Club: Op weg naar een geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamak, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

Fijn om te horen! Lees veel goede ervaringen.

2. mamamama85

mamamama85 Actief lid

5 aug 2014
    281
    0
    0

Klopt, heel heftig maar zo blij dat ze het nu anders aanpakken!

3. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    hier even een inbreker,

Hoe plannen ze de datum van een geplande KS?
    kijken ze naar wanneer je vorige x bent bevallen? ik ben vorige x met 39.4 bevallen, met 39.3 begonnen de ween... zal mijn (eventuele) KS dan tussen 38 en 39 gepland worden of hoe werkt dat?

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Het liefste doen ze de geplande ks vanaf 39 weken ivm longen rijping en hoelanger ze blijven zitten bij mama hoe beter... En iedere persoonlijke situatie is anders,voorgeschiedenis etc. Hier is agelopen april mijn dochter met 38.4 gehaald maar dit had ook verschillende redenen waarom we eerder dan de 39e week gingen bevallen.
    Middelste zoontje is met een geplande ks gehaald met 39.5 en oudste is spoed geweest met 41wk
    Zou je aanraden met je gyn dit te bespreken,succes! ;)

5. Bloempje8

Bloempje8 Niet meer actief

Yes, vandaag te horen gekregen wanneer de operatie plaatsvindt!! :) Heel blij mee!

6. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    @bloempje
    Wat fijn,zal wel niet zo heel lang meer duren dan ;)
    Geniet de laatste dagen en veel succes!

7. Bloempje8

@Maris22 dankjewel! Nee idd, volgende week gaat het zijn. Spannend!

8. Mammavanbijna4

19 apr 2014
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.Ik lees ook mee ik krijg volgende week ook een geplande keizersnede.Mijn gyn wil het pas met 39 weken doen omdat hoe langer hoe beter het voor de baby is.
    Had zelfs gevraagd of ik eerder kon bevallen maar was niet mogelijk alleen als er echt iets mis zou zijn of niet goed zou lopen.Ben nu aan het aftellen krijg het steeeds zwaarder maar kan niet wachten op mijn vierde wondertje.

9. Ingsterr

Ingsterr Actief lid

24 okt 2012
    406
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier krijg ik hem rond 38,4 omdat de vorige x mijn bevalling begon met 38 weken, en omdat ik met pasen ben uitgerekend, en manlief heeft een bakkerij en dan is het topdrukte, dus als ze mij met 39 weken inleiden dan is het topdrukte. Dus doen ze het voor het weekend en dan ben ik ongeveer 38,4.

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik lees hier regelmatig in stilte mee omdat ik ook een geplande ks krijg en ik zag jouw vraag voorbij komen..
    De eerste bevalling begon hier spontaan met precies 38 weken uiteindelijk werd dit een ks. Dit is voor de gyn echter geen reden om deze ks ook eerder in te plannen. Er wordt bij mij echt gewacht tot ik de 39 weken voorbij ben. Er bestaat een kans dat hij uit zichzelf komt, dan moet ik meteen bellen. Worden nog twee spannende weken hier!

11. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames, Veel sterkte straks! Bij mij is het allemaal achter de rug, maar wilde jullie voorbereiden met mijn ervaringen. Eerste keizersnede was na heel lange bevalling die vastliep op 8 cm. (na opwekken). Tweede gepland omdat mijn zoon een week tevoren ineens dwars (niet eens stuit maar dwars) was gaan liggen; en dan heb je geen keuze maar volgt een geplande ks. Wereld van verschil in ervaring; je bent veel uitgeruster, beter voorbereid en de gentle sectio is prettig al moet ik zeggen dat ze zelfs inderhaast de eerste keer er ook al alles aan gelegen hebben gelaten om mijn dochter zo snel mogelijk bij mij te leggen; werd alleen door de verkoeverkamer heen gereden en heel snel bij haar gebracht; man had haar al tegen de blote buik aan gekregen, wat ook mooi was; meteen een vaderskindje natuurlijk. De ks zelf valt erg mee, maar voor mij was het herstel beide keren erg pijnlijk. Dit verschilt natuurlijk van persoon tot persoon en na de geplande ks ging het iets sneller, maar toch pas echt na 6 weken pijnvrij. Het blijft een buikoperatie. Wat ik beide keren ook heel zwaar heb gevonden was dat ik borstvoeding wilde geven en daarvoor het best rechtop kon zitten; liggend is mij nooit goed gelukt in de eerste weken. Ook voor kolven moet je goed rechtop zitten en dat betekent dus heel veel overeind komen vanuit liggen met een buikwond; au! Zorg dus voor goede kussens en rugsteun. Een bed dat omhoog kan is helemaal ideaal. Er zijn overigens steunbanden voor na een keizersnede die heel erg tegen de pijn helpen (abdomens); ze geven tegendruk. Kosten wel wat maar ik heb er veel baat bij gehad, zeker omdat ik ook nog verkouden was en gek werd van de pijn bij het hoesten.

