clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Net gebeld met de mutualiteit om alles te regelen om vanaf volgende week halftijds te gaan werken, krijg ik daar doodleuk te horen dat ik daarvoor niet in aanmerking kon (administratief probleem) en zwangerschap wordt sowieso niet erkend door de adviserend geneesheer.

Ben echt verschrikkelijk kwaad! :x Da's al de zoveelste fout van onze personeelsdienst! Heb net mijn diensthoofd gemaild, ben benieuwd naar haar reactie.

2. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ ano: Veel geluk/plezier met de echo!!! ;)

3. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    oh nee nijntje, das toch echt om de muren van op te lopen hé, komaan zeg :x
    Ik zou ook nogal woedend zijn. Hoe kan die zwangerschap nu nog niet erkend zijn???
    Das weer belgië ten voeten uit hé

hopelijk komt het toch nog in orde!

4. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @nijntje,Daar zou ik ook boos en gek van worden.

@hier,EEn mooi kloppend hartje gezien.
    Echt super happy.
    Bn ongeveer 7,5 week maar zeker weten doen ze dat pas bij de 12 weken echo.
    Dan kunnen ze beter zien hoever ik ben.
    Maar dat kan wel kloppen aangezien mijn cyclus zo in de war was na de mk.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ ano: Super meid! Gefeliciteerd!!! Er zal wel een hele spanning van jullie afgevallen zijn! :)

@ Kat: Dit is inderdaad weer typisch Belgisch! Als ik vastbenoemd zou zijn, was er geen probleem. Maar ben helaas contractueel...
    Ik moest maar vroeger in bevallingsverlof gaan zei die van CM tegen mij. Ja, maar ik moet wel nog minstens 6 weken gaan werken voordat ik op 34 weken zit en in bevallingsverlof KAN gaan!

Diensthoofd staat gelukkig achter me en wil achterpoortjes gaan zoeken, maar die zijn er in mijn geval toch niet. En blijven ziekteverlof vragen aan de ha gaat ook niet, die ziet mij graag komen als ik me terug beter voel.

6. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    onze bazen zijn lekker bezig he nijntje. pfff heeft echt flinke nadelen voor een baas werken.lekker makkelijk om je eerder met zwangerschapsverlof te sturen zeg sjonge jonge kan me heel goed voorstellen dat je zo kwaad was/ben.
    heb vandaag even gemeld bij de chef dat ik naar de fysio moet voor mijn bekken. ze wilde van alles weten en houdt er rekening mee dat ik misschien eerder al halve dgn of helemaal moet stoppen. ze wilde me zelfs al na de fysio naar de bedrijfarts sturen zodat ik samen met hem/haar een aangepast rooster kan maken met aangepast werk.

@ano super dat de cho zo goed was wat een spanning verlies je dan he. nu gaan genieten hoor meid

7. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    joepie ano!!!! dat klinkt nu wel goed hé, je bent vertrokken meid :D

claudia: dat klinkt wel niet slecht hé van je baas nu.

nijntje: ik hoop dat je baas je wat kan helpen

hier heb ik nog niets gezegd aan mijn baas over mijn BI, ik wacht tot hij eens vraagt hoe het met me gaat... uit principe ;)

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Soms moet je je principes gewoon laten vallen... Heb ik ook al ondervonden ;)

@ claudia: Ik geloof ook dat je baas met de wind veranderd is! Zolang ze maar begrip tonen voor de situatie, da's het belangrijkste!

Heb ondertussen mijn zinnen wat kunnen verzetten en mij bij de situatie neergelegd. Ga nu nog heerlijk genieten van de dagen dat ik nog thuis ben! :) En als het op het werk niet gaat, dan leg ik m'n benen toch gewoon op een stoel. Al moet ik de ganse dag met m'n duimen draaien! :p

Ben nu bezig met de doopsuiker verder klaar te maken. Aan het oorspronkelijk idee is er ondertussen veel veranderd, maar nu heb ik er pas een goed gevoel bij... Da's als je te perfectionistisch wil zijn he :D

9. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    doopsuiker, leuk nijntje!
    Ga je zelf iets maken, of ga je gewoon doosjes vullen?

Ik ga eigenlijk gewoon doosjes vullen in de kleuren van het kaartje en daar dan een sticker opplakken die hetzelfde is als het kaartje (door drukker laten drukken, en door ventje laten plakken alst geboren is :)) Ik ben niet echt een creatieve... Al heb ik wel al een ontwerp gemaakt voor het kaartje :)

baas is superslecht gezind vandaag, dus ik zwijg nog maar efkes. Volgende week is hij gelukkig een week afwezig, dat zullen wat rustigere dagen zijn.

