En het 'wat als' ken ik ook heeeel goed hoor... heb vorige week alle spulletjes verzameld die we hebben gekregen (zelf gelukkig nog niets gekocht) en daar kwamen de tranen weer... ga nu een leuk doosje kopen waar het in kan. Toch een beetje afsluiten... en een nieuwe tattoo (een vlinder) laten zetten. Dan ben ik er wel klaar mee Ja... voor de dames die dachten dat ik een hele lieve degelijke meid ben) ik zit onder de tattoos, maar er is plek voor meer
Owja, nog 1 ding voor de zwangere lady's.... Hebben jullie ook zo'n zwangersschapsboek gekocht waarin je allerlei vragen beantwoord? Wel leuk om bij te houden, mocht je dit willen...
@1steXmom: Gefeliciteerd met je diploma! Tof zeg!! ja ik heb zo'n zwangerschapsdagboek. niet zelf gekocht, maar gekregen van een lief vriendinnetje. Ben er onwijs blij mee en schrijf trouw elke week alles op. Erg leuk om bij te houden en om terug te lezen voor later! En ja, ik had me jou niet voorgesteld onder de tattoo's haha. Leuk juist toch, om niet helemaal te voldoen aan het "normale" beeld? Mooi idee om een vlinder erbij te laten zetten! @mammie: steeds meer kwaaltjes, jammer genoeg. steeds iets misselijker. Al net iets te vaak de wcpot moeten knuffelen. Maar ja, wat doe je eraan he? Het is voor een goed doel zullen we maar denken
Hallo ladies, Ik word een beetje gek (als ik dat nog niet al was, hahaha) Iets in mij riep de hele ochtend ga nou testen, doe het nou....oke ik een test gedaan (manlief was erg optimistische vorige week, dus heb 2 clear blue testen gekocht, had er nog 1 over dus en we weten allemaal hoe dat gaat...) Terwijl ik de test open maakte had ik een stem in me hoofd: "het zou toch wat zijn als je nou positief test" moest zelfs een beetje lachen.... Maar binnen 1 minuut een +!!!!!!!! huuuuuuuuuuuh hoe kan dat nou!!!!! Heb het aan me vriendin laten zien en die riep meteen: gefeliciteerd! Maar door me onzekerheid en het rozige slijmverhaal en de VMK toch ff langs de huisarts. De assistente zag niks en moest daar een test doen...nou heb de urine er zowat uit moeten persen maar goed...test gedaan en bij de huisarts negatief!!! Zie maar op mijn profiel voor de foto...ik begrijp er niks meer van... Moet morgen om 10:10 bij HA zijn en de clear blue aan hem laten zien... Is het beter om morgenochtend nog een test te doen? Wat denken jullie??? @1stexmom: ook ik heb tattoo's en redelijk verslaafd eraan! Heb een kleine en een hele grote met de namen van mijn kids, zal deze binnenkort wel ff in me fotoalbum plaatsen hier @kawai: oei wat naar....dat wc verhaal ken ik maar al te goed...gelukkig is dat meestal alleen in de eerste 3 maanden het geval
@mammie: Ik zou zeker morgen nog een test er tegenaan gooien! Wellicht over een paar dagen nog een keer? Foto lijkt me zeker duidelijk... Ik wil je graag feliciteren, maar kan dat al? Jee man, kan me voorstellen dat je gek wordt hihihi, anders ff langs kruidvat 2 x5, kun je lekker veel testen doen!
@Kawaii: Lekker die wcpot! Maar idd voor een goed doel. Nog een paar weekjes dan is dat hopelijk gauw minder
Mammie83: met een vroege zwangerschap kun je beter met ochtendurine testen 1stexmom: gefeliciteerd met je diploma. Goed zeg!! Geeft een behoorlijke rust. Ik hoop over 2 jaar klaar te zijn met mijn hbo. Ik doe het in de avonduren. En wat goed dat je alles al een plekje heb kunnen geven en vol goede moed aan de volgende ronde kan beginnen. In de tijd dat ik zwanger was heb ik online bij babyopkomst.nl een zwangerschapsdagboek bijgehouden die ik later heb laten afdrukken. Bij een volgende zwangerschap ga ik het daar zeker weer bij houden. Hier een mama met geen tatoo's. Manlief houdt er niet van. Maar als ik uitgekinderd ben dan ga ik een mooie kleine tatoo's zetten op de onderkant van mijnrug met de namen van de kinderen. Nou ik ga er vandoor. Heb het druk. Eerst hechting uit mijn oor laten halen (heb vorige week een moedervlek laten weghalen), daarna naar de consulente om te wegen en daarna mijn 1e les spinning.