12. la34

la34 Actief lid

31 jan 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Houd er rekening mee dat je echt nuchter moet blijven voor de operatie (en al helemaal geen melk drinken, ook niet in de koffie) omdat ze je anders langer laten wachten. Ook ben je geen spoedgeval, dus als er andere bevallingen in een spoedkeizersnede eindigen, hebben die voorrang. Het heeft er bij ons toe geleid dat ik wel 24 uur nuchter heb moeten zijn en onwel werd en suikerwater in mijn infuus kreeg omdat ik 10 uur in de voorkamer van de OK moest wachten. Neem wat te lezen of luisteren mee...

13. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Zucht.....en ik had 2 weken geleden de datum doorgekregen voor de geplande sectio. Alleen de tijd kon ze me pas deze week vertellen.
    Kwam ik gisteren op controle bleek de ok volgepland te zijn die dag!!!
    Dus zou het nu 2 dagen later pas gaan plaatsvinden.
    Had me er zo op ingesteld dat het die datum zou worden ook ivm opvang van mijn dochtertje :(
    Nu zou het dus op een vrijdag plaatsvinden!!
    En ik haat het in het weekend te moeten liggen in het ziekenhuis en op vang is dan ook moeilijker dus heb der vriendelijk verzocht toch nog een goed na te checken en ze ging der best doen.
    Maar baal der zo van dat ik nu nog steeds niet weet hoe of wat
    Blegh dat is er uit

14. Bloempje8

@La34, goed om te horen dat je in ieder geval nu pijn vrij bent. En een hele realistische weergave van de keizersnede. Dank je wel daarvoor! Ik hoor vaak verhalen van vrouwen die na een week al nergens meer last van hebben, maar dat lijkt mij wel wat sterk. Al verschilt het per vrouw natuurlijk. Ik bereid me gewoon op het ergste voor dan kan het alleen maar meevallen! ;)

@Lilmomo, wat balen zeg! Leef je helemaal naar de datum toe en dan gaat het niet door. Een beetje slordig van het ziekenhuis. Hopelijk krijg je snel een nieuwe datum!

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ja maar als je graag een natuurlijke KS wil, en ze laten je lopen tot na 39 weken... als dan de weeen beginnen/vliezen breken, dan zit je toch gelijk met spoedKS?

16. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Bij mij was het zo dat als de weeen zouden beginnen oid dat ik dan gelijk het ziekenhuis moest bellen en dan verschilt t nog per situatie hoe ze dat gaan opvangen maar je zal idd zsm naar de ok moeten,denk dan idd dat je geen natuurlijke ks krijgt,maar ligt er helemaal aan of t snachts is of hoe t ziekenhuis daar de protocollen mee heeft.

17. Bloempje8

@Babebabe, als de bevalling spontaan begint dan zal de ks inderdaad wel gedaan moeten worden. Hangt idd af van de drukte in het zh op dat moment hoe je de ks gaat krijgen. Bij mij hebben ze gezegd dat ze in ieder geval wel hun best gaan doen om het zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen.

18. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    hier hetzelfde verhaal :( datum te horen gekregen, we zouden alleen nog het tijdstip krijgen.
    Werd gisteren ook gebeld dat ze het gewoon 2 dagen later hebben gezet. Ik baal er ook heel erg van, maar helaas niets aan te doen!

19. Bloempje8

@Yfke86, kan me goed voorstellen dat je daarvan baalt!!

Nog even een vraagje voor de bevallen meiden.. Hoe zit het met je buik na de operatie? Is die dan al gelijk een stuk dunner? Of hetzelfde?

20. lilmomo

lilmomo Fanatiek lid

14 apr 2006
    1.202
    0
    0
    Je buik is gelijk een stuk dunner ;) Baby en de rest is eruit.....duurt wel even voor dit natuurlijk recht trek en ik heb zelf altijd een flubbertje overgehouden op de plaats van de keizersnede
    Ik was bij mijn dochter 28 kilo aangekomen en een week na me keizersnede (spoed op 41 weken) en dan een week was alles er op 4 kilo na vanaf.
    Je buik weer trainen na ks mag pas als je op controle bent geweest

@yvke ja idd bij mij dus ook 2 dagen later nu :/ ik krijg pas 27e te horen hoe of wat nu precies :(

Deel Deze Pagina