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik weet niet of het je iets helpt, maar ik had bij beide vorige twee zwangerschappen ook een placenta die deels voor de uitgang lag. Enkele echo's later was ie mooi mee omhoog gegroeid en mocht ik gewoon natuurlijk bevallen. Ik duim voor je dat dat bij jou ook het geval gaat zijn!

Noganoniem, balen van je kies, lijkt me alles behalve prettig!

Mixed, ook voor jou komt het einde al gewoon in zicht! Spannend!!

3. Mixed

Mixed Niet meer actief

@Elisabeth83, jaaa ik herken je gevoel. De bevalling bij mn zoontje is niet helemaal goed gegaan. Twas een turbo versie ook! Vond dat echt super heftig. Ik kwam BAM in de weeën terecht en 2,5uur later was hij er. Helaas bleef zn schoudertje vast haken dus er was toen nogal wat paniek.
    Maar goed, het feit dat het toen zo snel is gegaan vind ik nu doodeng. Ik probeer kalm te blijven maar ik merk dat ik erg gespannen ben nu de bevalling dichterbij komt. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen dat het kind er hoe dan ook uit moet en dat het wel goed komt.

Vorige week trouwens ook afspraak gehad met de klinische vk int ziekenhuis omdat ik dus eigenlijk een medische indicatie heb vanwege dat vastzittende schoudertje. Ik stond er zelf best relaxed in en wou graag thuis bevallen maar de vk daar zei wel 100.000 risico's en ze gaat met de gyn overleggen of het niet beter is dat ik nu word ingeleid met 38 weken aangezien mn zoontje met 39 weken kwam. Want ze zei, mss zijn je bekken gewoon te smal en was je zoontje te groot en bleef hij daarom vasthaken. Ik geloof daar eigenlijk niets van, mn zoontje was 7 pond dus zo groot was dat niet. Nja mss ben ik naïef maar er zijn meerdere oorzaken van zo'n schouderdystocie.
    Mja ik ga sowieso wel voor de veilige route kiezen om in het ziekenhuis te bevallen. Maar inleiden wil ik niet. As maandag afspraak met de gyn en ben benieuwd wat ze zal zeggen. :)

Zo heel verhaal..

Nog anoniem, idd eipijn is als je ei op springen staat dus wss een dag later spingtie ook echt. Goed en dapper dat je et zonder testjes doet! Hoe voel je je zelf daarbij? Beetje relaxed onder?

Krullebol, hopelijk zal de placenta mee naar boven groeien! Nog even spannend dus. :)

4. Nog anoniem

Nog anoniem Niet meer actief

Ff korte reactie, ik voel me op zich wel relaxed dat ik geen testjes doe maar merk ook dat het me een beetje onzeker maakt. De steken in mijn lies waren gisterenmiddag weg dus vermoed wel dat mijn ei gisteren is gesprongen maja zeker weten doe ik het niet. Donderdagochtend en gisterenochtend na mijn werk wel gezellig gemaakt. Vanavond of morgenochtend nog maar een keer. En nog ff paar daagjes volhouden . En dan maar afwachten. Weet nu in ieder geval niet met zekerheid wanneer ik mijn piek heb(gehad) dus kan ook niet uitrekenen hoeveel dpo ik ben het is allemaal giswerk. Maar scheelt wel in de stress moet ik zeggen

5. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik dacht ook altijd dat als ik die pijn voelde dat dan mijn eisprong was. Maar dat schijnt de laatste groeispurt te zijn die pijnlijk is. De eisprong zelf voel je niet.
    Hier kwam ik achter door eens te temperaturen. Dat heb ik toen 3 maanden gedaan en zo kwam ik erachter dat altijd als ik die pijn had, de dag erna pas echt mijn eitje sprong.
    Dat zou voor jou vandaag zijn, dus dan heeft morgen sexen geen zin meer.
    Dus zou het zeker nu nog even doen :)

6. Chats

Chats Niet meer actief

NOD-lijst

1 juli
    Nog anoniem- 39 jaar - Eerste kindje - Ronde 19

Afspraken:
    26 juni- Nog anoniem- zkh herhalingsuitstrijkje
    -------------------------------------------------------------------------
    Bevallingslijst

