Club wil doorbetaling

Discussie in 'Corona forum' gestart door anne19791980, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Hoi,

    Onze zoon zou zaalcompetitie spelen. De kosten hiervoor waren 110 euro bovenop het jaar lidmaatschap.
    Lang verhaal kort, trainingen gingen niet door en competitie is stopgezet ivm corona regels. Nu willen ze eigenlijk toch dat de 110 betaald wordt aangezien er niks qua uitzondering hiervoor in de statuten staat.
    Iemand hier ervaring mee?
    Ze leveren in feite niks dus waarom dan betalen?
     
  2. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Ik verwacht omdat zij ook gewoon hebben moeten betalen? Leg de vraag bij hun zou ik zeggen! ;)
     
    Berte vindt dit leuk.
  3. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Dat denk ik ook inderdaad.
    Bij de sport van onze kinderen loopt de zaalhuur gewoon door, en de contributie ook.
    En waarschijnlijk heeft de club sowieso al flink geleden door sluiting horeca etc.
    Maar je zou het bij de club kunnen neerleggen natuurlijk. Misschien als je het aankaart dat er wel iets geregeld kan worden, maar dat ze op deze manier hopen dat veel mensen gewoon betalen, zodat de schade niet al te groot is.
     
    Maslov en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Vaste kosten als zaalhuur, energie, gas, maar bijvoorbeeld ook salaris van iemand die in dienst is (indien van toepassing), loopt door. Zij zullen extra zaalhuur gereserveerd hebben, bijvoorbeeld.

    Dus ondanks dat het sporten zelf niet door ging hebben zij wel alle kosten moeten maken. Dus zij 'moeten' die kosten wel doorbelasten aan de leden, anders zijn ze zo failliet.

    Dit is dus het probleem voor alle ondernemers die verplicht dicht moeten.
     
    Jessi79, Kraanvogel, ClaireDeLune en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    En niet vergeten dat de meeste clubs geen ondernemers zijn maar verenigingen gekeid door vrijwilligers. Dus er kan of mag ook geen sprake zijn van ondernemersrisico. Leden moeten dit samen oplossen.
     
    Zuul, olleke, GossipGirlxoxo en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Bij ons op de club hebben ze gewoon de zaal moeten huren, en toen werd alles afgezegd. Dus de kosten zijn er wel. Dus ik betaal gewoon. Ik zou het aan de club vragen.
     
  7. Leesteken

    Leesteken Fanatiek lid

    14 okt 2018
    3.646
    3.459
    113
    Omdat ze kosten hebben gemaakt.
     
  8. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Die kosten zijn al gemaakt, inschrijfgeld etc. Zaalhuur krijgen we hier overigens wel terug, maar wanneer..
     
  9. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Hier werden de kosten gehalveerd omdat de gemeente de verenigingen tegemoet kwam qua kosten zaalhuur, maar ja, wel nog steeds kosten dus.
     
  10. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Ik snap dat er kosten zijn gemaakt voor de club. Geen zaalhuur want ze hebben een eigen zaal op het terrein.
    ik heb ook kosten gemaakt, schoenen, kleding, stick, die we volgend jaar qua maat niet meer kunnen gebruiken.
    Iedereen is wel erg club minded dat ben ik dan weer niet. We betalen al 400 per jaar contributie.
    Ik vind ruim 100 euro veel geld voor iets wat we niet kunnen gaan doen.
    maar de vraag was meer, ben ik verplicht dit te betalen juridisch gezien?
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  11. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik verwacht dat je gewoon moet. Je hebt namelijk een afspraak en je zegt zelf dat er geen uitzondering in de statuten staat.

    Alleen als je juridische kennis wilt kan je beter het juridisch loket even bellen.
     
    bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Merlino

    Merlino Fanatiek lid

    21 sep 2021
    2.210
    3.511
    113
    Vrouw
    Ik snap dat het vervelend is voor je. Een eigen zaal op een terrein kost overigens ook geld hè?

    Ik zal vast een onpopulaire mening hebben, maar ik vind dat je vreselijk zeurt. Alles ligt op zijn gat, bedrijven en verenigingen hebben het al zwaar genoeg. Dus ik vind dat je niet moet zeuren en gewoon moet betalen.
     
