Club voor de moslima’s onder ons

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door GossipGirlxoxo, 4 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Ziet er heerlijk uit! Zijn dat die waar jam in zit (ofzo)? Ik heb zelf ook kokoskoekjes gemaakt (nou ja, ik het deeg, de kinderen hebben de rest gedaan :oops:). Ik heb dadelkoekjes, sesamkoekjes, dubbele jamkoekjes en kokoskoekjes gemaakt en bijna klaar met bakken, maar ga vandaag nog de no bake koekjes e.d doen. Mijn man gaat straks bachkoutou maken met de kinderen, weet niet of je dat kent. Het is met zo'n handmatige koekjesmolen en al dat gedraai is te zwaar voor m'n arm.
    Klinkt echt veel, en dan hebben we dit jaar zelfs een stuk minder gedaan dan afgelopen jaren :oops:

    We hebben trouwens ook wat koekjes besteld, vooral de dingen waar ik zelf niet goed in ben :roflmao: Zoals baklava en samsa (volgens mij noemen jullie dat briwat).

    Eid-outfits voor de kinderen zijn ook gereed :)
     
  2. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Wat jammer :(❤ Ken je geen zusters in jouw buurt?
    Wij hadden dat vroeger trouwens ook hoor. Ben zelf een bekeerling en mijn mam had verder geen familie in Nederland. Maar veel zusters vieren het toch vooral weer bij hun familie, wat natuurlijk ook wel begrijpelijk is. Vaak werden we uitgenodigd door een zuster en haar man die dan ook andere "eenzame" mensen uitnodigen zoals bekeerlingen of anderen met weinig familie. Heb daar echt mooie herinneringen aan ❤

    Eigenlijk heb ik nu een beetje het tegenovergestelde; van mij hoeven die drukte en verplicht gezellig doen niet zo. Maar ik heb autisme en gedij sowieso meer in het "normale" ritme. Het grappige is wel dat ik echt kan genieten van de voorbereidingen, maar de dag zelf doet me gewoon niet zoveel. Dat had ik vroeger trouwens ook al met de "Nederlandse" feestdagen.
     
  3. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.191
    1.826
    113
    Nee helaas ken ik verder geen bekeerlingen of andere zusters. Eerlijk gezegd heb ik eigenlijk sowieso niemand alleen mijn man en mijn zoon. Heb geen vriendinnen ofzo verder en mijn man eigenlijk ook niet, maar goed het is eenmaal zo, wanneer ons zoon straks ouder is en naar school gaat enz dan komt dat vanzelf wel. Familie woont ook allemaal verder weg, en zelf wonen wij in een dorp dus er zijn hier verder ook geen dingen in de buurt die echt voor moslimas bijvoorbeeld zijn. Maarja nu kom ik best sneu over al zeg ik het zelf maar goed zo is het verder niet hoor, ja soms is het tuurlijk eenzaam en zie ik het graag anders maar het is goed zo, willen ook niet 'zomaar' iedereen toelaten in ons privé zeg maar. Maar we maken er samen gewoon wat leuks van, lekker naar de (binnen) speeltuin en lekker taartje eten enz dan :)
     
    Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Dat herken ik wel @Glitterhartje. Ik heb hier ook geen vriendinnen... Ja wel een paar (online) contact met een aantal mede-emigranten maar die wonen allemaal in andere steden, ver van onze regio vandaan. Eigenlijk maakt het me ook niet zo uit, liever geen vriendinnen dan contacten om de contacten. En ik ben toch graag alleen, eenzaamheid "ken" ik niet echt.
    Vind het alleen wel jammer dat het contact met bepaalde vriendinnen uit NL verwatert, maar ben er eigenlijk een beetje klaar mee dat al het contact maar van mijn kant komt om vervolgens te horen "oh sorry, ja ik heb het erg druk".
     
