clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    Ik had al op 6w4d eerste echo, in België gaat dat precies toch een stuk vlotter hé.

En ivm de kleren, tjah, ik ben nu eenmaal een beetje een shopaholic, dus dat is nu niet anders vrees ik :p Heb al 4 zwangerschapsbroeken gekocht (1 jeans, en 3 deftige met een plooi), al een rokje voor tussenseizoen en een paar pulletjes. En heb veel katoenen kleedjes die nu mooi aansluiten rond mijn buikje. Voor t-shirts en souspulletjes kijk ik ook voornamelijk naar de lange dingen in mijn kast die mogen uitrekken. En ben al bij mijn moeder en zus ook gaan kijken wat zij hebben van leuke giletjes of zo die kunnen openhangen of zo... Ik ben zo gewoon om veel keuze te hebben van kleren dat ik dat nu ook wel beetje wil :D
    Maar om de kosten wat te drukken, probeer ik dus zo creatief mogelijk om te springen met zaken die ik al heb ook (zoals die kleedjes), en er komen verrassende combinaties uit, vind ik wel plezant :D
    JBC is trouwens ook een tip. Helemaal niet duur, maar wel leuk.
    In ivm h&m: de gewone t-shirtjes zijn mooier en goedkoper dan hun positiekleren vind ik persoonlijk. Gewoon maatje groter kopen, en dat rekt lekker mee!

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik zit bij H&M nog in mijn gewone maten van de gewone collectie. Hangt ook wat van de stof af ;)

Oh ja, heb ook nog een rokje van m'n mama gekregen. En pyjama's die zijn mij nu ook te vast, maar mijn mama en zus hebben een maat groter dan mij, dus leen ik daar tijdelijk :D Of een trainingsbroek van m'n vriend is ook ideaal om in te slapen.

JBC vind ik heel beperkt in collectie voor zwangeren. Toch die in Bilzen en Tongeren heeft er geen... Miss Etam (NL) heeft ook wel hele toffe dingen voor niet veel geld.

3. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ja, ik slaap al zonder broek vrees ik :p Enkel lange t-shirt en onderbroek natuurlijk

beybey, wij hebben na-uurse werkactiviteit :(

4. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    leuk meiden dat shoppen. Zelf verkoop ik positie kleding in onze winkel. Mijn collega zei vorige week nog: "leuk he die nieuwe positiekleding, je zou toch spontaan zwanger willen worden" ze moest eens weten !! hihi

5. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @mikky in welke winkel werk jij???
    ik ben echt een muts met kleding ben niet gauw tevreden hihi

6. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    claudia stuur wel ff een pb, ben bang dat ander mee lezen

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Mikky: Ik heb een paar jaar geleden eens in een winkel een heel mooi kleedje gezien. Maar pas toen ik het aan had, zag ik dat het een positiekleedje was :D Je zag er dus werkelijk alles in, maar dat is heerlijk als je zwanger bent natuurlijk. Maar vermits dat toen nog niet het geval was, toch maar terug gehangen. ;) Maar als je de positiemode van nu met die van m'n moeder haar tijd vergelijkt! :$ Mijn moeder droeg bijna tenten! Ben blij met deze mooie kleding! Jammer dat je het maar zo kort aan kunt doen he.

@ Kat: Ik ga mij binnenkort in de zeeman van de bigshirts halen om in te slapen. Die zijn lekker ruim (heb normaal een small en die dingen zijn maar in 1 maat). Kan ik die misschien ook meenemen om te bevallen in het ziekenhuis.

8. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @mikky heb je een pb terug gestuurd

vrijdag ga ik het vertellen op me werk aan me baas
    door mijn collega heb ik die keus gemaakt
    mijn 2 naaste collega's willen beide week 30,31 en 32 op vakantie. in principe mag dit niet bij ons omdat er dan op maandag geen vaste leidster is. in dec hebben ze mij gevraagd of ik eventueel die maandagen extra wil werken en heb ik gezegd ik wil het wel doen maar ik kan niet in de toekomst kijken.
    nu had ik het uitgerekend en tegen die tijd ben ik ruim 6 mnd en eerlijk gezegd zie ik mezelf dan niet 4 dgn werken.
    zegt ze vandaag tegen me joh wil je voorlopig nog niks zeggen tegen de baas tot onze vakanties zijn goed gekeurd. ze zijn bang dat ze anders 1 van de 2 niet op vakantie mag.
    ja sorry ik denk nu even aan mezelf en de kleine hummel in me buik en niet aan hun vakantie hoor
    ben ik nou onredelijk of niet??

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Nee hoor claudia, je moet ook aan jezelf denken! Vind je helemaal niet onredelijk.

10. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    nee hoor claudia, je hebt helemaal gelijk!!

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kom ik daarstraks terug van m'n werk, komt m'n vriend me al tegen. Heel fier vertelde hij dat hij mijn bruidsboeket is gaan bestellen! Hij heeft het zelf gekozen zegt hij, dus ben benieuwd!
    'Ach schat, voor het huis en de inrichting ed hebben we toch ook dezelfde smaak. Dus dan zal ik dit ook wel goed gekozen hebben.'

Spannend!!! Nog 2 weekjes en een paar dagen! :D

12. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    oh nijntje, zo leuk :D Trouwen is toch zalig hé! Tzal daar snel gaan zijn. Hopelijk met een lentezonnetje ;)

Claudia: jij en je boeleke zijn inderdaad belangrijker dan verlof hé. Niets van aantrekken.
    Hier moet ik helaas tot twee weken voor ik uitgerekend ben, van maandag tot vrijdag fulltime gaan werken (min 38u).

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik werk ook nog steeds 38u tot aan de bevalling. Probeer wel regelmatig een verlofdag in te plannen, maar nu zijn het al 2 weken na mekaar dat dat niet lukt.

Ik ben uitgeteld voor 19 juni. Dus is het plan om de eerste week van juni gewoon verlof in te zetten en vanaf dan bevallingsverlof. Maar natuurlijk, als onze kleine spruit besluit om eerder te komen gaat dit niet.

@ Kat: Die voorbereidingen zijn zo fijn! Ook al houden we het maar klein. Kijk er echt naar uit! En idd, we hopen op een lentezonnetje want ik heb een dun kleedje... ;) Kan wel nog kiezen of ik mijn schoenen of laarzen aandoe. Hangt wat van de temperatuur af natuurlijk.

@ ano: Ben jij ook al met de voorbereidingen voor jullie huwelijk bezig?

14. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    ik ben blij dat jullie dat zeggen ik ga vrijdag het tegen me baas vertellen ik weet dat ik 24 maart vrij ben en mike ook dan moeten we naar de verloskun dige
    moeten jullie zo lang doorwerken ik mag al met verlof 6 weken voor de bevalling maar mag ook 4 wkn voor de bevalling maar langer mogen wij dan echt niet werken

leuk joh nog 2 weekjes spannend hoor mike wil niks weten van trouwen hahaha dus ja helaas misschien komt het ooit nog eens een keer

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    hallo,

Even een ego berichtje,

Gistermiddag belde het zh dat het ineens wel heel slecht ging met mijn opa.
    Dus daar gelijk heengegaan.
    En uiteindelijk is hij vanacht overleden.
    Voor hem is het een heel stuk beter,want het ging echt superslecht ineens.
    Was erg moeilijk om te zien.
    Maandag hebben we de begravenis.
    Dan kunnen we het daarna een plekje gaan geven

16. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    ano gecondoleerd met het verlies van je opa
    ookal is het beter voor hem het verdriet is hetzelfde voor jullie

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    thanx claudianoa

18. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    ano gecondoleerd, weet niet zo goed wat ik moet zeggen. sterkte maandag.

19. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    veel sterkte met je verlies ano. Ik hoop dat de familie steun vindt bij elkaar.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ ano: Heel veel sterkte met het verlies van je opa.

@ claudia: Hier ook een vriend wat er niet echt voor stond te springen om te trouwen. Maar we moesten het huis nog laten beschrijven voor het kindje er is. Dus ofwel door te trouwen ofwel moesten we naar de notaris en daar heel wat geld neerleggen... Dus mijn vriend de keuze gelaten en hij heeft uiteindelijk zelf gekozen om toch te trouwen.
    Wij zijn van december 9 jaar samen en wonen volgende maand 2 jaar samen en hebben samen een huis gebouwd. Was dus eigenlijk al 3 jaar op m'n aanzoek aan't wachten! :D
    Dus wie weet verandert Mike ook nog eens van gedachten! ;)

In totaal krijgen wij in België 15 weken zwangerschapsverlof. Wij mogen vanaf 7 weken voor de bevalling thuisblijven en mininum 1 week voor de bevalling moeten we verlof nemen. Dus afhankelijk van het aantal weken dat je voor de bevalling neemt, heb je nog tegoed na de bevalling. Snap je?

Deel Deze Pagina