@ jt: ardennen vielen wel mee, maar het was superkoud en ik kreeg geen winterjas meer toe, heb dus rondgelopen met een jas van mijn man Ze hebben wel echt rekening met mij gehouden, vond ik zo lief! 's morgens heb ik na het ontbijt telkens weer 2u geslapen en in de namiddag hadden ze een activiteit voorzien waar ik al zittend kon aan deelnemen Maar vrijdagavond was het voor mij genoeg en zijn we teruggekeerd. In hier kopen de meeste mensen ook een huis die ze dan verbouwen hoor. Of bouwen met sleutel op de deur, dat gebeurt ook vaak. Dan koop je de grond en een nieuwbouw huis, maar kan je enkel kiezen tss 3 keukens, 3 soorten tegels voor de vloer... Maar het ontwerp van het huis ligt vast, en is dan over het algemeen voor heel de straat gelijk. Een gewone lap grond kopen en daar dan een villa opzetten, gebeurt nu toch ook al wat minder door de hoge prijzen van de grond. Maar het is mijn ventje zijn droom, dus sparen we lekker verder hé. Al komt van dat sparen nu niet veel in huis met mijn verminderd loon en een kleintje op komst. Maar we hebben nog tijd, momenteel huren we een superleuk huis met tuintje. En taartje eten op je verjaardag is lekker gezellig voor mij is dat wel vieren hoor! Ben blij dat je vandaag een beter dag hebt! Zo'n dagen mogen er ook wel eens tussen zitten hé. @ nijntje: das idd een goede reden om te trouwen hé. In ons huwelijkscontract hebben wij ook al een paar dingen vastgelegd om elkaar te beschermen, zodat niet alles automatisch naar de kinderen gaat. Hebben je ouders toevallig nergens in West-Vlaanderen nog een lapje liggen @ claudia: echt raar werk heb jij... ik versta daar niets van... hopelijk valt de pijn voor de rest wel wat mee!
Hi hi, dat probleem ken ik! Zaterdagavond op ons terras gebbqt met een jas van m'n man aan Is echt vervelend, het is half mei en nog zo koud! Vandaag ben ik zonder jas vertrokken naar m'n werk, was net binnen begint het buiten keihard te regenen Hopelijk is het straks ook droog als ik terug naar de auto moet. Mijn ouders hebben helaas geen bouwgrond in West-Vlaanderen Dat waren allemaal gronden van ooms en tantes van m'n papa die ongehuwd waren. En papa is enig kind, dus vandaar dat wij dat geluk hebben. Anders zouden wij waarschijnlijk gekocht hebben. Sparen gaat hier ook moeilijker. Kleine op komst, maar ook dingen die je in huis wil afwerken kosten allemaal geld... En nu de laptop thuis. Het houdt gewoon niet op. Ben wel blij dat ik eind juni en belastingen terug krijg en m'n vakantiegeld. Maar ik ga na mijn bevalllingsverlof waarschijnlijk ook niet voor bvverlof kiezen, want dan zit je ook maar op 60% van je loon... Eigenlijk niet juist allemaal, maar ja. Hopelijk benoemen ze mij voor ik zwanger word van nummer 2, want dan word ik gewoon doorbetaald en moet ik geen loon inleveren.
even zo een vraag tussendoor. nu zit ik bijna een week thuis belt vanmiddag me werk of ik wel naar een vergadering kom van kwart voor 7 tot kwart voor 9 dus dat ben ik toch niet verplicht als je in de ziektewet zit??
Bij ons is het als volgt: je kan niet en werken en ziek zijn tegelijkertijd... Dus in mijn geval zou ik niet naar de vergadering mogen gaan. Ik heb normaal gezien een teamdag opstaan op 31 mei, maar vermits ik met verlof ben, mag ik ook niet gaan. Ze weten het lang genoeg op voorhand dat er een teamdag moet zijn en dat ik met verlof ga.
Nu horen we je spreken! Zij houden ook geen rekening met jou, dus zou me dan ook zeker niet schuldig gaan voelen dat je niet gaat.
nee ik vind dat het nu eens klaar is ze hebben al 4x gebeld vandaag. ik krijg alleen maar stress van me werk ipv rust en ze waren zogenaamd bezorgd. ik maak me al druk genoeg of er een bloedpropje in me longen zit of niet en dan hoor ik alleen maar oh wat raar dat ze het niet zeker weten is hartstikke gevaarlijk ja dat snap ik maar heb ook een kleintje in me buik ze kunnen niet zomaar alles doen zodra mike thuis is gaat de tel uit
@kat, balen he die kou! en al helemaal dat je dan geen winterjas meer past ghihi! wel ontzettend lief van je vienden dat ze met alles rekening hebben gehouden met jou he! hier kun je ook wel grond kopen alleen naar mijn idee gebeurd dat denk ik niet zo vaak omdat ik werkelijk niemand ken die dat heeft gedaan of wil/gaat doen! en dat van nieuwbouw werkt het precies zo alleen lijkt mij dat pas na een paar jaar leuk wonen, eerst zijn alle tuinen zo kaal , en mensen nieuw,dan leeft de buurt nog niet echt! @nijntje, gezelig met zn alle bij mij op de koffie ja? das ook wat hahaha! kan het dit jaar echt niet op brengen om een hele dag visite te krijgen, lekker suf he! maar goed er is niemand die het niet begrijpt hoor! bij jullie ook al zoveel regen ? hier ook!nu schijnt de zon eindelijk maar das nu ook een beetje laat he! vind toch apart dat bij jullie alles zo anders is geregeld als bij bij ons met salaris en verlof e.d. het word er iig niet makkelijker op als je zoveel in moet leveren, maar je krijgt er wel iets heeeel moois voor terug ! (wat ook een heeeele hoop geld kost dat dan weer wel) @claudia, je bent niet verplicht te gaan nee, maar missschien belde ze jou om je er wel bij te willen betrekken omdat ze er wellicht vanuit gaan dat je snel weer aan het werk zult zijn? voor jezelf misschien ffkes proberen duidelijk te maken wat ze verder nog van je kunnen verwachten en als dat niks is dan daar duidelijk over zijn! wat niet lukt lukt niet hoor!!
hadden tegelijk gepost! zet maar lekker je tel uit dan , stress kun je nu helemaal niet gebruiken! zij voelen niet wat jij voelt he!
@jt,mooie tekst en alvast gefeliciteerd! En hoop dat je geen last heb morgen en dat je een fijne dag heb. Mag ook wel een keertje toch. @claudianoa,Groot gelijk ziek is ziek. @nijntje,Gaat echt super snel zon zwangerschap. @kat,Dat is minder dat je geen winterjas meer past en die heb je nu nog af en toe nodig. @hier,Ben aan het werk en heb geen zin meer. Moet deze dagen wel weer wat meer aan mijn mk denken. Morgen zou de uitgerekende datum zijn. Maar ik ben wel blij dat ik nu zwanger ben maakt het toch iets makkelijker. Snappen jullie??
snap je hoor! dat zul je nooit vergeten en morgen is dantoch een speciaal maar vervelende dag! gelukkig kun je nu wel genieten dat je nu wel zwanger bent en dat de kleine het zo goed doet he! maar begrijp wat je bedoeld, dus lekker je hart luchten hoor meis!!