    Glitterhartje en Mammavan5 vinden dit leuk.
  5. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Klopt ingedompelt in jam en dan door de kokos
    Heb de cornflakes chocokoekjes gemaakt en de rafaellokoekjes .
    Ga vandaag nog 2 soorten maken en dan klaar.de fekas en de no bake snicker/marmer koekjes.
    En dan de avond voor eid de cupcakes dan is het genoeg.
    Heb ook maar kleine porties gemaakt van alles ipv uitgebreid omdat we 10 dagen na eid na Marokko gaan dan is het zonde.
    Dus even lekker er tussen uit hebben we wel nodig
    Ja briwat ken ik wel maken etc maar geen energie voor en te meer omdat we gaan wil ik niet te uitgebreid maken.
    Als we niet zouden gaan had ik denk ik meer gedaan .
    Bachkoutou ken ik niet maar zijn het koekjes die je maakt met zo een soort gehaktmolen ?
    Je krijgt er idd spierballen van haha.

    Eid outfits zijn ook allemaal klaar de kinderen hebben er echt zin in kunnen niet wachten te meer omdat ze ook naar Marokko gaan om familie weer te zien❤️
    Leuk afsluiter van eid❤️
     
    Glitterhartje en citroenrasp vinden dit leuk.
  6. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Dikke knuffel voor jou❤️
     
    Glitterhartje vindt dit leuk.
  7. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.191
    1.826
    113
    Ja dat was hier indd ook veel zo, al het contact was er steeds uit mijn kant. Opgegeven moment voelt het gewoon niet meer goed en ook alsof je in de zeik genomen wordt wat dat betreft, heb weleens een tijdje zelf ook geen contact terug gelegd in de hoop dat het dan eens andersom zou gaan maar nee hoor helaas niet, nouja dan houd het ook een keer op natuurlijk. Ik ga niet 'bukken' voor een vriendschap goed te houden dat moet van 2 kanten komen net als in je huwelijk je moet er beide iets voor doen. Spijtig dat het zo gaat maar dan weet je wel wie je echte vrienden zijn
     
    Mammavan5 en citroenrasp vinden dit leuk.
  8. Glitterhartje

    Glitterhartje Fanatiek lid

    30 jan 2021
    2.191
    1.826
    113
    ❤️
     
  9. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Salam aleikom warahmato Allahi wabarakato lieve zusters.
    Hoe gaat het hier.
    De laatste dag van de ramadan bi idni Allah.
    Nu bezig met de laatste voorbereidingen.
    Chipszakjes zijn klaar ga zo de woonkamer versieren dan de kleren nog strijken voor morgen dan de cupcakes morgen dan kan ik eens een keer vroeg naar bed ipv half in de nacht zoals voorgaande jaren toen begon ik pas met versieren als de kinderen naar bed gingen dat ga ik nu niet meer doen.
    Vorig jaar viel ik letterlijk in slaap in de moskee hahaha was echt te erg zat met wallen op mijn kin en als een zombie daar.
    20240409_142034.jpg
     
    Glitterhartje en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.629
    113
    Ik versier nooit iets, eerlijk gezegd :oops:
    Zorg uiteraard wel ervoor dat het schoon en opgeruimd is, maar niet meer dan dat. Jongste dochter en ik kunnen ivm ASS ook niet zo goed tegen dat soort prikkels, een feest is al prikkels genoeg, haha. En eigenlijk ken ik ook helemaal niemand hier die aan eid-decoratie doet, dus ik voel me er niet zo schuldig over :D

    Ik ga straks nog de laatste lekkernij maken: rfiss, dat zijn een soort dadelballetjes met olijfolie en geroosterde griesmeel (Tunesisch). Ivm beperkte houdbaarheid helemaal op het eind.
     
  11. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw
    Oh ik wel hahah ga helemaal los met ballonnen en slingers . 20240409_195717.jpg
     
    Vergeten vindt dit leuk.
  12. Vergeten

    Vergeten Bekend lid

    1 dec 2019
    997
    1.718
    93
    Vrouw
    Eid Mubarak lieve zusters, mogen Allah onze vasten accepteren, onze gebeden verhoren, onze daden belonen en onze zonden vergeven ❤️❤️❤️.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  13. Mammavan5

    Mammavan5 Fanatiek lid

    15 dec 2021
    1.917
    2.440
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina