ja, mooie buik! valt goed mee hé van grootte. Wel nog flink gegroeid de afgelopen 4 weken Nu zijn het inderdaad de laatste loodjes hé. je hebt gelijk dat je goed rust nu, die energie zal je kunnen gebruiken voor de bevalling!
@ nijntje, wow gave buik zeg! @ ano, ben nieuwsgierig wat het is geworden! Ik denk een jongen @ kat, eigenwijs he snap ik wel je wilt ook niet de hele tijd je vent roepen, gaat het nu wat beter? @ jt, jeetje nog geen uitslag. Hier hetzelfde, de ha weer gebeld voor de uitslag van mijn man. Maar de hele middag ingesprektoon.... ik wordt hier gek!! @ claudia hoe staat het nu me jou en je werk? Hier: buikpijn is gelukkig over. Misschien te veel spanningen ofzo. Kan niets ander verzinnen. Voor de rest is het afwachten. Vakantiegeld is binnen dus we gaan weer verder aan de tuin. Nu maar hopen op de zon. O ja en ik weet ook al maanden een meisjesnaam, een jongensnaam zou ik niet weten.
leuk een jongen!!!!!! Ik zei het toch.. Van harte meid!! Wat vonden je ouder ervan? Bijzonder zeker he?
@mikky ik werk nu 3 dgn van 9 tot 1 en dan boventallig. mag niet op de groep staan dus doe een beetje administratie en dat soort dingen. die 4 uur kost veel energie maar ben toch blij dat deze oplossing er is en ik nog niet thuis hoeft te zitten. gelukkig is je buikpijn over das geen pretje @nijntje je hebt een mooi buikje en hij is idd erg gegroeid de afgelopen weken. @kat ik snap je wel dat je niet steeds je man wilt roepen.ik doe het ook niet denk ik ach dat lukt nog wel maar helaas niet altijd. @ano wat leuk een jongen leuk zeg. nu wil ik het ook weten hahahaha en mikky je gevoel zat wel goed zeg bij ano. @jt hopelijk is de uitslag er morgen zo blijf je wachten
@ ano jaaaa een jongen!! zie je nou ! hadden mikky en ik het goedgaaf joh! werpt toch weer een ander kijk er op lijkt me he! papa trots?iig van harte !!n en gelukkig dat alles verder in orde was, das nog belangijker natuurlijk! @mikky, hoe irritant zeg die ha! helemaal dat ze niet bereikbaar zijn! dat snap je toch simpelweg niet??morgen maar weer he.. maar ja das al een week later als dat in eerste instantie zou zijn he! ik hoop dat ik morgen ook wat meer weet, kunnen we samen bij de tel gaan zitten wachten(nou ja we gaan zelf bellen maar je snapt m wel ) @kat hoe is het nou? trek je het nog meid?heb zo'n melij met jou en je mega buik erbij! @claudia, gelukkig is die 4 uurtjes nog te doen he, maar leuk is anders! allemaal wel wat begripvoller nou? @hier, wij weten een meisjes naam ook al zo goed als zeker maar een jongen is echt wel zo moeilijk!! grappig dat we dat allemaal hebben he! heb iets gemaakt wat ik ff met jullie wilden delen, probeer het toch ondanks ik nog steeds niet vooruit kan toch allemaal soort van achter me te laten en hoop dat dat hiermee weer wat meer nog gaat lukken....denk dat ik het ook in de slaapkamer zet , maar kan ook wel beneden op het dressoir.. maar dat vind ik dan weer zo over komen als er visite komt ofzo... maar aan de andre kant het is ons huis he... hmm ff denken nog
hallo, @jt,Erg mooi hoor.Gewoon neerzetten als je dat wil. Ik heb ook op de kast een mooi gedicht in een mooie lijst(gehad van een vriendin van mij na de mk)En ik laat t lkkr staan. Geeft mij een goed gevoel. Wat visite denkt kan me niet schelen @hier,Ouders vonden het erg leuk om mee te gaan. De vrouw zet het echo app op mijn buik en ze zeio oh das duidelijk te zien wat denken jullie? Mijn vader zeg een jongen ik zie het hahahahaha. Ik zag t niet hoor maar ik heb er ook geen verstand van. Die vrouw zeg 100%een jongen. Heb er ook een duidelijke foto van zal die er van de week opzetten. Mannetje ook erg blij. En ze deden t erg leuk daar.Ze gaven mijn ouders en zusje ook een fototje mee. En ik kon gisteraaf helemaal niet slapen terwijl om half 5 de wekker zou gaan. Was helemaal hyper. Vanmiddag ff blauw shoppen
Dag meiden Het is weer ochtend dus ik heb weer wat energie gevonden @ ano: Dat plopje dat je af en toe voelt is waarschijnlijk jullie kleintje! Hier begon het daar ook mee op 16 weken Denk een goeie 2-3 weken later de eerste echte schopjes. En een jongen!!! Wat leuk!!! Nu zijn 2 van de 4 geslachten hier gekend en al 2 jongentjes Ik dacht dat jt ook dacht dat bij ons een jongen zou zijn, of ben ik mis jt? Nog een goeie 3 weken en ik (of mikky, want ik kan in het zh niet op internet) kan het geslacht ook zeggen Kan geloven dat je niet kon slapen Maar beter dat je hiervan niet kan slapen dan dat je zorgen of pijn hebt he. Ga maar helemaal los in het blauw shoppen!!! @ mikky: Wat stom dat de uitslag van je ventje nog steeds niet binnen is. Jullie zijn toch al meer dan een week aant wachten nu, niet? Leuk, vakantiegeld! Ik ben er ook al op aant wachten, maar bij ons zal het niet voor eind juni zijn vrees ik. Ach ja, dan worden ook mijn belastingen teruggestort dus dat is dan ook wel heel mooi meegenomen Ik ga er alvast een lamp voor boven de eettafel mee kopen. Heb mijn ongeveer droomlamp gezien bij Hornbach in Kerkrade en ventje heeft zijn goedkeuring erover gegeven Nu nog even afwachten wanneer de eetkamer geleverd wordt. Zou normaal gezien ten laatste volgende week zijn, maar hebben nog niets gehoord @ jt: Goed dat je ondervonden hebt dat er toch een verband is tussen de afscheiding en je pijn. Zou het volgende keer zeker melden als je op consultatie gaat. Dan kunnen ze ook gerichter onderzoeken volgens mij. Is je uitslag ondertussen al binnen? Heel mooi kadertje dat je gemaakt hebt, ook een heel passend tekstje! Zou het zetten waar jij er het meest behoefte aan hebt om geregeld even naar te kijken. @ Kat: Jij hebt ook een mindere dag gehad las ik net. Ik vond/vind het voor mezelf heel frustrerend dat ik dingen wil doen maar mijn lichaam laat het gewoon niet meer toe @ claudia: Wat goed dat je nu zon werkregeling hebt. Zijn je baas en collegas ook wat meer meegaand nu? @ namen: Ik weet al heel lang welke meisjesnaam ik wil geven aan mijn kindje, maar een jongensnaam daar kwam ik niet op. De meisjesnaam vond mijn man dadelijk ok (gelukkig! ) maar over de jongensnaam is toch wat gediscussieerd Ik had een hele mooie naam, maar het kindje van mijn nicht heet zo. Nu zie ik mijn nicht niet zo vaak, maar haar zoontje is pas van oktober vorig jaar. Dus dat wil ik dan echt niet. Na nog wat voorstellen van mijn kant, is mijn man met een voorstel gekomen. Ik vind het een hele mooie naam, maar ik ken iemand die zo heet en die vind ik persoonlijk niet zo tof. Maar eigenlijk zou ik daar geen rekening mee moeten houden want ik zie of hoor die persoon de laatste jaren maar eens heel sporadisch! Achteraf gezien is de meisjesnaam die we hebben een verwijzing naar mijn grootmoeder aan mijn mamas kant. Onbewust eigenlijk. Ze is overleden toen mijn mama zwanger was van mij. Vermits mijn mama platte rust had in het ziekenhuis omwille van placenta preavia en overvloedig bloedverlies, is ze zelfs niet naar de begrafenis kunnen gaan. Vandaar dat ik het dan naar haar toe ook een eerbetoon vind. @ hier: Zolang ik rust gaat alles prima en is baby nog steeds redelijk bewegelijk. Maar als ik iets durf te doen heb ik gelijk harde buiken. Gisteren nog eentje die redelijk sneed onderaan. Volgende week vrijdag moeten we opnieuw naar de gyn en moet ik er echt eens aan denken om te vragen of het al ingedaald is. @ mn buik: Is inderdaad goed gegroeid de afgelopen 4 weken. Ikzelf vond het verschil tussen 32 en 34 niet zo zichtbaar, maar als ik de foto van zondag dan zie is ie toch weer flink gegroeid Vind hem zelf ook niet te groot
@ mikky en jt: ik duim voor bereikbare dokters vandaag! met hopelijk beetje positief nieuws hé! @ jt: heel mooie kader! zet maar waar je hem wil. Voor jullie is dat nu heel belangrijk dat je alles een plaats heeft hé (emotioneel), dus denk maar gewoon aan jezelf waar je het wilt hebben. @ ano: leuk! ook een jongetje Ik heb eigenlijk nog maar 1 ietsje in het blauw gekocht. Ik vind dat beetje onwerkelijk, maar naarmate zwangerschap vordert geraak ik eraan gewoon dat het een zoontje wordt. Heb wel al stoere broekjes en t-shirtjes gekocht. Maar het meeste redelijk neutraal. Jij moest dus niet helemaal bloot voor de echo? Dat kwam ook goed uit dan Zo lief dat ze ook foto meegaven aan je familie. @ claudia: hoe reageren je collega's nu eigenlijk van je aangepast schema? @ nijntje: als je beebje ingedaald is, zijn er veel vrouwen die een extra druk voelen hé daar beneden, voel jij al iets? en koop maar lekker die lamp Hier zal mijn vakantiegeld dienen om een beetje te compenseren voor mijn lage loon momenteel. Ik krijg dit jaar maar 40 terug van de belastingen, maar ventje gelukkig wat meer! Al zal dat geld net van pas komen voor zijn tanden, hij moet net een dure behandeling ondergaan (> 1000!) en dat is jammergenoeg niet uit te stellen. Tvalt beetje allemaal samen de kosten. Maar ja, dan is dat maar zo hé. Wij hopen hier alletwee dat onze kindjes mijn tanden gaan geërfd hebben Ik denk dat ik eens naar de apotheek ga lopen, de pijn in mijn zij kan ik echt niet bovenop mijn rugpijn verdragen. Hopelijk kunnen ze me toch iets geven. En anders is het wachten geblazen hé
Oh hier is het belastingsgeld meer dan mijn loon... M'n man heeft helaas een pak moeten betalen, maar dat is als je in de bouw werkt en daarnaast ook nog bijberoep hebt... Hier ook niet zo'n goeie tanden, maar mede dankzij een geweldige tandarts. Ging al een half jaar met tandpijn bij hem langs en het enige wat hij zei was dat ik gevoelige tanden en ontstoken tandvlees had. toen ik een tand had afgebeten heb ik eens naar een andere tandarts gebeld. Bleek dat ik 7 gaatjes had!!! Ze vroeg me wanneer ik nog bij de tandarts was geweest, want dat had ze nog niet vaak gezien. Dankzij mijn vorige tandarts zijn er toen 2 tanden, naast mijn afbeten tand, onmiddellijk ontzenuwd moeten worden... Ik voel wel een druk vanonder, maar niet constant. Moet wel veel vaker naar het toilet voor een paar druppels
oei krijg helemaal de kriebels van jullie tand verhalen! blegh! @ kat, hopen dat ze je toch wat kunnen geven dan he! je mag wel paracetamol toch?zoveel pijn is ook niet te doen he! waar komt dat van je zij nu vandaan dan?hopelijk heb je inmiddels wat voor geschreven gekregen en is het wat afgezakt! lastig zeg dat gekorte loon!blijf dat gek vinden! @nijntje ,op naar de hornbach!! spulltjes voor het huis kopen is altijd leuk! wel heel vervelend dat steeds als je wat doet je harden buiken krijgt!goed rust blijven houden dus he, nog maar heel eventjes........... en ja ik dacht bij jou ook een jongetje ja! maar dat zget niks hoor @ano , leuk dat ze allemaal een foto'tje mee kregen!was dat bij een pretecho bureau dan? al blauw geshopt! nu kun je allemaal stoere dingetjes kopen! leuk leuk! @mikky weet je al wat? of is jouw ha nog steeds niet te bereiken? hoop voor je dat er een hele goede uitslag binnen is!heb je zelf al iets gevoeld trouwens? dat je je anders voelt of iets?geen buikpijn meer? @ hier, heb de ha wel gesproken (de assistent althans he) en er is nog niks binnen verdorie!!! morgen zijn ze er niet dus kan pas weer maandag bellen nu...:xze vond het ook vervelend maar ja wat hebben we er aan! ach het was te verwachten he...... soms lijkt het allemaal wel een groot spel om me heen..... en dat ik het grote speel pionnetje ben ga zo mijn werk bellen dat ik volgende wk weer wat wil komen werken$)verandering in mn lijf is er toch niet en word zo wel langzaam aan gek he!voel me daar totaal niet op mn gemak nu bij die ongeinteresseerde mensen maar ik wil zelf gewoon wat proberen he! 2 x een uurtje ofzo (wat veel he..)om weer een stapje te zzetten, kijken of ik dat volhou een uur staan, trap op trap af bukken....lijkt me niet maar we zien wel ! trouwens gerekend van af de laatste "menstruatie"(die niet echt was maar opgewekt en niks voorstelde maar ok)zou ik deze zondag op 28 dgn ziten, ben heel benieuwd.....
@ jt: Als je terug gaat werken, laat je tenminste zien dat je probeert. Kunnen ze volgens mij ook je vakantie niet weigeren. Maar wat vervelend dat die uitslag nog steeds niet binnen is! Nu weet je nog niet waaraan je bent. Mijn voorgevoel hier zegt een meisje en mijn dromen 's nachts gaan over jongens. Dus een van de twee zit hier mis Ik ben me juist aan't realiseren dat ik de eerste van ons clubje ben die moet gaan bevallen! Raar is dat hoor! Ben daarstraks even in de supermarkt en op de bank geweest. Moet zeggen dat de harde buiken heel goed meevielen! Ga nu wel terug voor tv zitten met m'n dvd'tjes want baby is namiddag ook heel actief. Heel erg leuk! Moest eigenlijk nog even naar de stad gaan, maar dat doe ik morgenvroeg. Dan kan ik hopelijk kortbij de winkel parkeren waar ik moet zijn. Op de middag is dat gewoon niet te doen. Had dat vandaag ook nog willen doen, maar ik ga mij toch maar wat rustig houden. De winkel loopt niet weg
@nijntje je buik is idd niet te groot hoor je hebt een mooi beschaafd buikje hoor. ingedaald denk ik wel hoor noa was toen bij mij al ingedaald met 30 weken. en hou je echt rustig hoor je hebt je energie hard nodig straks @kat mijn collega's op de groep zijn er een soort van blij mee omdat alle administratie nu een keer op orde komt. mijn baas en adjunt zijn er wat minder meegaand mee heb ik het idee mijn baas had gevraagd aan een collega om aan mij te vragen of ik de koelkast wilde schoonmaken ja heel fijn maar mag niet bukken dus hoe ga ik dat doen. en mijn adjunt had vandaag 10 kinderen en alleen mag je er maar 7 of ik even op de groep wilde komen maar ik hoefde dan niets te doen zei ze. maar je gaat toch dingen doen plus dat je gewoon als 2de leidster op de groep staat en niet als 3de persoon