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb geen doosjes ;) Maar vullen en decoren doe ik zelf. De naamkaartjes gaat m'n man schrijven, dus dat hoef ik gelukkig niet te doen. :) Maar dat kan hier dus ook pas als het geboren is. Wij wilden ook eerst stickertjes laten drukken, maar dat ging niet op alles plakken... Vandaar toch maar kaartjes (die wat groot uitvallen :p) gekozen.

Vandaag weer veel meer last van steken in m'n buik. Morgen eens naar de gyn bellen denk ik, horen wat zij zegt...

11. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    ben er vandaag achter gekomen dat het een preventieafspraak is bij de bedrijfarts een afspraak om te voorkomen dat ik eerder de ziektewet in ga. heel slim van de baas dus want de bedrijfarts staat altijd achter de werkgever. heb met mike besloten dat als het echt niet meer gaat ik ook echt niet ga werken. mike zei ook de vorige keer werd er gezegd als je nu doorgaat beland je in een rolstoel straks gebeurt het echt. maar ik ga dat niet riskeren vor mijn baas. dus ik hoop dat het blijft gaan anders is het klaar.
    vandaag ging het niet zo goed had veel pijn en met name aan de rechterkant en nu ik thuis ben hele rusteloze benen af en toe lijkt het wel of mijn been spastisch is.

@nijntje laat je geen loer draaien hoor jij kent je lichaam het beste en je kindje gaat echt voor. ben wel benieuwd hoe crea jullie zijn hoor

12. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ claudia: als ik het goed begrijp, dan kan die afspraak met de bedrijfsarts toch ook positief zijn? Als je nu al met die arts een aangepast werkschema kan krijgen, zal je het uiteindelijk ook langer volhouden, en wat meer rust kunnen nemen hé. Op zich vind ik dat niet zo slecht, ze proberen er dan toch van in het begin rekening mee te houden? Het zou toch slechter zijn denk ik om je nu alles gewoon te laten doordoen, waardoor je alleen maar meer pijn kan krijgen.
    Of zie ik dat helemaal verkeerd?

@ nijntje: hoe gaat het met jou vandaag?

@ jt: en bij jou meid? Al wat verandering merkbaar?

hier: ik heb eindelijk toegegeven, en ben naar de dokter geweest. Die wou me een paar weken rust voor schrijven, maar dat wou ik niet. Beginnen met 1 week en dan zien we wel weer.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat:Goed dat je naar de dokter bent geweest! Ik wilde ook eerst niet gaan, maar uiteindelijk blij dat m'n man zo achter me heeft gezeten.

Gisteren veel last gehad van steken, maar vandaag valt het goed mee. Net even met m'n hondje heel kort gaan wandelen (500 meter ofzo) maar heel blij dat ik weer thuis was. Voel gewoon dat dat niet meer gaat en dat vind ik heel erg om toe te geven! :(
    Voor het overige goed gerust en dat doet ook wel deugd. ;)

Met de doopsuiker schiet het ook goed op. Moet alleen de dingen voor de kindjes nog afwerken.

14. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    HE MEIDEN IK BEN ER WEER!!

Ik ben ook helemaal bijeglezen nu. Ano super voor jullie. Geniet er van he!!
    En nooit geweten dat bi zoveel pijn kon doen. En of dat nog niet erg genoeg is heb je dus nog steeds van die werkgevers die er niets van begrijpen of willen begrijpen. Daar erger ik me helemaal kapot aan. Meiden ik hoop echt voor jullie dat ze wat aardiger tegen jullie gaan doen. En Claudia ik denk dat het niet zo verkeerd is hoor een gesprek met de arbo. Inprinciepe is die een bemiddelaar tussen werkgever en werknemer. En als het een goede is zal die proberen een oplossing te zoeken die het best voor beide is.

En hier een ei gehad!! Wie had dat gedacht, ik iniedergeval niet. Mijn temp is al vier dagen omhoog. Had ik net een keer een weekje geen sex gehad,stijgt mijn temp. Dus gelijk aan de klus natuurlijk. Ben wel bang dat het te laat is. Maar ja dat weten we pas over anderhalve week .:p

15. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    mikky,Je weet nooit he kan altijd raak zijn.
    Kijk maar naar mij vorige maand me er helemaal niet mee bezig gehouden(vanwege mijn opa) dus niet wetende wannneer mijn ei was en toch raak.

@kat,Goed dat je naar de dokter ben gegaan.
    En lkkr rustig aan doen he!