    Jessi79, Berte, Syane en 9 anderen vinden dit leuk.
  13. anne19791980

    anne19791980 Fanatiek lid

    9 dec 2008
    1.484
    218
    63
    Nee hoor iedereen mag een mening hebben geen probleem.
    Als het betalen wordt dan ga ik dit dus niet nig een x doen. Dus geen aanmeldingen meer voor zaal of clinique of wat dan ook. Ons geld is ook niet eindig.
     
  14. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Jammer voor je zoon....

    Wat anderen al zeggen, een vereniging is geen bedrijf, leden moeten het met elkaar oplossen.
    Als het wel was doorgegaan was je het geld toch ook kwijt geweest? Ik snap dat het zuur is dat je er niks voor teruggekregen hebt, maar het is niet zo dat er extra geld gevraagd wordt.
     
    MadeInUSA en Merlino vinden dit leuk.
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Als je het zelf door de omstandigheden nu niet kan missen snap ik het volkomen. Maar als je financieel niet geleden hebt onder de huidige toestanden snap ik het echt niet. Zoveel ondernemers en clubs die nu te lijden hebben.. Kleine moeite om (als het dus kan) de normale kosten door te betalen. Als iedereen de hand op de knip houdt gaat alles nog verder naar de knoppen.. Wat uiteindelijk ook voor de rest gevolgen heeft.
     
    Zuul, Syane, Armina en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Snap dat je baalt dat je zoon zijn leuke activiteiten niet door konden gaan. Maar ik beredeneer alsvolgt ( en mijn geld is helaas ook niet onbeperkt)
    Dingen waarvan we genieten of waar we heel tevreden over zijn die heb ik in de lockdowns gewoon doorbetaald om ervoor te zorgen dat ze niet failliet gaan. Dus de leuke kapper van mijn kinderen hebben de geannuleerde afspraken tijdens de lockdown toch betaald gekregen. De 1e keer dat ze gaan na een lockdown reken ik gewoon dubbel af. Want geloof me dat ze het financieel heel zwaar hebben. Dus ook de sportclubs krijgen van ons doorbetaald. Want hoe fijn is het als ze “na corona” nog steeds naar deze clubs kunnen omdat ze hun hoofd boven water hebben kunnen houden. Zo word ik niet “ rijker” door een lockdown en help ik de ander deze zware tijden door.
     
    Jessi79, Juul75 en Merlino vinden dit leuk.
  17. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ik vind het dan weer jammer (of bijzonder) dat je dit dan juridisch wilt uitzoeken ipv in overleg met de club te gaan. En ik zit ook in Team Club. Het is gewoon ruk voor iedereen, maar helemaal voor de verenigingen. Verkoop dan gewoon je nieuwe materiaal en laat het gaan.
     
    Zuul en Merlino vinden dit leuk.
  18. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.695
    1.613
    113
    Vrouw
    Die club heeft toch ook gewoon kosten gemaakt? Hier twee lockdowns gewoon alles doorbetaald. Brief gehad dat je geld terug kon vragen als je een deel van de kosten terug wilde ivm alle gemiste sportdagen. Ik ken serieus niemand die de brief ingevuld heeft. Laten we met zn allen de sportclubs ook gewoon overeind houden.
     
    cosdy en MadeInUSA vinden dit leuk.
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.656
    113
    Eerlijk, als je als verenigingsbestuurder na alle coronashit en stupide regelgeving, ook nog dit soort gezeik krijgt.... wie gaat daar dan nog zijn vrije tijd in steken?
     
    Jessi79, Zuul, Cobon en 9 anderen vinden dit leuk.
  20. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.695
    7.749
    113
    Vrouw
    Nou inderdaad dit. Wees blij dat er überhaupt straks nog een club bestaat. Als je het echt niet kan betalen ten gevolge van Corona, kun je erover in gesprek met ze en het uitleggen lijkt me. Anders denk ik. Betalen zodat je kind het straks wel kan doen ipv dat er geen club meer is omdat ze failliet zijn doordat iedereen zich zo opstelt.
     
    Merlino vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina