Club: Op weg naar een geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamak, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Jeeeeeeej wat super! Gefeliciteerd en nu lekker genieten! Mooi dat het je is meegevallen!
    Volgens mij ben ik nu aan de beurt he?! Spannennnnnd!!

2. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Gefeliciteerd..nu lekker aansterken en genieten van je meisje..

3. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Even een andere vraag/discussie..

Wie van jullie wil bv gaan geven?
    Ik wil het heel graag.. destijds met zoonlief vanwege de keizersnede niet goed begeleid en eigenlijk richting flesvoeding geduwd.. Toen ik uiteindelijk weer mezelf was en het alsnog wilde, was het te laat :x
    Altijd best wel een trauma aan overgehouden..

Nu ga ik alles op alles zetten om het te laten slagen.. hebben jullie je al ingelezen? bv na een keizersnede schijnt sowieso lastiger te zijn dus ik wilde graag met een lactatie kundige gaan praten om te kijken of ik mijn lichaam misschien kan voorbereiden..

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! !
    Super fijn dat het je is meegevallen!
    Nu lekker genieten en heel rustig aan doen met dit weer.

5. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ik geef bv en het bevalt me heel goed. Had de eerste 2 dagen helemaal niks en voelde aan hem en aan mezelf dat die niet genoeg kreeg. Het ziekenhuis personeel sprak zich erg tegen maar ik had een stagiaire die me wel goed begeleide. De derde dag heb ik aangegeven dat ik t gevoel had dat die niks binnen kreeg en ik had gelijk. Hij was teveel afgevallen en moest dus bijgevoed. Hij heeft 4 bijvoedingen gehad en vanaf toen stonden mn borsten op springen. Ik heb nu heel veel borstvoeding en zelfs al wat afgekolfde melk in de diepvries!

Luister naar je eigen lichaam en laat je niet gek maken!
    Lees je idd goed in. Ik had een borstvoeding boek gekregen bij de intake van de kraamzorg. En anders kan je idd een lactatiedeskundige om advies vragen maar die consulten zijn al 90 euro per keer ofzo. Kan je misschien wel terug vragen aan verzekering als je goed verzekerd bent maar ik denk dat je dat beter kan bewaren voor na de geboorte.
    Maar er zijn veel sites waar goede info opstaat.

6. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Ja, dit soort dingen idd.. ik ben ook bang dat mijn productie niet (snel genoeg) op gang komt… heb gelezen over het prenataal stimuleren van de borsten waardoor je voor de bevalling al een beetje melk hebt.. Overigens doe je dit pas vanaf 37 weken op zijn vroegst..

Ik krijg 200 euro vergoed van mijn verzekering.. maar misschien eens aankaarten bij de gyn om te vragen hoe zij ertegenover staat.. misschien kan ze naar een lactatiekundige in het zkh verwijzen waardoor het minder kost of anders vergoed wordt?

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Je kindje word direct op de recovery aan je borst gelegd en moet genoeg hebben met die paar druppels wat eruit komt. Kindjes die fles krijgen, krijgen 10 cc als ik t goed heb. Maar ik had voor de kz een paar druppels en na de kz zag ik er geen. (En dan krijg je te horen, ja maar die zie je ook niet want die heeft die op ;) yeah right, ik zie en voel toch helemaal niks aan mn borsten dacht ik)
    Ik heb veel dingen te horen gekregen maar mijn borsten moeten gewoon even goed worden gestimuleerd. Dus hij zat aan de borst en met een spuitje met slangetje werd kunstvoeding gegeven. V. Zuigt heel goed dus had die 20 cc binnen 5 teugen op. Woensdagavond, dus 2.5 dag later, deed mn baarmoeder opeens veel pijn (extra pijn stilling voor gevraagd) en de do ochtend stonden mn borsten op springen. Heb vrijdag en zaterdag stuwing gehad. (Maandag bevallen)

Maar ik zou die lactatie kundige voor nu laten en echt pas Hulp aan vragen na de bevalling. Ik ben ook voor 200 euro verzekerd. Ik heb wel 1 avond een borstvoeding avond gevold via de kraamzorg. Kostte 20 euro en krijg ik terug. En wat bij mij heel fijn was. Een verpleegkundige van de afdeling was ook opgeleid lactatiedeskundige dus die heeft me de laatste dag veel goede tips gegeven.

Luister naar je eigen lichaam en naar je kind.
    Observeer je kindje. Luister naar de geluidjes en kijk naar de gelaatsuitdrukkingen. Heeft die veel zuigbehoefte of zit m wat dwars.

