Club: We gaan voor een eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mom2be88, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. duizendschoon

22 mei 2016
    28
    1
    3
    Hoi meiden,

Ik lees graag met jullie mee.

Ik zal even kort wat over mijzelf vertellen. Mijn man en ik zijn beide 27. We zijn vorige maand getrouwd en gaan nu voor ons eerste kindje.
    Vorig jaar heb ik 2 keer gehad dat ik ineens niet meer ongesteld werd. Onderzoeken gedaan, maar er werd ‘gelukkig’ niks geks gevonden. 2 maal primolut gehad waardoor mijn cyclus weer opgang is geholpen. Voor alsnog gaat het wel weer goed.

Ik hoop dat het ons allemaal snel gegund gaat zijn :)

2. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    Welkom! Ben je al wel een tijd van de pil af?

3. duizendschoon

22 mei 2016
    28
    1
    3
    Ja ik ben al bijna 2 jaar gestopt met de pil omdat ik de ‘troep’ niet meer in mijn lichaam wilde en wilde kijken hoe mijn cyclus was zonder pil.
    Het eerste jaar kon ik de klok erop gelijk zetten, maar nu de laatste tijd is het iets onregelmatiger :(

4. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    @livoli Dat is indd hard :(. Is het zo dat hoe duidelijker het streepje is des te zeker je bent of hoe zit dat eigenlijk precies ? Ik heb een Action zwangerschapstest in huis liggen voor de zekerheid. Ik weet niet of deze echt goed werken, maar heb mezelf voorgenomen als deze positief is om met een CB te testen. Anders vind ik het ook zonde van het geld.

@duizendschoon Welkom :) ! Duurde het lang voordat je lichaam eraan gewend was zonder pil? Ik bedoel met menstureren. Of heb je een paar maanden gezeten dat je ook constant menstrueerde ? Ik heb mijn implanon (buisje) eruit laten halen en ik menstrueer nu echt om de paar dagen.. Dit valt niet te vergelijken met de pil maar ben gewoon benieuwd:)

Helaas ben ik net weer ongesteld geworden.. :( En dat terwijl ik er zaterdag weer vanaf was. Hoopte dat ik dit keer wel gewoon 3 weken zonder was zodat ik ook ongeveer mijn eisprong kan uitrekenen. Pffff maar weer wachten.. Is zo moeilijk!

5. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Welkom dames, gezellig!

@crzmdaa gelukkig dat de zaadjes meer geworden waren! Ik hoop dat je snel zwanger bent! Ik duim voor je. Snap wel dat het erg lastig is als je maar niet zwanger wordt. Ik heb dat gevoel een beetje met mijn cyclussen die telkens heel wisselend zijn. Sla soms een eisprong over zoals nu weer. Moet de hele tijd geduld hebben etc etc. Niet leuk! Maar uiteindelijk zal het vast beloond worden!

@juulx balen van die negatieve test. Nog maar ff afwachten dan! Spannend hoor! hier nog steeds geen oplopende streepjes. Ik sla weer een eisprong over zucht.... Maar zal binnenkort wel een keer positief zijn. Maar even afwachten. Wel irritant maar goed het is niet anders.

@spannend03 ik denk dat je de testen wel kunt vertrouwen!

6. duizendschoon

22 mei 2016
    28
    1
    3
    @suusxoxo dankjewel :)

Nee het eerste jaar nadat ik was gestopt met de pil had ik een hele regelmatige cyclus. Vorig jaar heb ik 2 keer gehad dat ik ineens niet meer ongesteld werd. Onderzoeken gedaan, maar er werd ‘gelukkig’ niks geks gevonden. 2 maal primolut gehad waardoor mijn cyclus weer opgang is geholpen. Voor alsnog gaat het wel weer goed.

7. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    welkom duizendschoon. Raar kan je lichaam dan opeens zijn he? Fijn dat ze niks raars gevonden hebben bij die onderzoeken.

Balen van de negatieve test Juulx. Nog even afwachten!

Ook balen voor jou mom2be, ik kan goed begrijpen dat je op een ei had gehoopt. Betekend dit dat je weer in een lange cyclus zit? Dan klopt je theorie van lang kort afwisselen wel goed.. balen.

Hier aan het wachten of ik rond dit weekend ongesteld wordt. Dan heb ik 5 mensturaties gehad. Jullie maken me wel nieuwschierig naar ovulatietesten.. Hoewel ik had voorgenomen dat voorlopig niet te doen :) Als ik dit weekend ongsteld wordt ga ik mijn eerste ronde in en is mijn NOD rond 25 juni.. Spanning stijgt haha!

8. Crzmdaa

Crzmdaa Actief lid

21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    Dankjewel dames! .. ik heb een vraagje.. ik ben niet zo van de ovulatietestjes, althans ik begin er nu pas echt mee begonnen sinds de gynaecoloog zei dat 't moet.

Ik heb vanochtend een test gedaan die was negatief. Of met andere woorden ik heb nog geen LHpiek. Had ik ook nog niet verwacht, maar de gynaecoloog zei start met testen vanaf dag 14. Nou heb ik de test gedaan met Clearblue Dubbele hormoonindicator omdat die gevoeliger is. Nou is mijn vraag wanneer moet ik weer testen?? Op t papiertje staat de dag daarna.. maar ik gebruik een app die zegt pas vanaf de 31ste testen.. en op de clearblue site staat als je cyclus varieert neem dan de kortste cyclus van de afgelopen 6 maanden. dat is dan 30 dagen bij mij.. en als ik dat volg dan ben ik al 3 dagen te laat met testen.. dus ik ben nogal verward omdat ik verschillende opinies krijg.. maar ook vervelend is om in te schatten omdat me cyclus elke maand varieert.. ik wil m'n piek natuurlijk niet missen .. en natuurlijk hoop ik dat 't aankomend week is want dan kan ik m'n eerste IUI doen.. want in weekend is t alleen zaterdags dat je kan insemineren.. dus ik hoop helemaal niet voor een LH Piek op zaterdag want dan kan ik een cyclus overslaan :(.. Hellupp...

9. Juulx

Juulx Actief lid

3 jan 2016
    120
    0
    0
    @crzmdaa snap dat je er van in de war raakt! Volgens mij moet je rond dag 10 van je cyclus ong beginnen met testen. Dan kun je hem niet missen, maar denk dat je nog op tijd bent omdat je meestal wat langere cyclussen hebt. Elke dag 1x testen is wel gebruikelijk geloof ik. Ik ken de testen niet, maar als ze 'oplopen' kun je 2x per dag testen om je piek niet te missen.

Hier vandaag ongesteld geworden. Balen, maar we zien het maar als een oefenrondje ofzo.. ;)

10. Juulx

Juulx Actief lid

3 jan 2016
    120
    0
    0
    @mom2be, al positief getest? Jammer dat je weer een cyclus over slaat..

@catseye, als het klopt wat je zegt, lopen we een beetje gelijk op! Leuk! Hopelijk wordt je snel ongesteld ;)

11. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    catseye Spannend zeg! Lekker vol goede moed de eerste ronde in! :)

Crzmdaa Ja ik zou ook zeggen 1 keer per dag testen en dan vanaf dag 11 ofzo! Maar goed, clearblue ovulatietesten zijn niet de goedkoopste, kan je niet beter dipsticks gaan gebruiken en zodra die (redelijk positief) zijn dan pas de clearblue erbij pakken?

Juulx Balen! Maar nu ga je toch echt officieel ronde 1 in toch??

Ik heb morgen mijn NOD, heb heel de dag wel steken in mijn onderbuik, maar verder nergens last van.. Ook niet het idee morgen ongesteld te worden! Maar ik ga morgen vroeg wel een testje wagen hihi

12. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    Spannend livoli!
    En heb je een test gedaan?

Ik zit nu op 9 dpo. Gevoelige borsten, misselijk em gevoel alsof menstruatie er is in onderbuik maar dat is al 3 dagen..
    Het is zo extreem spannend.

13. Crzmdaa

Crzmdaa Actief lid

21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    Niet willen storen maar wat is dpo?? Lol ik weet nod . maar ik zit me ff op me hoofd te krabben voor dpo? ..en spannend livoli duim voor je !! ..ik vandaag getest nog niks.. Maar heb met eind volgende week eisprong dus zal wel vanaf maandag testen..thnx voor de tips 😊

14. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    @juulx nog steeds niet positief! ZO ontiegelijk irritant! Het lijkt me wel dat het er nu wel eens aan moet komen. Ik zit al op dag 31. Om ongeduldig van te worden. Maarja dit is dus een mega lange cyclus en dan zal de volgende cyclus weer redelijk "normaal" in lengte worden. Ze lijken elkaar af te wisselen. Gek he. Toch wil ik ondanks dit eerst zelf proberen voor ik de hormonen van m'n gynaecoloog aan ga.

