Oohhh nooo, heel verhaal getypt via m'n telefoon.. Kom ik bij m'n laatste woordje, loopt m'n telefoon vast.. Weg verhaal! Grrrr, opnieuw dan maar.. Verklaar me voor gek, maar ik heb gisteren de tijd genomen om dit topic helemaal door te lezen.. En ik sluit me hier graag aan Afgelopen weken (vanaf week 25 ongeveer) dacht ik steeds te voelen dat ons boefje met zijn hoofd bij mijn ribben lag. Dit werd meerdere keren bevestigd door de VK en afgelopen donderdag heb ik een liggingsecho gehad. Mannetje lag inderdaad nog in stuit. VK heeft het gehad over een stuitbevalling, maar die raadde zowel zij als het ziekenhuis niet aan. Daarna begon ze over een uitwendige versie, maar die zie ik zelf niet zitten - het gaat echt tegen mijn gevoel in. Ik heb me in de afgelopen weken goed georiënteerd, omdat ik al zo'n voorgevoel had dat ons kindje niet meer zou draaien, en ik kom zelf uit op een keizersnede. VK heeft me een verwijsbriefje meegegeven voor de gyn. Morgen is m'n eerste afspraak in het ziekenhuis (36+2). Ben benieuwd wat er gaat gebeuren! Zouden we al een datum meekrijgen? Een extra echo? (Hij ligt overduidelijk nog steeds met het koppie boven; dat voel ik maar al te goed!) Al met al heel spannend allemaal!
Eindelijk meer duidelijkheid Lilmomo wat fijn! Poppetje, natuurlijk mag je je hier aansluiten! Als hij in stuit blijft liggen steeds zal hij niet meer draaien toch? Kan goed dat je gelijk een datum en meer info krijgt hoor een echo is dan ook heel goed mogelijk zodat hun ook weten hoe hij ligt. Succes bij de gyn. Iig
Fijn Lilmomo!! Het gaat nu dus lekker opschieten! Welkom xpoppetje,spannend voor jou ook! Denk dat de gyn zelf ook een echo gaat maken om te kijken hoe dat eigenwijsje ligt haha
Char1983: Nee, dat denk ik zelf idd ook niet! Kereltje heeft overduidelijk een voorkeurshouding en dat is al weken zo.. Ergens knijp ik hem wel een klein beetje hoor, zal je net zien dat ie ons toch nog gaat verrassen straks.. Opzich lijkt het me nog steeds mooi om vaginaal te bevallen, maar nu ik eenmaal ben ingesteld op die keizersnede, heb ik liever dat die ook gewoon doorgaat! Maarja, helaas voor een controlfreak als ik; ik weet dat een bevalling niet uit te stippelen valt.. Waar ik steeds aan denk: stel dat de ks eenmaal gepland staat en dat meneer tóch opeens nog draait.. Lijkt mij dat ze de bevalling dan gaan inleiden? Of hoe zal dat gaan? Zal het morgen allemaal wel horen en anders zelf navragen, maar toch.. Maris22: Dat denk ik zelf ook, idd! Wat een straf.. Afgelopen donderdag heb ik er eigenlijk helemaal niet van kunnen genieten, omdat de VK een foutje maakte met de echo. Ik raakte daardoor afgeleid en voor ik het wist, had ze hem alweer uitgezet! Vond ik toch jammer, had die laatste echo (want dat zou het eigenlijk zijn) graag wat bewuster meegemaakt.. Ondanks dat het puur was om de ligging te bepalen Die liggingsecho met 35 weken is bij mijn VK trouwens standaard.
Gewoon al je vragen aan de gyn voorleggen,deze zal je dan beantwoord krijgen,zoals wat als t alsnog draait (die kans is meest wel klein hoor) Succes en laat je t weten hoe je afspraak was?
Maris22: Snap ik, zal ik ook zeker doen haha.. Maar ben gewoon een nieuwsgierig Aagje, vandaar dat ik het hier vast vraag Ik laat zeker even weten hoe het was, ja!
Vorige week woensdag heb ik de gentle sectio gehad. Alles is goed gegaan en ik ben nu volop aan het genieten van ons zoontje. De operatie viel mee, alleen toen ze bezig waren voelde ik dat wel heel goed. Dat had ik zelf niet verwacht. Het deed natuurlijk geen pijn, maar het trekken en duwen voelde ik duidelijk. Heerlijk was het om een eigen cd'tje op te mogen zetten! Ik lag er lekker ontspannen. Het herstel is vooral pittig. Ik ben ontzettend moe. De wond doet ook vrij zeer. Voor alle meiden die nog moeten raad ik aan om de dag na de ingreep echt proberen te gaan zitten en/of staan. Hoe eerder je dat doet, hoe beter en makkelijker het zal gaan. Het doet alleen onwijs veel pijn in het begin, bereid je daar op voor. (Oja, en zorg dat je partner/familie niet teveel grappen maakt.. Lachen doet zeer!! Auw!! ) Ik zou als ik jullie was ook echt letten op het geven van borstvoeding. De begeleiding was bij mij echt heel slecht. Ons zoontje heeft een tekort tongriempje en lipbandje, dit is pas afgelopen zondag bij hem vastgesteld door de kraamhulp. Zodoende is hij pas gister geholpen. Als ze het in het ziekenhuis wat beter hadden opgelet, had het ons heel wat frustratie en tranen gespaard! Als jullie wat willen weten mag je altijd vragen, of even een pb'tje sturen!
Gefeliciteerd bloempje! Hoe heet je zoontje en wat woog ie? Wat naar dat je daar te weinig begeleiding in heb gehad en dat ze dat pas 'laat' zagen... Het herstel is idd pittig ik heb 3 ks's gehad en de derde ging voor mij heel goed,1 dag na de ks was ik weer op de been en kon ik naar huis maar moest toch nog een nachtje blijven van de gyn Het is ook zo als je moet hoesten of niezen het erg zeer doet en idd niet zorgen dat je de slappe lach krijgt Mooi hé die gentle sectio? Geniet van je gezinnetje!
Dank je wel Maris! Naam houd ik ff prive ivm meelezers, maar hij woog 3400 gram! Haha ja inderdaad, gister voor het eerst geniest, pijnlijk!! Ben nu overgegaan op flesvoeding. Echt een opluchting voor ons beide. We gaan nu gewoon lekker genieten!
Gefeliciteerd bloempje en hopelijk snel hersteld En 3400 gr mooi gewicht toch onze kleine frummel wordt tussen de 3200 en 3400 geschat ben benieuwd
mooi gewicht bloempje! en fv is ook prima,geeft misschien wat meer rust.... Spannend lilmomo,bijna zeker??
Hey allemaal ik ben afgelopen vrijdag ook bevallen van een kerngezond zoontje.Hij woog 3630 gr bij zijn geboorte. Was mijn 4de keizersnede en is goed verlopen allemaal. Geniet enorm van mijn kleine hummeltje wat is het toch een mooi iets. Nu heb ik een vraagje aan de mammas. Ik heb nu dus elke keer als ik eet veel last van mijn buik,rug en word dan heel misselijk.Ben dan ook heel erg suf en kan niks doen.Zijn er ook moeders die dit ook hebben? Dit heb ik dus nog nooit eerder gehad.Belde vandaag naar mijn gyn maar die is dus net na mijn keizersnede op vakantie gegaan.
Ja ontzettend in de wolken hier! Keizersnede is me zo ontzettend meegevallen. Gentle sectio is echt goed verlopen. Herstel is tot nu toe ook nog te doen! Sorry zal binnenkort wat uitgebreider proberen te reageren.