@butterflies. Onze babies lopen ongeveer gelijk. Met 34 weken 2800 gram dus zal op hetzelfde neerkomen. Met 38 weken al een keizersnede? Is dat om het gewicht? Ik dacht dat ze het tegenwoordig rond 39 weken doen. Van mij mag het ook wel iets eerder
Ben je eerder bevallen ? Ik heb al twee kids, eentje met 38+6 geboren met een gewicht van 4510 gram. De tweede met 40 + 1 en 5090 gram ! Normaal bevallen. Vanwege totaal uitgescheurd wordt geadviseerd niet normaal te bevallen. Ik zou in eerste instantie met 39 weken gaan bevallen. Maar omdat hier de kleine al erg groot wordt geschat en ook omdat ik ook een gehoorbeperking heb waarbij ik niet kan bellen als er iets gebeurd, hebben ze besloten voor dit keer een uitzondering te maken dat met 38 weken mag. Gelukkig maar. Het gaf me gewoon een rustig gevoel. Niet een te grote kind, maar ook dat ze door mijn 'handicap', mij toch erg serieus wilde nemen. Elk ziekenhuis is anders he. Sommige hebben al rond 38 weken een snee, en andere pas met 39 weken. Verschilt dus.
Dat deden ze bij mij ook! Maar achteraf heb ik me voor niets zo druk lopen maken. Ze kwam netjes op de geplande keizersnede.
Ja hier is het vloeien ook steeds verschillend..... soms bijna niets en daarna ineens weer heel veel. Wat ik ook een nadeel vind is dat als ik teveel gedaan heb het best pijn kan doen in de buik. Heel vervelend.
Nou ik had niet echt een dieet hoor voor de diabetes. Maar gerookte zalm had ik de gehele zwangerschap niet op omdat dat niet goed is dus dat was mijn eerste bestelling. Heeeeerlijk!!! Ondertussen ook al genoten van heerlijke sushi en een spiegelei dus ik haal de schade even in.
@butterflies De overeenkomsten worden alleen maar meer haha. Ook derde, twee zware kids (iets lichter als de jouwe) en ook uitgescheurd (subtotaal). Hier dus wel tot 39 weken wachten helaas... @2g4e klinkt goed!!
hallo dames mag ik me ook aansluiten bij jullie groep ik ben morgen 32 weken zwanger van ons meisje ik heb een zoon van 13 uit een eerdere relatie en mn vriend heeft ook een zoon van 5 uit eerdere relatie mijn eerste is ook met een kz geboren de ontsluiting wou niet vorderen en na de hele dag op de verloskamers te hebben gelegen kwamen ze er achter dat mn bekken te nauw waren en werd het dus een kz met deze zwangerschap wou de gyn in eerste instantie voor een natuurlijk bevalling gaan gaf 60% dat het ging slagen ze dacht dat het nu wel wou lukken omdat mn zoon nogal aan het gewicht was en het daarom ook allemaal niet wou en de baby heeft nu een gemiddeld gewicht ik zag dit zelf niet zitten om het natuurlijk te proberen om na een lange dag weer op het zelfde uit te komen dat mn bekken niet mee werken en dus te nauw zijn na overleg met het team krijgen we nu toch een geplande keizersnede as. donderdag hebben we afspraak in het ziekenhuis met de gyn om het te bespreken en als het goed is wou ze een datum prikken spannend allemaal weer voor de dames die net zijn bevallen van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindjes
Ik heb dinsdag opname gesprek en zie op de formulieren staan dat je je gewicht moet opgeven Heb de hele zwangerschap nog niet op de weegschaal gestaan en heb echt een haat-liefde verhouding met dat ding. Dat gaat even confronterend worden
hallo, mag ik me ook bij jullie aansluiten. we weten nu sinds vorige week dat we ook een geplande keizersnee krijgen. Ik ben nu 37 weken zwanger, dus het duurt voor ons niet zo lang meer. Ik vind het erg spannend, en kijk er ook wel wat tegen op. vooral de ruggeprik en het herstel...
mamavanjuul je bent niet de enige hoor ik heb ook nog steeds niet op de weegschaal gestaan,maar naar mijn idee ben ik niet heel veel aangekomen aangezien ik mn oude verfbroek die al tig jaar oud is nog aan kan alleen niet dicht natuurlijk door buik welkom zonnestaal voor jou duurt het indd niet zo lang meer hebben jullie al een datum geprikt met de gyn wij hebben donderdag een afspraak staan om de kz te bespreken in april heeft ze me gezegt dat ze dan ook wou kijken of we een datum konden prikken al hoor ik veel da dat pas veel later gebeurt hoe was dat en is dat met de andere meiden
Heb vrijdag weer een afspraak bij de gyn en ga ook vragen of hij al iets kan zeggen over een datum of iig een week. Weet ik ook wat ik met mn verlof moet doen. Wilde eigenlijk tot de 36 weken doorwerken maar had gister een groeiecho en de vk zei dat ze in week 38 of 39 een kz plannen. Ligt een beetje aan de gyn en aan de vakanties. Stel dat ik hem in week 38 al krijg dan heb ik maar 2 weken verlof van te voren... op zich niet heel erg maar heb nog wel het een en ander te doen en wil ook nog wat leuke dingen doen met mijn kleine man voordat hij grote broer wordt
vanmorgen naar het ziekenhuis geweest hebben nog geen vaste datum we weten nu alleen wel dat het tussen 3 en 10 augustus gaat gebeuren dat is in mijn 38ste zwangerschap week een week van te voren bellen ze op met de opname datum
Wij zijn weer thuis, onze prachtige kleine meid en ik. Keizersnee is goed meegevallen, oké de eerste dag was niet echt grappig, maar het gaat elke dag beter. Kleine meid was ruim 3700gram, in mijn ogen echt een kleintje, maar wel weer met een behoorlijke hoofdomtrek, dus de gyn merkte tijdens de kz nog eens op dat het de juiste keus was, een vaginale bevalling was volgens hem niet gelukt met dit koppie.
