Leuk dat je mee komt kletsen Spannend! Betekend dat dat je nu al in je eerste ronde zit? Nou genoot ik eerst ook wel van de dingen die ik deed met vriend hoor Het is meer dat ik me er nu bewuster van ben. Omdat dat je er samen voor kiest binnenkort aan een nieuw spannend hoofdstuk te starten. Zonder dat je nog echt weet wat dat precies inhoud. Dat maakt het voor mij spannend. En leuk natuurlijk! Wat ovulatietesten betreft denk ik het als voordeel heeft dat je een beetje kan inschatten wanneer de kans op zwangerschap het grootst is. Zonder blijft het toch een beetje gokken. Mezelf kennende denk ik dat ik met of zonder ovulatietesten er toch wel veel mee bezig ga zijn haha! Maar ik ga het ook eerst zonder proberen.
Welkom Spannend! Gezellig dat je hier ook komt kletsen! Gaaf dat jullie meteen beginnen! Ik dacht dat je altijd eerst je 1e menstruatie af moest wachten voordat je echt mocht beginnen? (maar ik weet er niet veel vanaf hoor..ik heb nooit de pil geslikt) Ik ben ook echt net begonnen met foliumzuur slikken. @mom2be, ik snap wel dat je het liever zonder eerst had geprobeerd, maar gezien de situatie is dit wel echt het beste denk ik. Zo heb je meer kans ook denk ik om het op de goede momenten gezellig te maken Die cyclussen van mij hebben soms een kleine uitschieter naar de 32 dagen, dus daar houd ik gewoon rekening mee, maar niks om me druk om te maken denk ik. Gewoon vaak gezellig maken ben het helemaal met je eens catseye! Zonder ovulatietesten zal ik er ook heel veel mee bezig zijn. Kan nu al nergens anders meer aan denken en jullie? Ik vertel steeds wat dingen aan mijn vriend over wat ik weer gelezen heb. Hij moet er steeds erg om lachen dat ik er al zo mee bezig ben terwijl we nog een kleine maand moeten wachten. Gelukkig vind hij het alleen maar schattig en niet al vervelend haha.
@juulx Ja is ook het beste in mijn situatie. En je kan sowieso het beste eerst 1 menstruatie afwachten inderdaad. En de uitschietertjes die jij soms hebt vallen inderdaad mee, dat kan ook gewoon (is niet erg) Ik ben nu heel erg aan het wachten tot ik ongeveer kan beginnen met de ovulatietesten.. Duurt nog eventjes.. Komende dinsdag geloof ik.
Hoii mag ik me ook aansluiten in deze club? zit nu in de 3e ronde en ben aan het wachten op mijn eisprong! Heb al 2 rondes een licht streepje net voor NOD gehad op mijn test, helaas toch ongesteld geworden! Dus ik zit er aan te denken om tarwekiemolie te gaan gebruiken na eisprong om bms dikker / beter doorbloed te maken! Iemand ervaringen?
@mom2be Ergens gelezen dat je ongeveer 10 dagen na de eerste dag van je menstruatie kan beginnen met ovulatietesten. Alleen weet ik niet of dat bij jou ook geldt als je wat langere cyclussen hebt. Eerder beginnen is natuurlijk zonde van de testen. Welke testen ga je gebruiken? Hoi Livoli! Welkom! Jeetje dat is spannend dat je al 2 keer streepjes heb gezien op je test en toch ongesteld geworden.. lijkt me naar.. Ik heb geen ervaring met tarwekiemolie. Zou niet weten waar het goed voor is..Dus daar kan ik je nog niet bij helpen. Ik heb vandaag een boekje gekocht van 'Pauline' het heet: 'zwanger/niet zwanger'. Kan je allemaal leuke dingen in opschrijven, er staan weetjes in en elke keer als je gaat testen kun je een blad invullen met vragen. Het leek mij wel leuk. Kan ik mijn vriend er ook iets meer bij betrekken! Stiekem heb ik het in de winkel in laten pakken als een cadeautje, want mocht er iemand zijn die mij kent, dan kunnen ze denken dat het niet voor mij bestemd was. haha
Welkom Livoli! Ik dit pas in mijn eerste ronde heb dus nog geen ervaring met die olie. Lees wel dat veel mensen op dit forum er over praten
@juulx ja klopt ! Ik ga maar rekening houden met mijn kortste cyclus en dan zou ik op dag 13 moeten beginnen met testen. Heb nu testen van zwanger en kids. Ze zijn heel goedkoop en schijnen goed te zijn dus het zal me benieuwen! Had eerder testen van kruidvat. Waren goed! Maar prijziger dus vandaag de overstap naar ZK En het boekje wat je hebt gekocht klinkt leuk!ga hem eens googlen!
