Club: ongeduldig en bijna neurotisch :)

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door livelife, 19 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zo hier even een gigantische dip...........................
    Zit nu heel erg stout borrelnoten te eten maar heb het ff nodig.

Weer eentje zwanger in de omgeving. Doen ze dit nu om mij te pesten.

Heb nu trouwens een handige app voor op mijn iphone. menstrual calender. Geeft me nu trouwens wel een grappig inzicht.
    Op de dag dat ik een positieve ovulatietest heb word ik 13 dagen later ongi.
    Dus heb afgelopen maandag een positieve ovulatietest gehad wat zou betekenen dat ik maandag 26 sept ongi moet gaan worden. Dan komen we uit op een cyclus van 25 dagen. En dan hierna nog een mooie cyclus van 25 dagen en we kunnen van start!!!! Scheelt weer wat dagen.

Oja, gister bij de consulente was er 14,2 kilo eraf. Heb ten doel gesteld nog 4 eraf.... ipv van nog 1 week te gaan.

Groetjes

2. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Wat een aparte dag vandaag! De echo moest toch inwendig, vanaf de buitenkant was het niet goed te zien. Maar we hebben een geweldig kloppend hartje gezien!!! En toen kwam het andere nieuws... Er is nog een tweede te zien, maar deze heeft (nog) geen kloppend hartje en loopt achter met de groei. Er is een kleine kans dat beeb 2 het redt. Over 2 weken heb ik dus weer een echo om te kijken hoe het gaat. Spannend!

@Mamavangwenn: hou vol he? Je bent zo goed bezig!

@Mammie: hoe was Artis? Hebben jullie een leuke dag gehad?

3. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @livelife: Jeetje wat een nieuws zeg. Gefeliciteerd. Geen 1 maar misschien 2 beebjes. Inderdaad hopen dat beeb 2 het red. Maar wel weer lekker dat je over 2 weken weer mag gluren

4. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Joepie!!!!!!! Vanochtend voor het eerst onder de 80 kilo!!!! Om precies te zijn 79.5 kilo. Maar we gaan nog een paar kilootjes door. En daarna gaan we afbouwen.

Waar is trouwens iedereen?

5. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Goedemorgen meiden!
    Sorry dat ik zo lang niks van me heb laten horen, maar ik kijk vaak even op mn telefoon en reageren gaat daar zo lastig mee..
    Maar wat goed mamavangwenn!! Mag ik vragen op watvoor manier dat je afvalt?? Volg je een bepaald dieet??

En Livelife!!! Wat spannend!! Misschien wel 2 kindjes!! Ben benieuwd hoor!! Wel fijn dat er al 1 hartje mooi klopte!!
    Zal trouwens dat er ook al een mama's april 2012 was en dat je daar ook gezellig op meekletsten!! Ik klets mee op het maart 2012 forum...

Nou meiden ik wens jullie weer een hele fijne dag! Het zonnetje schijnt hier weer gezellig!!

6. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik volg het Cambridge dieet. A.s. Dinsdag ben ik 10 weken bezig. Kijk wel uit hoor naar het afbouwen. We gaan 1 week diëten en dan dus afbouwen. Duurt 5 weken waarin je dus langzaam aan weer gaat eten.

Trouwens er was vanmorgen 16,5 kilo af. Woog 78,4 op de weegschaal

7. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Nou ik vind het reuze knap hoor!! Zal me er na de bevalling ook eens in gaan verdiepen!!
    Hopelijk gaat het afbouwen ook hartstikke goed!!

8. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Hallo ladies,

@livelife: wat spannend zeg en wat goed nieuws een mooi kloppend hartje:D
    Ik ga a.s. zaterdag naar Artis, dus laat het wel weten hoe t was...

@mamavangwen: Wat onwijs goed zeg! Even volhouden nog, je bent er bijna...

@allemaal: hier gaat het even niet zo lekker allemaal...heb weer tussentijdsebloedingen en ik ben er zo klaar mee nu! Moet volgende week donderdag weer naar de gyn en die gaat dan maar weer eens kijken. Volgens de huisarts kunnen het 2 dingen zijn: of het is omdat me lijf zich nog aan het ontpillen is, of er is toch iets achter gebleven van de miskraam :(. Dat zou wel kunnen verklaren waarom ik een licht positieve zwangerschaptest vorige maand heb gehad.
    Daarnaast heb ik af en toe na intiem te zijn geweest met mijn partner buikpijn...nu kan dat komen omdat het er soms wild aan toe gaat (sorry voor de details :)), maar wil gewoon weten wat ik mankeer....heb nu ook een licht menstruatie gevoel in mijn buik en lichtroze/bloederige afscheiding. Ook valt me op dat dit vaak week/anderhald week na me menstruatie is...
    Ik ben benieuwd!

9. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    #389 mamavangwenn, 21 sep 2011
    Laatst bewerkt: 21 sep 2011
    Na een week of 2 de voors- en tegens afwegen hebben we toch besloten voor 90% pas eind nov/begin dec voor nummer 2 te gaan.

Dan ga ik uit van een cyclus van 24-26 dagen.

Redenen:

- Er komt een dakkapel in november wat genoeg kost
    - We willen toch nog op vakantie volgend jaar naar het buitenland en dit gaan we dan doen eind mei
    - Eind juni heb ik examens
    - Juli heb ik een hele drukke periode op mijn werk en dan vind ik het niet netjes dat mijn collega en 2 bazen ook nog in de vakantieperiode moeten opdraaien voor de drukte
    - Augustus is een rot maand met al meer dan 10 verjaardagen

Dus zodoende kom je dan al in september uit.

En die periode is van ong. Eind nov/ begin dec. Dus nog wel in het laatste kwartaal.

Geeft me wel een hoop rust maar toch zegt het hart nog voor 10% gemiste kansen de periodes ervoor. Want wil zo graag vooral omdat
    nummer 3 uit mijn zwangerschapsgroepje zwanger is.

Maar in de tussentijd gaan we gewoon weer verder met het doorgronden van mijn cyclussen.

Nog 3 cyclussen afwachten dus.

verder gister weer weegmoment bij de consulente. Er is nu 16,5 kilo af en ben dus onder de 80 kilo ook 's avonds. Joepie!!!! Ben nu 10 weken bezig dus een heerlijk resultaat.
    Ik ga nog 1 week door met het dieet en dan ga ik het dieet afbouwen.
    Dit duurt nog weer 5 weken. Maar zo blij dat ik het toch volgehouden heb en mijn doel bereikt.

@mammie83: is wel heel erg raar die tussentijdse bloedingen. Mij benieuwen wat het is. Mijn zus heeft het ook maar dan alleen rond haar eisprong en dan vooral wanneer ze sex hebben. Bij haar is het ook onderzocht en zij heeft dus een extra doorbloede wand waar door dan wondjes ontstaan tijdens de sex.

10. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hey meiden!

@Happymom: daar is ze weer! Het is dat ik je in een ander topic nog zag staan, anders had ik waarschijnlijk een alarmsignaal over het forum gegooid :p, hahaha. Gaat alles goed met je? En met je ukkie?

@Mamavangwenn: dapper dat je zo 'verstandig' een beslissing kunt nemen. En je moet doen waar je je goed bij voelt! En wat super dat je nu onder de 80 weegt! Cambridge is zeker iets wat ik overweeg na de zwangerschap en borstvoeding!

@Mammie: wat vreemd van je bloedingen! Ik moest wel even lachen bij je opmerking 'omdat het er soms wild aan toe gaat'. Maar ook daar moet je lichaam natuurlijk tegen kunnen. Ik hoop dat het allemaal meevalt meid!

Ik vind het allemaal wel pittig! Het is voor mij mijn eerste zwangerschap en ik heb het (denk ik) toch wel onderschat! Maar ik ben heeeeel blij en dankbaar! Fulltime werken en dan de eerste 3 maanden vind ik zwaar. Ik ben echt heel erg vermoeid en 24/7 misselijk. Gelukkig weet ik het toilet nog aardig te ontwijken, maar echt concentreren kan ik niet. Gemberthee werkt trouwens om het goed onder controle te houden! Volgende week heb ik mijn volgende echo, ben heel benieuwd naar beeb 1: is hij gegroeid en zie ik echt een verschil? Maar uiteraard ook naar beeb 2: ik hoop zoooooo dat er een hartje is gaan kloppen!

11. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen ladies,

Bij de gyn helaas niks wijzer geworden :x. Heb donderdagochtend een test gedaan en deze is positief, ook de gyn kon dat bevestigen..een urinetest in het ZH gedaan en deze was negatief, wel wat mioj verteld dat deze test niet betrouwbaar is omdat er op dat moment iets in mijn urine zat, wat de test negatief kan beinvloeden.
    Vrijdagochtend weer een test gedaan, weer positief, iets donkerder nu...lichte krampjes in mijn onderbuik, stemmingswisselingen en vreetbuien...durf niet blij te zijn...
    Ga morgenochtend weer testen en dinsdagochtend, als deze beide ook positief zijn, laat ik dinsdagochtend bij de HA ook nog een test doen, als deze negatief is, naar ZH voor bloedtest...