boventallig. en ze zei dat mijn eigen groep geen prioriteit is nou ik vind vn wel want het is mijn groep en werk halve dgn zodat ik ook met de kinderen het contact behoudt.dus ik ga de brief van de arbo er nog een keer op nalezen. @jt heel mooi het schilderijtje die moet je zeker ophangen. @ano echt heel leuk dat je ouders ook een foto meekregen dat is voor je ouders ook heel speciaal Nou hebben we al 2 jongentjes in het clubje ben benieuwd wat er nog bijkomt maar nijntje je laat ons nog in spanning nog 3 weken aftellen hihi hier nog een foto van mijn buik van vandaag
@jt ik heb het op mijn werk gevraagd over de vakantie omdat ik ook in de ziektewet zit en mijn vakantie daarin valt maar mijn baas wist niet waar ik het over had. ze zei je vakantie is goedgekeurd dus waarvoor zou dat nu ineens niet zo zijn. alleen ipv 8 uur verlof per dag neem je maar 4 uur
@ claudia: Mooi buikje hoor! Jij weet volgende week waarschijnlijk het geslacht he? Ben benieuwd!!! Ga je het hier op het forum zetten of hou je het geheim tot aan de bevalling?
als ze het kunnen zien zeg ik het alleen hier verder wil ik het geheim houden. ik hoop dat ze het kunnen zien. mijn gevoel zegt een meisje en op me werk zijn er 3 die denken een jongetje en 1 een meisje maar hun moeten wachten tot de bevalling hihi
@claudia, zolang je je eigen verlof uren schrijft kunnen ze het officieel niet weigeren, als je ziekte uren schrijft wel! ik heb gister mijn werk gebeld en gevraagd of ze er nog wel aan dachten dat ik dan met vakantie ga, ja hoor zeiden ze dat staat toch vast! nou prima dus! weet alleen niet of ze verlof gaan schrijven! maar dat is logisch als ze dat doen natuurlijk! maar doen ze het niet is dat voor mij mooi meegenomen uiteraard!wettelijk mag ik het weigeren om ze als vakantie dagen op te nemen zegt de arbo maar ik heb geen zin in gezeur! snap je het nog? @nijntje, ja jij bent de eerste ja! spanned toch! en hup nu voor de tv blijven zitten!de winkel loopt idd niet weg! ik heb het lijstje toch beneden neer gezet, op het dressoir , niet pontivicaal in de kamer ofzo , dat vind ik zelf te! heb altijd gedacht zie dit niet als een kindje of iets maar merk dat ik er toch veel meer moeite mee heb als gedacht, vooral omdat het nu zo lang duurt en ik wil zoooooooooo graag weer verder! bel ik net netjes naar mijn werk, gezegd dat ik graag 2 ochtenden een uurtje wil komen proberen, word ik simpel weg een beetje afgesnouwd met de vraag van oh nouja en moet dat van de arbo? nou uh nee, ik doe dit op eigen initiatief.... hhmm ooh nou ja tot volgende week dan maar! heb er al gelijk weer buikpijn van, onaardige mensen!
wat werken er in hemelsnaam voor mensen bij jou zeg wat een varkens sorry hoor ze moeten verdorie blij zijn dat je vanuit jezelf zegt dat je het weer wilt proberen dat doen 9 van de 10 werknemers niet.
Ik had ook nooit gedacht dat een zwangerschap zo'n indruk op mij na zou laten. En als ik m'n man dan zie! Had van hem ook nooit gedacht dat hij absoluut elke afspraak mee naar de gyn wilde gaan. In het begin ben je realistisch dat het mis kan gaan, maar je droomt stiekem toch al van de toekomst he. Als je nu eindelijk eens een uitleg hebt voor je pijn en jullie kunnen eindelijk verder, kan je het misschien ook beter een plaatsje geven en voorzichtig naar de toekomst kijken. En idd, wat een onbeschofte mensen op je werk! Dat ze toch blij zijn dat je van goede wil bent!