Heel veel ziekenhuizen hebben gewoon een sectio-dag. Hier in het lumc is dat woensdag. Ik ben dus ook deze woensdag aan de beurt. Niets mis mee, toch? Zo kunnen ze een OK reserveren en staat er een heel team dat die dag gewoon niets anders doet. Op andere dagen worden alleen de min of meer spoedgevallen gedaan. Een gewone geboorte kun je ook niet plannen
dat is inderdaad handig een vaste sectio dag, hier is dat niet zo anders wisten we toch ongeveer wanneer het zou worden. ik vind een gewone geboorte toch wel wat anders dan een keizersnede. het blijft een operatie dus zou het wel fijn vinden als ik een beetje op tijd zou weten wanneer het plaatsvind. had ook niet verwacht dat dat in 2 jaar tijd zo zou veranderen in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben. Weet wel al dat ik niet mijn eigen gyn krijg die de keizersnede zal uitvoeren want hij heeft 2 weken vakantie in die periode
Ik weet het idd al vrij vroeg. Nu word mijn keizersnede ook niet gedaan door een gynaecoloog maar door mijn vaste chirurg. De gynaecoloog kijkt wel mee over zijn schouder.. Alles moet goed gepland zijn volgens het ziekenhuis, dus vandaar..
Vandaag op controle geweest bij gyn en gelukkig alles goed. Ik mocht zelfs een voorkeurs datum geven als hij maar tussen de 38,5 en 39,5 week was. Volgende week al naar de anesthesist voor operatiefspreekuur en over 2 weken hoor ik als ik goed is de datum wanneer. Spannend allemaal hoor!! Ze vertelde me ook dat je nu tegenwoordig mee mag kijken als je kindje word geboren.....toen tijdens mijn spoed niks gezien alleen een groot doek. Kheb zelfs me microlax al meegekregen.....die moet ik een uur voor ik me moet melden in het zh inbrengen Heb ik overigens niet gehad tijdens me spoed Dus het is ondanks het weer een ks wordt toch weer helemaal anders Gewoon raar te weten die dag wordt ons prinsje geboren
Ja bijna hetzelfde. Krijg de kleine uiteraard te zien na de geboorte en na ik hersteld genoeg ben mag ik naar de kraamafdeling waar baby en partner op me wachten. Ligt er maar net aan hoe de operatie verloopt zei ze. Bij mijn dochtertje was het spoed en kon niets zien maar kreeg wel me dochtertje te zien even op de foto samen en dan gingen ze me hechten etc en me ex partner ging dan naar de kraamafdeling. Enige verschil is nu denk ik dat ze het doek bij de geboorte weg halen zodat je mee kan kijken
Maar je mag niet je kindje na de geboorte en in de verkoever kamer bij je houden? Dat is wat die gentle sectio inhoud
Mijn dochter lag bij mij op de borst terwijl ze me aan het hechten waren. Zo wordt bij ons de gentle sectio genoemd... Ik vind het fijn! Maar de ok was vrij koud dus kon onze dochter niet heel lang bij me blijven.
Ik ben vandaag ook bij de gyneacoloog geweest en m'n ks word waarschijnlijk in week 39 gepland mijn gyn. Die doet alleen op vrijdag ks maar als we het een andere dag willen kan dat ook alleen dat een andere gyn. Het dan. Dus hier is kiezen evt. Wel mogelijk maar daar hoor ik bij de 32 weken afspraak meer over.
Mijn zoontje heb ik wel in de ok en de verkoeverkamer en daarna naar onze eigen kamer in mijn armen gehouden hij is niet bij me weg geweest.
Hier ook. Of, elke arts heeft zijn eigen OK dag geloof ik. Was vooraf dus duidelijk dat het hier op maandag ochtend zou gebeuren. En op zijn vroegst wk 38 dus dan blijven er weinig opties open. Vind het wel slim. Het gaat uiteindelijk om de bezetting in de OK die het mogelijk en veilig maakt.
Echt? Vooruitstrevend zkh 2 jr terug al! Hier doen ze dat pas sinds afgelopen juni. (Kind meteen bloot op je borst en niet meer weg tot je naar huis mag dus )
Ik hoop zo dat het stiekem bij ons toch ook zo gaat Maar zoals ik had begrepen niet Vind dat wel erg jammer
Vraag naar de mogelijkheden... Ik vind dat een vrouw die een ks krijgt ook dat recht moet hebben haar kindje direct na de geboorte bij haar te houden (tenzij er is iets medisch of spoed is) en zeker nu die mogelijkheden er zijn... Ik heb in April bij de geboorte van mijn dochter me er hard voor gemaakt bij de gyn omdat ons ziekenhuis nog niet helemaal er klaar voor waren anders ging ik naar een ander ziekenhuis om daar te bevallen en gelukkig heb ik die kans gehad na 2 eerdere ks's... Het was een mooie ervaring en blij dat ik deze kans heb gehad!
Maar het vraagt wel meer aanpassingen hoor. Extra personeel, warmere OK, aparte verkoeverfacaliteiten. Hier doen ze er 1 of 2 per ochtend. De rest gaat 'gewoon' Idd gewoon naar vragen Lilmomo. Het komt steeds meer op. 9sinds die live gentle sectio op MAXX vorig jaar)
Ja dat weet ik Alf... Maar dat neemt niet weg dat je als je dit graag wilt je dan kan kiezen om je bevalling in een ander ziekenhuis kan/mag doen...
Hier is een andere zh veelste ver weg stel dat het toch een spoed moet worden Maar ik ga het zeker nog eens ter sprake brengen met me volgende afspraak. Hoef pas weer over 2 weekjes
Ja absoluut! Ons eigen zkh doet het ook nog niet. Ik mocht kiezen waar ik wilde bevallen, dus ben -ook om andere redenen- mooi in Spaarne gebleven!