Ons werd niet echt een keuze voorgelegd, maar we hebben ook niet om een keuze gevraagd.. Het is wel zó gek te weten wanneer je mama en papa gaat worden.. Voor degene die al eerder een ks hebben gehad, moet je je eigen kraamverband, luiers en luierdoekjes meenemen??
ik.heb al eerder een kz gehad, je hoeft niks daarvan zelf mee te nemen die krijg je van het ziekenhuis wij krijgen ook weer een kz heel binnen kort omdat onze kleine in stuit ligt
ik hoefde niets mee te nemen, geen kraamverband, luiers oid.. alleen kleding voor mezelf, de kleine en dingen als tandenborstel/shampoo..
Wij wisten het al vrij vroeg.. meen rond de 32 weken al de planning voor die maand was maar net bekend bij het opname bureau.. Maar meestal zou je het rond de 36 a 37 weken horen dacht ik.. Wel bizar dat wij zelf nog konden kiezen..
Hier wisten we de datum bij 32 weken. Je hoeft indd niets mee te nemen ze hebben alles in het zh wel je eigen spullen zoals pyjama toiletspullen ect.
Nou dan hoop ik dat we morgen n datum krijgen!! Lees bij veel dat ze t al vroeg wisten! Ik word n beetje onrustig van het niet weten wanneer hoe wat waar??!!?! Omdat dit gepland gaat en de vorige ks spoed was.....beleef t heeeeel anders nu....
Ik vond het met de inleiding destijds ook zo gek ja. En ik had direct het gevoel dat hij niet de dag van de inleiding, 19 okt, geboren zou worden. En ik had gelijk, het werd een semi spoed ks op 20 okt. Luiers, kraamverband, eventueel flesvoeding e.d. Krijg je in t zkh. Je hoeft idd alleen je eigen toiletspulletjes mee te nemen! Hoeveel outfits voor de baby nemen jullie mee? Ik had destijds ingepakt voor een normale bevalling en hooguit 1 nachtje zkh. Dus 3 pakjes mee. Manlief heeft later meer van huis meegenomen en tel op de foto's van de dagen in t zkh wel 5 verschillende outfits bij zoontje Donderdagavond ks en maandagochtend naar huis....vind 5 outfits zoveel, vraag me nu echt af of het echt allemaal zo vies werd. Is beetje langs me heen gegaan geloof ik
Ik was na 2 nachtjes weer thuis,dus 2 pakjes voor kind en 2 setjes voor mij,als je te kort komt kan ml altijd van thuis weer meenemen en ik lag altijd zonder onderkleding de eerste dag,ik zou wel iets meenemen wat lekker wijd en losjes zit ivm je wond
Oke nou dat scheelt weer.. Ik neem 5 pakjes voor de kleine mee, ook een paar in maat 56 omdat ze een mini reusje verwachten.. Verder moet ik ook kleding voor mijn man mee, die kan bij ons op de kamer blijven en slapen. Dus het is al zo veel haha.
Met een keizersnede hoef je geen 3/4 dagen te blijven hoor. als je kindje het goed doet en zelf graag naar huis wil mag dat. ik heb een spoedkeizersnede gehad op een donderdag rond 16 uur en zaterdagmiddag ben ik naar huis gegaan.....vondt het wel mooi zo.
ik heb n week in t zkh moeten blijven na mijn ks kreeg koorts van de ruggenprik........ hoop het dit keer niet te krijgen als alles goed gaat is het hier geloof ik 3 nachten blijven en dsn naar huis.... heb vandaag geen datum gehad die krijgen we dus pas over 2 weken pfffff ben nu trouwens voor t eerst blij met mn keuze geplande ks!! ze schatten deze beeb best groot...... dus geen inscheuren of inknippen!!!!
ik ben na beide kz na 3 dagen naar huis gegaan. daar reken ik nu ook weer op. Ik neem een aantal setjes voor de baby mee dan heb ik in het zh nog keus wat ik haar aan wil trekken. Ik ga met 36 weken dacht ik naar de gyn en hopelijk horen wij dan ook een datum. Baby ligt al vanaf 25 weken ook nog in stuit dat is dan wel gek met de geboorte als het zo blijft liggen, bij de oudste 2 vond ik het zo mooi gezicht dat het hoofdje eruit werd gehaald, hier komen de benen/billen eerst
Ze hebben mij zojuist vervroegd gebeld met het tijdstip waarop ik me moet melden ergens volgende week.... Ze zouden me dus een dag tevoren bellen, maar dat is een aantal dagen geworden.. Het gaat in ieder geval in de middag gebeuren.. Ik had zo gehoopt dat ik me rond 9 uur zou moeten melden.. Maar dat is nu dus pas tegen het middag uur.. Ag.. Het voordeel is dat ik die ochtend mn huisje nog aan kant kan maken.. Nadeel dat ik om 7 uur een cracker met een kop thee mag, en verder helemaal niets.. Is er bij jullie al meer bekend?
Lijkt mij inderdaad ook minder als het in de middag gaat gebeuren. Maar wel superfijn dat je het nu eerder weet dan waar je op gerekend had!! Ik vraag me trouwens af, zou het verschil maken of je de gehele zwangerschap door de gyn/in het ziekenhuis wordt begeleid of dat je pas aan het eind van de zwangerschap door de vk wordt doorgestuurd naar de gyn wat betreft het eerder of later weten wanneer de KS gaat plaatsvinden? Ik ben al sinds 7 weken bij de gyn onder controle en sinds 12 weken in het AMC. Daar gaf de gyn dus aan dat we rond de 30 weken de datum gaan inplannen in de agenda. Als je pas met 37 weken of zo wordt doorgestuurd door de VK, dan is het best logisch als de datum later gepland wordt, toch?
spannend poeliewoep ik zou smiddags ook niet erg fijn vinden maja wat doe je eraan ik loop mn hele zwangerschap al bij de gyn en weet ook niet geen datum dus dat maakt niet veel uit