10 juli 2017
    Mixed
    - 30 jaar - 2e kindje

8 juli 2017
    Leii - 26 jaar - 1e kindje

12 juli 2017
    Weetutniet
    - 36 jaar - 3e kindje
    Elisabeth83 - 33 jaar - 2e kindje
    Romymama - 29 jaar - 2e kindje

20 augustus 2017
    Barbsan - 21 jaar - Tweede kindje

3 september
    Toto - 36 jaar - Derde kindje

6 september 2017 (1)
    Happyjoy - 27 jaar - 1e kindje

24 september 2017
    Ster2016 - 35 jaar - 2de kindje

2 oktober 2017
    BJlover - 38 jaar - 3e kindje

27 oktober 2017
    Krullenbol - 25 jaar - 2e kindje

10 december 2017
    Jairy - 27 jaar - 3de kindje

14 december
    Chats
    - 33 jaar - 1ste kindje

15 december:
    Septembermom - 24 jaar - 2de kindje

Afspraken:
    26 juni - septembermom - geslachtsbepaling
    28 juni - chats - controle vk
    29 juni - barbsan - controle gynaecoloog en groeiecho
    3 juli - jairy - controle
    13 juli - BJlover - echo AMC
    25 juli - jairy - 20 weken echo

Sterretjes Barbsan*, Septembermom*, Toto*, Mamamd* november
    Jairy0811*, Lola1986* december

7. Nog anoniem

We doen onze best, ik heb ook altijd met de piek die ovulatiepijn en als die weg is springt mijn ei. Ik denk zowiezo dat we het op tijd gezellig hebben gemaakt. En we zien wel, vanavond nog een keer gezellig maken gaat wel lukken.

Chats thnx voor het aanpassen van het lijstje weer. Erg fijn dat je dat zo goed bijhoudt

8. Chats

Chats Niet meer actief

@Barbsan de foto's zijn echt geen spam maar superleuk!!!
    Wat fijn dat alles weer goed was en maak je niet druk om het gewicht. Zolang de baby goed groeit is er niets aan de hand...... de kg komen de komende weken wrs wel haha
    Jij doet waarschijnlijk nog zoveel/ harde buiken vreten energie (denk ik)
    dat je verbranding op topsport staat haha

@jairy wat een geweldige mooie echo en gefeliciteerd met je babyboy!!! Wat leuk om weer ff te mogen spieken of niet?? Fijn dat allles goed is.

@noganoniem je staat op het wachtbankje hoor! Hopelijk gaat het nu beter met je kies maar idd geen fijne week op deze manier. Je komt ook relaxter over op mij. Hopelijk voor een goed doel!!! Succes!!!

@Mixed heb vandaag een goeie dag!!! Yeahhhhhh heerlijk om me na 8 weken weer een beetje oude ik te voelen- nu wel met dikke buik haha-
    Heb zelfs bij de visboer gestaan en vis gegeten!!
    De laatste x fietste ik een halve km om, omdat ik de lucht niet kon verdragen haha

Gezellig dat je nog altijd meeleest en reageren komt vanzelf wel.
    Lijkt me geweldig om de laatste dingen te doen en dan helemaal klaar te zijn voor de komst van het kindje
    Geniet van de laatste momenten want als je met 38 weken gaat bevallen heb je nog ruim 1 week!!!!
    Ohhhhh spannend!!! Wat fijn dat je in het zkh kan bevallen dan heb je alles bij de hand hè.
    Miss als je je in laat leiden ben je er relaxter onder, omdat het dan niet zo als een verrassing komt???
    Ik vertrouw erop dat het goed gaat komen. Ff plat gezegd: de vorige keer heb je ook overleefd!!!
    Zet hem op meid!! Jij kan dit!!! En ik verheug me op de eerste foto.
    Ben je dan eerder of later dan Elizabeth aan het bevallen??? Of tegelijk ??? Hahaha dat zou toeval zijn!!!

@Krullenboll jeetje alweer 20 weken!! Wat fijn dat alles goed is!!
    Had jij nou ook last met je bekken/rug? Of was dat iemand anders??? Sorry weet het ff niet meer.....

@ Elizabeth is het nog vol te houden?? Hoe gaat het met je suikers??

@hier vandaag het eerste baby dingetje gekocht... ik begin nu langzaam aan het idee te wennen.
    Afgelopen week een paar x de baby gevoeld...... wauw wat is dat bijzonder!!!
    Mijn baarmoeder schijnt al erg hoog te zitten waardoor mijn buik dus al mooi aan het groeien is.
    ik hoop dat de misselijkheid verder afzakt want dit was een geweldige dag!!!
    Kortom ik zit vandaag op mijn roze wolk haha
    Fijn weekend allemaal !!!

9. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hallo meiden,
    Hoe gaat het met jullie? Alles nog een beetje te doen met de hitte?

Dikke knuffel voor iedereen :)

10. Mixed

Mixed Niet meer actief

Oeff ik heb er toch sinds gisteren wel echt last van. Vooral samen met een peuter wat rond loopt. Geen tuin hebben (wel een balkon).
    En tgaat nog de hele week zo warm zijn. Blehh doe mij maar -10 graden. Je zelf warm houden lukt wel maar je zelf koel houden in deze hitte lukt me gewoon niet.

11. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hier precies hetzelfde. Word er gek van en zwel echt enorm op door dit weer. Slapen is ook echt drama drama. Ben zo blij dat ik straks in een "koud" ziekenhuis ga
    Bevallen :)

12. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Even n snelle reactie..
    Hier ook erg veel moeite met dit weer..
    Sinds gisteren weer veel krampen, daarnaast gigantisch duizelig,licht in m'n hoofd en kotsmisselijk..
    N enorm warm huis, en n kleine van n jaar is dus erg vermoeiend momenteel..

13. Nog anoniem

Ik kan zowiezo hele erg slecht tegen warmte, ben ik blij dat het winter is als ik hoogzwanger ben (even van het positieve uitgaande haha)
    Heb net ff voorgeslapen omdat ik straks de nachtdienst in ga. Van tevoren ff onder de douche, alleen haren droogdeppen en dan nat in bed gaan liggen met de ventilator aan, heerlijk koel, nergens last van.

@Mixed met gebrek aan tuin zou je een koud voetenbadje kunnen proberen. Een plantenspuit biedt ook verkoeling.

14. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

1 mei 2015
    1.727
    690
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oh en waar het aankomen betreft, ben heel even kwijt wie het zei.

Ik maak me inderdaad geen zorgen dat ik niet zoveel aankom, zegt indd niks over de baby
    Maar ik weeg momenteel 55 kilo. Bij m'n zoontje kwam ik ook amper aan (6 kilo hele zwangerschap)
    Maar toen woog ik 60 bij de start.. en nu 53..
    Als ik net zoals bij m'n vent weer minimaal 8 kilo ga afvallen, hou ik gewoon niks meer over.
    Dus hoop oprecht dat er nog wel wat kilo's bij komen..

@Nog anoniem succes op je werk!

15. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik kan de warmte tot het punt hebben waarop ik er niet door hoef en verkoeling kan zoeken in ons zwembad, of met deze warmte zelfs binnen in huis (overdag houden we de ramen en gordijnen helemaal dicht). Het vervelende is dat ook nog eens de hooikoorts die extra op lijkt te spelen, dus ik vind er niks grappigs aan nu.

Barbsan, dat is inderdaad niet veel nee. Ik kan me voorstellen dat je er dan wel wat meer kilo's bij wil hebben.

Hier lijkt het aankomen ook niet te vorderen. In het prille begin schoot ik van 56 naar 60 en nu blijf ik al een paar weken schommelen tussen de 61.7 en 60.9. Aan het eten ligt het in ieder geval niet. :rolleyes:

Barbsan vindt dit leuk.
  16. Krullenboll

Krullenboll Actief lid

8 nov 2013
    379
    152
    43
    Vrouw
    Hbo-verpleegkundige
    Zuid-Holland
    Hier ook niet te doen, ik zwel op. Gelukkig aankomende dagen vrij. Verkoeling opzoeken aan het strand of zwembad.

Aankomen: tot nu toe 4 kg aangekomen. Ben wel trots op mezelf.
    Bij me zoontje 15 kg aangekomen. Oeps !!

17. Nog anoniem

Ff een update
    Sinds zondag eindelijk minder na-pijn van de getrokken kies. Alleen na het spoelen nog last. Het gat wordt steeds kleiner dus binnen een paar dagen vermoed ik dat het dichtgegroeid is.