Ik hoop het zo, maar durf nog niet blij te zijn....
    Hou jullie op de hoogte

12. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Sorry meiden dat ik zo lang niks heb laten horen. Rottige periode gehad. Combitest had 1 op 20. Stress! Wachten op vlokkentest en wachten op uitslag. Gelukkig blijkt alles goed te zijn. :) maar wat een spanning, dat gun je niemand! We weten nu wel dat we een ZOON krijgen:)

Livelife, weet je al meer over beeb 2?

Mammie: hmz. Streep is streep dacht ik altijd?

13. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Mammie: zoals ik t zit te lezen denk ik echt dat je zwanger bent! Maar blijft spannend he! Ik duim iig voor je!
    Kawaii, wat fijn dat alles goed is! Kan me voorstellen dat t verschrikkelijk was de periode na de uitslag! Leuk dat je een zoontje krijgt! Wij ook! Haha.. Lijkt me ook echt heel leuk voor onze Sem! Ze schelen dadelijk 1 jaar en 9 maanden..

Ook ben benieuwd naar Livelife!

14. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden,

Wat leuk!!! Allebei een zoon! Gefeliciteerd meiden...
    Inderdaad wel ff een vervelnde periode voor je Kawai, maar gelukkig weet je nu dat alles goed zit en kan je er optimaal van gaan genieten...

Hier vanmorgen weer een testje gedaan en ja hoor, nog donkerder positief! Wil zooooooooooo graag blij zijn, maar feit blijft dat ik volgende week pas mijn NOD zou hebben, ben dus heel erg bang dat ik dan ongesteld word en dan is het een MK.
    Maar aan de andere kant, als je ruim een week voor NOD test, kan hij toch niet al zo donker uitvallen?

Ik weet dat ik van mijn eerste nog een menstruatie heb gehad, dus toen ik positief teste (was ook ruim 2 weken voor NOD) bleek ik al ruim 8/9 weken zwanger te zijn...

De gyn had wel een vermoeden dat ik waarschijnlijk meerdere eisprongen per maand heb, waardoor het niet altijd makkelijk te bepalen is wanneer ik dan daadwerkelijk ben bevrucht...

Dinsdagochtend opnieuw testen, urine naar HA brengen en vragen wat nu wijsheid is....of toch bloedtest of dat dit voldoende is...hoop het laatste, want ben als de dood voor naalden ;)

Ik hou jullie op de hoogte!

15. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoi meiden,

Hier is het allemaal niet goed... Afgelopen donderdagochtend gingen we vol enthousiasme en spanning naar het ziekenhuis voor de echo: hoe was beeb 1 gegroeid? En wat is er gebeurd met beeb 2?! Nadat we 2 weken geleden een prachtig mooi kloppend hartje gezien hadden, is het bij beeb 1 ermee gestopt...! Hij was mooi gegroeid en echt een minibeeb! Maar zonder kloppend hartje. 2 man sterk hebben gekeken, gezocht, maar nee, niks... Ik raakte helemaal in paniek en moest meteen huilen, wat overkomt mij nu??! Beeb 2 zat er nog wel, maar was niet meer gegroeid. Mijn droom is uiteen gespat! Ik had dit echt niet verwacht! Vandaag zou ik 10 weken zijn, slik.

Dezelfde middag zat ik bij de gynaecoloog voor het vervolgtraject, ik had zoveel vragen. Omdat ik het moeilijk vond om een keuze te maken, en bang was dat er misschien toch nog wel een hartje klopte, heeft ook hij nog een echo gedaan (hoe bedoel je jezelf nog een keer teleurstellen?), maar helaas hetzelfde trieste beeld van een minibeeb zonder teken van leven... Dinsdag start ik met pillen die de miskraam op moeten wekken, mijn lichaam denkt nu nog steeds dat ik zwanger ben en geeft nog geen tekenen van een miskraam. Het vervelende is dat ik dit 'alleen' moet doen, mijn vriend moest gisteren voor zijn werk naar Amerika en is over een week weer terug. Gelukkig heb ik mijn ouders, zusje en vriendinnetjes.