@ ano: tis een dubbel gevoel hé. Natuurlijk denk je daar nu aan. Het was/is toch ook je kindje hé. Neem de dagen maar wat rustig nu. @ claudia: nee, in principe moet je niet gaan. Ik doe het wel als er iets belangrijks is, omdat ik nu een beetje goodwill van mijn kant wil tonen, zodat ik ook wat geduld krijg nadien.
ik ben ook niet gegaan. die plek in me borst doet aardig zeer weer dus ben niet gegaan zullen ze morgen wel; weer 30x bellen en zeuren. morgenochtend eerst naar de dokte om kwart over 9 ben benieuwd wat eruit komt. en vanuit hun krijg ik ook geen medewerking anders had ik nog wel overwogen om te gaan. ik kan noa niet eens naar school brengen helaas omdat ze bij mij op het kdv zit en mike is voor 6 uur de deur al uit en me ma is op vakantie. @ano je weet ons te vinden hier kan je je hart luchten
@ jt: gelukkige verjaardag! @ claudia: hoe was het bij de dokter? @ nijntje: weeral een dagje minder werken, het schuift goed nu @ ano: veel courage vandaag, tzal een beetje een raar dagje zijn waarschijnlijk @ mikky: oef! morgen is het al zo ver en mag je naar de gyn! moet je overdag of 's avonds?
@ jt: Gelukkige verjaardag meid! Hopelijk heb je vandaag een goeie dag zonder al te veel pijn en kan je toch wat van je verjaardag genieten. @ ano: Dikke knuffel voor je meid! Gelukkig heb je nu een ander wondertje waar je naar kan uitkijken, want anders zou deze dag nog zwaarder worden. @ claudia: Succes bij de dokter! Ik hoop voor je dat ze nu eindelijk met zekerheid kunnen zeggen of het een embolie is of niet. Hier ook een werk dat altijd belt als ik gewoon verlof heb zelfs. Tijdens mijn ziekteverlof durfden ze eerst niet goed bellen. Maar dan ineens heb je elke dag telefoon Ben eens benieuwd hoe het gaat zijn in mijn bevallingsverlof. Net nog tegen mijn vervanger gezegd dat hij de post maar aan een collega moet geven, want met meer dan de helft zit hij op verkeerde diensten Nee nee, hij doet dat wel want ik doe dat ook (dus wordt dat zijn taak) en dan weet hij ook hoe dat moet. Hij moet toch vertrekken (hoop ik uit de grond van m'n hard dat hij geen verlenging krijgt!) als ik terug ben.
Ja!!! Was gisteren echt op toen ik thuis kwam. Met veel moeite eten gemaakt, maar toen niet meer uit de zetel gekomen... Ventje heeft ondertussen eindelijk de deur van de kinderkamer geverfd. Straks nog de andere kant en dan is alles voor baby klaar Ah, ik wist niet meer of Mikky deze week of volgende week naar de gyn moest. Gelukkig is het eindelijk zover voor je! *duimt voor goed nieuws!*
bedankt voor de felicitaties meiden! vanorgen een smsje van kat, echt heel lief! @nijntje dus de kamer is voor 95% klaar nu? hoe leuk! merk wel dat jij je vervanger niet geweldig vind?nog maar 2 daagjes...meid nu wordt het allemaal wel heel spannend en echt he?! @kat hoe is het met je pijn? helpt de rust enigzins? @claudia , al bij de dokter geweest? hoop dat het allemaal heel erg mee valt voor je en het geen embolie is! @ano denk aan je vandaag!! @mikky morgen he... weten we allbei weer wat meer! ga voor ons beide heel hard op goed nieuws duimen!! je krijgt de uitslag van je man he? en dan 21e gynae? of heb ik iets verkeerds in mn hoofd? @hier, ga zo ff naar de winkel mn taart ophalen , en mn lief belde net dat hij vanmiddag vrij heeft gepakt, lief!!! hij had me vanmorgen ook al verwend (nee niet zo! met een cadeautje ghii) en wie belde er net?mn werk! akelige mensen,heel verplicht kwam het over, ze felciteerde (dat is aardig) en daarna;' oh en hoe gaat het ?we horen niks van jou en dat is niet netjes!:x ik