clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    of in het west-vlaams: kousebroeken :D

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat zeggen ze hier ook. :) De ene zegt broekkousen, de andere kousebroeken ;)

3. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    wat een woordjes hahaha.

ik voel me af en toe zwanger.;)
    Heb snel trek en als ik dan niet gelijk eet ben ik misselijk.
    Af en toe ook duizelig en gisteraaf sliep ik al om half 9.
    Is nog nooit gebeurt.
    En de knoop van mijn spijkerbroek passen niet meer dicht.
    Echt erg.

Ik ben vandaag gebeld door het echocentrum mag 30 maart komen.
    Maar ik heb ook een pretecho buro gebeld en gevraagd wannneer ik daar terecht kan.
    En daar mag ik volgende week komen maar wel met het risico dat ik misschien minder ver ben en dat er niks te zien is.
    Maar ik heb af en toe echt van die momenten dat ik zo ongerust ben.
    Dus denk dat ik volgende week toch maar gaat doen.
    Kost 35 eurie maar dat heb ik er wel voor over.
    Wat zouden jullie doen??

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ano, met jouw voorgeschiedenis zou ik die 35 euro er graag voor over hebben! Stel dat je toch een eindje verder bent, dan zien ze wel iets... Vermits je voor je NOD zo duidelijk positief testte, moet je verder zijn dan die 4 weken. Want 30 maart is nog even he, maar ik zou die afspraak dan ook vastzetten.

Alleszins goed dat je kwaaltjes krijgt! ;) Hier zijn er ook opnieuw kwaaltjes, dus ik leef volledig met je mee! :p Ik eet vandaag alleen om geen hongergevoel te krijgen, want het smaakt van geen kanten... ;)

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ik heb er die 35 euro ook zeker voor over.
    Maar ben dan weer bang dat er nog niks te zien is en dan is het :$:$.
    En die van 30 maart staat zowiezo vast.

Vervelend dat je weer kwalen heb.
    Je zou denken dat het nu toch weg moet zijn

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Tja, maagzuur begint nu en heel erge pijn in m'n rug en ribben door een verkeerde houding. Maar weet echt niet meer hoe ik me moet houden... Volgende week maar melden aan de gyn en hopen dat zij een oplossing weet. Want dit is niet vol te houden zo. Alleen liggen op m'n linkerzij helpt, maar kan moeilijk op m'n bureau op m'n werk gaan liggen... :D Ach, deze week alleen nog morgen werken en dan vrij tot dinsdag ivm ons huwelijk... ;)

Vanaf 6 weken begint het hartje te kloppen. Dus stel dat je een week verder, dan moeten ze dat zeker zien. En anders kunnen ze sowieso de vruchtzak al zien.
    Wanneer moet je volgende week gaan? Want als je pas op het einde van de week moet gaan zit je veel dichter op de 6 weken tellende vanaf je banner nu.

7. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    vervelend zeg,zal zeker navragen bij de gyn ja.

Ik heb een afspraak voor maandag maar als ik ga dan verzet ik die wel naar donderdag
    dan ben ik toch iets verder.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ja, het lijkt mij ook beter om donderdag te nemen ipv maandag. Want in het begin maken die dagen nog veel uit he.

Spannend! ;)

9. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    ik zou het ook gewoon doen hoor ano anders blijf je voor jezelf in onzekerheid zitten. ik moet 24 maart en vind dat al te lang duren maar aan de andere kant denk ik maar weer als het goed zit zit het goed het kan altijd fout gaan maar de eerste wkn zijn zenuwslopend vind ik.
    ja de kwalen pfff jammer dat die erbij zitten haha
    @nijntje heb je alleen pijn in je rug of straalt het door naar je bekken??

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    In eerste instantie had ik alleen pijn in m'n ribben, net onder m'n rechter borst. Maar dat straalde soms uit naar m'n rug. Mijn ha zei dat het van mijn rug komt en uitstraalt naar m'n ribben omdat ik me te fel naar voren hou. Moet dus achterover zitten om m'n rug minder te belasten en stretchoefeningen doen. Maar die oefeningen helpen totaal niet...

Het zit dus heel hoog in m'n rug, geen uitstraling naar het bekken. En de baby is het niet omdat de pijn veel te hoog zit. Dan zou ik aan mijn onderste ribben pijn moeten hebben, maar dat is dus niet het geval.

Ja, die eerste weken zijn zenuwslopend. Vooral de laaste week voor de eerste echo vond ik. En dan telkens de dagen voor de volgende afspraak bij de gyn. Nu dat ik beweging voel, ben ik veel rustiger. Hetgeen normaal is ook.

11. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ano, ik zou ook zeker voor een pretecho gaan hoor. 35 euro is beter dan heel de tijd ongerust zijn.
    Ik ben geweest bij 6w4d, en we konden al een hartje zien en horen kloppen.
    In elk geval zal je al een vruchtzakje kunnen zien hé zoals nijntje zegt. En ook al of dat in de baarmoeder zit, en dus op de juiste plaats. Das ook al een hele opluchting.
    Ik heb ook tot week 16 om het uur iets moeten eten om niet al te misselijk te zijn... went wel ;)

@ nijntje: oei, liggen kan je inderdaad niet doen hé aan een bureau! Eerlijk gezegd, ik wou ook dat ik nu halftijds zou kunnen werken, de kwaaltjes zoals rugpijn en zo zouden al direct minder zijn doordat er tijd is om te rusten! Maar helaas...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Ik werk voor een gemeentebestuur maar als contractueel. Dus voor mij is het of voltijds werken of voltijds ziekteverlof. Maar vermits ze daar niet erg snel voor zijn, moet ik gewoon blijven werken gaan. Als ik nu statuair (vastbenoemd) was, dan zou dat op de een of andere manier voor een tijdje wel gaan...

Ik probeer nu ook 's morgens iets vroeger op te staan om dan al wat in huis te doen. Want zoals in het begin en zeker ook nu heb ik 's avonds gewoon geen zin meer om nog maar iets te doen. Koken ja, maar da's dan ook het enige. Dus vanmorgen al maar de werkkleren van m'n vriend gestreken en nog was ingestoken. Dus vanavond alleen nog stofzuigen en liggen ;) En eventueel een wandeling met de hond, want als ik kan rondlopen gaat het wel met de pijn in m'n ribben en rug.

13. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    kan me voorstellen dat je meer gerust bent als je de kleine voelt in je buik.
    Heerlijk lijkt me dat.
    Wat ik de irritantste kwaal vind is dat ik iedere ochtend om half 5 - 5 uur wakker ben.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ja, vroeg wakker zijn! Ken het hoor! ;) Ben ook weer van de partij! :D

Ik kwam in het begin heel moeilijk in slaap. Maar als ik dan sliep, dan sliep ik ook wel goed. Maar dan een tijdje heel vroeg wakker geweest en een hele tijd 's nachts op moeten staan om te plassen...

Maar ik blijf wel liggen nu. Als ik niet (meer) kan slapen, dan rust ik maar. En als het verder door echt te erg wordt, dan neem ik maar een boek mee naar boven. Moet de 'Da vinci code' nog steeds verder lezen, dus dat komt nog goed van pas ;)

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    ik blijf meestal ook wel liggen hoor.
    Vooral als ik moet werken.
    Nu ik een weekie vrij ben dan wil ik er wel uit gaan en dan ga ik smiddags effe terug.

@jt,Ben je trouwens weer aan het werk???Schiet me ineens te binnen tussendoor:)

16. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    jup, vroeg wakker zijn ken ik ook. Ik slaap goed tussen 21u en 2u, en dan is het gedaan met vast slapen. Ik ga dus vroeg gaan slapen.
    Daarna is het echt om het uur eruit om naar het toilet te gaan, plezant hé :D
    Maar in het begin was ik ook telkens om 4u wakker, maar dan wel klaarwakker. Nu ben ik moe 's morgens...

nijntje, ik ben ook contractueel, dus ja, er zit niet veel anders op hé dan gewoon full time te blijven komen.
    We zitten dus in dezelfde situatie ;)

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik ben ook nog steeds moe 's morgens. Kan me niet meer herinneren hoe het voelt om uitgeslapen te zijn... Hoewel ik de laatste week minder moe ben als ervoor. Als ik een avond alleen thuis ben (vriend iets drinken of werken), dan lig ik vaak al om 21u op de bank te slapen en schiet dan tegen 23u (of als vriend eerder thuis is eerder) ineens wakker...

@ Kat: Werk jij ook voor de overheid?

18. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    wauw wat kunnen jullie kletsen zeg :D

@ nijntje, vrijdag al! Wat gaat de tijd snel, leuk leuk leuk!

@ ano, ik zou voor die 35 euro ook die echo doen hoor, nu maar hopen dat ze iets zien he.

Als ik al die kwaaltjes lees staat me nog wat te wachten. Ik kan niet wachten tot het zo ver is :p

19. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    nou idd wat een geklets!! ghihihi!

nee ano ben nog niet aan t werk, volgende week als t goed is maar dan nog wel eerste wk halve dagen want meoet weer helemaal opbouwen :(
    ik zou als ik jou was ook wel voor die 35e gaan maar an iid donderdag , elke dag extra die je t nog kan opbrengen te wachten is meegenomen want hoe langer hoe meer ze zien, maar op zn kortst ben je toch al 6 wkn dan??

nijntje ga je vrijdag al trouwen??wat vliegt de tijd dan zeg! is alles goed voorbereid?we wilen uiteraard weer foto's!!, maar uuuh kousebroeken??:(:Dwat zijn jullie toch grappig!!!!

mikkie tegen de tijd dat we eidnelijk zo ver mogen zijn gaan we ook klagen he??;)

20. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    kletsen kunnen we wel he haha
    vannacht werd ik wakker alsof ik tegen een muur aanliep zo duizelig en misselijk. me shirt was helemaal nat van het zweten was gewoon een soort van eng zo duizelig was ik. ga zo me baas bellen dat ik vandaag niet kom werken wel balen want ik moest om half 8 beginnen om de groep te openen maar ja kan er niks aan doen. ook maar even de huisarts bellen al denk ik niet dat ze iets kunnen doen door de zwangerschap. misschien komt het daar wel door

Deel Deze Pagina