V. Heeft zoveel zuigbehoefte dat die soms de speen nodig heeft. Hij heeft geen last van het "verschil" en drinkt nog even goed.

Op deze site heb je ook een lactatiedeskundige dus aan haa run je ook dingen vragen.

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Sorry praat nu in hem vorm maar je krijgt een meid hihi...automatisme al ;)

9. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochtertje !
    Heel erg veel geluk !

10. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb de controle gehad afgelopen woensdag. Alles was goed met de kleine, alleen 4 weken loopt ze nog steeds voor. Ik heb voor de tweede keer hetzelfde VK (toen ik haar had, vond ik haar zeer prettig dat ik de nieuwe afspraak weer bij haar plande en de volgende ook weer daar).

Ze heeft echter een paar keer de metingen gedaan bij de buik omdat tijdens ademhalen het kan verschillen. Maar bleef toch zo een 4 weken vooruit lopen. Ook mijn baarmoeder ligt zo hoog, dat je kan zeggen dat het 36 weken zou moeten zijn. Ze heeft met de hoofd overgelegd of ik eventueel nog een suikertest moest doen of iets anders, maar dat was niet nodig. Ik baar gewoon grote kinderen. Wel was bekend dat ik met 38 weken de keizersnee zou krijgen en ze zou mij bij de volgende afspraak laten weten wanneer het gepland wordt.

Kregen we vandaag post : we weten de datum. Moesten het even bevestigen of het goed was en dat hebben we gedaan. Nu vind ik het ineens zo spannend worden en kijk er ook echt naar uit.

11. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0

Gefeliciteerd !!!!!

Geniet er van ben blij dat het meegevallen is.

12. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wat een dag vandaag... De warmte was nog prima te behappen moet ik eerlijk zeggen. Het hielp misschien wel dat het overwegend bewolkt was en ik gewoon rustig aan heb gedaan maar... Indalingsweeën!!! Niet te doen! De kleine (niks kleins aan ivm suiker) probeert met man en macht in te dalen maar dit lukt niet. Te groot om tussen mijn bekken te passen, gaf de gyn ook al aan. Maar toch proberen he?! Steken!!! Man man man lig af en toe te trappen van de pijn gewoon. Alsof je blaas eruit getrapt wordt! En soort druk in mijn liezen die met vlagen komt. Alsof je aders op knappen staan ofzo. Niet dat ik weet hoe dat zou moeten voelen maar ik gok zo. Hebben jullie ook zo'n last gehad van die indalingsweeën?

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gefeliciteerd xbabyxdx

Nee, hier niet bekend met indalingsweeen....klinkt heel vervelend!

Hier wel last van een baby die constant van positie verandert....van hoofdligging naar stuit en lekker draaiend op haar as.
    Mijn buik voelt helemaal beurs aan....

14. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Goede avond dames!

Hier alles goed?

Ik zal jullie mijn ervaring vertellen van de keizersnede..... Als jullie het leuk vinden om het te lezen.... :p

Vrijdag de dag van de keizersnede was ik enorm gespannen. Want het leek mij allemaal zo eng!
    Tranen met tuiten werd ik naar de OK gereden.
    Op de OK tafel werd ik gerustgesteld door de gynaecoloog.
    Daar kreeg ik ook de ruggenprik die mij zo mee viel.
    Ik was bang me eigen helemaal niet lekker te voelen.
    Maar het viel mij reuze mee.
    Ook de snelheid waar in de keizersnede werd gedaan viel mee.
    Ik heb zelfs niet op de verkoever hoeven liggen. Mocht meteen door naar de kraamsuite.

De 1ste nacht had ik wel veel pijn. Toen heb ik morfine gevraagd.
    Maar de dagen erna kon ik goed af met diclofinac en parachetamol.

Het 1ste keer uit bed stappen viel me ook reuze mee. Natuurlijk voelde het allemaal raar. Maar echt pijnlijk vond ik het niet. De catheter die er een dagje in zat vond ik vervelender.

De zondag heb ik ons meisje Lana zelf in badje gestopt en ben ik haar zelf gaan verschonen.
    Die dag mochten we dan ook naar huis.
    Ik vond het alleen wat te vroeg en kon dus nog een extra dagje blijven in het ziekenhuis. En ben uiteindelijk Dinsdag vroeg naar huis gegaan.

