clubje voor meiden die vanaf augustus 2009 stoppen met de pil DEEL 2

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ano, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ mikky: Die pijnscheuten komen ongetwijfeld omdat de baarmoeder zwaarder wordt en in het bekken drukt volgens mij. Baby woog 2 weken geleden al 1,5 kg, neem daar nog eens het meer dan voldoende vruchtwater bij… Ben echt benieuwd hoe zwaar het dinsdag wordt geschat!
    Ontspannen is heel belangrijk! Geniet ervan meid! ;)

@ claudia: Wat aso dat je collega wel thuis mag blijven! ;) Laat je maar niet doen en denk vooral aan jezelf! We staan achter je! :)

@ Kat: Ik zie je foto niet, maar heb je net vriendje gemaakt. Dus als je me aanvaardt… :p
    Ik heb gisteren de bekleding van de kinderwagen gewassen. Die van de maxi-cosi denk ik niet dat ik ga doen omdat die helemaal nieuw is. Ga hem wel uit de plastiek halen om te luchten.
    Wij hebben ook eerst een lijst voor de kaartjes gemaakt en op basis daarvan de spullen aangekocht. Kan niet wachten om ze te showen! :D

@ hier: Begin nu ook vocht vast te houden met dat warme weer… :( Niet leuk! Zit nu in m’n sandalen, dus die kunnen nog open. En veel drinken, nog meer dan anders. Heb al bijna een liter op vandaag. :)

2. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    hihi nijntje: ik heb hier nergens een fotootje gepost :) Ik wil een fotoalbum maken voor mijn kleintje, met onder andere de voorbereidingen op zijn komst (de werken in zijn kamertje...), daarna zijn komst zelf en dan verder hé...
    Maar kzal binnenkort eens een fotootje posten van zijn kamertje, heb een mooitje getrokken, maar staat nog op de camera.
    Maar je mag wel mijn vriendje zijn :D

dat vocht ophouden is vervelend hé. Ik loop ook gewoon rond op sleffers.

Hoeveel kaartjes gaan jullie versturen? Blijkbaar schatten ze de grootte van de geboortelijst een beetje adhv het aantal kaartjes, en volgens de winkel hebben wij nu nog een hele kleine geboortelijst, volgens hen equivalent met ongeveer 50 kaartjes; Maar ja, ik heb een grote familie, dus zal daar wel ver boven zitten.

3. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Sorry Kat, heb het weer verkeerd gelezen :D Heb even terug gelezen en er stond idd niet dat het in jouw album stond. Wel leuk dat ik je vriendje mag zijn :p

Hier ook een album voor baby. Met papa die laminaat legt en behangt, mama's buikje, de echo's. En daarna komt dus de bevalling (en de arbeid als het geen ks wordt) en de babyfoto's. heb bij ava zo'n leuke gehaald: een paarse met een cool schaap erop :)

Wij versturen 93 kaartjes, heb er 100 besteld zodat we ook nog eentje op reserve hebben voor ons. Ik heb ook een grote familie en m'n man ook , maar bij m'n man schrijven we enkel de tantes en nonkels omdat hij veel van de nichten en neven niet kent (kennen er maar een paar, eentje ervan wordt wel peter ;)).
    Onze geboortelijst heeft niet zoveel artikels maar een bedrag van 1600 euro (zonder de kleertjes want die mogen we pas 2 weken op voorhand gaan kiezen omdat die uit de winkel gehaald worden). Daar hebben ze eigenlijk niet gevraagd hoeveel kaartjes we stuurden (ja wel voor het aantal kaartjes van de winkel die bij het geboortekaartje gestoken worden). En we kunnen altijd extra dingen erop zetten.

Heb ondertussen vandaag al 1,5 l water gedronken. Niet slecht he? ;)

4. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    blijven drinken nijntje :D
    Onze lijst is voorlopig nog maar 1300 euro, maar zondag gaan we een beetje gaan aanvullen ;)

@ ano: hoe was het om je kleintje te zien?

5. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    halloooo,

Gister was de echo helemaal goed.
    Echt super leuk.
    Zal van de week is kijken of ik er een fototje op krijg.
    Alles was goed in de groei en blaas en beentjes en armen en niertjes zaten er op en aan.
    En was erg wild aan het bewegen.
    En we moesten ook wel lachen want zat heel de tijd met de handjes aan het hoofdje echt leuk om te zien.
    En die vrouw die de echo deed zei al en heel de tijd met t neusje in de lucht.
    Wij moesten erg lachen is echt super om te zien hoe groot t al gegroeit is.
    En ben toch verder als ze dachten bij de eerste echo.
    Ben 8 november uitgerekend.
    Dus ben nu 12 weken en 4 dagen.
    Dus 4 daagjes verder als ze de vorige keer dachten.
    Dus ben over de spannende grens gelukkig.
    NU van de week is ff mijn banner veranderen.

Zo ff een lang verhaal van mijn kant.;)

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ano super meid!!! Nu ben je idd de kritische grens al gepasseerd. 't Is geweldig om te zien hoe klein zoiets is maar toch al zo'n bewegingen maakt.

@ Kat: Wij hebben dan het park (box) en toebehoren nog niet op de lijst staan, de maxicosi en kinderwagen ook niet. Anders kwamen we aan een nog groter bedrag uit. Maar die dingen hebben we ofwel elders goedkoper kunnen kopen ofwel tweedehands... En van de peter krijgen we een autostoel, maar premaman verkoopt dat merk niet. Dus die moet ook elders gehaald worden anders hadden we nog eens 250 euro meer.
    Ik heb nu op aanraden van m'n zus wat speeltjes op de lijst gezet. Zoals een pinguinglijbaan voor in bad enzo. Is het nu nog veel te klein voor maar dan kunnen we dat wegzetten.

7. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    @ano super joh je bent er overheen leuk he om je kleintje zo te zien. ik moest dinsdag weer en toen kon ik voor het eerst het hartje horen kloppen. ze denken een meisje omdat de hartslag erg snel was boven de 160.

wat betreft mijn werk ik doe het niet graag maar denk dat de enige manier is om mezelf een keer ziek te melden. dan word ik wel doorgestuurd naar de bedrijfsarts. ze hebben er gewoon maling aan begrijpen geloof ik niet dat BI een serieus iets is en dat het voor blijvende schade kan zorgen als je te ver gaat.

ga vandaag proberen te genieten van een middagje weg met het gezin ondanks de regen.

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ claudia: Gelijk heb je als je je eens een keertje ziek meldt. Soms zijn die bedrijfartsen meer meegaand dan je eigen collega's en bazen. Zou er ook niet te ver mee gaan, want heb ook al verhalen gelezen van blijvende BI. Gewoon doen wat je gevoel je ingeeft. Wees maar even egoïstisch en denk maar eens een keertje aan jezelf en de kleine! :)

9. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ano: zo super meid!

claudia: zeker doen! mijn gyn vreest bij mij ook al voor blijvende problemen na zwangerschap, dus dat kan wel echt serieus zijn hé :(

nijntje: bij ons staan bedje en kinderwagen en zo er ook niet op. Maar we gaan idd ook beetje speeltjes erop zetten, zoals dingetjes voor in bad, zodat de papa kan spelen :D:D

10. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    ah, ik denk er net aan! het is koninginnedag bij jullie! hebben jullie dan een dagje verlof of zijn alle winkels dan gewoon open en zo?
    In elk geval goed dat de beveiliging dit jaar zeer hoog is, zo'n drama van vorig jaar moet vermeden worden hé :(

In België is er file tot bij jullie ;)

11. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Inderdaad! Papa is hier ook zo zot van pinguins dus vandaar dat ik dat badspeeltje genomen heb :D Zie ze al samen zitten. Wie zou het meeste plezier hebben? :p Ga eens kijken of ik een foto vind ervan.

En een bijtring met poolfiguurtjes, ook maar pinguin genomen :D

12. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    @ano super dat jullie echo zo goed was!en fijn dat je verder bent als gedacht!nu kan het echte genieten gaan beginnen!

@claudia,wat een achterlijke baas heb jij zeg!lijkt net de mijne;)gewoon zelf anders contact met de arbo op nemen?

@nijntje, leuk al die hebbedingetjes he!wees blij dat jullie geboorte lijstjes hebben,scheelt een hoop geld!moeten ze in nl ook maar eens gaan invoeren ;)
    ken je pingu(dat klei-pinguinnetje)?die zal je ventje ook wel heel leuk vinden dan !

@kat ja is vandaag koninginnedag ja!gelukkig anders verlopen als afgelopen jaar ja,zo'n drama zal denk ik ook niet 2x plaats vinden,of zouden er echt zoveel gekke loslopen??

ik ga altijd met koninginnenacht en dag flink op stap,is altijd zo gezellig hier!wel beetje druk(rond de 100.000 bezoekers geloof ik hier:$) maar dat mag de pret niet drukken!
    maar helaas ging dat deze x dus niet lukken :( kan ik helaas echt nog niet hoor ,baal er wel heeeel erg van maar ja wat niet kan kan niet!vriendlief vind gelukkig niet erg dus we hebben gewoon lekker dagje extra weekend samen maar he...wel balen van het slechte weer ineens:x

13. mikky1982

mikky1982 Bekend lid

19 aug 2009
    772
    0
    16
    @ ano wat een goed nieuws! En de 12 weken alweer voorbij, dat gaat snel zeg.

