Hoi elena, Ik heb ook een placenta praevia, geen totalis. Waarschijnlijk krijg ik ook een geplande keizersnede, over 4 weken weet ik dit zeker. Dames vinden jullie het ook jammer om de natuurlijke bevalling te missen? Dit is ons eerste en waarschijnlijk ook enigste kindje, soms vind ik het wel jammer dat ik het breken van de vliezen en de weeën nooit mee zal maken. Alles voor onze veiligheid en gezondheid, laat ik dat voorop stellen!
Ja, ik probeer het allemaal postief te bekijken. Maar ik had zo graag gewoon bevallen, het overwachte, en vooral de pijn voelen, het leek mij zo mooi om na al dat afzien mijn prinsesje vast te houden... Ik heb hierdoor wel enige traantjes gelaten, maar probeer het allemaal positief te bekijken. Ik weet niet of hier nog een 2de komt, we hebben voor dit wondertje een hele weg moeten afleggen, maar hoop het hierdoor wel een beetje
Ik had bij de eerste na 2 dagen inleiden een spoed ks en nu mag ik niet meer natuurlijk bevallen vanwege bepaalde omstandigheden waardoor het gevaarlijk is om natuurlijk te bevallen. Ik had graag wel een natuurlijke bevalling meegemaakt maar nu heb ik vrede met de situatie. De vorige keer was met een andere partner en hij wilde uiteindelijk niet bij de ks zijn dus ik was helemaal alleen. Daarnaast vond ik het moeilijk dat ik mijn meisje een uur later pas zag. Nu heb ik een partner die er voor mij zal zijn en een ks waarbij ik mijn kindje bij mij mag houden dus denk dat de ervaring heel anders zal zijn.
Ik heb er wel moeite mee gehad,heb 3 ks's gehad en met mijn oudste werd het een spoed de andere 2 gepland,maar met mijn jongste heb ik een gentle sectio gehad en ik kan zeggen dat dat idd een wereld van verschil maakt,en het zo bijzonder is! Dat je,ook als je een ks krijgt,direct je kindje bij je krijgt en je man ook bij je mag blijven op de ok en de verkoeverkamer... Ik heb dit als heel fijn en prettig ervaren. Ik ben blij dat ik die ervaring ook hebben mogen meemaken na 2x een ks waarna het anderhalf uur duurde voordat ik mijn kindje kon vasthouden
Ik heb beide meegemaakt en nee ik zou voor geen goud "natuurlijk" kiezen! Ok krijg nu ook weer een natuurlijke ks en ben super blij! Bij 1e kreeg ik spoed ks na helse 36 uur stormweeen en die ks was ook "natuurlijke ks". Was super en herstel ook zelfs beter dan sommige na de natuurlijke hadden.. Kijk er naar uit lekker geplande datum, geen zorgen en geen pijn
Pfffff morgenochtend melden in ziekenhuis en morgenmiddag de ks!!! Ben vandaag rustig aan alle laatste lijstjes aan het afvinken... Stom maar denk de hele tijd: ik vergeet iets, ben er nog niet klaar voor! Hahaha zullen zenuwen zijn... Ml heeft vanaf morgen twee weken vakantie... Mijn dochter is helemaal blij ze kan niet wachten! Moest het even kwijt...
Mijn schoonouders weten het want zij passen op dl en ml zijn broers omdat ze samen werken en hij vrij moest nemen (eigen bedrijf) en mijn tweelingzus (meer familie heb ik niet) en verder weet niemand het. Wel dat ergens in deze week zal gebeuren hoor de ks maar niet de datum
Heel veel succes morgen,het is een gek idee he om zo naar het zh te gaan? Wens je een voorspoedige bevalling!
Ja best wel, bij de vorige was ik 42 weken en ging ik ook rustig naar het ziekenhuis voor de inleiding (uiteindelijk ks) maar weet echt niet meer hoe ik toen was.
Ik weet wel uit ervaring maar dan spreek ik voor mezelf dat het met een geplande ks wat rustiger verloopt allemaal en ik snel weer op de been was. Met mijn oudste had ik ook een 'dubbele' bevalling' gewone weg en een spoedks en bij mijn andere 2 kids een geplande ks en ik vond het wel heel gek en spannend maar je bent er helemaal bij,dus het maakt het voor mij meer bijzonder en zeker met de gentle sectio! Heel veel succes!
@ TWD, ik wens je een hele voorspoedige keizersnede en herstel. Wat een heerlijk idee dat je morgen heerlijk met je kindje kunt knuffelen. Ik krijg morgenochtend de datum te horen. Vorige week al wel gehoord welke dagen hij als optie zag en nu hoor ik welke dag er plek is. Het zal bij mij wat eerder gehaald worden dan standaard omdat mijn zwangerschap nogal complex is. Ik vind het zo'n heerlijk idee dat ik vanaf morgen echt kan aftellen. Ks zelf vind ik niet zo spannend. Ik mag niet natuurlijk bevallen dus dochter is ook met gentle sectio geboren. Zo'n prachtig moment...
Fijn dat ik je bericht lees, ik wil zelf ook voor een gentle sectio gaan. Omdat de eerste bevalling zo'n drama was met uiteindelijk een spoedkeizersnede.. nu nog hopen dat de gyn akkoord gaat!
Hier vandaag de afspraak gekregen. Had me zo ingesteld op de 38 weken, helaas wil t ziekenhuis echt pas bij 39 ingrijpen. . Dat heeft me wel echt van de kaart gebracht. Voor dat ik zwanger werd heb ik een orienterend gesprek gehad en was 38 weken t moment van KS, nu dus toch niet. Ik ben als de dood dat de bevalling zich toch eerder aankondigt en vrees voor de ellende die ik de vorige keer gehad heb. Vorige keer een spoed KS na 36 uur weeen incl gebroken vliezen 36 uur eerder. Bij 30 uur weeen een ruggeprik ingezet die geen moer hielp maar bij 36 uur fout bleek te zitten op t moment dat ik op de operatie tafel lag omdat inmiddels mijn hartslag en die van de baby heel hard achteruitging. Met als nawee: een hele flinke depressie en hechtingsproblemen
Thanks everyone! Ik lig al in ziekenhuis de operatie is pas vanmiddag dus het lange wachten is begonnen!
Vervelend zeg... Vaak doen ze een geplande ks in de 39e week vanwege de longrijping van het kindje. heb je wel goede afspraken gemaakt voor t geval dat je eerder weeën krijgt?