Haaaai meiden! @1steXmom: De tattoos had ik wel bij je verwacht hoor! Lekker cliché (en bevooroordeeld), maar ik vind het wel passen bij motorrijders! Je bent dus gewoon een stoere chick! En wat een mooie gedachte om de beeb te vereeuwigen op je lichaam. Hoe is het trouwens vandaag gegaan op het werk? Kon je je er een beetje toe zetten? @Mammie: Ik zou ook morgen nog een keer testen! Het zou kunnen dat de doktersassistent een niet gevoelige heeft gebruikt en jij wel? De CB plus zijn namelijk gevoelig he? Ik hoop het voor je meid! Ik ben heeeeeel benieuwd naar de test van morgen. Mijn vriendinnetje trouwens is de volgende ronde na haar miskraam zwanger geworden, je bent extra vruchtbaar namelijk. @Kawaii: Hier nog geen geknuffel met de wc-pot, maar waar ik gisteren nog tikte weinig last te hebben, ben ik vandaag bijna de hele dag misselijk geweest. Dus ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen! Hier ook geen tattoos trouwens! Dus wie dacht dat ik een degelijke meid was, die heeft gelijk Maar ik ben geen meisje-meisje! Een bungeejump of skyjump ga ik niet uit de weg, haha!
Hoi meiden, Ik ben echt NIET zwanger. De test van de huisarts test namelijk al met 10miu en van clearblue pas met 25miu. Hij zegt ook dat het een hele grove fout van de test is dat hij wel een positief resultaat geeft. Het kan ook zijn dat er op dat moment een bevruchting of innestelling plaats vond, maar hij acht de kans zeer klein dat ik dan eerst positief test en een 1 later negatief... Ik moet wachten tot me NOD en als ik 5dgn overtijd ben bij de huisarts een test komen doen...hij wil liever niet meer dat ik de huistesten doe om teleurstelling te voorkomen, moet wel alvast opletten dat ik geen alcohol drink en medicijnen ga slikken.... Ook hij zei idd dat de kans vrij groot is dat je na een miskraam direct weer zwanger raakt, omdat je dan heel vruchtbaar schijnt te zijn... Ik moet nu dus nog langer wachten , maar heb dan wel een goede zekerheid en een betrouwbare
@mammie83: wat balen zeg. Maar gelukkig wel iets meer duidelijkheid. Nu maar hopen dat je gewoon te vroeg hebt getest. Ik duim hard voor je. Helaas was ik vandaag een beetje aan het rekenen geweest met mijn cyclussen en voorgelegd aan manlief. Om het kort te houden Cyclus 1 & 2: komen niet uit ivm examens van beide Cyclus 3: altijd in de zomervakantie Cyclus 4: maand augustus en is bij ons altijd al een hele drukke maand Dus wij gaan pas vanaf cyclus 5 serieus aan de slag. En als het steeds een cyclus van 26 dagen zal zijn dan komen we uit op half december dat we aan de slag gaan. Maar het positieve hieraan is dat we dan wel nog eind juni volgend jaar op vakantie naar het buitenland kunnen gaan met Gwenn. Een kleine domper dus maar wel verstandig besloten denk ik. Gister trouwens mijn eerste spinningles gehad. En heb toch een zere kont......