@juulx Ik ben er wel heel veel mee bezig. Met name in het opzoeken van informatie. Ik deel ook af en toe iets met vriend. Stiekem vind hij het wel interessant maar voor hem staat het nog ver weg zolang we niet van start zijn gegaan haha! Ik moest even lachen om je boek verhaal ik zie het helemaal voor me. Kado voor jezelf! Ik heb het boekje even opgezocht. Ziet er wel leuk uit zeg! Welkom Livoli, leuk dat je ook mee komt kletsen. Ik heb ook geen ervaring met tarwekiemoli, eind deze maand wordt pas mijn eerste ronde. Maar ik heb er wel topic over voorbij zien komen. Succes met de ovulatietesten vanaf dinsdag Mom2be! Ik ben benieuwd naar je ervaringen hiermee.
Juulx; Ja dat is erg naar! Daarom ga ik nu dus niet meer testen voor mijn NOD Heb dus wel wat van geleerd haha! Klinkt als een leuk boekje! Ook leuk om "later" terug te lezen! mom2be88; Ik zal mij is even goed gaan inlezen op het forum en als de recensies goed zijn, dan ga ik morgen even langs de winkel! catseye; Wanneer gaan jullie van start?
O echt? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.wel handig om te weten inderdaad. Toch zijn we veel te enthousiast om een tijdje te gaan wachten. Hihi. zeker erg spannend allemaal! Zo geweldig idee om eindelijk een kindje te krijgen . Lijkt me zo geweldig allemaal! Alleen de zwangerschap al. Zijn jullie allemaal al lang gestopt? Of ook allemaal in de begin rondes?
@mom2be, ik hoop dat het goed zal gaan met de ovulatietesten en dat je snel je ei kan vinden! @catseye, ben nog steeds enthousiast over het boekje! Ik denk dat het ook echt super leuk is om het later terug te lezen. Je moet ook allemaal vragen beantwoorden over je leven nu enzo. En er staan ook tips in en weetjes. Je vriend zal zich vanzelf er meer mee bezig gaan houden denk ik. Ik moet soms ook even met mn vriend er gewoon over kletsen en dan merk ik dat hij er echt zo naar uit kijkt. Komt vanzelf goed nog maar een paar weekjes! Wat voor info ben je vooral op aan het zoeken? Veel verder dan foliumzuur en gezond eten kom ik niet haha! @Livoli, maar ik snap ook wel dat het heel lastig is om te wachten.. vraagt een hoop van je geduld. Waar zit je nu in je cyclus? @spannend, begrijp het helemaal dat je niet te lang wil wachten.. hihi. maar dan weet je ook niet precies wanneer je ongesteld moet worden, dat lijkt me wel lastig. Ik kan eigenlijk ook niet wachten om te beginnen.. Gelukkig hoef ik niet te stoppen met de pil, want die heb ik nog nooit genomen. We kunnen gewoon meteen beginnen aan het einde van deze maand. Eindelijk..
Juulx; Dan heb je gelukkig ook geen last van ontpillen! Mazzelaar! Ik zit nu op dag 14. Mijn ovulatietest is bijna positief! Denk dat ik morgen (of misschien vanavond wel!) mijn piek heb! En dan zal hij, ik gok, maandag springen!
Met de pil ben ik al ruim een jaar gestopt maar ga nu de eerste ronde in voor een kindje. Dus begin ook pas net jij ook?