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mikky: Wat goed dat je eindelijk je ei hebt gevonden! :D

Hoe was je vakantie? Beetje mooi weer gehad?

Hier gisteren maar heel even een steekje in m'n buik gevoeld, maar was wel wat meer bezig als de rest van de week. Opruimen, wasjes, ... Vandaag nog geen steekjes gevoeld... Ga dinsdag dus proberen terug te gaan werken. Aantal dingen afwerken. Als ik dan volgende week terug naar de gyn moet, kan ik nog altijd kijken wat ik moet doen.

Voor het overige heeft de paashaas ons weer verwend! Heb bij m'n schoonouders slabbertjes en een rammelaar gekregen ipv paaseieren (kan toch geen chocolade eten ivm mijn pinda-allergie). En bij mijn ouders hebben m'n man en ik elk een pakje gekregen. Mijn zus wordt meter en zij had ook een pakje, van Mickey Mouse! :D Helemaal in de stijl van de slaapkamer ;)

Fijne paasdagen nog! ;)

17. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ mikky: wat leuk dat je je ei gevonden hebt! Het is toch sowieso al een geruststelling dat je weet dat er een einde komt aan je cyclus hé, het is goed dat je elke cyclus je ei vindt :)
    was de vakantie leuk anders?

@ nijntje: lukt het wat vandaag? Hopelijk zonder steken de dag door hé

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Helaas... :( Na 2 dagen zonder 1 steekje gevoeld te hebben ben ik vol goeie moed vandaag aan de slag gegaan. IJdele hoop want heb al van 10u opnieuw steken...

Namiddag heb ik verlof ingeschreven dus zullen we maar goed rusten. Wilde deze week toch proberen uit te werken (desnoods neem ik verlof ivm niet op de ziekenkas te komen). Ga namiddag dus het arbeidsreglement eens onder de loep nemen ;)

Hoe gaat het met jou? Ook aan't rusten?

19. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    he meiden!

was ik weer....

@mikky een ei?! jaaaaaa eindelijk!hoop dat je klus niet te laat was maar je kan goed nog op tijd zijn he!spannend!! wel fijn dat je nu iig weer een x weet waar je aan toe bent! genoten van je vakantie???

@ano nogmaal gefeliciteerd met de goede echo nu kun je gaan genieten!

@nijntje hoe voel je je nu ?al de hele ochtend last dus? vesrtandig dat je dan vrij hebt genomen,is niet prettig om aan het werk te zijn dan!

@kat met je bekken?nog zo'n pijn? hoe gaat de eerste week rust? goed op jezelf passen he?

@hier

vorige week toch voor 2e x weer de gynae.gebelt(de ha zei nl alleen maar lompe dingen dus hd ik ook niks aan)en was zelfs die avond van de pijn in mn benen door mn rus gegeaan)en ze wilden me zien
    heb nog onderzoek gehad zag er allemaal goed uit gelukkig ondanks de rare klachten.
    maar het ging natuurlijk om de zere benen en pijn
    om er achter te komen waar de pijn vandaan kwam hebbn ze het litteken plaatselijk verdoogd (3x spuitje erin aaaaauuuuuuuu:x:()om te kijken of ze toch een zenuw of iets geraakt hebben.........
    maar de pijn werd nie minder dus nu dat kunnen ze uitsluiten.
    heb nu doorverwijzing naar een neuroloog en wacht op een gesprekaanvraag daarvoor

tis zo irritant allemaal!!wil me gewoon weer eens een dag goed kunnen voelen alles lijdt er onder!! werken doe ik niet kan het niet das toch wat?want staan en lopen is helemaal rot...ppffffff

heb al anderhalf jaar last van mn spieren (wervelblokkades)waardoor ik heel veel pijn heb gehad maar met dit erbij word ik er wel heel somber van hoor......

20. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    :x:x:x jt, ik vind het echt ambetant voor jou, zo komt er geen einde aan hé. Hopelijk kan de neuroloog je helpen, heb je al een afspraak kunnen maken?
    Tot hoelang heb je ziekteverlof gekregen?

@nijntje: pff, ook vervelend zeg. Werken en zwanger zijn is toch echt niet te onderschatten hé.

Ik ben inderdaad aan het genieten van eens te kunnen rusten. Ik heb het onderschat hoe moe mijn lichaam was. Die rust doet echt deugd. Maar van zodra ik trappen of zo doe, hebben ik weer harde buiken. Mijn rugpijn blijft ook nog steeds continu, maar is wel wat lichter nu ik kan rusten.

Deel Deze Pagina