Club: Op weg naar een geplande keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mamak, 2 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0

Bij mij was de 2de ook precies zoals jij omschrijft na ook mijn eerste horror bevalling met spoed ks..

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Zo ik kom ook weer eens om de hoek kijken... Zal morgen even bijlezen. Even een ego bericht omdat ik me k*t voel...

Vandaag bij gyn geweest en door die verrekte suiker ligt ook dit kindje behoorlijk voor op de groei. Ik ben 34.1 en de meting van de buikomtrek kwam overeen met 37.0. Verdorie!!! En het hoeft niet perse kwaad te kunnen maar toch denk ik dan weer aan de vorige keer. Een tienponder die haar suiker niet zelf kon regelen waardoor ze hypo's kreeg. Nu al 37 weken... Laat staan als ik straks 38 weken ben.

3. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0

Pff ik kan je begrijpen.

Ik heb dan geen suiker maar die van ons ligt ook al 2wkn voor zo ook onze 2dochters destijds en die waren 3855 en 3970 gram. Dus ik zal duimen dat het straks mee valt ook voor jullie wondertje

4. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Heeeeeee jij ook hier? ;) leuk!

Qua morfine betreft: scheelt per persoon denk ik! Heb tijdens mijn bevalling van Emma* morfine gekregen via infuus... Voelde t eerste shot en daarna niet meer, was 100% bij! Dus denk / hoop dat t deze x na de ks ook mee zal vallen...
    Wordt steeds ongeduldiger eer lijk gezegd! Wil mijn kleintje ontmoeten... Wat jij later ook schrijft @mamavanjuul: niet slapen en alleen maar heel de nacht kijken en knuffelen! Lijkt me heeeeeerlijk!

5. Kaatje1603

Kaatje1603 Fanatiek lid

21 jan 2013
    1.291
    192
    63
    Vrouw
    Mamma!
    omgeving Rotterdam
    Hè gedver!! Kan me voorstellen dat je flink baalt :(
    Maar en nu? Evt eerder halen? Sterkte meid

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ook hier even een ego berichtje. Gisteravond ineens pijnlijke "weeën". Dus op naar het ziekenhuis. Ook op de ctg was het te zien.
    Gelukkig hield het in de nacht ineens weer op.
    Mocht wel gelijk een nacht blijven. Pffff baal er echt van!!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar je buikomtrek zegt toch niks? Ik heb ook best wel een buik, maar bij de laatste metingen liep dit kleintje precies op schema.....

8. 2g4e

2g4e Niet meer actief

@Kaatje1603: Nee ze halen het al een week eerder dan gebruikelijk is (ipv in de 39ste week halen ze het in de 38ste week) dus gewoon afwachten...

@xbabyxdx: Jeetje dat is even schrikken dan... Sterkte!

9. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0

Das schrikken gelukkig hield het op, een nachtje blijven is nooit leuk

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb gister de intake gehad van de kraamzorg en daar zeiden ze dat ze bij een kraamvrouw die een keizersnee heeft gehad, altijd proberen een stagiaire mee te sturen. Helemaal als er meerdere kinderen zijn.
    Dat is wel fijn hoor....2 assistentes :p
    Ze gaf ook al aan dat ze heel streng zijn voor kraamvrouwen met een keizersnee, zodat ik me er op kon voorbereiden: Veel slapen en veel rusten.

Op dit moment moet ik zeggen: Ik kan niet wachten totdat iemand mij naar bed stuurt, voor de kinderen en mijn huishouding zorgt :p

11. Reda

Reda Lid

30 sep 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weer even bijgelezen. Ik hoop voor alle dames met een nare eerste ervaring dat het deze keer beter zal gaan!

@xbabyxdx, Balen zeg! Hoe gaat het nu met je?

Volgende week rond deze tijd is onze dochter misschien wel geboren. Best vreemd, het lijkt nog zo ver weg en toch zo dicht bij! Voel me de laatste dagen gelukkig veel beter en begin er echt weer naar uit te kijken dat het zo ver is!
    Helaas heeft mijn man gisteren zijn pols gebroken... Slechte timing...

12. xbabyxdx

Heey dames, Ik mocht in de middag weer naar huis gelukkig. De weeën zijn totaal afgezakt en geen ontsluiting erbij gekregen.
    Het is nog een beetje aan de vroege kant met 36 weken maar ergens vind ik het jammer dat het is afgezakt. Ben er zooooo klaar mee!

Wel een geruststelling om te weten dat ze de KS dan zo snel mogelijk doen en anders weeënremmers geven. Die informatie kreeg ik gisteren.
    Was daar ook wat bang voor dat ze je laten wachten tot de volgende ochtend wat je weleens leest hier.

Hoe is het nu hier? :)

13. xbabyxdx

Oef pols gebroken! Wat vervelend! Beterschap voor je man.

14. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Buikomtrek van de baby niet van mij. Hoofdje en beentjes liggen ook voor maar vooral het buikje is groot.

15. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0

Dat is wel een hele slechte timing sterkte !!!
    Wat spannend dat het alweer zo snel gaat dat jullie prinses er volgende week alweer is

16. Trotsemama31

Trotsemama31 Niet meer actief

Hier ook wederom keizersnede de planning is rond de 38 a 39 week het is onze derde keizersnede. Enorm spannend maar dat is voor iedereen gelijk denk ik? ;)

17. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Wat spannend!!

Wie is de eerste van jullie?;)

18. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    2g4e houden ze je nu elke week in de gaten met de groei van de kleine?

Reda wat ontzettend balen dat die zn pols heeft gebroken! Maar 1 voordeel...Hij zit nu in de ziektewet dus de 2 papa dagen kan hij daarna opnemen :)
    Weet alleen niet binnen hoeveel weken die opgenomen moeten worden. Volgens mij 4 weken.

Reda of ik zijn de eerste (dacht ik hihi)

Babyx Hoe is t nu met je? Zijn de weeën helemaal weg?
    Vergeet je je vluchttas niet in orde te maken en mee te nemen nu...voor t geval de weeën weer terug komen.

Sorry als ik iemand vergeet...
    Hier gaat t opzich wel. De dagen gaan me echt te kort nu :( heb veel last van mn bekken en heupen enz dus mn lichaam raakt echt op. Met de kleine gaat alles goed. Ik hoef nu niet meer op controle bij de gyn dus tis alleen maar afwachten. Als er wat is kan ik wel tussendoor piepen met een afspraak.

19. Reda

Reda Lid

30 sep 2013
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteren ben ik op controle geweest in het ziekenhuis voor de laatste keer. Alles was in orde en dat is heel fijn. Met name de hartslag, omdat daar lange tijd problemen mee waren. Ook hebben ze onze kleine nog opgemeten. Omdat ze in stuit ligt kan dat nog goed, normaal gesproken is het hoofdje vaak al te ver in het bekken gezakt. Ze zit nog steeds netjes op het gemiddelde, net als de hele zwangerschap wat de groei betreft. Maar ze zei er wel bij dat het kan afwijken, vanwege de verre termijn.

Mijn man is gewoon werken. Hij wordt opgehaald door collega's. Hij blijft niet zomaar thuis, zoals hij zelf zegt is hij niet invalide. Dinsdag, de dag voor de keizersnede, krijgt hij ander gips dus dan is hij wel extra thuis. Hij heeft inderdaad dan de twee bevallingsdagen, dan een week zorgverlof gevolgd door twee weken vakantie. Dus dat moet helemaal goed komen!

Gisteren in het ziekenhuis voelde ik me heel rustig en begon ik opeens echt heel veel zin in woensdag te krijgen. Bij de echo hebben ze toen ik er om vroeg nog echoplaatjes gemaakt van het gezichtje. (voordeel van een stuitligging). *verliefd*

Birds86 ik herken het opraken van het lichaam. Bij mij ook vooral mijn bekken. Draaien in bed, opstaan enzovoorts. Daarnaast voel ik ook veel druk op de onderkant. Hoop echt dat ze nog even netjes blijft zitten tot woensdag.

20. xbabyxdx

Birds86 Wat vervelend dat je zo n last hebt van je heupen en bekken. Lijkt me echt niet prettig. De tas stond gelukkig al klaar. En ik ga niet meer ver van huis. :) De weeën zijn weggebleven gelukkig.

Reda Die druk onder in ken ik ja. Hier met lopen vooral. Heel vervelend gevoel.

Mamavanjuul Ik vind het ook helemaal niet erg hoor. Ondanks mijn "ik kan het zelf" :D Al ben ik echt een zeur qua huishouden.... Nouhja dan maar net doen of ik het niet zie...... ;)

Ik zit momenteel in de nesteldrang "fase"
    Alles moet schoon en opgeruimd zijn.
    Mijn partner zegt regelmatig.... " ga nou eens even rusten "
    Maar dat lukt me niet......
    Dan wil hij helpen en dat mag dan weer niet omdat hij het niet schoonmaakt zoals ik dat wil. :D

Dat vind ik dus wel het enige nadeel van de keizersnede.... ik moet alles uit handen gaan geven.... Word nog leuk haha!
    Ik ben nu al in staat om een huishoudschema te maken voor partner bewijzen van spreken....... :p

Rustig aan doen zou verstandig zijn.... maar eerst moet alles netjes zijn!

Deel Deze Pagina