@Livoli, vanaf de 22e deze maand gaan wij van start. Eigenlijk hebben we een paar maanden geleden gewoon een datum geprikt. Wanneer ik mijn ei dan precies heb weet ik namelijk nog niet. Ik gok op 2 weken erna. Spannend dat je ovulatietest bijna positief is! @Spannend ik ben al wel eind december met de pil gestopt. Met name omdat ik had gelezen dat ontpillen een ding kon zijn. Ik heb 13 jaar de pil geslikt en vind het een fijn idee als de hormonen het lichaam uit zijn. En wilde kijken wat mijn cyclus zou doen. Voor ik aan de pil starte had ik een onregelmatige cyclus. Niet extreem maar ik kon de klok er niet op gelijk zetten zeg maar. @ juulx, Ik denk ook wel dat hij er vanzelf meer mee bezig gaat zijn hoor. Maar ik probeer hem er ook niet te veel mee te overspoelen haha! Ik ben al zeker een jaar informatie aan het opzoeken. Van hoe een kindje dan groeit in je buik, wat ze onderzoeken bij echos, dingen over opvoeding, fantaseren hoe ik een kamertje zou inrichten. Ik ben ook echt een nadenker/piekeraar dus dit is voor mij niet ongewoon hoor. @momtobe, dinsdag komt al dichter bij! Ik heb echt heerlijk genoten van het mooie weer afgelopen dagen. Jullie ook? Die week zomer in NL probeer ik optimaal van te genieten. Voor je het weet is het weer weg. En ik hou van de zon! 2x met vriend naar italianse ijs winkel gelopen
@livoli, ja dat ontpillen blijft mij bespaard! Erg fijn, want heb al jaren mijn cyclus bij kunnen houden. Veel plezier met het gezellig maken samen! @catseye, wat goed dat je al zo bezig bent daarmee! Leuk om er zo naar toe te leven. Stiekem doe ik ook wel dat soort dingen hoor en nu durf ik dat ook tegen mijn vriend te zeggen. Eerst moest hij daar niets van weten haha. Ver van zijn bed show. Gelukkig kan ik goed afkijken bij mijn zus die al 2 kinderen heeft, dus weet het 1 en ander ook al wel. Heb jij iets van een zus of schoonzus waar je zulke dingen mee kan bespreken of 'af kan kijken'? Ik heb zeker genoten van het weer. Echt zo lekker! Je moet inderdaad die weken zomer in NL heel erg genieten.. haha! Klinkt trouwens goed die italiaanse ijsjes! Goed plan om ook eens te doen met mijn vriend! @spannend, wat las ik nou bij een ander topic.. heb je een miskraam gehad? Veel sterkte! @mom2be, Nog heel eventjes... Oke meiden.. vanaf vanmiddag is het toch spannend geworden voor deze maand. We hadden het erg gezellig en toen was er geen tijd meer voor de voorbehoedsmiddelen.. Oeps!. Nu zit ik toch in mijn vruchtbare dagen volgens mijn app (zeker niet betrouwbaar, weet ik!) Morgen of dinsdag zou mijn ei ongeveer moeten springen staat er. Dus toch een kleine kans denk ik.. oef, zo spannend dit! Wat zal ik doen.. 2 weken afwachten of misschien toch even op zoek gaan naar mijn ei met ovulatietesten? Als die pas dinsdag of woensdag zal springen, dan weet ik zeker dat het een kleine kans is.
Nee helaas heb ik niet een zus/schoonzus waar ik bij af kan kijken. En geen vriendinnen die zwanger zijn of kinderen hebben. Ik heb overigens wel een zus en een schoonzus. Maar zus heeft geen kinderen en bij schoonzus wil ik het niet afkijken zeg maar. Maare.. je maakt het wel heel spannend nu! Ik denk dat ik nu toch zou kijken (als dat nog kan, weet ik eigenlijk niet) wanneer mijn ei springt. Want anders zou ik 2 weken goed zenuwachtig zijn haha! Ik ben gewoon nieuwschierig voor jou! Hou ons op de hoogte
Het is ook wel weer leuk om het allemaal zelf uit te zoeken en te bedenken hoe het zal gaan lijkt me! Er is genoeg info te vinden in ieder geval Ja.. beetje spannend is het wel. Ik kan bijna nergens anders aan denken. Straks denk ik toch maar even ovulatietesten halen. Dan weet ik een beetje waar het heen gaat! Ik hou jullie op de hoogte!
Nu ik dit lees bedenk ik dat mn ovulatietest nog op de badkamer ligt.... ik had hem willen doen voor ik ging werken. Ik heb trouwens dat boekje zwanger niet zwanger besteld bij bol.com! Ben heel benieuwd (die serie is echt super leuk voor die 9 maanden dagboekjes enzo. Deze zal dus ongetwijfeld ook leuk zijn!)
Hi dames, Is het nog mogelijk om met jullie mee te schrijven? Afgelopen week na veel praten besloten om er voor te gaan. Dus vorige week woensdag was mijn laatste pil (hoe blij kun je ergens mij zijn!?). Gister ongesteld geworden dus mn eerste cyclus is ingegaan. Ergens wil ik het op zn beloop laten en ergens wil ik echt met ovulatietesten kijken hoe en wat. Wel al app geinstalleerd. Vind het zo spannend!