Eenmaal thuis moet ik echt aan mijn rust gaan denken. Loop alweer van alles te doen alsof er een normale bevalling heeft plaats gevonden. Wat natuurlijk niet het geval is.
    Gelukkig heb ik een kraamverzorgster die me er hier en daar aan herinnert dat ik even moet gaan liggen.
    Want het blijft een buikoperatie.

Hoop dat jullie ook een positieve ervaring mogen krijgen! :)

Veel liefs xbabyxdx

15. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    zoo hehe... door alle warmte wel gelezen maar niet aan schrijf toegekomen!

Allereerst: GEFELICITEERD!!! @xbabyxdx en wat een (best) positief verhaal over je KS! Zo hoop ik hem ook door te komen ;)

Kijk pijn doet eht toch wel... denk dat we daar niet aan ontkomen! hihi.

Ik begin heir echt steeds ongeduldiger te worden! vlg week komt het kamertje en ben de uren aan het aftellen tot mijn verlof. Ben er nog steeds niet uit of ik 4 of 6 weken vant e voren ga! Ik heb gelukkig beide mogelijkheden...

wat doen jullie / hebben jullie gedaan?

16. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Wat heerlijk om te horen dat je als positief hebt ervaren !!!!

17. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ligt aan je zelf. Of je het nog volhoudt.
    Bij mijn andere kinderen was het 6 weken van te voren, maar ik liep toen al in de ziektewet en werkte niet. Dus mijn baas wilde het dan zo. Vond ik geen probleem.

De ene heeft graag 6 weken, de andere 4. Het is maar hoe druk je het hebt, want neem het van mij aan : de week gaat snel voorbij, je bent gewoon toch best bezig. Belangrijk is dat je je rust ook wat kan nemen, dus daarom ga op je gevoel af of 4 / 6 weken beste is. Succes met je keus !

18. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Hier maandag weer op controle .... Ben benieuwd gaat hard in ene...

Vriendlief begint hem al te knijpen vooral sinds hij vorige week heeft gehoord dat het een gentleman sectio gaat worden en hij heel de weg naast mij zit tot aan de ik naar de kraam mag. Bij mijn andere 2 is hij samen met hun naar de afdeling gegaan en daarop mij gewacht.

Ben benieuwd. Ik heb tevens besloten om mij te laten steriliseren gedurende de ks. Was praktische overweging, hij ziet al op tegen de tandarts maar hij wou de knip wel bij hem laten zetten omdat ik de kindjes meegedragen heb en de bevallingen gedaan heb erg lief maar hij zag al groen en geel van angst hihihihi ;)
    Dus heb ik maar aangeboden om het gelijk mee te laten doen !!!
    Heb wel een dubbel gevoel aan de ene kant voelt het gewoon goed maar ook wel weer erg definitief ook al weet ik dat het goed genoeg is zo

19. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL

Heel fijn dat je het niet slecht ervaren hebt. Doet me ook weer goed te lezen omdat het voor mij ook weer iets positiefs is om naar uit te kijken ! Geniet er nog lekker van. Hoe is je kraamhulp ?

Hier heb ik vorig jaar een galblaasverwijdering gehad. Hoeft niet zo een punt te zijn, maar als je helemaal open moest liggen omdat ze een ader geraakt hebben en veel bloed verloor, dan is het natuurlijk wel even slikken. Moest hierna ook 2 dagen zh blijven, heb veel pijn ook gehad en lopen, zitten, niezen ging moeilijk. Kreeg een kussen mee om dan tegen aan te houden zodat de pijn wat minder was. Denk dat ik na de keizersnee ongeveer hetzelfde ga verwachten. Alleen heb ik dan wel iets om naar te kijken, een mooie kleine meisje waar je het allemaal voor doet. Ik heb wel ruim 3 weken op bed gelegen omdat ik niet veel kon en ontzettend moe was .... dus ben benieuwd !

20. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL

Knap dat je het laat doen. Ik zou het zelf nooit gedaan hebben, maar dat is meer omdat ik al 2 kindjes gebaard hebt, deze er ook bij komt met een keizersnee en ik vind dat hij nu ook eens moeite mag doen om bij hem een knip te laten zetten.

Bovendien krijgt hij er niet veel van .... gewoon ff een prikje, kapje en slapen maar en dan zou hij er van af zijn .... ;)

Dus ik vind het zeker knap dat jij het dan even laat doen, zeker na de bevallingen / keizersneetjes en dit nog.

Deel Deze Pagina