Club: Op weg naar een geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamak, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Onze zoon kon niet op zijn beurt wachten en is vannacht om 12 over 12 geboren.
    Zijn naam is Sven, weegt 2235gr en is ongeveer 44cm. Hij heeft geen beademing nodig en doet het volgens de verpleging goed.
    Vannacht hebben we al even een half uurtje gebuideld, heerlijk.

Met mij gaat het aardig. De ruggenprik deed zijn werk niet, echt auw, dus ben onder narcose gegaan. Blij toe.
    Ben maar 800ml bloed verloren, dat is boven verwachting goed.

Blij, dankbaar en opgelucht zijn we!

2. Alf

Alf Niet meer actief

JJ Gefeliciteerd met jullie zoontje, mooie naam! Fijn dat alles goed gaat en hij goed zelf ademt, wat een opluchting moet dat voor jullie zijn.
    Balen van de ruggenprik zeg! Maar, hij is er en dat is het belangrijkste!

3. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    JJ gefeliciteerd! fijn dat je zoontje het goed doet! toch een hele geruststelling op dit termijn

4. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    JJ van harte gefeliciteerd....gelukkig gaat alles goed en hopelijk moeten jullie niet te lang in het ziekenhuis blijven

5. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    JJ,Gefeliciteerd met jullie zoon! Gelukkig gaat alles goed met jullie!

6. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Jippie net naar pre operatief spreekuur geweest en idd als de kleine man geboren is en beide ons gezondheid het toelaat mag de kleine man bij mij blijven :) gek he zat zo wat met de tranen in me ogen van geluk dat het toch mocht :)

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Soms lees ik nog even mee hoor! Voor mij is het alweer 3,5 maand geleden dat ik een geplande keizersnede kreeg.
    Wat een mooie ervaring was dat.
    Bij mij mocht ons dametje ook gelijk bij mij liggen. Vond dat erg fijn.

Voor de dames die nog moeten..... succes! En geniet er van.

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat fijn!

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dat is niet gek, dat is toch wat elke moeder wil?! Hier blijven met mijn kindje :D:D

Wij hebben groot nieuws gekregen. Onze ukkepuk doet het zo super, dat hij als vannacht alles goed gaat en hij zo goed blijft drinken aan de borst, hij MORGEN mee naar huis mag :D:D:D:D:D
    35 weken oud, hoe is het mogelijk!

10. Alf

Alf Niet meer actief

Lilmomo, helemaal niet gek, is toch ook goed nieuws! En het is zó fijn!! Geniet van de laatste weken zwanger zijn en probeer uit te kijken naar de geboorte. Het is echt zó bijzonder!

11. Alf

Alf Niet meer actief

JJ Wauw wat een goed nieuws!! Dapper stoer manneke zeg :)

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wat een goed nieuws! Wat super fijn dat hij het zo ontzettend goed doet! Sterk mannetje dus!

13. anieska

anieska Actief lid

24 apr 2014
    447
    0
    0
    Hallo meiden,

Mag ik even inbreken bij deze club?
    Mijn naam is anieska, 32 jaar, en zwanger van ons derde kindje.Na 2 jongens krijgen we een meisje!
    Bij mijn oudste zoon heb ik een geplande keizersnee gekregen i.v.b met een stuitligging.Bij de jongste vaginaal bevallen, maar dat is niet helemaal goed gegaan..was zo uitgescheurd, dat ook een stukje van mijn darmen zijn meegescheurd. W.s is ons mannetje tijdens de geboorte nog gedraaid.
    Nu krijg ik een gentle sectio op 21 jan, jaja deze is al gepland!ben dan 39 weken en 1 dag.
    Nou was mijn vraag aan jullie, hoe gaan, of hebben jullie dit gedaan met vrije dagen van je man/vriend?
    Ik neem aan dat ik uiterlijk na 5 dagen zh weer thuis ben, en heb dan volgens mij nog 3 dagen recht op kraamzorg, dit zou eventueel verlengd kunnen worden, maar helaas krijgen wij dit dus niet vergoed van de verzekering.
    Nu las ik dat je man/vriend ook kortdurend zorgverlof mag opnemen??Hebben jullie hier ervaring mee?Vooral omdat de oudste 2 naar school gebracht moeten worden en je de eerste dagen/weken niet mag autorijden..
    Ik hoop op jullie antwoorden...

14. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Mijn man heeft ook zorgverlof opgenomen gehad tijdens dat ik geopereerd was aan mijn knie......maar zorgverlof wordt je niet 100% doorbetaald bij veel werkgevers dus hou dat goed in de gaten en overleg het eerst met de werkgever hoe of wat mogelijk is.

Nu dat ik een geplande keizersnede krijg neemt mijn man gewoon 2 weken vakantie maar waarom zou je geen recht hebben op 12 uur extra kraamzorg? Normaal gezien krijg je daar een indicatie voor zou toch voor de zekerheid verder informeren ze kennen het pas toe als je de indicatie heb. Zou anders overstappen van zorgverzekeraar.

@JJ Wauw wat goed nieuws zeg :) Top

15. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Jeeee!! :D Wat fijn zeg!! Heb je er zelf naar gevraagd?? Geniet van je laatste zwangerschapsweekjes :)

16. Alf

Alf Niet meer actief

JJ En?? Lekker thuis inmiddels? Hoop het voor jullie! :)

17. Mamvk

Mamvk Fanatiek lid

29 sep 2013
    1.043
    0
    0
    Hier morgenochtend aan de beurt voor de geplande ks... Spannend!!!

18. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Heel veel succes!!! Hopelijk kun je nog wat slapen vannacht :)

Ik heb helaas nog steeds geen datum

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Owwww spannend! Heel veel succes morgen!

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Balen zebra dat je nog geen datum hebt! Enig idee wanneer je dat hoort?

Deel Deze Pagina