Jairy, wat fijn dat je lichaam het toch nog zlef lijkt te doen. Ik denk aan je. Nog anoniem, gaat de goede kant op. Ik hoop dat jullie deze ronde nog kunnen benutten. Leii, vervelend die misselijkheid. Hoe ver ben je nu? Happyjoy, altijd fijn als je ei eerder is dan verwacht. Hier voel ik me aardig futloos en brak.
Lieve meiden, Ik lees nog mee.. en leef zeker met jullie mee!!! Maar even iets meer op de achtergrond.. geeft mij iets meer "rust".. ondertussen hier wel op t wachtbankje.. nod 22/23 dec 🍀 🙌🏻
Bekijk bijlage 520795 Zet mij maar op paars 😊 nog geen knaller maar wel al een stuk donkerder dan gisteren. In het echt zijn de streepjes gelijk dus hij Is positief!!! Ik test later vandaag nog een keer.
Vreselijk dat je je kinderen zulk nieuws moet vertellen. Voor ons ook één van de redenen om te wachten met vertellen aan de kids tot de 12 weken, maar die zijn natuurlijk ook nog een stuk jonger dan die van jou. Oké, hieronder de verhalen van mijn MA's. Alleen doorlezen als je een sterke maag hebt Mijn 1e MA had ik vanaf 6 weken bruinverlies tot aan de echo bij 8 weken. Op de echo bleek ik een leeg vruchtzakje te hebben wat bij 6 weken gestopt was met groeien. Aangezien ik dus al 2 weken rond liep met iets wat niet doorzette gekozen om voor pillen te kiezen. In mijn ziekenhuis is het protocol om eerst mifegyne te nemen. Dat is 1 tablet die de progesteron aanmaak stopt en ook zorgt voor al wat verweking van de bmm. 48 uur later mag je dan beginnen met de cytotec (misoprostol). Die heb ik op zaterdagochtend genomen, maar er gebeurde helemaal niets. Ja diarree, maar geen krampen of bloedverlies. Na 24 uur de 2e dosis genomen, maar er gebeurde nog steeds niets. Op maandag toch maar het zh gebeld en die zeiden dat ik nog even moest afwachten. Aan het einde van de middag ging ik nog even naar het toilet en tijdens het plassen voelde ik dat er wat uit kwam. Was een klomp weefsel ongeveer de grootte van een ongedopte pinda. Op de controleecho 2 weken later was ik helemaal schoon en stond er ook al een eitje op springen. Gyn had deze verloop nog nooit meegemaakt zei ze. Bij de 2e MA mocht ik bij 7 weken bij de gyn komen. We zagen toen wel een kleintje met hartslag, maar het kleintje was te klein en de hartslag onregelmatig. Volgens de gyn paste dat meer bij een echobeeld van bijna 6 weken. Ze wilde nog niet meteen opgeven, dus moesten we 1,5 week later terugkomen. Toen bleek dat het vrij snel na de 1e echo mis is gegaan. Ik wilde weer niet wachten en curettage wil ik sowieso niet ivm een KS in het verleden. Toen ook eerst weer de myfegyne genomen en 48 uur later de cytotec. Hier reageerde ik wel op. Begon na een aantal uren flink kramp te krijgen en bij toiletbezoek liep ik ook echt helemaal leeg. Heb ook flinke stolsels verloren. Aantal zo groot als een vuist. Het vruchtje ben ik niet tegengekomen (heb alles in een zeef opgevangen). Op de 2e dosis reageerde ik ook nog wel, maar niet zo heftig als op de eerste. Bij de controleecho 2 weken later vloeide ik nog steeds een beetje en bleek dat er nog restweefsel in mijn bmm vast zat. Dat kon de gyn er gelukkig zo ter plekke verwijderen, maar daarna heb ik nog 2 dagen heel heftig gebloed. Cyclus toen heb ik geen ei gehad en duurde 41 dagen ofzo. Cyclus daarna gewoon weer zoals ik gewend ben. Heel verhaal en 2 uitersten. Ik denk dat je iets wat er tussen in zit als de standaard kunt zien. Trouwens bij de 1e heb ik de cytotec oraal ingenomen, want zo had de gyn het voorgeschreven. Mss dat ik daarom zo'n last had van mijn darmen. Bij de 2e heb ik de pillen vaginaal ingebracht.
Zet mij ook maar op paars. Volgens mijn app ben ik al 7dpo. Maar daar heb ik niet zoveel vertrouwen in. Hele donkere ovulatietest heb ik ook ogen niet gehad. Van deze foto is de bovenste eergisterochtend en de onderste eergisternamiddag. Gisteren de hele dag krom gelopen van mijn rechter onderbuik. Dus ben even niet geheel zeker van alles.