Gisteravond kreeg ik het nieuws dat er weer eentje uit mijn zwangerschapsgroepje zwanger is van de 2e. Ow en wat was ik jaloers en baalde ik. Manlief kwam last thuis na zijn wekelijkse potje squash. Daarna in bed toch maar even gezegd dat het me niet lekker zat. Wil heel graag die 2e en december duurt nog zo lang. Nou de opties een keer doorgenomen. En ik heb gedeeltelijk mijn zin gekregen. We gaan toch vanaf cyclus 3 klussen. Mocht die ronde niet lukken, slaan we 1 cyclus over en gaan dan weer verder. Kon ik tenminste weer met een gerust gevoel slapen. Word ik vanmorgen wakker zijn de rode duiveltjes geland..... Een cyclus dus van 24 dagen. Blijkbaar heb ik een kortere luteale fase. Want op dag 11 had ik een positieve ovulatietest die op dag 12 alweer negatief was. Maar nu dus even afwachten wat de volgende cyclus doet. Want tot nu toe heb ik een cyclus van 29 en 24 gehad. Afgelopen dinsdagavond voor het eerst wezen spinnen. Vond het erg leuk. Maar heb toch een zere kont.... Gelukkig heeft de buurvrouw nog een fietsbroekje die ik mag lenen. En de stand qua afvallen: vanmorgen was er 13,1 kilo af. Gister wezen shoppen voor een nieuwe spijkerbroek. Altijd leuk om 2 maten kleiner uit het rek te kunnen pakken
Ja is lastig dan om te wachten (vandaar de club ook ), als je het besluit hebt genomen, dan wil je ook! Maar goed, compromis gesloten dus. Je gaat echt supergoed met de kilo's zeg! Knap hoor! Ben zelf ook maar begonnen (moet echt veeeeel af), maar wil nog niet dieeten. Eerst gezonder en regelmatiger eten, kijken hoe dat gaat...en.... In 2 weken, 3 kilo kwijt! Zolang dit doorzet kan ik het denk ik wel een tijdje volhouden... Sporten ben ik niet zo goed in, maar ga ik oppakken als ik minder zwaar ben , denk ik
@Mammie: balen! Wanneer is je NOD? @Mamavangwenn en 1steXmom: Lekker bezig met die kilootjes meiden! Ik schrok vanochtend van weegschaal joh! Dus ik ga maar wat meer bewegen! In ieder geval, dat neem ik me nu voor . @Happymom: hoe is het met jou en de beeb? Hier gaat alles goed. Van de week had ik een soort van spierpijn aan mijn buik, alsof ik had gesport. En de vermoeidheid is toegenomen, maar verder gaat het lekker! Hebben jullie nog weekendplannen?
Jeetje wat is het hier ssssssstttttttttiiiiiiiiiiilllllllllllll!!!!! Iedereen druk aan het klussen en de anderen aan het genieten van hun zwangerschap. Hier afgelopen weekend mijn verjaardag gevierd voor familie en vrienden. Helaas ook weer een beetje fout gegaan met het dieet. Hoewel ik de afgelopen week toch 7 ons was afgevallen. Het resultaat is nu -13.5 kilo. Nog 2 weken gaan we door en dan zien we wel of ik nog door wil gaan. Verder ook afgelopen dagen ziek geweest. Verkouden, vol hoofd enz. Wat was ik beroerd. En als mama zijnde kan je helaas nooit ziek zijn..... We zijn nu weer druk bezig met ovulatietesten. Ben benieuwd wat deze cyclus gaat doen qua aantal dagen. En na deze ronde nog 1 ronde met de sokjes en dan gaan we ervoor. Ben de dagen al aan het aftellen nog 6 weken ong. Verder gaat mijn zus aankomende ronde van start voor een kleintje. Wel leuk om dit zo te kunnen delen met elkaar. En zij heeft heel veel steun aan mij met onzekerheden. Hoop voor haar dat het snel raak is. Gelukkig heeft ze een regelmatige cyclus. Misschien voor ons dus een reden om toch nog even te wachten. Maar eerst zien hoe mijn cyclus gaat lopen.
Het is hier inderdaad stil zeg! Wij zijn druk met onze nieuwe aanwinst... een puppy genaamd Elvis... Handenbindertje maar zoooooo lief en leuk! Ik zal snel ff wat foto's plaatsen
Hallo ladies, Ja hier ook een tijdje niet geweest, drukte allemaal. Zoonlief zit sindskort op voetbal en dat betekend elke woensdag naar de training en op zaterdagochtend VROEG naar de voetbal, maar ons mannetje doet het goed en ben dan ook een trotse mama Verder weet ik eigenlijk niet meer wat ik van mijn lichaam moet denken wordt waarschijnlijk (weer) flink in de maling genomen. Vanmorgen werd ik wakker en weer wat afscheiding en dat is nu heel licht roze, maar goed dat had ik vorige week ook een dag. Wel merk ik dat ik ineens heel moeilijk naar de wc kan voor de grote boodschap , borsten zijn steviger, niet groter, beetje vervelend gevoel in onderbuik, moe, en o ja, als ik me normale dagelijkse huishoudelijke dingen heb gedaan heb ik s'avonds een soort van lage spierbuikpijn/menstruatiepijn, kan het niet echt uitleggen. Maandag is mijn NOD, dus we w88 het maar af....hou jullie op de hoogte
Hello ladies, Waar is iedereen??? Gister helaas ongesteld geworden dus wij gaan nu maar ronde 3 in. Voor me gevoel lijkt het wel of ik de 100ste ronde in ga...maar dat hebben wij als ongeduldige al heel snel natuurlijk...
