Hier ook een zoontje van 18 maand met nou ja rood haar? Het zit tussen bruin en rood in! Nu vraag ik me af... Krijgt hij sproetjes?? Weet iemand op welk leeftijd een kind sproetjes krijgt? Nu geen 1 te bekennen! Oja over de kleur haar van je kindje.. Ik hoor nooit de opmerking bij kindjes , goh hij/zij heeft blond/bruin haar.. Maar ja heeft een kind rood haar is het vaak? O hij heeft rood haar? Bijna de neiging om te zeggen.. Nee hij heeft blond haar... Maar goed! Hij is iig heel lief en altijd blij, maar wel z'n eigen willetje! Weet niet echt of dat met z'n haarkleur te maken heeft.. Btw m'n partner heeft bruin haar en ik blond! Dus verassing! ( partner Had vroeger wel een kastanje kleur haar dus komt vast daar vandaan! )
Oh, hier zeiden ze wel vaak 'oooh, wat een donkere haartjes!', ze is met pikzwart haar geboren. Inmiddels krijgen we ook vaak te hoeen dat ze zulk mooi donkerblond haar heeft. Opmerkingen over haarkleur zijn er niet alleen voor kindjes met rood haar dus
Het schijnt wel steeds minder voor te komen en gezien het feit dat je alleen een roodharig kind kunt krijgen als je beiden het gen voor rood haar hebt, lijkt me dat ook wel logisch... Mijn oma had rood haar, maar mijn opa had overduidelijk geen rode genen: hoogblond. Samen dus ook geen roodharige kinderen, maar iig 3 van de 6 kinderen hebben het rode gen van mijn oma meegekregen en weer doorgegeven. Mijn vader had een rossige gloed enkel, mijn moeder is een echte brunette en dus geen van de 3 kinderen rood haar. Ik heb het rode gen duidelijk wel van mijn vader overgeerfd weer, want zelf ook een enigszins rossige gloed in mijn haar, lichte huid en sproeten. Mijn man is zelf ook niet rood, maar moet via zijn moeder en oma het gen overgeerfd hebben. Bij ons tweeen is dat weer samengekomen in onze dochter, die als eerste in 3 generaties dus weer echt roodharig is Dus dat het steeds minder vaak voorkomt, lijkt mij wel een logisch gevolg van het feit dat je aan twee kanten het rode gen weer nodig hebt voor rood haar en die moeten elkaar dus maar net toevallig treffen....
Hier ook een rood dametje, vind het erg leuk Zowel bij mij als bij mijn man zit er rood haar in de fam. dus we hoopten er stiekem wel op Over dat meer verdoving, bij mij op mijn werk had een anesthesist het er wel over dat bij narcoses hij er i.i.g. wel bedacht op was als hij een roodharige had. Als zo iemand onder narcose ging had hij tijdens de narcose regelmatig wat meer nodig dan bij een andere haarkleur. Ze is met goudrode haartjes geboren, maar is inmiddels koperrood
Ik doe mee. Mijn zoon is rood. Net zoals zijn pa trouwens. Het is echt een felle, ondeugende donder. Gaan er nog dames naar de roodharige dag in september met hun kids?
Partyrocker , mooi mannetje . Mijn zoontje heeft dezelfde kleur haartjes . Eigenlijk oranje dus ookal wordt het rood genoemd . Leuk dat zijn papa ook rood haar heeft ? Is dat is der loop der jaren minder rood/fel geworden dat hoor je vaker ? Mensen met rood haar worden trouwens niet grijs . De mannen om je heen zullen dus niet grijs worden . Jammer dat het zo verweg is , breda . Maar lijkt me wel heel leuk . Mijn mannetje is dan 10 maanden . Alweer wat groter dan nu , lijkt me heel leuk . En als hij dan toch nog te klein is volgend jaar, weet je waar het dan is ? Zijn jullie er eerder geweest ? Ik zal daar dan wel opvallen met me donker bruine haren haha . Mamavanmimi, Ik heb ook gelezen dat het een uitstervende kleur is. Heb me zoontje al ingefluisterd later wel een vriendinnetje met rode haartjes te nemen dan hebben ze allebei dat gen , en mama wil graag klein kinderen met rode haartjes . Grapje hoor . Maar zou het wel leuk vinden . Iris6weken , Die opmerkingen ken ik maar al te goed . Ik vat het "hij heeft rood haar" maar positief op maar vind het nog al dom "goh heeft mijn kind echt rood haar was me nog niet opgevallen bij me eigen zoon" . Mijn vriend heeft trouwens blond/bruin haar en ik bruin . Dus ook een leuke verassing . Rozemarijke , Als je het zo bekijkt is het logische ja dat de kleur uitsterft . Maar jij kan het dus wel terug halen uit de generaties . Mijn overgroot opa had rode haren en 2 dochters van mijn opa (stiefzussen van mijn vader) ook . (opa en oma al vroeg gescheiden en het contact met me vader en me opa was vaag dus meer weet ik ook niet ) Dus aan mij kant is het wel te verklaren . Maar aan mijn vriend zijn kant ... misschien had er toevallig in heeel veel generaties 1 persoon van een koppel maar dat gen , dus is het nooit naar buiten gekomen omdat er 2 van die genen voor nodig zijn . Mijn moeder vroeg zich al af of ik toevallig niet een knappe buurman met rood haar had , haha maar is toch echt niet zo . Kattekink , Leuk ook een kindje met rode haartjes . Mijn zoontje zijn haartjes waren bij de geboorte ook wel goud trouwens . Maar ze zijn steeds feller geworden en nu echt rood maar eigenlijk oranje . Dat bevestigd het toch maar weer als een anesthesist het zegt . Bij de tandarts schijnen ze ook vaak meer verdoving nodig te hebben .
Mijn oma werd toch echt grijs hoor Dus waar dat vandaan komt? Zal best dat sommige roodharigen niet of laat grijs worden, maar dat is niet inherent aan de haarkleur. Mijn moeder is een brunette, wordt 60 dit jaar en hier en daar ontdek je nu af en toe een losse grijze haar... Ik heb ooit een tandarts gehad die dat ook zei. Ik heb zelf iig altijd veel verdoving nodig, anders blijf ik pijn voelen.
Rozemarijke , Klopt dan dus toch niet . Het schijnt zover ik las , blond achtig of wit te worden . Dat vraag ik me ook wel af ja , wij hebben dan toch ook dat gen . Zullen wij dan ook meer verdoving nodig hebben . Zo te lezen bij jou wel . Maar of dat met het gen te maken heeft weet je natuurlijk niet . Of is het alleen de combi van 2x het gen wat het "echte" gen maakt . Jij heb wel een rode gloed / tint over je haar toch ? Ik heb trouwens wel veel sproetjes en een lichte huid .
Ja, ik heb wel een ietwat rossige gloed zelf, en dus een erg lichte huid met sproeten. Als kind alleen in mijn gezicht, maar inmiddels zitten na een paar zonnige dagen mijn armen ook onder Mijn oma werd dus grijs. Mijn hoogblonde opa, die werd hagelwit.
Mijn jongste is rossig. Hij heeft amper wat haar, dus ben benieuwd hoe het verder gaat. De middelste van mijn zusje is ook rossig, wel grappig dus. Mijn oma was rood, is nu helemaal grijs/wit. Voor zover ik weet zit het niet meer in mijn familie en bij mijn man ken ik geen familieleden met rood/rossig haar.
Mijn zoontje werd geboren met een rossige gloed, erna even oranje/rood geweest en nu is hij witblond. Mijn dochtertje werd donkerblond geboren, is momenteel rossig maar krijgt nu ook wat witblonde haartjes erbij. Wel jammer, vind rossig/rood juist altijd wel mooi en bijzonder. Zelf hebben we niemand met rood haar in de familie, mijn man heeft alleen een paar rode baardharen.
Hoi, Ik ben zelf roodharig. En heb een zoontje van 6 maanden. Hij lijkt nu nog blond. Maar volgens mij krijgt ie wel net zo'n bleke huid als dat ik heb. Zelf werd ik nauwelijks gepest vroeger. Tuurlijk heb ik weleens gehoord dat ik op groen moet springen ofzo. En dat mn benen melkflessen lijken hoor ik nu nog. Maar echt heel erg gepest ben ik niet. Verder heb ik volgens mij ook best een hoge pijngrens. Mijn zoontje is nu al wel een fel jochie. Wel een lief fel jochie hoor
Alle twee zijn ze hier met rood haar geboren en nog steeds. Mijnman had vroeger, voordat hij kaal werd , ook rood haar, ik alleen een beetje een rode gloed. Verder hebben we allebei een lichte huid en sproeten. Finn kreeg zijn eerste sproetjes in de zomer na zijn 2e verjaardag. Nu zie je ze haast niet, maar zodra het zonnetje gaat schijnen komen ze opzetten. Vajèn is pas 2,5 dus die heeft ze nog niet. Ik zal eens voor foto's kijken.
Ik heb een zoon van 6 jaar met prachtig rood haar. Bij zijn geboorte was hij duidelijk oranjerood en nu is het prachtig kastanjerood (met een paar sproetjes op zijn neus en wangen) geworden. Voor ons ook een grote verrassing omdat ik blond ben en mijn man heeft zwart haar. Dit zorgt altijd en overal voor opmerkingen, maar eigenlijk altijd positief. Wel hebben sommigen na zijn geboorte gezegd dat het wel weg zou trekken...HOEZO??? Zelf ben ik ook even bang geweest voor pesten, maar het tegendeel is waar. Mijn zoon is erg weerbaar en heeft veel vriendjes. Hij zit nu in groep 3 en ik hem nog nooit over pesterijen over zijn haar gehoord. Ook heeft hij juist een erg hoge pijngrens. Vorig jaar kreeg hij een broertje en maakte toen de opmerking dat zijn broertje geen rood haar mocht hebben omdat hij graag de enige met rood haar wil zijn. Dit zegt genoeg over hoe trots hij op zijn haar is. Zijn broertje is trouwens donkerblond...geen spatje rood te bekennen....jammer.
Finn toen hij nog lange haren had, vorige zomer. Wat een spijt had ik daarvan, maar het was zo warm! Nu nog steeds kort, maar als ik deze foto zie...zucht... En een foto van Vajèn van gisteren.
Lisanne123 Nee mijn vriend is niet lichter of donkerder geworden als dat hij altijd al was. Zoon had trouwens ook al rode haartjes vanaf zijn geboorte, maar toen hij kaal begon te worden ging het er nog eventjes om spannen. Nu toch mooi kastanjerood en gaat niet meer veranderen gok ik.