Club: We gaan voor een eerste kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mom2be88, 1 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend03

Spannend03 Bekend lid

12 okt 2013
    573
    1
    16
    NULL
    NULL
    @ Juulx. Ik ben tot nu toe nog netjes aan het afwachten.
    Heb wel echt extreem pijnlijke tepels nu maar de rest van mijn borst totaal niet. Dus ook apart.

2. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    Juulx, De bruiloft komt inderdaad steeds dichterbij. Leuk zeg!

Ik denk dat ik inderdaad niet ga ovulatie testen en eerst kijk hoe het zonder gaat. Scheelt ook een hoop geld haha.
    Ik ben vrijdag ongesteld geworden dus weer een cyclus van 27 dagen. Ik ga gokken dat mijn ei rond dag 13 is.
    Even wachten tot ik weer ben uitgebloed en dan ronde 1.. Ik vind het nog net iets te spannend.. Maar dat zal vanzelf wel over gaan.

3. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    Hee dames,
    Eventjes weer n update van mij. :)
    Ik ben dinsdag (de 24e) ongesteld geworden.. alleen leek het niet echt op een ongesteldheid. Dit kan ook komen doordat ik de 19e mn laatste menstruatiedag had van de vorige menstruatie. Heel irritant zo mijn cyclus..
    Het was ongeveer een half inlegkruisje, en de dagen erna waren het steeds maar een paar drupjes.. Zaterdag de 28e hield dit weer op.
    Waar ik nu al een week last van heb is dat ik zo vaak misselijk ben, en een raar gevoel heb in m'n onderbuik. Een soort van lichte krampjes. Eigenlijk is het heel stom maar ik ben al 3 dagen aan het nadenken om een test te doen.
    Ik denk echt dat ik mezelf gek maak want deze zou nooit positief kunnen zijn , dat weet ik ook weer goed gezien mijn gekke cyclussen..

Hebben jullie daar ook last van? Dat je jezelf een beetje gek aan het maken bent met zoiets. Heel irritant pfff! :p
    Moest eventjes mn verhaal kwijt hier.

4. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43

Heb ik ook een keertje gehad! Toen had ik heel licht bloedverlies gehad en maakte mezelf ook gek. Ik wist dat ik eigenlijk niet zwanger kan zijn. Trouwens een vriendin van me heeft innestelingsbloed gehad ! En dat was ook een paar dagen drupjes enzo. Je kan altijd een test doen om het uit te sluiten. Je weet het nooit natuurlijk!

5. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    Ja hoor herkenbaar. Toen ik mijn langere cyclus had ging ik twijfelen en heb ik een dag voor ik ongesteld werd getest. En laatst was ik een dikke week misselijk. Toen dacht ik ook het zal toch niet? Terwijl het zo goed als onmogelijk was. Komt denk ik omdat je er veel mee bezig bent. Denk je toch sneller aan dat soort dingen

6. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    Heb toch maar n testje gedaan voor de zekerheid ! Helaas was ie negatief.. Toch balen ! Maar we geven niet op hihi :)

7. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Wat jammer! Maar inderdaad niet opgeven :)

8. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    @mom2be88 ik las dat jij ovulatietesten gebruikt .. heb jij hier lang mee gewacht? Ik heb eraan zitten denken doordat mijn menstruatie zo onvoorspelbaar is

9. Crzmdaa

Crzmdaa Actief lid

21 jan 2016
    272
    44
    28
    Vrouw
    Amersfoort
    Dankjewel dames..voor alle succes wensen!! Jullie zijn echt Heel Lief!! Ik waardeer t echt.. IUI ging goed.. Van 3,4 naar 5,3 miljoen Soldaatjes! Iui zelf was niet pijnlijk.. Alleen geen goed gevoel dat eendenbekje dr in..haha.. Ik heb gelezen dat een aantal last hadden van slijmverlies ofzo.. Daar heb ik geen last van gehad .15min gelegen en klaar.. Had wel een druppeltje bloed net .. Heel licht roze.. Maar ik denk dat dat normaal is..had een assistente van mn dokter die mij hielp..pff wat was zij saggo zeg.. Ik en me man keken elkaar aan van zo wat komt die doen .. verder heb ik hele dag lichtjes pijn aan me linker eierstok dus dat zal wel de eisprong wezen.. Nu afwachten voor nod op 17Juni en Positief blijven.. Wat met help van jullie wel lukt want aan me vriend heb ik niks.. Ik vroeg aan hem denk je dat we zwanger kunnen zijn dit keer zei hij nee!! Pff.. En zegt die dr achteraan van hij wilt niet hopen.. Maarjaaa hoeist bij julliee?? Nog goed nieuws er tussen??

10. Kimmy133

Kimmy133 Bekend lid

2 jan 2016
    539
    331
    63
    Vrouw
    Hoi!

Ik sluit me ook graag aan bij jullie club!
    In januari moest mijn spiraaltje er uit. We hebben het toen nog een paar maanden met condoom gedaan en in april hebben we het voor het eerst geprobeerd. Ik zit nu dus in ronde 2 en had als het goed is vandaag mijn eisprong.
    Ik gebruik geen ovulatietesten of andere hulpmiddelen om mijn ovulatie te bepalen. Komt het dan komt het.
    Wel heb ik elke maand een keurige 28 dagen cyclus, en houd ik alles bij in een periode app. Alleen geen idee of die echt betrouwbaar is qua vruchtbare dagen en zo.. maar goed, we zullen zien!

11. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat de IUI goed is gegaan Crzmdaa. Ik snap wel dat je vriend zijn eigen gevoel een beetje beschermd. Maar hoop is ook fijn! Ik duim voor jullie!

Welkom Kimmy. Als je een keurige cyclus hebt zou ovulatietesten ook niet echt nodig zijn. Ik hou mijn cyclus bij gewoon in mijn telefoons agenda. En probeer daar een patroon in te spotten haha. Als ik vage pijn/steken heb maak ik er een notitie van. Nu heb ik gezien dat die pijn rond dag 13 van mijn cyclus plaats vind.. mogelijk eisprong? :)

12. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    @suusxoxo Ik ben direct met ovulatietesten begonnen omdat er echt geen pijl op te trekken is wanneer mijn piek is. Dat is nu ook wel weer te merken... dag 37 en nog geen piek :( Waar je wel rekening mee moet houden is dat je teleurstellingen kan krijgen als de test WEER negatief is. net als bij mij.. dat is niet fijn en je bent er daardoor misschien wel te veel mee bezig. Maar als het niet anders kan en het is zodanig onregelmatig als bij mij dan raad ik het wel aan. Ik ben zelf trouwens eerst een jaar lang gaan ontpillen enzo want toen wilden wij nog niet aan kids beginnen. Na dat jaar was mijn cyclus nog steeds een ellende en heb ik me laten onderzoeken door de dokter en gynaecoloog ;) Altijd wel fijn te weten of mijn baarmoeder en eierstokken er wel goed uit zagen.

@Kimmy133 Welkom! Gezellig! Vriendinnen van mij hielden dat ook bij (ik zelf ook maar meer met andere redenen) Bij mijn vriendinnen is het zwanger worden vrij snel gelukt met zo een app.. Bij de ene bij poging 3 en de ander na een half jaartje. Je kunt er inderdaad niet helemaal van uit gaan wat de vruchtbare dagen betreft maar het klopt wel enigszins!

13. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    @Crzmdaa Fijn dat het goed is gegaan ! En indd positief blijven :)

@Kimmy welkom ! :)

@mom2be88 Wat een ellende he die onregelmatige cyclussen. Ik ga er nog eventjes mee wachten dan en als ik na een paar maanden nog zo onregelmatig ongesteld wordt, ga ik er wel over nadenken.. Ben nu al 6 dagen niet ongesteld dus het gaat al de goede kant op :p ! tenminste voor mijn gevoel haha

14. Kimmy133

Kimmy133 Bekend lid

2 jan 2016
    539
    331
    63
    Vrouw
    @catseye dankjewel! In je agenda kan inderdaad ook. Ik vind de app die ik nu gebruik erg handig en overzichtelijk. Maar je weet inderdaad toch nooit zeker wanneer je eisprong is. Wij proberen het gewoon een tijdje en mocht het na een aantal rondes nog niet lukken dan kan ik altijd nog gaan tempen.

@suus en mom2be88 dankjewel!

15. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    hoe gaat het met iedereen? :)

16. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    Dit weekend hebben wij voor het allereerst geen anticonceptie gebruikt. Ik moet bekennen dat ik dat nogal spannend vond. Heeft iemand anders ook wel eens de gedachte (gehad): Oh jee waar beginnen we eigenlijk aan? Terwijl je het tergelijk ook leuk vind?

17. suusxoxo

suusxoxo Bekend lid

15 mei 2016
    587
    419
    63
    Jaa ik heb dat dagelijks wel door mn hoofd spoken! Zo van kan ik het wel? En hoe ga ik dat doen met m'n werk etc. etc.
    Tis ook gewoon heel spannend, maar wel ontzettend leuk ! :D

18. catseye

catseye Actief lid

4 nov 2015
    256
    22
    18
    NULL
    NULL
    oh gelukkig! dan voel ik me minder raar haha! :)

19. mom2be88

mom2be88 Bekend lid

14 mrt 2016
    652
    165
    43
    Hier nog steeds geen LH piek. Soms twijfel ik of ik toch naar m'n gyn zal gaan voor de hormoontabletten.... Aan de andere kant gun ik mijn lichaam dan niet even de tijd. Zit nu op dag 43. Word er echt moedeloos van. T gaat hier dus met ups en downs.

Hoe is het verder bij jullie allemaal? Waar zitten jullie in jullie cyclus?

20. Juulx

Juulx Actief lid

3 jan 2016
    120
    0
    0
    Hee meiden!
    Wauw weer lang geleden dat ik hier was..

@mom2be, pff ik hoopte eigenlijk een positieve ovulatietest van je te zien zeg! Irritant.. Misschien toch nog even deze cyclus afwachten, want je bent nu al zo ver! Ik duim dat je ei er snel aan komt..

@catseye en suusxoxo, ik snap jullie hoor! Het is spannend om het ineens zonder iets te kunnen doen. En dan beseffen dat je echt zwanger kan worden. En dat je dan na 9 maanden met een baby in je handen kan staan die echt van jezelf is. Bizar en ook heel mooi!

@Kimmy, Welkom! Je bent nu dus aan het wachten tot je kunt testen? :) Spannend!

@suusxoxo, hoe gaat het met jou?

en met de anderen? :)

Hier gaat het prima. Door de voorbereidingen voor de bruiloft en de menstruatie en de dagen erna dat je niet vruchtbaar ben denk ik er minder aan(gelukkig!) Nu zit ik weer in m'n vruchtbare dagen en ben benieuwd wanneer de eisprong is. Gelukkig geen drang om ovulatietesten te gaan gebruiken. Deze maand maar lekker rustig aan doen en dan zien we het wel! Ben er nu echt wat rustiger onder. Voelt goed. Al is nu de spanning voor de bruiloft natuurlijk! Misschien komt het daardoor;)

Deel Deze Pagina