Hoe is het bij jou nu?

15. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    #135 mom2be88, 27 mei 2016
    Laatst bewerkt: 27 mei 2016
    @catseye bij mij nog steeds niks. Spannend bij jou! En die ovulatietesten tja ze maken mij soms moedeloos dus ik raad het af als je het niet nodig hebt denk ik. Zoals in mijn geval is er elke keer die teleurstelling en het ongeduldige gevoel als die test wéér negatief is. Maar bij mij is dat natuurlijk wel extreem. En dat afwisselen van die cyclussen lijkt inderdaad te kloppen. Raar is het wel!

@Crzmdaa je moet elke dag 1x testen! En niet met ochtend urine in dat geval maar dat staat wel in de gebruiksaanwijzing. Hou je wel aan die gebruiksaanwijzing (bij sommige mag je een aantal uren niet geplast hebben etc)! En je moet je kortste cyclus nemen en dan kijken op welke dag je moet gaan testen. Zo kan je het bijna niet mislopen ;) en dan net zo lang testen tot je hem hebt. Elke dag een keertje.

Enne dpo zijn de dagen na je ovulatie

16. Livoli

Livoli Fanatiek lid

26 jan 2016
    1.185
    67
    48
    mom2be88 hè getver! Balen van je cyclus :( hopelijk snel meer duidelijkheid!

Heb een test gedaan, lijk wat te zien maar het zal wel niks zijn.. temperatuur is ook gezakt namelijk, dus verwacht vandaag of morgen mijn ongi!

17. duizendschoon

22 mei 2016
    28
    1
    3
    Beetje rare dag vandaag. Heel veel witte afscheiding.
    De hele dag al een rommelig gevoel in mijn buik en vanmiddag ineens diarree... Terwijl ik daarvoor al eventjes niet had gegeten...

mijn NOD is trouwens volgende week zaterdag. Dus moet nog even geduld hebben.

18. Juulx

Juulx Actief lid

3 jan 2016
    120
    0
    0
    @mom2be, bah..die stomme cyclus van jou.. :( Ik duim heel erg voor een snelle positieve ovutest! Dan heb je echt een beetje het gevoel dat je eindelijk kan beginnen lijkt me.
    Ik weet nog wel dat ik een aantal jaar geleden nog dacht dat ik graag een langere cyclus zou willen hebben, maar nu je zwanger wil worden wil je een zo kort mogelijke. Best grappig vind ik ;)

@livoli, ik hoop voor je dat het toch nog echt positief word..

@duizendschoon, ik had vandaag m'n nod en had ook al een week rommelende darmen.. helaas betekende het bij mij niks.
    Hoop dat het voor jou positief uitpakt!

@crzmdaa, wat mom2be zegt, dpo is days past ovulation(dagen na eisprong dus. Meestal is het zo dat je op 14 dpo ongeveer je nod hebt. Dus 14 dagen na je eisprong.
    Haha of het hier nu duidelijker van wordt voor je weet ik niet..

Ik had gister en vandaag echt vreselijke buikpijn van de menstruatie. echt naar! Maar goed, dat is nu weer over en dan weet ik dat het allemaal wel weer mee valt vanaf nu.
    Vandaag was ik toevallig in een andere stad dan waar ik woon. Heb daar maar even zwangerschapstesten gehaald van de kruidvat voor de volgend maand. En lekker een drankje gedronken. Je moet toch wat ;)
    De ovulatietesten ga ik deze maand niet doen trouwens. Laten het gewoon op z'n beloop. Eerst lekker bezig met de bruiloft die al over 3 weken is!

19. Juulx

Juulx Actief lid

3 jan 2016
    120
    0
    0
    @spannend, weet je al of je eerder gaat testen dan je nod? Of wacht je het af?

20. Crzmdaa

Crzmdaa Actief lid

21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    Okee thanks dames!💋 zal dan elke dag maar testen.. !

Deel Deze Pagina