Fijn nog een extra echo tussendoor Omdat ik bij de gyn loop en de groei en placenta goed in de gaten gehouden moeten worden krijg ik zo'n beetje elke 2 weken een echo. Ik heb van mijn 2e ook zo'n enorme stapel aan echo foto's dat ik ook niet meer weet wat ik er mee moet. Kan ze nl niet allemaal inplakken. Moeilijk om te zeggen wat de pukkeltjes zijn. DL had hier laatst ook beide benen helemaal onder en vuurrood. Had haar een maillotje aangedaan zonder eerst te wassen Het rode trok gelukkig snel weg, maar die pukketjes duurde bijna 2 weken. Spannend meid! Wat fijn! En zo lief Succes en sterkte vandaag bij de gyn. Ik snap je gevoelens heel goed. Waarschijnlijk zal het ook nog een tijdje aanhouden. Wat mij helpt is om er over te praten. Vooral met mijn partner, maar ook mensen uit mijn naaste omgeving en ook collega's. Met allemaal heb ik ander soorten gesprekken, maar ook de vrij oppervlakkige gesprekken met collega's helpen om er rationeel over te praten en niet in de emotie te blijven. Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt. Misschien helpt het om het van je af te schrijven. Die bovenste lijkt mij positief hoor. Bij deze ovutesten krijg ik namelijk ook geen donkerdere teststreep tov de controlestreep. Aaaahhh, heb niet goed opgelet met kopiëren en plakken van mijn quotes. Ben nu dus een heel stuk kwijt Heb ook geen tijd om opnieuw te beginnen, dus ben je in deze post niet genoemd, dan ben ik de reactie kwijt geraakt en dus niet persoonlijk bedoeld. Sorry! Wellicht dat ik vanavond nog een poging waag als ik niet te moe ben. Zit vandaag voor mijn werk in Brussel en dat zijn best lange dagen in de auto. Hier inmiddels 4dpo en heel kalm op het wachtbankje.
Hopelijk voel je je gauw wat beter, vervelend he. Ik ben rond de 11 weken, 23e 2e echo om termijn nogmaals te bepalen voor de zekerheid. Ik heb een sterke maag maar wil het verhaal van toto nu even niet lezen omdat ik nu zelf ook nog wel onzeker ben heb ik daar even geen baat bij. Erg naar dat je het zelfs 2 keer hebt moeten mee maken. Maar wie weet dat het voor Jairy helpt om zich voor te bereiden op wat komen gaat. Veel sterkte vandaag meid!
Wat spannend voor de paarsen! Ik duim mee op een vruchtbaar einde van 2016! Leii, onze gezinnen en beste vrienden weten het al. Maar de rest (verdere familie, buren, collega's etc) sturen we vlak voor kerst een digitale kerstkaart namens ons viertjes waarop je oa een echo ziet met een baby'tje met een kerstmutsje. Wel schattig vond ik.
Toto, Voor ons is dit een wijze les voor de volgende keer geweest. Mocht ik straks weer aantellen dan vertellen we het iedereen pas rond de 12 weken. We zijn nu gewoon te naïef geweest en deels hebben we het ook al zo vroeg verteld vanwege het overlijden van vriendlief zijn oma. We hadden gewoon absoluut niet zien aankomen dat dit nog kon gebeuren, vooral niet na twee goede echo's. Ondanks dat je twee verhalen misschien twee uiterste zijn, merk ik wel dat het me goed doet om het lezen en denk ik dat dit goed bijdraagt aan mijn voorbereiding op wat mij nog te komen staat. Dankjewel daarvoor, het zijn niet de leukste verhalen om te delen en lezen, en ik vind het zo naar om te weten dat jij dit al twee keer hebt moeten doorstaan. Denk je trouwens dat het dan op voorhand al beter is om de pillen vaginaal in te brengen? Ik weet natuurlijk niet wat de gynaecoloog me gaat adviseren, maar ik lees dat dat toch wel het beste werk heeft gedaan? Het spijt me overigens mocht mijn situatie nu iemand onzeker maken, dat is absoluut niet mijn bedoeling! Ik merk dat hier delen veel voor me betekend, vooral omdat de mensen om me heen gewoon niet goed weten wat ze voor me kunnen doen; of wat ze tegen me kunnen zeggen. Nu kijk ik niemand daar natuurlijk op aan, maar ik voel me op bepaalde momenten wel erg alleen in mijn verdriet - ondanks de steun van mijn vriend en familie - want niemand die ik ken is het eens gebeurd en voor mij is het de allereerste keer. Hier heeft het tot op heden in ieder geval nog steeds niet doorgezet en ik zie ontzettend op tegen de echo straks. Voor iedereen die op het wachtbankje staat, mijn duimen draaien voor jullie! Zodra ik dit straks achter de rug heb probeer ik weer wat uitgebreider op iedereen te reageren.
