@mikky: laat je ventje dat zeker maar doen Het is voor het goede doel, en het is beter dat ze naar alletwee kijken hé. Goed dat je gebeld hebt voor een afspraak! @jt: die kleine sneetjes zijn misleidend hé, doe maar rustig aan. @nijntje: wat stom dat je gewoon weer moet gaan werken, hopelijk lukt het wat. En supergoed nieuws dat de placenta verschoven is! @ ano en claudia: ik wil ook fotootje zien hoor Ik vind het super grappig dat iedereen denkt dat het een meisje wordt! Enkel 2 vrienden van de voetbal van ventje denken een jongen, al de rest (incl kuisvrouw van het werk, mijn vriendinnen, mijn en ventjes familie...) denkt een meisje. Ik denk dat de mensen dat denken omdat ik zo'n typisch meisje ben. Willen jullie dat ik het zeg? Dan heb je natuurlijk al een verrassing minder voor de zomer Ik ben trouwens uitgerekend 2 augustus (maar hoop toch stiekem dat het beetje vroeger is als ik zoveel pijn blijf hebben). Ben ondertussen naar de huisarts geweest, en die heeft me een maand thuisgeschreven met de bedoeling dat de gynaecoloog aanvult. Pff. Ben toch kwaad op mezelf. Dit gaat ons veel geld kosten (word maar 60% meer betaald), maar goed, das natuurlijk het minste. Maar zo ben ik ook wel verplicht om 6w zwangerschapsverlof voor de bevalling te nemen, waardoor ik er minder heb na de bevalling. Dat zal dus extra borstvoedingsverlof worden als ik nog wat zal willen genieten van ons patatje... Heb veel werk meegenomen naar huis, maar zal nu toch de eerste paar dagen wat recupereren. Daarna kan ik op het gemak wat thuiswerken. Dus ja, ik kan thuiswerken, maar moet wel op ziekteverlof... Vanavond hebben we een 3D echo! Vind ik echt superspannend!
@ Kat: Dat is wel stom dat je in ziekeverlof moet gaan om thuis te kunnen werken! Maar ja, hier moet ik verlof inzetten als ik part-time wil gaan... Heb jij ook gewaarborgd inkomen? Ik had mij dat zowat uitgekiemd. Door vorige week terug te komen werken zou ik terug een maand gewaarborgd inkomen hebben moest de gyn mij ziekeverlof voorgeschreven hebben. Maar het moet gaan natuurlijk om een weekje opnieuw aan de slag te gaan he. Hier zit de kans er ook dik in dat ik de 6 weken op voorhand al moet nemen. Zelf hoop ik tot 4 weken ervoor te kunnen gaan, zodat ik 11 weken na de bevalling heb. Dan kom ik mooi op 1 september uit om terug te gaan werken. Als jij het geslacht aan ons wil prijsgeven, moet je dat doen. Wil je het liever niet, dan moeten wij geduld hebben tot 2 augustug Hier denkt de grootste hoop dat het een jongen is omdat ik alles naar voor draag. Maar ik draag niet alles naar voren want heb striemen op m'n bovenbenen en m'n gezicht is dikker geworden... Dus ja, die theorietjes allemaal Veel plezier met de 3D echo! Hopelijk ligt het niet met z'n rugje naar voren zoals bij ons met de 3D echo Maar we wisten niet dat we die kregen, de gyn heeft dat gewoon opgezet tijdens de 20-weken echo. Hebben wel toen een handje in 3D gezien, super gewoon! Heb voormiddag nog naar de ha gebeld om iets tegen de hooikoorts te krijgen. Moest naar de gyn bellen omdat elk ziekenhuis andere medicatie aanraadt. Dr. Vogel mag sowieso niet want dat is niet getest op zwangeren... Naar de gyn gebeld, maar had een andere aan de lijn omdat de telefoon van mijn gyn niet werkte. Zij zei dat ik alleen in uiterste noodgevallen iets mag nemen... Ben ik dus nog niet ver mee he. Mijn zus had nu op haar werk even opgezocht hoe het zat met medicatie tegen hooikoorts tijdens de zwangerschap. Op zich zou sporadisch gebruik geen kwaad kunnen maar tijdens de borstvoeding mag niks. Mijn man heeft gezegd dat als het te erg wordt met de hooikoorts als ik borstvoeding geef, dat ik dan maar moet stoppen. Want dat is geen leven voor mij dan. Ik heb veel over m'n kindje, maar ik wil graag nog wat leven (en dat is onmogelijk als je zo erge hooikoorts hebt als mij...)