Gefeliciteerd met jullie dochter!! Gelukkig is het nit tegen gevallen! Fijn zulke berichten, begin hem af en toe een beetje te knijpen... Aan de gyn gevraagd vandaag of hij een idee had in welke week de kz plaats gaat vinden maar dit mag ik zelf aan geven mits het tussen de 38e en 40e week is! Hij zegt als je voorkeur hebt voor een datum of operateur kan je dat aangeven, dan plannen we het op die datum in. Bij de volgende afspraak met de gyn plannen we de afpsraak zei hij, spannend!!
gefeliciteerd pikapaas met de geboorte van jullie dochter mooi dat de keizersnede wat is mee gevallen nu lekker genieten
Hoe is het met iedereen??? Ons kleinste wondertje is inmiddels al 3 weken, wat gaat dat snel zeg! Ze doet het over het algemeen super alleen heeft ze soms behoorlijk last van krampjes en winderigheid. Herkennen jullie dit? Ze laat soms scheetjes als een groot mens en lijkt er dan echt last van te hebben want ze begint dan te maaien met haar armpjes en te schoppen... Ook valt ze niet makkelijk in slaap. Ze wil het liefst bij mij in slaap vallen en zodra ik haar dan weg leg in haar bedje, wordt ze wakker en gaat ze enorm tekeer. Gevolg... Ik heb haar bijna de hele dag vast en ook de nachten slaapt ze bij mij of manlief in de armen. Ik weet dat je een baby niet kan verwennen maar het begint me een beetje op te breken zeg maar. Volgende week eerste afspraak op het consultatiebureau en dan zal ik het ook wel aangeven. Hoe ziet jullie voedingspatroon er eigenlijk uit?
Geef je bv of fv? Welke fles? De dr brown fles is her beste tegen krampjes. Niet met d de fles schudden maar het poeder met een vork roeren. Gebruik je kraanwater? In sommige wateren zit veel kalk (in ons dorp wel). Anders wat uit de winkel of het water eerst uitkoken. En als dat niet helpt heb je nog druppeltjes voor in de fles. Weet even niet hoe die heten. Je kan haar ook een beetje masseren, buikje beentjes. Kan ook koemelkallergie zijn maar ik weet dat ze daar lang mee wachten om op te testen omdat je eerst bovenstaande allemaal moet proberen (protocollen hè ) Als je bv geeft moet je kijken wat je hebt gegeten en gedronken en dit weg laten. Bijv melk producten. Baby's kun niet verwennen maar wel laten gewennen dus ik zou haar toch wat vaker alleen laten liggen. Je komt er dan niet meer vanaf. Ik ben ook geen voorstander van de draagdoek. Maar dat ben ik. Heb je inbakeren al eens geprobeerd? Lekker badderen na de voeding en voor t slapen, voor de nacht? Bedje naast jou tegen t bed aan maar niet in t bed. Hoop dat mn tips je wat kunnen helpen
Hoe gaat alles goed. Ik heb wel nog veel last van de wond in mn buik. Mja das als ik veel heb gedaan. Ik moet toch wel wat tillen enz, moet toch de maxi cosi tillen. Auto rijden doe ik ook weer alleen kleine stukjes. Vind t verschrikkelijk om maar thuis te blijven en heel ver wandelen doet net zoveel pijn als een klein stukje met de auto. Heb woensdag de controle afspraak.
Bedankt voor je bericht! Wij gebruiken de dr Brown fles met Baby Hero H.A. Ik twijfel om misschien over te stappen naar voeding speciaal tegen krampjes maar helpt dit echt? Sowieso wil ik dat toch eerst even op het consultatiebureau overleggen want kan me voorstellen dat ze ook weer moet wennen dan aan andere voeding en misschien is dat ook niet bevorderlijk. Ik heb een puckababy want dat hielp bij onze oudste echt super maar E. vindt het niet altijd prettig. Soms wordt ze er heel rustig in maar vaak zie ik haar heel druk maaien met haar armpjes en ze kan dan natuurlijk geen kant op, ook weer zo sneu. Dus dat helpt ook niet echt. Ik heb wel gedacht aan een draagdoek want ik doe alles nu snel snel als ze in de box ofzo ligt omdat ze elk moment kan gaan huilen en ik wil haar niet laten huilen. Kijk, ik ben nog herstellende natuurlijk maar ik wil toch zo langzaamaan wel het huishouden enzo op gaan pakken. Het is nu ook net even wat onhandiger met een peuter die hier ook nog rondloopt en de nodige aandacht vraagt.