Vandaag volgens mijn eigen berekeningen 4dpo. Ben er heel relaxed onder nu. Heb nauwelijks stress gehad deze ronde. Ik zie wel wat het brengt. Natuurlijk hoop ik dat het een keer raak is, maar in mijn beleving kan ik me niet voorstellen ooit zwanger te zullen raken. Ik denk dat wanneer het wel raak is dat het dan ook wel tijd nodig heeft voordat het nieuws bij me is geland. Verder probeer ik gewoon zoveel mogelijk mijn dagelijkse dingen te doen zoals altijd en niet teveel stil te staan bij het zwanger worden en het bevalt me prima. Het geeft gewoon meer rust. Ik lees gewoon met jullie mee, maar de reacties zijn ff wat minder.
    Volgende week maandag heb ik mijn herhalingsuitstrijkje. Hopelijk is de uitslag deze keer goed. Ik besef achteraf dat ik de vorige keer wel klachten had, gevoelig tijdens het vrijen bijvoorbeeld. Nu heb ik nergens last van dus voor mijn gevoel zit het wel goed nu.

Wat me momenteel meer bezig houdt is dat ik op 10 juli een afspraak heb met de advocaat. Ik vind het veter als mijn oudste bij mij komt wonen maar mijn ex is het daarmee niet eens. Wij komen er samen niet uit dus mag een rechter beslissen. Mijn zoon twijfelt, ene keer zegt hij ja, andere keer zegt hij nee. Maar goed, wordt een lang en spannend proces. Al voel ik me wel sterk staan. Eerder nooit de stap durven nemen om de advocaat in te schakelen maar ben nu de drempel over.

Ik houd jullie op de hoogte

Dikke knuffel

18. Happyjoy

Happyjoy Bekend lid

21 jun 2016
    848
    10
    18
    @Chats : Leuk he de eerste dingetjes kopen... geniet ervan meid! en fijn om te horen dat je de baby al zo vroeg mag voelen.

@Mixed : goed dat je sowieso voor de veilige weg in het ziekenhuis gaat kiezen. Ik duim dat alles goed mag gaan! 38 weken inleiden... jeetje, dat is ook al over een week!

@Nog anoniem : Ik zou toch de dag voor je je uitstrijkje hebt even een testje wagen meid. Schijnbaar maken ze liever geen uitstrijkje wanneer je zwanger zou zijn. Zou daarin dan toch het zekere voor het onzekere nemen en even een testje doen. Je maakt idd wel een rustigere indruk... hopelijk heeft t geholpen!

@ Hier: Pffff... die warmte ja. Net zoals jullie allemaal word ik er helemaal gestoord van. Wat mij betreft mogen echt de handschoenen en sjaals uit de kast, ben er helemaal klaar mee.
    Het mega langzame herstel van mn voet werkt hier denk ik ook wel aan mee... Ik kan gewoon nog steeds helemaal niets. De pijn neemt alleen maar toe in plaats van af. Verleden week terug op controle geweest en de orthopeed had het liefste de gips eromheen gezet. SEH-arts was het hier niet mee eens ivm spuiten trombose en eventuele risico's voor de baby. Conclusie is dus aanhobbelen en hopen dat het snel herstelt. Doordat ik zo veel zit/lig krijg ik het helaas ook nog eens flink in mn rug/bil. Denk een soort van zwangerschapsischias. Wat daar tegen helpt is dus wandelen, wat dus niet gaat. Grrrrr ben er echt helemaal klaar mee allemaal. Sorry voor het klaag-berichtje allemaal.

19. Nog anoniem

Wat een ellende allemaal, kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent. Voet zwelt natuurlijk op door de warmte. Heb medelijden met je.

Bij mijn vorige bezoek aan de gyneacoloog heb ik een mogelijke zwangerschap besproken en ze vertelde me toen dat dat geen probleem zou zijn. Testje wil ik dan nog niet doen ben dan 10 dpo volgens mijn berekening. Ik zal het nogmaals onder de aandacht brengen als ik daar ben.

20. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Hoe gaat het met de opzwellende meiden hahaha pffff word er geeeekkkkk van

@Nog anoniem: jeetje spannende dingen voor jou op de agenda. Het uitstrijkje en ook gesprek met je advocaat! Hele dikke digi knuffel. Hoest met je kaak?

@Happyjoy: damn het zit jou ook echt niet mee he. Heb het echt met je te doen:(

Iedereen beetje murf door het weer omdat het zo rustig is... haha

Ikke ben echt aan het aftellen: nog 5 nachtjes :)

Deel Deze Pagina