Waarom doen ze bij jou de ks voor de 39 weken? En die controle mocht hier ook om de 2 weken ook omdat alles er goed uitzag enzo. Vond ik ook niet heel fijn dus nu gekozen voor 1.5 week ertussen en dan die erna een week later.
Ik had dat wel,elke week en 2 dg voor de ks nog,ook voor de bepaling waar de placenta lag en hoe de baby lag en hoe het ging met mij en de baby.
Onze kleine ligt in stuit, versie is helaas mislukt, dus daarom de geplande ks. Ik heb er onwijs veel zin in, het is onze eerste, dus er komt veel op ons af. Nog een weekje geduld hebben... In het zh waar ik de ks krijg is het standaard dat de baby na de ks met de vader naar de kraamafdeling gaat. Dat betekent dat ik de baby pas na anderhalf uur op de borst krijg. Ik vind het jammer, maar echt bespreekbaar was het niet. Nu vraag ik mij af of de bv wel op gang zal komen....hormonaal is er bij mij dan weinig gebeurd.... Wat zijn jullie ervaringen?
Spannend dus,maar geen gentle sectio voor jou? Wat balen zeg meid.... Bij mijn oudste en middelste was de gentle sectio nog niet aan de orde en kon ook na de ks pas na anderhalf uur hun zien en aangelegt worden voor de bv,bij mij is dit wel geslaagd,heb ze bijna 4 maanden zelf gevoed.
Duurt nog wel even maar het staat vast dat ik een KS krijg. Onze baby heeft een VSD en aorta-vernauwing. Een bevallig zal een te hoog risico zijn daarom willen ze rond de 36 weken een keizersnede gaan uitvoeren. Voorlopige datum krijg ik binnen kort te horen, mijn ouders moeten uit Nederland komen aangezien ik in de VS woon. Misschien een rare vraag: Zijn er dames die al een KS hebben gehad, die hun ervaring kunnen vertellen kwa kleding na de KS? Voornamelijk ondergoed, draag vrijwel altijd strings maar vind het nu iets minder gaan zitten, denk dat een string na een KS ook niet echt een succes is. Wat raden jullie aan? En broeken? Moet ik iets van maandverband voor na de tijd kopen?
Herrido, strings zou ik niet doen, zitten te strak om de wond. Ik heb bij de Zeeman XXL shorts gekocht in het zwart, draag ik normaal nooit, maar ik denk dat die lekker wijd zitten en niet irriteren. Ik heb joggingbroeken voor in het ziekenhuis. Je zal nog gaan nabloeden, ze adviseren mij kraamverband te gebruiken, die broeien veel minder dan de mooie 'Always'. Verder ga ik blouses dragen met knopen, zodat ik makkelijk bv kan geven. Maar, ik ben nog geen ervaringsdeskundige, dus misschien komen er betere tips....
Hoi Maris, nou dat geeft hoop. Ik ga er vanuit dat het lukt en anders is een fles zo gemaakt, gaan we geen probleem van maken.
Vandaag weer bij de gyn geweest, alles goed stond na 5min weer buiten, toch wel een stuk onpersoonlijker als bij de vk. Daar vragen ze standaard of je de baby nog goed voelt, nou hier niet en hart tonen heeft ze niet eens geluisterd, doppler stoorde dus toen ff met echo en was 3 tellen om te zien of het hart klopte en klaar. nou goed nog niet zolang meer dan ben ik er weer vanaf Hier in het ziekenhuis doen ze echt alleen bij uitzondering ks voor de 39e week, standaard dus in de 39e week, en meer ziekenhuizen die dat hanteren vandaar dat ik vroeg naar de reden. Zonnetje wat jammer dat ze bij jullie nog geen gentle sectio doen, hier nu in het zh wel, ik heb al 2x eerder ks gehad maar nu voor het eerst gentle sectio dus ben erg benieuwd. Wat betreft de bv geef aan dat je zo snel als mogelijk je kind bij je wilt i.v.m de bv dus en het moet mogelijk zijn want hier was het streven een uur weer kind bij de moeder en dat is beide keren gelukt. Gewoon eisen En bij mij is de bv 2x goed gelukt heb ook niet hoeven kolven o.i.d. en bij de eerste 6mnd gegeven en de 2e 9mnd, ze wilde zelf niet meer de jongste anders had ik nog wat langer door willen gaan. Ik ga er vanuit dat nu met een gentle sectio het helemaal goed moet komen Herrido spannend zeg dat is wel een mindere reden voor een ks, maar alles het beste voor de baby. moet de baby daarna ook geopereerd worden? wat is het toekomst beeld? qua ondergoed ik het gewoon 1 maat grotere slips en die vallen over de wond heen, nu al 2x gedaan zo en bevalt prima. en ik heb 2 zwarte broeken mee die los zitten joggingsbroek met wijde pijpen en hempjes (je kunt last van opvliegers krijgen dan is het fijn dat je makkelijk wat uit kunt trekken) en daarover heb ik 2 losse longsleeves aan.
Strings zijn ook niet zo handig om kraamverband in te doen Ik heb de eerste dag in onderbroek en groot shirt in bed gezeten, onder de dekens. Daarna joggingbroek of legging. Pas na weken ging ik weer eens een broek dragen.