@ claudia, eigenlijk belachelijk dat je je ziek moet melden voordat ze je serieus nemen. Maar als er echt niets anders op zit zou ik het ook doen.

en ja het is koninginendag hier, altijd een groot feest. Gelukkig is het vandaag goed verlopen.
    Het was hier vanmiddag heerlijk weer hoor. Hebben weer lekker in de tuin gewerkt en genoten van het zonnentje.

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: Ja Pingu ken ik! :D Heb er bij m'n ouders nog leesboeken van. Zal ze maar eens gaan opsnorren zodat oma en opa ze kunnen voorlezen ;)

15. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48

die komt hier heel vaak op tv, jehebt er ook dvd's van !de kleine van mijn zus kijkt ze graag!!

ik ben eindelijk ongesteld!!!!!!!de pilletjes hebben hun werk gedaan!!nu afwachten hoe lang en of het weer normaal is (en niet weer 6wkn ofzo blijft doorsukkelelen) hopelijk is dit het begin weer.....:D
    morgen nog die emg, zie er wel een beetje tegenop maar zal vast reuze meevallen!;)

vandaag lekker spannenende voetbal dag op tv!!!voor mijn cluppie maakt het niks meer uit,valt niks meer te baheln of te verliezen maar ik wil graag fc twente kampioen zien worden, wij zijn zwaar anti ajax;):D

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ jt: Super meid!!! Hoop echt voor jullie dat jullie er terug voor kunnen gaan!

Wij zijn net terug van Heerlen. M'n man wilde absoluut nog een cadeautje voor baby halen (terwijl ik niets meer mag kopen... :)). Laat ik hem op internet kijken of babydump open is: ja ja. Komen we daar: gesloten! Maar er stond echt op internet dat het koopzondag was. Kijk ik net terug: staat in het rood dat Heerlen gesloten is :D Mannen!

17. ano

ano Fanatiek lid

12 jul 2009
    2.296
    351
    83
    @jt,Succes morgen!En natuurlijk fijn om weer ongesteld te worden.

@nijntje,Hier ook vandaag naar babydump geweest.
    In eindhoven die was wel open:p
    Kamertje besteld die komt halverwege augustus en nog wat andere dingetjes geshopt.

En dan nu even de echo showen deze foto is alleen het hoofdje en de handjes

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Oh ano hoe lief! :D Jullie hadden dan meer geluk bij Babydump :) 't Is al de tweede keer dat we daar voor een gesloten deur staan... De derde keer zal de goeie keer worden denk ik ;)

@ hier: Gisterenavond nog wat pech gehad... Manlief ging kermis vieren bij ons in het dorp. Omdat het zo hard regende had hij uitzonderlijk de auto genomen. Nu heeft er iemand 2 mooie blutsen in de deur gereden maar is doorgereden. Hij was in alle staten! Maar ja, dat zijn dingen die gebeuren. Hij vond alleen dat ik veel te kalm bleef... Tja, er zijn ergere dingen niet?

19. Kat12

Kat12 Bekend lid

3 sep 2009
    578
    0
    0
    @ jt: oh, proficiat! Dat moet deugd doen. Ik denk voor je lichaam ook, dat alle vuiligheid maar eens mee naar buiten komt, en je goed 'gekuist' bent ;) En duimen nu voor een gewone cyclus!!!

@ano: hoe mooi! toch een ferme geruststelling hé. Begin maar lekker te genieten!

@nijntje: awel, dat heb ik ook sinds ik zwanger ben, in zo'n dingen kan ik me echt niet meer opjagen, terwijl ik anders toch ook ferm zou lopen vloeken. Maar los daarvan, wel vervelende kosten hé, zoiets komt nooit gelegen. Wij moeten dringend nieuwe banden op de auto leggen, vind dat ook altijd zoveel geld. Maar ja;

Gisteren hebben we het geboortelijstje verder aangevuld, was echt weer leuk :D En ondertussen is het geboortekaartje helemaal ontworpen, zaterdag gaan we eens naar de drukker, vragen of hij een proefdruk zou kunnen maken.

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    @ Kat: Mijn mama heeft al 2x borstkanker gehad en dan ga je de dingen echt wel relativeren. Mijn ventje mist dat af en toe nog een beetje :) Maar ik zou het idd veel erger vinden dat iets met de kleine zou zijn, of dat hij in de auto zat en zwaar gewond was dan nu. Het is zoals je zegt vervelende kosten, maar de auto rijdt nog gewoon.

Leuk he die lijstjes leggen. Ik zou er ook nog bij willen opzetten, maar weet niet meer wat :D Had gisteren wel nog gekeken voor een parasolletje voor op de kinderwagen, maar blijkbaar heeft quinny die niet. Misschien wel even kijken welke dat er wel nog oppassen.

Naar de drukker gaan is ook erg leuk! :D Hier moeten ze na de geboorte gewoon besteld, proefdruk was voor ons van de eerste keer gewoon goed ;)

Deel Deze Pagina