@claudia,ik wil ook fotos zien!! @nijntje,Goed van je dat je het kan volhouden het geslacht niet te weten. volgens mij zou ik stiekum zelf alleen naar een echo afspraak gaan en dan vragen. @yasmin,Vervelend die lange cyclussen. @mikky,Gelukkig dat je al snel naar de gyn mag. Maar hopelijk niet dezelfde als die ik had met de mk. Dat is niet een leuke hoor ik ook van meerdere mensen. @jt,ben benieuwd of je voorspelling van het geslacht uitkomt. @kat,Ik wil wel weten wat het word hoor. Ben erg nieuwschierig @hier,Ik heb helemaal geen voorgevoel deze keer. De vorige keer zei ik gelijk dit is een jongetje. nu heb ik geen idee. In mijn dromen is het vaak een meisje.Met een dikke bos zwart haar Maar het maakt mij helemaal niks uit. Morgen bloed prikken. Moest rond de 10 weken. En dat is vandaag dus dan gaan we morgen maar is.
nou als het goed is zijn de buikfoto's aangekomen ano ik heb jou mail niet meer ik zou echt niet durven zeggen wat het word een jongetje zouden we allebei heel leuk vinden maar een meisje is net zo welkom ja de chef is erg wispelturig maar ben vandaag naar de adjunt gegaan want die had ook wat te zeuren en heb gelijk gezegd dat ik een afspraak wil bij de bedrijfsarts. ik heb 1x mijn kwartiertje kunnen nemen dus werkt op deze manier voor geen meter en ze zei je moet er wel alles aan doen he ja snap ik ik doe wat ik kan maar voorlopig sjouw ik de baby's terwijl het niet mag. ja want anders hebben ze niks aan me nou dan niet hoor vanmiddag ging de pijn ook aan de linkerkant beginnen dus tot nu toe word het nog niet beter
Ik heb me erbij neergelegd dat m'n man het niet wil weten, vind het zelf eigenlijk helemaal niet erg dat ik het niet weet. Als we het zouden weten, dan denk ik dat ik niet zou kunnen zwijgen En nu met kleertjes wassen enzo, ik heb alleen neutrale dingen, dus kunnen m'n ouders en zus ook niet weten wat het wordt. Zij wonen net naast ons en de wasdraad is aan hun kant Niet simpel dus moesten we het weten Alleen naar een echo zonder m'n man... Hij is zo fier dat hij papa wordt en wil absoluut elke afspraak mee (had ik zeker niet achter hem uit gehaald een jaar geleden hoor ). Nee, dat zou ik niet kunnen @ claudia: ik heb je het mailadres van ano doorgemaild.
buikje begint te komen hé claudia Willen jullie het geslacht weten of niet? Nijntje: echt vervelend als je met hooikoorts zit en niet veel kunt nemen, dat zullen rode oogjes en zo worden. En desnoods een half pilletje of zo hé! De 3D echo was zaaaaaaaaaaaaaaaalig! 20min kijken naar ons kleintje, super gewoon. Twou wel niet stilliggen, ze heeft moeten moeite doen om zijn gezichtje in beeld te krijgen Maar dan hebben we hem zien geeuwen, over zijn neusje wrijven, duimpje zuigen, de navelstreng vastnemen en naar zijn gezichtje brengen... En wat ik al verwachtte, klopte volledig: het gezichtje ziet er echt ontzettend gelijkaardig uit aan dat van mijn man Die mevrouw zei ook uit zichzelf dat de gelijkenis treffend is, en mijn man maar grijnzen Tja, hij zei van in het begin dat hij een miniversie van zichzelf had gemaakt, en dat blijkt dus te kloppen: we krijgen een jongetje die waarschijnlijk heel hard op de papa zal gelijken Zo zie je maar, bijna iedereen gokt verkeerd bij mij, vandaag zei er weer iemand dat ze er zeker van was dat ik een meisje zal krijgen, echt wel grappig. Voila, nu weten jullie het Maar ik zal anders niet echt spreken over mijn zoontje of zo, voor mij is dat gewoon nog mijn kleintje Aja, ons behangpapier is vrijdag plots toch binnengekomen, en ze hebben het vrijdagavond al onmiddellijk behangen!!! oh, ben zo blij! Als we wat verder staan met de aankleding zal ik een fotootje doorsturen. En een 3D fotootje zal deze week of zo ook wel nog volgen. Geniet nog maar allemaal van een mooie zondag morgen!
@ kat, een jongen!! ik zat net bij te lezen en dacht bij jou dat het een jongen zou zijn. Ik denk bij ano ook een jongen en bij claudia en nijntje een meisje. Nergens op gebaseerd hoor, gewoon een wilde gok! Volgens mij is doopsuiker bij jullie hetzelfde als bij ons, wij noemen het gewoon een bedankje. @ claudia, wat heb je al een mooie buik!! Nu ga ik mijn banner maar weer eens een stukje verder zetten.
@kat ja we willen het geslacht wel weten meer omdat het drama is bij ons met de namen voor een meid geen probleem maar voor een jongen komen we er niet uit. mede ook doordat ik op een kinderdagverblijf werk en veel namen voorbij hoor komen dus dan heb je een soort beeld bij die naam. en DE naam is nog niet voorbij gekomen. super dat je behang binnen is gekomen eindelijk @mikky ben benieuwd of je gelijk hebt ik denk zelf dat het een knul wordt maar waarom weet ik niet. ja de buik groeit goed lijkt wel of ik met de dag dikker word hahaha moet er nog wel aan wennen positiekleding nog steeds niet echt iets leuks gevonden en de broeken die ik tot nu toe heb zijn te kort:x het is leuk lang zijn maar normale broeken zijn niet makkelijk te vinden
claudia lastig he die te korte broeken!! Dat heb ik ook altijd. En in positiekleding zijn geen lente maten. Misschien een leuk tuniekje of leuk rokje met een legging? Er zijn wel positieleggings te koop.
@ claudia: Hier altijd het tegenovergestelde: te lange broeken Maar die kunnen gelukkig afgeknipt worden @ kat: Een jongetje! Wat leuk! En wat fijn van de 3D-echo! Mijn nichtje had ook een 3D echo en haar zoontje was 2 druppels haar vriend. Maar na de geboorte is hij helemaal veranderd. Gek eigenlijk hoe dat kan. @ mikky: Hopelijk krijg je binnenkort meer duidelijkheid over je cyclus. Ben benieuwd of je voorspelling klopt! Nog precies 2 maanden voor de uitgerekende datum @ hier: Afgelopen weekend de babykleertjes gewassen M'n moeder werd helemaal knetter toen ze die allemaal moest strijken Maar ze wilde dat absoluut, dus ja Verder ook nieuwe handdoeken voor in het ziekenhuis enzo gewassen, dus mijn wasmachine heeft overuren geklopt Baby is ondertussen waar terug met de voetjes naar voren gedraaid. Voel dus weer heel veel activiteit Zaterdagnacht deed dat wel pijn; was aan't draaien, maar stak dwars volgens mij. Dat 2 uur aan een stuk, kan je verzekeren dat ik zondagmorgen een wrak was.
Oh ja, van zodra onze laptop terug werkt (ligt weer plat momenteel... ) stuur ik nog een buikfoto Heb afgelopen zaterdag een nieuw fototoestel gehaald omdat de kwaliteit van het vorige helemaal niet goed was (op de foto's van de kinderkamer is dat heel duidelijk). Nu heeft mijn zus zaterdag een leuke foto van mij gemaakt.
ha meiden! @kat een jongetje?!? echt!? wat leuk!!!! had ik echt niet gedacht zeg!je mannetje zal super trots zijn dat hij zoveel op hem lijkt?! hoe is het met de pijn?? @nijntje,benieuwd naar je buikfoto'hoor, zit de kleine inmiddels weer een beetje fatsoenlijk en niet zo pijnlijk voor je?hoe gaat het met de hooi koorts? @mikki, wanneer was de afspraak bij de gyn ook al weer?wordt verdrietig van jouw banner hoor! @claudia,gelukkig is het wat warmer nu ,dus kun je lekker jurkjes en leggings dragen dan! @ano, hoe was t prikken?uitslag al binnen?al lekker aan het groeien? @hier met mij gaat niet echt lekker,de medicijnen die ik van de neuroloog heb gehad verlichten mn pijn in benen wel maar maken mij heel erg down en dat boven op alle gebeurtenissen van afgelopen tijd maakt me niet echt prettig en wordt er steeds meer ongelukkig van, en uitgerekend dat ik nu inmiddels al weer 6 wkn(!)bruin verlies heb... en de gyn maar zeggen tja het ziet er goed uit als we je bekijken dus ja........wat moet je dan nog he?!?net een gesprek gehad met mn fysio en die zegt dat dit niet normaal meer is en hij zegt dat ik echt weer een onderzoek moet aanvragen dan maar bij een ander zhuis ,terwijl waar ik nu loop ook een hele grote bekende is.....hij is overtuigd dat het echt niet goed zit,ik word er allemaal wanhopig van,vooral dat de meeste me toch het gevoel geven (de fysio niet)dat ik me aanstel,nou was dat maar zo dan voelde ik me niet zo he......had vorige week besloten uit mezelf deze wk 2 ochtenden te gaan werken(morgen beginnen)ook al hebben ze niks gevraagd en de abo niks gezegd maar ja ik dacht ik moet toch wat?!?maar ik twijfel nu al weer....... sorry weer voor mijn lange zeikbericht maar ik begin zo langzamerhand een beetje de put in de bodem kwijt te raken....
@kat,Gefeliciteerd!!Een JONGEN.Leuk hoor. @jt,IK zal zeker als ik jouw was een ander zh proberen. Wie weet zien ze daar meer. Want dit is lichaamelijk en geestelijk ook niet meer vol te houden. @hier,Sinds kort savonds last van maagzuur. En nog steeds moe. Maar voel me nog erg goed voor de rest. En ongeduldig voor de echo volgende week.
@ jt, meis toch, balen zeg. En dat je hierdoor in de put zit is niet zo gek hoor. Ik zou er ook gek van worden!! En je hoeft zeker geen sorry tegen ons te zeggen en het is geen zeikberichtje. Je kan het hier allemaal kwijt. Ik wou dat ik iets voor je kon doen. Misschien toch een ander ziekenhuis bellen? Zou je niet lekker thuis blijven tot de arbo iets zegt of ze bellen van je werk hoe het met je gaat? En mijn bannner nee daar zou denk ik niemand blij van worden :x. Nu wachten tot het 21 mei is, dan naar de gyn dus dat duurt ook nog ff. @ ano wow mooi buikje heb jij al zeg. dat wil ik ook @ nijtje, foto, foto, foto, foto, foto !!!
@ jt: Hooikoorts valt momenteel weer iets beter mee. M'n neus zit 's nachts niet meer aan de twee kanten toe. Maar dat weerhoudt m'n lijf er niet van om toch nog van 2u tot 5u30 wakker te liggen Ben blij dat het vandaag maar een half dagje werken is! Straks de bank op en wat bijslapen. Want vanavond gaan we naar de infosessie over borstvoeding. Baby vond het gisteren weer nodig om mama pijn te doen tijdens het draaien Maar ja, die begint wat groot te worden voor constant rondjes te draaien he Maar ik ben al blij dat ik baby zoveel voel! Wat stom dat die medicijnen je zo down maken. Ik zou je een hele dikke knuffel willen geven! En zou ook eens voor een tweede opinie gaan vragen. Kan nooit geen kwaad. Maar 6 weken bruinverlies is niet normaal. @ ano: Dat ziet er goed uit he! Gaat goed vooruit. Nog eventjes geduld en je ziet je frummeltje weer op de echo. Maagzuur heb ik hier momenteel niet meer zo'n last van. Ik probeer 's avonds zo weinig mogelijk na m'n avondeten te eten en dat werkt hier. Wel niet elke dag, maar het is verdraagbaar zo. @ mikky: Nog ff geduld tot de laptop gemaakt is
@jt: ik zou ook eens verder kijken, mss ander zh inderdaad. Zo is het toch maar klote hé. Kan de fysio je geen goede arts aanraden? Ook van mij een dikke knuffel. Ik wou dat we iets voor je konden doen... Om je toch weer een beetje te doen lachen: vandaag staat er hier weer een artikel in de krant die een vergelijking maakt tss nederlanders en belgen: jullie hebben grotere borsten @ mikky: dat het maar snel 21 mei is hé. @ano: mooi! het buikje begint te komen hé Wat een mooi klein mensje zal je volgende week al zien! spannend! @nijntje: hoe gaat het met de hooikoorts? op en af? En met werken? aan het aftellen tot de 3 weken gepasseerd zijn? Hier: gisteren het filmpje van de 3D echo getoond aan mijn schoonouders, die vielen achterover van de gelijkenis met mijn ventje Maar zij zijn er op een of andere manier ook nog steeds van overtuigd dat het een meisje wordt. Met mijn pijn gaat het momenteel niet zo goed, ik lig overdag ontzettend veel gewoon te liggen, zelfs te moe om te lezen of tv te kijken. Maar ja, dat zal maar zijn tijd duren zeker? Tot mijn lichaam weer wat op krachten is. Vanmorgen suikertest gaan doen, en uitleg gekregen over de bevalling en borstvoeding. In juni volgen dan uitgebreide sessies.