@Kawaii: ik ben blij voor je meid! Wat een opluchting! Je gaat een topper van een zoontje op de wereld zetten!

@Mammie: ik hoop het voor je meid!

@Happymom: Leuk voor Sem inderdaad!

Sorry als ik niet op iedereen heb gereageerd... X

16. mamavangwenn

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    @livelife: jeetje wat een k**-nieuws zeg. Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen de komende tijd. En je mag ook gerust hier uithuilen en je hart luchten.

@mammie83: ik zou toch zo denken dat je echt wel zwanger bent zoals ik je verhaal lees. Nou mij benieuwen volgende week.

@kawaii: wat zul jij in spanning hebben gezeten. 1 op 20. Maar gelukkig goed nieuws dus en een zoon. Wat leuk. Geniet er lekker van.

@happymom: jij ook al een zoon. word een echte mannenwereld straks voor jou.

@iedereen: hier is alles goed. Heb gelukkig de rust gevonden die ik nodig had na het besluit en ook de vrede gevonden. Denk nu maar zo nog maar 2 maandjes voor we beginnen. Is zo weer om met de drukke tijd die gaat komen.
    Met het dieet ben ik van de week acuut mee gestopt. Had zoveel pijn aan mijn buik dat ik niet wist waar ik moest kruipen. Na overleg met HA gestopt en het eten gaat goed. Ik was 17.5 kilo afgevallen. En nu ik weer eet is er gelukkig maar 1 kilo aangekomen. Maar ik voel me stukken beter en heb geen last meer van mijn buik.

17. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Lieve lieve livelife.
    Wat een verschrikkelijk nieuws heb je gekregen.. Weet niet goed wat ik kan zeggen. zo akelig ook dat je er nu alleen doorheen moet. Ik wens je heel veel sterkte. Meid hou je taai voor zover dat gaat. En huil of schreeuw als je daar behoefte aan hebt. Hele dikke knuffel voor jou!!!

18. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

11 jun 2011
    939
    9
    18
    Vrouw
    Ow Livelife! Wat erg voor je! Ook ik ben er sprakeloos van!
    Doe in ieder geval rustig aan! Hopelijk kun je je hart goed luchten bij je vrienden en familie! Erg rot dat je mannetje nu ook nog weg is..
    Mamavangwenn: maar goed je gestopt bent! Je lichaam geeft t gewoon aan dat t genoeg was! Fijn dat t verder goed met je gaat!
    Liefs..

19. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Lieve livelife,

Woorden schieten te kort....vind het echt vreselijk voor jullie en helemaal dat je dit nu alleen moet doen...

Zoals je ziet zijn wij er allemaal om je te steunen waar nodig en tot hover het kan...

Ik wens je/jullie heel veel sterkte in deze zeer moeilijke tijd en we denken aan je...

Veel lieve en troostende knuffels

20. livelife

livelife Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.071
    0
    0
    Hoi lieve meiden,

Dank je voor jullie lieve woorden, dat doet me goed. Ik blijf de hele week thuis, aangezien ik morgen ook met die tabletten begin. Mijn vader gaat morgen mee naar de gynaecoloog, hij zal mijn ogen en oren zijn aangezien ik waarschijnlijk de helft niet hoor of vergeet te vragen. Het fijne is dat hij vanuit het praktische alles bekijkt en niet vanuit emotie (daarom heb ik mijn moeder of zusje niet meegevraagd). Ik vind het wel eng allemaal! Stel dat minibeeb er in zijn geheel uitkomt, wat doe ik dan? Door de wc spoelen kan ik niet over mijn hart verkrijgen...

Ik ben nu lekker aan het rommelen in huis. Even de eettafel verplaatst en ik zit nu te kijken wat ik nog meer ga verschuiven, hihi.

Het klinkt misschien raar, maar ik ben nog steeds zo trots op mijn eerste minibeeb. Het stomme is dat ik eigenlijk de laatste echofoto aan niemand durf te laten zien, bang voor wat ze van me denken. Dus ik wil mijn minibeeb wel graag aan jullie laten zien, is het geen plaatje?!

Ik hoop deze periode snel en goed te kunnen afsluiten. Ik kijk uit naar een nieuwe zwangerschap, maar ik zal het de eerste periode ongetwijfeld anders ervaren dan nu. Maar eerst minibeeb verwerken en het een plekje geven.

Thanks girls for listening!

Deel Deze Pagina