zei nou ik hoor niks van jullie heb alle keren zelf moeten bellen en een beetje belangstelling zou fijn zijn hoor heb jullie al 4 wkn niet gesproken!!en dat vind ik heel erg ! dat werd maar onzin gevonden want dan moest ik maar uit mezelf langs komen! maar kort verteld dat ik nu wacht op uitslagen en nog pijn heb,maar niet eens wat het plan verder is want daar kwam ik niet eens aan toe! conclusie ; tijd als ik weer wat beter ben ander werk zoeken! dit soort mensen wil ik niet dagelijks mee samen zijn!! zoooo ik ben het kwijt want de irri zat me heeeeel hoog na dat tel gesprek en vandaag moet ik proberen een beetje te relaxen he! dus zal ook niet zeggen dat ik vrij veel last heb , (he, was het maar zo als gister!) just keep smiling...( want een schijnvertoning ghihi)
@ jt: De kamer was eigenlijk helemaal klaar, maar ik ging de deur nog verven. Maar omdat de gyn toen placenta praevia vaststelde, mocht ik niets meer doen van m'n ventje en ouders (uit angst voor bloedverlies ed). Dus ventje moest de deur nog doen... Nu kreeg hij daar gisteren ineens zin in. Ze ligt wel in de living op een tafeltje, maar ja. Dan is het echt af! Kijk er al naar uit om de plafond en schuine muur op onze kamer te gaan verven. Dan is onze kamer ook volledig klaar. Nog even geduld dus... Ik vind mijn vervanger alles behalve geweldig... Hij moet overal bijzitten, alles weten: kortom een nieuwsgierige neus! En dan leg je hem allerlei dingen uit en doet hij zo uit de hoogte. Onderbreekt mij als ik met klanten bezig ben, terwijl hij niet weet waarover het gaat of spreekt mij zelfs tegen! Sorry, maar toen ik een week op m'n nieuwe werk was nam ik wel zo geen houding aan! Hij beantwoordt mails die aan mij gericht zijn in mijn naam. Hij mag mijn mails lezen maar niet in mijn naam antwoorden en zeker niet lezen en er niets mee doen. Vandaar dat ik dubbel werk had om alles te controleren... Heb hem vorige week maandag een dringende opdracht gegeven, heb hem vandaag gezegd dat hij daar NU mee moest verder gaan want het is dringend. Is nu bezig, maar op z'n dooie gemakje. Ik laat hem maar, kan me er niet over opwinden. Ik maak mijn taken nog af en dan is het aan hem. Snap ook niet dat hij geen enkele vragen meer heeft voor ik in verlof ga. Wat lief van je vriend dat hij een namiddagje vrij neemt! Gaan jullie nog iets leuks doen of heb je namiddag al visite? En je werk! Dat kan toch niet hoe ze daar met zieken omgaan? Mijn collega's sturen dan geregeld eens een mailtje of een smsje. Zou idd uitkijken voor ander werk. Anders moet jij in mijn plaats komen. Jij bent wel tof
@ ano, denk aan je vandaag!! Zal wel een raar dagje voor je zijn. @ jt, gefeliciteerd meid, en ja het zat goed in je hoofd. Morgen de uitslag van mijn ventje en vrijdag naar de gyn. Ben een beetje zenuwachtig... voor de uitslagen enz. Maar ja gelukkig is het bijna zover. En ik zou ook ander werk gaan zoeken als ik jou was. Dit is echt slecht van je werk!! @ claudia, hoe was het weet je al wat meer? @ nijntje, ik zou me niet te veel druk over je vervanger maken hoor, jij hebt zo lekker verlof. Geniet daar maar van! @ kat, ik moet `s morgens om 9:00 uur. Daarna lekker de hele dag vrij dus ik laat het jullie meteen weten.
@ mikky: Ik moet vrijdag om 11u gaan Breng eveneens verslag uit hierna. Van m'n vervanger dat heb ik van me afgezet. Ben lang niet de enige collega die er zo over denkt Hij is trouwens al een vakantie aan't boeken naar New york terwijl hij eigenlijk geen verlof zou mogen nemen... Ach, zorgen voor m'n collega's, ik ga lekker relaxen thuis