Hey hey! Geen iedereen waar iedereen is gebleven! Donderdag heb ik mijn echo! Heel spannend en eng tegelijk! Verder moe en misselijk, maar dat hoort er allemaal bij! @1steXmom: kom maar door met die foto's! @Mammie: jammer dat je toch ongesteld bent geworden! Ga je wel met goede moed naar de volgende ronde? @Mamavangwenn: leuk dat je dit met je zus kunt delen. Gaan jullie toch nog wachten?
@livelife: spannend donderdag. Ik duim voor super nieuws. @mammie83: balen je ongi. Deze ronde gaat de jouwe worden!!! Leuk je zoontje op voetbal. Maar de vroege tijden horen er helaas bij. Ik hoop dat mijn meisje straks ook gaat voetballen. Ik heb zelf tot afgelopen seizoen ook gevoetbald. 12 jaar lang.... Mis het wel hoor maar geniet heerlijk van het niet meer hebben van de verplichting. @1ste mom: leuk een hondje zeg. Ben er altijd gek op geweest. Maar we mochten nooit een hond van mijn ouders. En op het moment dat ik de deur uit ga komt er een hond... Ben nog nooit zo boos geweest. Maar mijn ouders hebben ook geen standaard hond. Is een Jack Russell maar deze is niet druk/ bezig. Maar zo lui als een flikker. Ligt het liefst de hele dag op de bank en voor het poepen en plassen gaat hij het liefst in de tuin op het grasveld. Tis ook jammer dat wij geen tijd hebben voor een hond anders hadden we er zeker eentje genomen. Maar we kunnen het niet de aandacht geven die een hond verdient. @allen: hoest met ons? Goed. Heb het momenteel heel erg zwaar met het dieet maar we zijn er bijna. Nog 4 kilo. En er is er weer 1 zwanger uit de zwangerschapsgroep. Ik wil ook en wel nu!!!! Helaas nog ong. 40 dagen wachten maar eind oktober gaan we er zeker voor. Niks meer uitstellen. En mocht mijn zus dan ook zwanger zijn het is dan maar zo. Maar het verlangen is zo groot. En wel afgesproken dat we het 1 ronde proberen en mocht het nog niet gelukt zijn we een ronde overslaan omdat we anders in augustus uitkomen en dan gelukkig al 12 verjaardagen hebben. Nou ik ga weer verder....
@ livelife: wat spannend zeg!!! Ook heel erg bijzonder zo een eerste echo, althans dat vond ik, hoop dat jij het ook zo ervaard! Wij gaan zeker vol goede moed de volgende ronde in, maar wil nu ECHT gaan proberen er niet zo heel erg mee bezig te zijn, nou dat word wat met zo'n zenuwpees als ik, hahaha @mamavangwen: Inderdaad wel balen! Maar goed we gaan er weer 100% voor!!! En wachten (noooooooooooooog langer) af, hihihi Ik vind het ook niet zo heel erg hoor, zeker niet als ik dat mannetje zie voetballen, ongelovelijk hoe zo'n klein ventje al helemaal in iets op kan gaan. Hij heeft normaal een beetje moeite met concentratie, maar zodra hij het veld op gaat heeft hij alleen maar oog voor de bal en het goal, hahahaha. Nog ff doorzetten he? Laatste loodjes "wegen" het zwaarst, hihihi, leuke en toepasselijke zin Hier gaat verder alles lekker, druk op het werk, met de kids, verjaardagen (deze maand alweer 4 ) Volgend weekend gaan we er heerlijk even uit, me moeder komt ons ophalen voor een dagje Artis, dat is alweer 17 jaar geleden dat ik daar geweest ben, dus heel benieuwd! Daarna lekker een nachtje van huis, andere en rustige omgeving, dus wij gaan even genieten! Tot gauw meiden!