Query Wat fijn, gefeliciteerd!! Nóg een Gentle sectio fan, wat een fijne ontwikkeling in NL is dat hé?
JJ Gaat het goed met je? Nog een klein weekje volhouden. Heb jij ook longrijping voor de kleine gehad eigenlijk?
Lieve dames.. Ik lees al een tijdje mee maar mag me hier nu ook melden! Gisteren viel de brief op de mat met de datum voor een gentle sectio ik ben er super blij mee...word s'morgens gedaan met 38.4 weken..22 september dus al!!! Ben erg benieuwd hoe het nu gaat want in 2012 bij zoon hadden ze nog geen gentle sectio...ik vond het toen vreselijk dat man en zoon direct weg moesten tijdens het hechten...nu dus de kleine wel lekker bij mij. Ik krijg een keizersnede omdat ik dat in eerste plaats zelf graag wil ( dochter " gewone" bevalling gehad en ging moeilijk ( knip en vacuüm) had smal bekken en zoon was nooit ingedaald en groot geschat dus op 40 weken precies ( geen ontsluiting en nog niet ingedaald) keizersnee...hij was 9 pond...nu weer een behoorlijk groot kindje en bij de laatste controle (gyn hoopt dat hij indaald en ik ontsluiting krijg zodat ze me alsnog kan inleiden) lag hij in stuit! Hihi, kiest hij ook zelf voor een keizersnee.......
lady flower wat fijn dat je nu een datum hebt!! ik wacht nog in spanning wanneer ik de brief zal ontvangen ben zo benieuwd! hier zal het tussen wk 39 en 40 zijn
Ik neem hier ook even een abbo op, kan ik altijd tips en dergelijke van jullie lezen. Hier ook een geplande keizersnede, ergens rond 11-14 januari. Ik moet zelf nog kiezen..
Hey allemaal ik meld mij hier ook.Krijg In de week van 20-24 okt mijn 4de keizersnede. Vind het heel spannend allemaal ook al heb ik het eerder meegemaakt.
Het gaat nog heel goed. Uk deed het vanmorgen op de ctg prima. Vind het nu wat rustig in mijn buik, dus straks even aankaarten. Die longrijping was het eerste dat ik kreeg in het ziekenhuis. Hij zat er al in voordat de verloskundige me goed en wel kon vertellen waar de spuit voor was Toen direct weeenremmers en antibiotica via infuus. Ook gelijk vruchtwatertest gehad. Daarna gbs-test (helaas positief). Ging zo snel allemaal. Dat ik nu nog zo lig had geen arts verwacht, ze dachten allemaal dat ik voor vorige week zondag bevallen was.
Dat is ook al erg snel. Aftellen dus ook. Ik vind het ook superspannend, weet niet wat ik er van moet verwachten. Omdat onze uk prematuur is en in dwarsligging ligt en ze bij mij veel bloedverlies verwachten, hebben ze haast tijdens de keizersnee. We mogen dus niet meekijken, gelukkig maken ze wel foto's.
Spannend hoor meiden,hier in april ook een gentle sectio gehad en een enorme ervaring en verschil met die andere 2 ks's... Hebben jullie geen contact met de gyn zelf over de datum? Dat jullie zeggen dat je op een brief wacht?
Welkom nieuwe dames! Het word weer druk hier met de geplande ks.... Succes allemaal! Dat weet je al vroeg zeg de eventuele datums....
Hier afgelopen april samen met de gyn de datum gekozen,was 27april uitgerekend en pasen zat er tussen en na de pasen werd te laat omdat ik dan ruim in de 39e week zat en 18april de geboorte/sterf dag van onze eerste zoontje was,dus 17april is ons meisje gehaald. Met de middelste ook in overleg met haar de datum gepland en de oudste was een spoedks met 41wk.
Ik denk dat het per zh schilt want zo ver ik begrepen heb word de datum van m'n ks ook met de gyn. Besproken en gekozen.
Hier was t bij de eerste ks vanwege stuitligging en konden we 4 weken vooraf kiezen uit een aantal datums. Nu weer stuitligging en krijgen we ongeveer een week vooraf een brief met de datum Misschien nieuwe werkwijze van t ziekenhuis Vind t helemaal niet prettig dat we het zo laat weten. Is toch een operatie waar ik me even op wil voorbereiden maarja zo blijft t spannend zullen we maar zeggen
Ja zo kan je het ook zien indd maar wel jammer,voorbereiden kan je wel maar toeleven naar een datum is nog fijner.
Onpersoonlijk vind ik t,je krijgt toch een kindje en een operatie... ik had nog een kennismakingsafspraak met de gyn die dienst had en afspraken gemaakt over de gentle sectio,en daar betalen we zoveel zorgpremie voor he,voor een brief...
Ik had een uitnodiging voor een pre-operatief spreekuur...eerst moest ik een vragenlijst invullen, toen een gesprek met apothekersassistent over medicijngebruik, toen kwam er een gesprek met verpleegkundige over wie contactpersoon is en welke voeding ik wil geven en kreeg paar folders....en toen zei ze opeens dat ik ben ingepland de 22 e...mijn gyn mompelde de laatste controle iets over de 26 e dus ik was wel blij dat het nog een paar dagen eerder is...maar je hebt er hier dus verder niks over te zeggen.....daarna nog gesprek bij anesthesist over mijn gezondheid en die luisterde nog naar mijn hart en longen....ik vond dat heel prettig zo"'n spreekuur....dat had ik in 2012 bij mijn zoon niet toen kreeg ik een uur voor tijd een fotoboekje te zien maar de keizersnee was toen ook semi-spoed..... Gek idee hoor, nog 8 dagen en dan is hij er gewoon!! Dinsdag nog een keer controle...