Er is een grote kans dat het gat gesloten moet worden. Ze zullen ook de aorta ook verwijden, kan op verschillende manieren. Ze gaan onderzoeken welke optie het beste is. Gebruikelijk is om vanaf 3 maanden te operen, maar mochten er serieuse problemen met het hart komen gaan ze de baby halen. Kan er besloten worden eerder te operen. Heel raar, Wij kijken niet echt naar de toekomst. We leven heel erg in het nu.
Gyn vroeg of ik voorkeur voor een bepaalde gyn had en dat had ik eigenlijk wel en die heeft in wk 39 vakantie. Andere optie zou bij een onbekende gyn zijn en dan zou ik 39 en 3 dagen zijn. ik mocht zelf kiezen wat ik wilde, omdat ik denk dat deze eerder komt heb ik voor de eerste optie gekozen.
Sjee, vannacht wat nattigheid gevoeld tussen mijn benen. Direct mijn man wakker gemaakt, ik dacht dat het mogelijk vruchtwater was. Daarna kwam er niets meer en bij nader inzien rook het misschien wat naar afscheiding. Niks aan de hand dus....och wat was ik blij. Ik hoop dat de bevalling zelf op gang komt en ik niet hoef af te wachten tot as vrijdag.....
Weten jullie hoe het zit met de ruggenprik? De vorige keer was ik niet voldoende verdoofd en heb ik veel gevoeld. Wordt er de volgende keer dan extra verdoofd? Kan dat? Of wordt het een narcose (wil ik liever niet) En hoe gaat het qua herstel na een derde ks. Heeft iemand hier ervaring mee?
Bij mij ging vorig jaar april mijn ks goed,alleen voelde ik ze bezig zijn en ging mijn bloeddruk peil snel naar beneden,dus kreeg wat in me infuus en ik was er weer,maar had veel verklevingen vanwege de 2 eerdere ks dus was moeilijk om daar doorheen te komen en me dame was bijna 8pond en lag helemaal vast in me bekken,ze konden niet bij haar hoofdje en hebben toen een zogenaamde kiwi op haar hoofdje gezet om haar eruit te halen,ze lag dus nog heerlijk bij me kwa herstel was dit mijn 3e ks de snelste,je weet wat je wel en niet kan,hoe je uit bed moet komen etc. Ik was dus weer snel op de been
Fijn om jouw ervaring te lezen maris! Hier in mei ook voor de 3e x een keizersnede. Hoop dat ik ook weer net zo snel thuis ben als bij de middelste. Dat vind ik nog het ergste, dat je zo incompleet bent, man die de hele tijd op en neer moet met de kindjes (die vroeg op bed liggen) dus of oppas moet regelen voor thuis of je alleen in het ziekenhuis bent. Hoe vonden jullie dat? En hoe hebben jullie dat gedaan? Vind vooral de eerste dag en nacht fijn als man er bij is de hele tijd omdat ik zelf dan niet veel kan en ik niet wil dat een ander mn kind verzorgd haha erg he! Dus hoop dat mn moeder nou weer een nachtje bij onze oudste 2 wil blijven slapen. Ben ook wel benieuwd naar de ks. Dit x een echte gentle sectio. Nou was ik bjj de vorige 2x ook al aardig verwend doordat ik de kids direct bij me kreeg, niet naar de uitslaapkamer hoefde etc. Dus ben heel benieuwd. Vond de 2e ks wel heel spannend. Viel ook flauw bij alle prikken van de zenuwen en het niet eten etc. Kon gelukkig alles wel zelf aangeven als ik voelde dat ik niet lekker werd dus dan kreeg ik snel zuurstof of iets anders.
Ik was na 2 nachtjes in het ziekenhuis lekker thuis,en ml heeft idd de meeste zorg op zicht genomen met de 2 oudste samen met schoonmama en mijn mama ,na een week kon ik zelf de nodige dingen wel weer redelijk. Ohh die gentle sectio is zo bijzonder zeg!
ik heb mijn 2e ks op 4 feb gehad en mijn 2e zoontje is toen gezond en wel geboren! mijn oudste is met een spoed ks gehaald en nu was t gepland zou n gental seicure worden ik zal hier niet mijn hele verhaal doen om meiden die er gevoelig voor zijn niet angstig te maken omdat bij de oudste de ruggenprik niet meteen goed gezet werd keek ik daar enorm naar op.....deze keer ging t weer moeizaam rn eerst n paar keer niet goed toen hij eenmaal zat was ik goed verdoofd en heb niks gevoeld maar hij zat te hoog dus....... ik zal de rest besparen maar ik heb de ks bijna niet mee gemaakt.... ook nkg6s n flink kind en veel verklevingen door eerdere ks en operaties dus kindje moeilijk eruit te halen en is ook nog met de vacuüm eruit gehaald al met al een zeer heftige ks met meer pijn dan de vorige en ook n grotere snee.....
Allereerst van harte met jullie zoon! Wat vervelend om te lezen dat het zo is gelopen Ook geen gentle sectio gehad dan neem ik aan? Sterkte met je herstel!