Ik snap het goed hoor dat je het al verteld hebt. We hadden het onze ouders ook alle keren vroeg verteld, maar voor de kinderen hebben we het verzwegen en gevraagd of onze ouders daar ook discreet mee om wilden gaan. Voor hen zou het toch pas meer tastbaar worden als mijn buik ging groeien. Ik zou ze zeker inbrengen. De meesten moeten dit ook als ik hier op ZP lees. Ik heb het bij de 2e MA nog aan de gyn gevraagd of het uitmaakte, maar zij gaf aan van niet. Uiteindelijk hebben beide methodes hun werk gedaan, dus het is maar net waar je zelf de voorkeur aan geeft. En mijn aanbod staat nog steeds hoor. Je mag me altijd een berichtje sturen als je daar behoefte aan hebt. Dikke knuffel voor jou en sterkte voor vanmiddag!
Jairy hoe was je afspraak vandaag?? Noganoniem! Spannend! Heb je nog een ovu test gedaan? Het lijkt erop dat deze ronde dan ook gewoon benut is? 😊 Septembermom fijn dat je weer richting je vruchtbare periode gaat! Succes met zoeken! BJLover dat klinkt ook positief!! Kwa kwaaltjes ben ik vooral dood en doodmoe. Ik kan savonds al om half 9 mijn ogen niet meer open houden.. Werken wordt ook al pittiger. Verder niet zo veel last van dingen gelukkig! Behalve de hormonsters dan
Lieve jairy, nee hoor is helemaal niet naïef al begrijp ik dat je dat zo voelt... Ik had met hetzelfde termijn een miskraam, niemand wist het toen. En ik juist de behoefte om t te delen... dus heb wel wat goede vriendinnen (allemaal moeders van jonge kids) ingelicht en daar veel steun aan gehad. Volgens was ik heel snel opnieuw zwanger maar dit is geëindigd met 15 weken... wat ik hiermee probeer te zeggen is dat t ook wel heel fijn is als je t kan delen... dat kan hier natuurlijk ❤️ maar ook in je omgeving Dikke knuffel.. en heel veel sterkte! 😘
Jeetje wat erg meid! Ik kan me voorstellen dat je dan belang hebt bij steun van anderen.. Mag ik vragen hoe/wat er mis is gegaan bij die 15 weken? Je hoeft het niet te vertellen hoor! Dat begrijp ik natuurlijk ook erg goed!
Pff dames.. wederom n onzekere periode voor ons.. Vorige maand natuurlijk n vroege miskraam. En vanmorgen begon in ene t roze verlies, wel heel weinig Uiteindelijk een klein beetje helderrood en daarna is t nu al 4.5u gestopt. Ik ben erg bang
Ohw nee Barbsan, wat een onzekerheid weer wat bloedverlies . Hopelijk is het niks bijzonders. Kan me voorstellen dat je er erg bang van word. Dikke knuffel! Ster, wat een heftig verhaal. En met 15 weken nog een miskraam joh . Wat hoor je toch veel dat meiden miskramen krijgen. Zo zie je maar weer dat het echt wat wonderlijks is. Maar te gelijkertijd ook iets wat heel spannend en onzeker is. Romymama, vervelend die moeheid. Hopelijk word het na de 12 weken wat beter.
Neeeeh barbsan, dit blijft gewoon goed gaan! Echt waar! Ik duim heel hard voor je Test van later op de dag Was lichter dus weet niet of deze kans goed benut Is. Vanochtend was de test volgens mij echt positief. We zien het wel. Morgen de colposcopie vind het best spannend. Zie er best tegenop. Ben blij als het achter de rug is. En dan nog wachten op de uitslag dat wordt slopend. In ieder geval is het voor nu voor mij belangrijker dat ik gezond ben/word ipv zwanger raken. Als ik zwanger raak Is dat natuurlijk geweldig en zeer welkom. Maar mijn gezondheid staat daarboven. Ik laat jullie morgen even weten hoe het was. Moet om 08:55 u bij de gyneacoloog zijn.
Jairy, je bent niet uit mijn gedachte. Hopelijk kan je het een plaatsje geven. Barbsan, wat een onzekerheid weer. Nog anoniem, succes morgen. Uiteraard staat je.gezondheid bovenaan. Hier nog steeds niet helemaal lekker. Mijn ogen prikken als een gek. Alleen volgende week nog werken en dan kan ik even rustig aan doen. Nou ja rustig aan, dan komen de kerstdagen natuurlijk en 2e kerstdag ga ik vliegen.
Ah nee Barbsan!! Wat vervelend en onzeker.. Ik duim heel hard voor je dat het hierbij blijft en gewoon alles goed zit! Wanneer had je een afspraak bij de vk? Esmy ja vervelend he dat je je zo brak kan voelen! Hopelijk wordt het snel beter.. Noganoniem spannend morgen! Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, maar gelukkig ben je op tijd aan de beurt dan zit je er niet heel de dag tegenaan te hikken. Ik duim voor je dat het allemaal reuze meevalt! Succes meid 😘😘