Club: Op weg naar een geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamak, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zit de buik meer in de weg. Kan niet bij mijn tenen. Ook de bekkeninstabiliteit waar ik mee kamp wordt erger. Dus niet zo prettig.
    Ook voel ik onder steeds meer druk (indaling ???).

Krijg meer vocht in voeten, dus merk gewoon dat ik blij ben dat het niet zo lang meer hoef te duren.

Vandaag nog op kraambezoek geweest, wat een mooie baby !
    Die van ons zal niet zo klein zijn, hebben alleen maar grote baby's gebaard. Dus was zeker even genieten.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Buik begint nu idd in de weg te zitten. Schoenen met riempjes en veters moet in etappes ;)

Begin nu ook vocht vast te houden, af en toe best pijnlijk moet ik zeggen.

Morgen afspraak bij de gyn....we gaan het dan over de datum hebben, spannend!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeeee! We hebben een datum!
    Kon gelijk door voor bloedprikken en volgende week al opname gesprek.
    Best gek nu het zo officieel is :D

4. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Spannend meid! :)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja echt wel! Echt heel vreemd om het ziekenhuis te lopen met een afspraak voor de geboorte haha!

Volgende week al opname gesprek ed. Moest er rekening mee houden dat het ook uit zichzelf kan beginnen, maar daar geloof ik niet zo in!

Kleine ligt in ieder geval niet meer in stuit! Is wel een klein dikkertje haha!

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ja dat is een heel apart gevoel!! Weten wanneer je kindje word geboren.

vraagje aan de mama's die al een keizersnede hebben gehad.
    Is bij jullie de wond ook opgezwollen?
    Alsof er vocht onder zit?

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dit herken ik niet eigenlijk... Wel ben ik bont en blauw, verloskundige zei al "ze hebben je goed te pakken gehad".

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bij mij is mn snede hard...net alsof die vastzit aan iets in mn buik. Ben bang voor littekenweefsel of iets met mn baarmoeder. Het doet geen pijn en voelt zelfs dof aan.

Hoelang blijf je eigenlijk vloeien? Het is nu 3 weken geleden en dan heb ik helemaal niks en dan weer slijm met beetje roze. En als ik veel heb gedaan, la g heb gelopen ofzo dan heb ik wat meer roze erbij.
    Pff word er beetje gek van.

9. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bont en blauw was ik ook bij de snede de eerste dagen.

10. Nogeventjes

13 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mochten jullie ook meteen al weer wat eten?
    Toch gezellig als je meteen mee kan doen met een beschuitje ;).
    6 jaar geleden was het iig niet zo...

11. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ja ik had de lunch al besteld nog voordat ik geholpen was whahaha... lekker croissantje met gerookte zalm en roomkaas. Lekker!!!

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Heb je al een datum gehad?? Ben benieuwd met welke termijn ze je gepland hebben.. Kan ik me voorbereiden 😃

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat gevoel is wel normaal hoor, het moet ook helen van binnen he!
    Straks krijg je een soort jeuk gevoel van binnen, heel irritant, maar dan weet je dat het aan het helen is.

Dat doffe gevoel hoort er ook helemaal bij en kan heel lang duren. Bij mij heeft het wel een half jaar geduurd voordat ik daar weer gevoel had.

Tja dat vloeien.....afgelopen keer had ik het best wel lang :) Wel weken, daar kijk ik nu ook weer zo tegen op. Voelde me zo vies!

14. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier hoogstwaarschijnlijk ook een geplande ks... Mag ik meelezen? :)

15. Nogeventjes

13 mei 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    2g4e: ow echt? Je mocht natuurlijk alles weer wat je eerst met diabetes niet mocht. Waardes meteen weer goed?
    Ik had 6 jaar geleden heerlijk een ontbijtje besteld de dag erna. Had er echt zin in...kwam er iemand van de verpleging aan die het weer weggehaald heeft.

Nou geniet lekker van het rauwe vlees, een wijntje etc ;).

16. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

als het mag, kom ik hier gezellig meedoen. Ik heb een dochtertje van 2, die bij haar geboorte te groot voor mij bleek, dus dat werd een secundaire keizersnede, geen echte spoed, want zij had het nog prima, ik iets minder, maar vooruit, dat is allemaal goed gekomen.
    Nu ben ik weer zwanger en weer van een flinke dame. Ik heb met de gynaecoloog besproken dat ik graag natuurlijk zou willen bevallen, maar niet als dat op voorhand al niet mogelijk zou lijken en vandaag is het definitieve besluit genomen, toch weer een keizersnede.
    Ik vind het wel jammer, maar het geeft ook wel rust. Nu is er (redelijke) zekerheid, de datum staat vast en dat vind ik eigenlijk wel leuk.

17. Pikapaas

Pikapaas Actief lid

18 jun 2014
    126
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had dat de vorige keer ook, was echt een soort hobbel tussen de buik erboven en het gebied eronder. Volgens de gyn was het geen vocht (iig bij de controle na 6 weken niet meer), maar had het te maken met hoe het weefsel bij elkaar getrokken was. Het is uiteindelijk volledig weggetrokken, maar dat heeft wel een paar maanden geduurd.

18. butterflies78

butterflies78 Actief lid

7 nov 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister controle gehad.

Alweer flink gegroeid, ik zelf was maar 400 gram aangekomen, na de laatste controle (2 weken geleden). Dus in totaal maar 6 kg. Heel netjes !
    De kleine weegt nu ongeveer 3000 gram. Met een duur van 35 w en 2 d. Wordt dus een flinke kindje weer. Maar gelukkig krijg ik rond week 38 al een snee.

Ze lag wel met hoofdje beneden, maar was nog niet ingedaald.
    Maar dat maakt niet zo veel uit met de snee, maar toch fijn om een beetje te weten.

Nu nog 1x terug naar de VK en dan niet meer ..... dan is de grote moment daarna aangebroken. Voelt ineens toch zo dichtbij. Ik merk ook dat ik meer emotioneler wordt, denk dat de huilbui deze week wel een keertje gaat komen.

Hoe is het met de rest ?

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier beginnen de hormonen ook op te spelen. Wil zo graag de babykamer af hebben!

Omdat we een aantal nieuwe dingen besteld hebben, staat alles in de gangkast en is het daar een puinhoop. Maar ja, ik kan het nog nergens kwijt.

En mijn man is soms zoooo makkelijk.....zo vermoeiend op het moment!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Drukken ze jullie ook steeds op het hart dat de bevalling ook eerder zelf op gang kan komen?

Hier nu al een paar keer gehoord van de gyn en assistente.
    Heb a.s. dinsdag al het opname gesprek....

Mijn banner aangepast naar de geboortedatum ;)
    Mijn hoofd moet rust hebben en zekerheid, zo zie ik hoe lang ik nog daadwerkelijk heb om alles rond te krijgen/maken

Deel Deze Pagina