Club: Op weg naar een geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamak, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    O ik had trouwens ook de tip gekregen om namens de baby een kadootje aan de grote broer of zus te geven. Zodat het dus lijkt alsof ze die van de baby gekregen hebben.

2. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Spannend meiden! Een ks is ook niet niks en moet je zeker niet onderschatten...
    Wat betreft oudere kids,zoveel mogelijk in zijn/haar ritme houden,wel vertellen dat je samen met de baby idd een paar nachtjes in het ziekenhuis moet blijven,het ligt er ook aan hoe oud ze zijn. Mijn man ging gewoon naar huis als t tijd was voor de oudere kindjes om naar bed te gaan en hij lag ze in bed en ja dan lig je alleen in het ziekenhuis,maar ik vond dat heerlijk,beetje tv kijken,kletsen met je buuf en proberen te slapen. Je hebt ook best pijn dus een beetje rust kan geen kwaad en dan gaat t thuis ook gewoon door
    De dag van de ks zou ik wel oppas regelen,bij ons wist bij mijn 2e niemand t want op die dag speelde de oudste al bij oma en afgelopen april hebben we wel mijn schoonouders in vertrouwen genomen en ben beide keren tussen 12 en 2 bevallen (smiddags) dus aan het eind van de middag konden ze even op bezoek komen en na het eten gewoon op tijd naar bed en met papa mee naar huis. Zo hebben wij het gedaan en dat ging prima,ook met de kids,ze zeiden elke keer tegen ml : mama heeft auw en we hebben een baby.... Ging prima! Succes!!

3. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Char, dank je voor de tip wat betreft het cadeautje. Leuk! Voor jou begint het ook op te schieten. Pff spannend allemaal he!

Maris zo wilden wij het inderdaad ook doen. Zoveel mogelijk haar eigen omgeving. Donderdag is mijn schoonmoeder in huis. Als de kleine is geboren gaat papa onze oudste dochter ophalen en kan ze kennis maken met haar zusje zonder dat er iemand bij is. Daarna zullen de.opa's en oma's komen.

Zijn jullie kinderen overdag wel veel bij jullie geweest. Op hhet slaapmomentje na dan?

4. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja idd,wij wilden ook eerst onze kids erbij samen met ons zonder opa's oma's etc...
    Ik heb 2 nachtjes in het ziekenhuis geslapen daarna was ik heerlijk thuis,onze kids zijn dus de 2e dag 1x langsgeweest smiddags om even te kijken en daarna weer de normale gang van zaken. de volgende morgen zat ik om half 10 aan me eigen koffie en waren hun net uit bed haha
    oma had even opgepast toen ml me kwam halen,heerlijk was dat,lekker thuis

5. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Meiden,hoe gaat het hier? Ben even benieuwd ;)

6. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goed hoor tenminste de laatste loodjes wegen zwaar...
    Volgende week ben ik aan de beurt! Word een lange week!

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ja dat is altijd moeilijk,maar de dagen gaan snel,succes alvast char!

8. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dankjewel!

9. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Ik kom ook alvast mee kletsen eind februari in de 39e week krijg ik de 3e keizersnee.
    eerste kon er niet uot 4720gr en sterrenkijkertje na 20 uur ellende bleef ik hangen op 5cm en toen dus keizersnee en uiteindelijk had het okk niet gepast.

De 2e was weer groot hoofd liep al 3 weken voor en in combi metmijn eerste ervaring waarin het zh ook me voor mijn gevoel aan mijn lot over gelaten durfde ik niet meer en werd dit dus een geplande keizersnee.

nu was het advies weer keizersnee omdat ik al 2 heb gehad en deze baby ook wel weer groot word.

nu een gentle sectio, doen ze tegenwoordig standaard in het zh dus ben erg benieuwd naar die ervaring.

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Spannend rostie,beetje vergelijkbaar met wat ik heb ervaren... Maar een gentle sectio is zó mooi en bijzonder!! Ben blij dat ik het bij de geboorte van mijn dochter wel heb mogen meemaken

11. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik kom even vertellen dat wij donderdag 27 november trotse papa en mama zijn geworden van onze dochter. Ze doet het super en we zijn.inmiddels al thuis.

Jullie heel veel succes en vooral ook genieten!!

Groetjes

12. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Gefeliciteerd lani! ! Geniet ervan, is je ks goed verlopen en wat vond je van de gentle sectio?

13. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Lani, hartelijk gefeliciteerd met jullie beebje!

Char heel veel succes komende week, maar het duurtnu niet langmeer en dan hebjij ook je kleintje vast.

Lees hier al een tijdje mee, maar in januari krijg ik ook mijn 3e ks. De datum hebben we van de week gehoord, spannend dusweer.
    De 1e lag in stuit, vandaar een ks (na een draaipoging een datum te horen gekregen).
    De 2e lag in stuit, maar kwam te vroeg. We hadden dus nog geen datum, maar meneertje wilde geboren worden.
    Nu tot 2 tweken geleden een stuitligging, maar ineens is meneer goed gaan liggen. Vanwege de twee eerdere ks nu toch een ks, maar de gyn vraagt zich af of we die datum wel gaan halen... maar goed, we hebben iig een 'einddatum'.

14. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Lani gefeliciteerd!

Ik ben morgen aan de beurt zooooo spannendddddd!

15. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Lani gefeliciteerd

Char spannend zeg!! Zie je ertegenop ?

16. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nee zie er niet tegen op is niet m'n eerste ks maar wel de eerste geplande gaat nu gewoon een stuk relaxer....
    Heb wel spanningen maar vooral gezonde spanningen.

17. Nijntje27

Nijntje27 Fanatiek lid

27 aug 2008
    4.698
    0
    0
    Juf
    In de buurt van Oss
    Succes Char!!

18. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Char,hoe is het gegaan?

19. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Hoi allemaal,

Ik kom even binnenvallen op deze zondagochtend.

Mijn zoontje is geboren dmv een secundaire sectio nadat ik na 15 uur weeen op 4 cm ontsluiting bleef hangen.
    De vk vermoedde een te smal bekken voor het hoofdje van mijn baby van bijna 8 pond.

Er is nu al gesproken over een mogelijke geplande ks, waar ik enorm tegenop zie overigens. Maar een herhaling van de eerste bevalling en mogelijk een spoedsectio is een nog rampzaliger scenario ;)

De gyn gaf aan dat we er over na moesten gaan denken wat we willen en zei dat we in overweging moesten nemen dat dit dan ons laatste kind zou zijn. Na twee keizersnedes zou ik dus geen derde kindje mogen krijgen.
    Nu ben ik een beetje in de war, omdat ik toch veel lees dat vrouwen na 2 keizersnedes toch weer zwanger worden van een derde.

Dus mijn vraag aan degenen die een derde kindje verwachten na 2 keizersnedes is of dit dan tegen het advies van de gyn in is gegaan, of dat dat advies jullie niet gegeven is?

Bedankt alvast :) en een fijne zondag gewenst.

20. noamy

noamy Fanatiek lid

12 okt 2010
    3.671
    0
    0
    administratief medewerkster
    arnhem
    Annedore
    Ik heb dat niet eerder gehoord hoor! !
    Het enige wat ik wel weet is dat je na 2 ks de derde soeiso met n ks moet laten komen
    Dus volg mij kun je na deze ks gewoom weer zwanger raken hoor

Deel Deze Pagina